Subiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa Mar 05 Mai 2015, 20:38
78-1021 porneste catre Arad ca tren R 3114. Scuzati calitatea videolui , inca invat. Care este turnusul acestui acestui automotor , ca si ce regio vine inapoi? Acest automotor este "titular" la R3114? as vrea sa fac o plimbare pana la Arad cu aceasta Malaxa.
Ultima editare efectuata de catre tcm in Mar 05 Mai 2015, 20:44, editata de 1 ori
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa Mar 05 Mai 2015, 20:40
3111/3114 asa circula.
_________________
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
De curând am circulat cu un automotor Malaxa 700 modernizat de Reloc, nu contează care şi pe unde (o să vedeţi pozele mai încolo), făcând două călătorii de circa 2 ore. Observaţii personale: a) Tehnice -motor foarte silenţios, nu se aude în salon - motorul pornea rapid (la schimbarea posturilor e necesară oprirea motorului) - motorul nu vibrează la relanti - demaraj bun - suspensie destul de bună - compresor relativ silenţios, instalaţia de aer era relativ etanşă, nu pornea foarte des compresorul; nu vibra salonul din cauza compresorului - relativ bine antifonat salonul - destul de bine închegat, fără scârţâieli ale diverselor componente (uşi, banchete, geamuri etc) - motorul produce ceva căldură, încălzind postul de lângă el şi peronul de acces; salonul pare izolat termic, nu se simte căldura motorului - doar 4 coşuri de gunoi în salon - uşile se pot deschide în mers
b) Estetice şi de întreţinere - din staţia de formare a venit curat, măturat, podeaua spălată - lipsă ţeavă la chiuvetă (s-a furat) şi lipsă apă la budă (pentru că nu există posibilitatea alimentării în depou...) - câteva banchete rupte (dar aici e vina călătorilor) - perdele cam jegoase (vina călătorilor, dar şi a CFR Călători) - automotorul era mânjit cu grafitti
Din discuţia cu călătorii: - e vechi. Am întrebat care e problema, ce au alte trenuri şi ăsta nu? Nu a ştiut să îmi răspundă călătoarea respectivă - perdelele sunt murdare şi e praf în banchete - de acord, dar asta e o problemă de întreţinere, nu e vina trenului - se fumează la capete - aici e vina călătorilor - îi trage curentul dacă deschidem geamul - atitudine de babă comunistă, dacă e geamul închis e prea cald, dacă e deschis îi trage curentul. Deşi se deschid puţine geamuri, se poate asigura o ventilare decentă a salonului.
Din discuţia cu şeful de tren: - nu există personal de curăţenie la capătul secţiei, trebuie ca ea să facă curat, după aia să păzească automotorul cât stă în gară - secţia are profil greu, cu multe declivităţi şi limitări de viteză fix pe declivităţi. Când e linia udă se mai întâmplă să nu poată trenul să urce, mai ales dacă merge cu postul 1 (unde e motorul) în spate. A adus problema la cunoştinţa şefilor, dar i s-a spus că nu e altceva disponibil - automotorul are consum redus, deci e bine că se foloseşte, dar mereu stă cu teamă să nu rămână în drum cu el, din cauza celor scrise un alineat mai sus - luna trecută a lucrat în jur de 300 ore, din lipsă de personal. În ziua călătoriei trebuia să fie în concediu, dar a fost chemată la muncă pentru că nu există personal disponibil - nu prea e loc pentru biciclete şi vara mai vin cicloturişti străini şi nu prea are unde să îi bage în tren
Din discuţia cu colegii de drum care vedeau prima dată un Malaxa 700: - chiar e din 1933? - e silenţios, motorul nu se aude în salon - suspensii OK - perdelele sunt murdare - are mai mult spaţiu de bagaje decât etajatele modernizate - au apreciat amabilitatea personalului de tren (mecanic, şef de tren)
De aici tragem concluzia că, întreţinut şi folosit cum trebuie, automotorul 700 chiar ar putea face o treabă bună. Pe liniile de câmpie ar putea circula super bine.
_________________ :TTT:
decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7997 Data de inscriere : 15/08/2010
Cele prezentate despre motorul 700 se cunosc de multa vreme de catre cei care au mai circulat cu ele.
Sistemele nervoase centrale(ca de creiere nu poate fi vorba) de la CFR au hotarit sa le caseze si sa le taie alegind malaxele 900 ca supravietuitoare. Au mers pe idea ca alea avind 2 osii sint mai economic edecit astea mari.
Adica la fel ca ala care s-a dus in bazar sa isi cumpere un casetofon dar nu s-a putut decide asa ca s-a dus la Philips si a intrebat cit e casetofonul de pe raft ,,1 milion de lei" ciiit? 1 milion? pai in bazar era atita de mare si avea si lumini si costa 3 sute de mii.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Toți directorii aia de la investiții ar trebui băgați la pușcărie pentru ce au făcut în ultimii 10 ani la CFR Călători, cu complicitatea clasei politice. Stau și mă întreb, ce avantaje au adus contractele de 800 milioane de lei cu Remarul Cluj când vin numai țepe și petarde de material rulant de la modernizare, LDH-uri, vagoanele 20-49, LVT, clasa 76, ramele Z6100, când ungurii au comandat rame Flirt.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Stau și mă întreb, ce avantaje au adus contractele de 800 milioane de lei cu Remarul Cluj când vin numai țepe și petarde de material rulant de la modernizare, LDH-uri, vagoanele 20-49, LVT, clasa 76, ramele Z6100, când ungurii au comandat rame Flirt.
Dintre toate astea, cred că 20-49 au ieşit cel mai bine... pentru că, de fapt, au fost făcute de SIRV Braşov şi Caransebeş (se vede diferenţa, de pe cele de Caransebeş care vopseaua), respectiv de UVA Aiud (20-49.2), iar reviziile se fac la Aiud, nu la Cluj. E drept, UVA Aiud are acelaşi proprietar ca Remarul 16 Februarie, iar contractul e adjudecat de Remarul.
_________________ :TTT:
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014