Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Automotoare clasa 78 Malaxa

In jos 
+111
Bogdan Razvan
sp59
ets2oltromânia
ciprian71
Nk11
Andrei Andras
Vale
Motreanu Sorin
Lineus646
deconectat
Katalyn
decward
tcm
Luca tgv
dan tm
LanceR
Petre_IFTE
mielutu zburator
florin.lifticariu
19jimmy84
Tomi13leu
Parazitii
ANDU2100HP
Desiro256
claurarau
DUAL
stefan_br
IonutCFR2009
Vitosa
membru dezactivat ,
KOSTYK
mishu88
Razvan Tudor
Bobby_TM
Alex Avram
Rarau
Sergiu rmn
AndreiStefan
discoid21
Balto
sytrus
Spartan1948
Radu.B
Cont dezactivat
Goanga
kasapis2007
@ndrey
Andrey_tm
Shinkasen
Adirmvl
daniel_c
bogdan srl
Radu Tudor
popovici
cfr500
The Legend
Kriszti219
AndiCFR
Bogdan-Razvan
cristi ar
060-EA078
M.I.C.I.
Marius Iulian
AlexCta
Grigor
Dr2005
nenuandrei
Teodor
cont inactiv
040EC100
rich1974
AlexD
Luna
mihaiuc
Silver
TVlad
andreiutzu
kristi kkk
didinul
Polpot
ATM
Marius
Mircea Hirjau
FeroFan97
mureseanu_976
Nesebar
Razvan
VladH
cata
Adrian78
Norbi
Ionutz
AMX 97-0548-4
PrisecaruFlorin
didi
vrabieionut
srazvi
Caravelle_Zg
Andrei
stegaru
Malaxa-77
MariusM
sm-sulzer
zenox4500
DonVILLy
Vlad
Lde 2100
cristi CFR
pisti91
COSTACHE MIHAIL
myster2008
115 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 30 ... 50  Urmatorul
AutorMesaj
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeSam 13 Aug 2011, 00:35

Sa facem un mic inventar la AM 750 CFR Calatori :

Modernizate Volvo : MARUB
78-0716-7- Depoul CFR Suceava (fost 78-1016-1)
78-0757-1- Depoul CFR Suceava
78-0756-3- Depoul CFR Medgidia
78-0764-7- Depoul CFR Medgidia
78-0779-5- Depoul CFR Medgidia
78-0781-1- Depoul CFR Medgidia

Modernizate Volvo : RELOC

78-0753-0- Depoul CFR Medgidia
78-0786-0- Depoul CFR Medgidia
78-0754-8- Depoul CFR Pitesti
78-0771-2- Depoul CFR Pitesti

In curs de modernizare :

78-0752-2
78-0783-7
78-0785-2
78-0787-8
mai trebuie sa fie trimis, daca nu a fost deja, 78-0762-1.

Sa trecem si la AM 1000
Modernizate Volvo : RELOC

78-1021-1+78-1031-0 - Depoul CFR Arad
78-1018-7+78-1029-4 - Depoul CFR ????

In curs de modernizare : 78-1017-9+78-1019-5

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8340
Data de inscriere : 27/08/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 18 Aug 2011, 21:58

Automotorul 782 este în Potcoava împreună cu alte câteva utilaje ale Secției L1 Pitești. Din păcate, n-am avut camera la purtător.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15504
Data de inscriere : 06/03/2009

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeSam 20 Aug 2011, 19:06

MariusM a scris:
Automotorul 782 este în Potcoava împreună cu alte câteva utilaje ale Secției L1 Pitești. Din păcate, n-am avut camera la purtător.

O veste cat se poate de buna. Nu mai stiam nimic de soarta acestui automotor! Deci sa inteleg ca apartine de CFR Infrastructura? Poate reusesti sa il surprinzi pe undeva! Iata si 2 poze mai vechi cu el! http://autoloco.forum777.com/t41-automotorul-782
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8340
Data de inscriere : 27/08/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeVin 26 Aug 2011, 15:48

771 gata de drum ca PM 9005 Pitești - Craiova:

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 6081989635_7794543edc_b

754 se află în remiză, de rezervă.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeLun 29 Aug 2011, 21:47

78-0753-0 in data de 26 august 2011 la Medgidia, gata de plecare spre Negru Voda:

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 DSC01696
Sus In jos
Silver
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 671
Reputatie : 6021
Data de inscriere : 25/04/2010

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeSam 03 Sept 2011, 00:14

Pe linie moarta la Mangalia:

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 751
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeDum 04 Sept 2011, 22:45

78-1018-7+78-1029-4 in Santana
Tren 3747 Arad - Santana - Nadab

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Pitcristian-1315080969161

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5519
Data de inscriere : 14/07/2010

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeVin 09 Sept 2011, 14:54

Am o intrebare istorica legata de aceste automotoare:

In fisa lor tehnica (descrierea automotorului) cu care au venit de la Fabrica N. Malaxa, automotoarele acestea (seria 1000) erau dotate cu instalatie de aer conditionat bazata pe freon (F-12) - intre 1937 si 1996 (la intoroducerea vagoanelor 21-90) fiind singurele vehicule CFR in trafic comercial cu asemenea dotare. Stiu insa ca instalatia nu mai era/este de mult functionala.

Aveti idee cand a fost dezafectata instalatia de A/C pe aceste automotoare? Ati apucat vreodata sa o vedeti functionala? Mai exista instalatiile respective montate pe macar unul din automotoarele aflate in serviciu (chiar si in stare de nefunctionare)?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeVin 09 Sept 2011, 16:45

Salut,

Daca vorbim de automotoarele seriei 1000, acestea se incadreaza in 2 generatii :

Generatia a sasea 1001-1006 / 1937

Acestea aveau instalaţie de condiţionare a aerului cu freon (difluor-diclor-metan: CF2Cl2)
Din pacate acestea s-au casat pe la inceputul anilor '90.

Generatia a saptea 1007-1032 perioada 1940-1944.
Aici nu am un document care sa confirme sau infirme ca si aceasta serie a avut respectiva instalatie.
Presupunand ca au avut cel mai probabil a fost eliminata la reparatiile planificate efectuate pana in 1990.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8300
Data de inscriere : 18/03/2011

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeSam 10 Sept 2011, 16:03

Nu ma gandeam sa fi existat asa demult trenuri cu aer conditionat mai ales in Romania. :O Ce am fost si ce am ramas .... Unde mai pui ca pe atunci pretul era accesibil cam tuturor categoriilor sociale sau timpii de circulatie de atunci.
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5519
Data de inscriere : 14/07/2010

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeMar 13 Sept 2011, 17:58

Multumesc pentru raspuns! Cat despre seria produsa dupa 1940, desi nu stiu, nu cred sa fi fost dotate cu A/C - nu exista nici o fabrica de freon in Romania, putinul freon produs de industria din Germania sau Italia se ducea direct la razboi, iar de importuri din SUA (tara inamica), principalul producator, nici nu se putea pune problema.

Luna a scris:
Nu ma gandeam sa fi existat asa demult trenuri cu aer conditionat mai ales in Romania. :O Ce am fost si ce am ramas .... Unde mai pui ca pe atunci pretul era accesibil cam tuturor categoriilor sociale sau timpii de circulatie de atunci.

Existau, automotoarele 1000 fiind folosite pe trenuri de lux (Rapid Motor), in principal pentru trei destinatii: Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Ploiesti - Braila - Galati (Galati fiind un oras foarte important in vremea respectiva, mult mai important ca astazi, inclusiv pe plan european). Se platea bilet de rapid (care era oricum extrem de scump - trenurile rapid fiind in epoca raritati), plus un supliment (substantial), similar ca valoare cu cel pentru a calatori cu trenurile CIWL.

Erau bijuterii tehnice ale epocii, la fel ca Luxtorpeda poloneza sau ca trenul DR clasa 61, care facea 1h45 intre Dresda si Berlin (acum dureaza 2h01m). Perioada intre marea criza si razboi a fost una de dezvoltare fantastica a cailor ferate in toata Europa, dezvoltare care s-a oprit definitiv odata cu devastarea razboiului (dupa 1950 a inceput reconstructia si electrificarea, pe modele standardizate, dar calea ferata nu va mai fi pana la introducerea marii viteze ce a fost in anii '30 din cauza aviatiei comerciale si a automobilului).

Sa stii ca in anii '20-'30, pretul calatoriilor pe CFR nu era deloc accesibil - un bilet de la Timisoara la Bucuresti la clasa a III-a putea costa venitul unui taran pe o luna intreaga. Si clasa a III-a insemna vagon salon (pisica-vagon) cu scaune de lemn si iluminat cu gaz lampant (la accelerat cu curent electric cu cateva becuri de-a lungul vagonului).

Chiar si pentru o persoana din clasa de mijloc (functionar, subinginer, invatator, profesor de scoala, maistru de fabrica) un bilet clasa a II-a era foarte scump. Si sa nu uitam, in epoca, persoanele cu studii superioare erau atat de putine (cam 4% din populatie) incat erau in clasa 'de sus' (financiar si social) aproape imediat, cu foarte mici exceptii. Ca sa circuli cu minunea cu aer conditionat trebuia sa platesti sume 'fabuloase' pentru epoca.

Pretul ridicat, orarele destul de slab redactate si conexiunile slabe au dus la dezvoltarea unei intregi industrii de autobuze private (asemenea situatiei de astazi), mai ales pe distante scurte si medii. CFR a incercat sa faca cate ceva, inclusiv prin lansarea propriului program de autobuze, fara prea mare succes. De-abia venirea razboiului si apoi nationalizarea a eliminat concurenta rutiera.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeMar 13 Sept 2011, 18:25

Trebuie mentionat ca 1001+1002 parcurgeau distanţa Bucureşti – Constanţa în 2 ore şi 25 minute, cu oprire la Feteşti.
Costul unui loc era de 500 lei.
Pe cealalta ruta, Bucuresti - Brasov al doilea cuplu 1003+1004 parcurgea in 2 ore si 6 minute, cu oprire in Sinaia , Busteni si Predeal.

Preţurile biletelor erau:
- De la Bucureşti, până la lei - De la Braşov, până la lei
Sinaia 300 Predeal 90
Buşteni 340 Buşteni 110
Predeal 360 Sinaia 150
Braşov 450
Salariul mediu lunar era undeva la 2.250 lei.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5519
Data de inscriere : 14/07/2010

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeMier 14 Sept 2011, 00:33

cristi CFR a scris:
Trebuie mentionat ca 1001+1002 parcurgeau distanţa Bucureşti – Constanţa în 2 ore şi 25 minute, cu oprire la Feteşti.
Costul unui loc era de 500 lei.
Pe cealalta ruta, Bucuresti - Brasov al doilea cuplu 1003+1004 parcurgea in 2 ore si 6 minute, cu oprire in Sinaia , Busteni si Predeal.

Preţurile biletelor erau:
- De la Bucureşti, până la lei - De la Braşov, până la lei
Sinaia 300 Predeal 90
Buşteni 340 Buşteni 110
Predeal 360 Sinaia 150
Braşov 450
Salariul mediu lunar era undeva la 2.250 lei.

Deci pana la Constanta, aproape un sfert din salariul mediu lunar. Cam 300-350 RON in banii de astazi... Salariul minim era 800 lei, nu?

Dar 2h25? In ce an - ar fi recordul absolut pe Bucuresti - Constanta! In mersul din 1939, Bucuresti N. - Constanta lua 2h44 si Constanta - Bucuresti N. 2h:41. Orar excelent pentru o zi de plaja (extrem de scumpa). Pana la Brasov, tot in 1939, 3h10. 2h06 ar fi de departe un record incredibil, ar insemna o medie comerciala de 80 km/h pe unul din cele mai grele tronsoane din Romania!
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
AlexD


Numarul mesajelor : 3607
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8689
Data de inscriere : 09/01/2011

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeMier 14 Sept 2011, 10:14

cristi CFR a scris:
78-1018-7+78-1029-4 in Santana
Tren 3747 Arad - Santana - Nadab

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Pitcristian-1315080969161

Ce oribil arata combinatia asta intre nou si perdelele de acum 70 de ani...
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitimeMier 14 Sept 2011, 19:07

@AlexD, perdelele sunt cele standard CFR Calatori acum, aceleasi care se gasesc si pe trenurile accelerate.

@mihaiuc, Autorapidul Bucureşti-Constanţa si Constanţa-Bucureşti s-a pus în circulaţie luni 17 iulie 1937 cu următorul grafic de circulaţie:
M 97 Bucuresti Nord 09.00 - Fetesti 10.32 - Constanta 11.25
M 98 Constanta 21.35 - Fetesti 22.30 - Bucuresti Nord 00.00

Principalele caracteristici Automotorul 1001-1002 "Balan" http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/78-1000.jpg
A fost prevăzut cu motoare Ganz VI JaR 170 şi transmisii Ganz cu 5 viteze şi ambreiaje multiple. S-au utilizat boghiuri model Ganz, cu arcuri elicoidale. De asemenea s-au folosit cuple Ganz cu două cutii de contacte.

- Acţionarea: 2 motoare Diesel Ganz - Jendrassyk 2x220 CP la 1250 t/m
de 6 cilindri, putând asigura 2x275 CP la 1450 t/m
- Greutatea în serviciu 85t
- Lungimea trenului (2 vagoane) 46,730 m
- Lăţimea vagoanelor 2,805 m
- Înălţimea vagoanelor de la şină 3,500 m
- Distanţa între osiile boghiului motor 3,950 m
- Distanţa între osiile boghiului alergător 3,400 m
- Viteze:
a) maximă în palier şi aliniament 110 km/h
b) în rampe, utilizând 2x220 CP
- de 20 la mie 45 km/h
- de 25 la mie 32 km/h
- de 30 la mie 30 km/h
c) în rampe de 25 la mie cu 2x275 CP
- timp de 1h 37,3 km/h
- timp de 1/4 h 40 km/h
- Raza minimă de înscriere în curbă 120 m
- Frână Knorr-Malaxa (3 cilindri acţionând 32 saboţi)
- Număr locuri 136 (clasă unică)
- Caroseria: construcţie sudată
- Osiile pe lagăre cu rulmenţi SKF
- Instalaţie de condiţionare a aerului cu freon (difluor-diclor-metan: CF2Cl2)

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Continut sponsorizat





Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare clasa 78 Malaxa   Automotoare clasa 78 Malaxa - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
Automotoare clasa 78 Malaxa
Sus 
Pagina 10 din 50Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 30 ... 50  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Automotoare clasa 77 Malaxa
» Automotoare clasa 77 Malaxa
» Funcţionarea în cuplu a vechior automotoare Malaxa
» Automotoarele clasa 76 Transferoviar Grup
» Automotoare clasa 79(LVT)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-
Mergi direct la: