|
| Automotoare clasa 77 Malaxa | |
|
+121DUAL JanTuhovcak cont.dezactivat. ANDU2100HP bogdan.perejuc Lumunita Stana Dutzu TVlad redeme Bobby_TM DAS 2011 elm Desiro256 Jhonyla Cont.dezactivat Katalin4653 Radu.B bochety allred Lafont 63-1143-5 ATM AndreiStefan Cont dezactivat NicuS Vitosa Costin.H Adirmvl Radu Tudor baghi kasapis2007 Luna @ndrey Balto Kriszti219 daniel_c Silver popovici Alex Ionut Goanga ionutz85 vanderjas Bogdan-Razvan IonutChircu Marius Iulian 060-EA078 Grigor Andrey_tm AndiCFR M.I.C.I. cfr500 nenuandrei Dr2005 AlexCta rich1974 laur 133 nokia2010 impuls Teodor mishu88 Semaca cristyadaX ldh80 EA1clony106 Marius PrisecaruFlorin 82016031 AlexD cont inactiv VeV TONIghtwish dandee pannonia express rumpf1 decward buldozer2 bogdan srl Adrian78 micropalla automotor ionut_te stefan_br marius_catalin84 Caravelle_Zg Zoly87 cata jionutz Razvan razwy stinky vrabieionut Nesebar alex.alexus.tm Ionutz cortexedge lovekomotive mureseanu_976 biokosmy Gabry Gabriel ultras AMX 97-0548-4 srazvi Malaxa-77 didinul Norbi mariuskl discoid21 Horea kristi kkk sulzer MariusM KQQ Vlad Lde 2100 Benbe COSTACHE MIHAIL orestte pisti91 cristi CFR DonVILLy myster2008 125 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7062 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Lun Apr 26, 2010 9:40 pm | |
| AUTOMOTOARE MALAXA 918 IN GARA PITESTI XXX 949 XXX |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6347 Data de inscriere : 20/07/2009
| | | | AMX 97-0548-4 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1300 Varsta : 29 Localizare : ARAD Reputatie : 6954 Data de inscriere : 20/09/2009
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Lun Mai 03, 2010 10:57 pm | |
| 77-0989-2+77-0966-0 la intrare in Cermei |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Mar Mai 04, 2010 12:57 am | |
| A iesit destul de bine. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | AMX 97-0548-4 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1300 Varsta : 29 Localizare : ARAD Reputatie : 6954 Data de inscriere : 20/09/2009
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Mier Mai 05, 2010 8:08 pm | |
| A venit randul lui 989 sa faca servici pe gurahont-sebis |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Joi Mai 06, 2010 3:22 pm | |
| 77-0926-4(depoul Pitești) gata de drum cu CM 9535 |
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5994 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: Automotoare Vin Mai 07, 2010 8:21 am | |
| Inceputul anilor '30 poate fi considerat perioada cea mai reprezentativa pentru dezvoltarea in Germania si Ungaria a constructiei automotoarelor Diesel pe patru osii. Tipul maghiar de automotor rapid usor ÁRPÁD constituie modelul de succes care va influenta decisiv constructiile romanesti ulterioare. Cel putin un automotor de acest tip a fost construit aproape identic de ASTRA Arad, utilizand subansambluri importate din Ungaria. Acesta purta numarul de fabricatie 200 (dupa unele surse, 2000, ceea ce este putin probabil) si ar fi fost inmatriculat la CFR ca Bam mot 751. Experienta acumulata in urma exploatarii acestui vehicul a fost valorificata intr-o serie de 42 de automotoare asemanatoare, cu transmisie mecanica, construite de ASTRA si MALAXA pana in anii 1950, vehicule pentru trenuri accelerate, amenajate pentru doua clase. Motoarele Diesel de 200 CP proveneau initial de la firma Ganz, fiind apoi construite in licenta de MALAXA. Viteza maxima constructiva de 110 km/h a fost redusa in ultimii ani la 100 km/h pentru automotoarele-salon, respectiv la 80 km/h pentru cele obisnuite. Ele au fost inmatriculate la CFR ca BCam mot (ulterior, ABam mot) 751 - 793 si se mai intalnesc si astazi in serviciu in zonele Arad, Timisoara si Sibiu. Multe dintre ele au fost construite initial ca automotoare-salon, avand amenajari interioare deosebite, si au fost utilizate de familia regala, de membrii Guvernului sau de conducatorii Administratiei CFR. Chiar si dictatorul Ceausescu avea rezervat un astfel de automotor, care exista si in prezent! Numerele acestor vehicule speciale sunt cuprinse in seria 750, identificarea lor facandu-se numai prin indicatia Aam inaintea numarului. Succesul obtinut de Calea Ferata Germana (Deutsche Reichsbahn) cu reteaua ei de automotoare rapide interurbane a determinat Administratia CFR sa introduca legaturi rapide de zi intre Bucuresti si principalele orase din provincie pentru oamenii de afaceri. Seriei de automotoare construite de MALAXA intre anii 1937 - 1941 pentru acest scop ii poate fi atribuita aceeasi "paternitate" - si anume, constructiile Ganz pentru Egipt si Uruguai. Este vorba despre automotoare pe patru osii, cu motoare Diesel tip Ganz VI JaR 170/240 de 240 CP, cu transmisie mecanica si prevazute cu un singur post de conducere, care trebuiau cuplate perechi pentru a forma rame auto-motoare duble. Amenajarea interioara corespundea clasei a II-a (de atunci) si cuprindea si un mic spatiu adiacent ce putea fi amenajat fie ca bar, fie ca spatiu pentru bagaje. Pentru inceput, au fost construite sase vagoane-automotoare (Bam mot 1001-1006), apoi inca 26 (Bam mot 1007 - 1032), cu amenajari interioare diferite si motoare de 220/240 CP de provenienta indigena. Pana la trei astfel de rame automotoare duble puteau fi cuplate si conduse impreuna, in acest scop existand prize exterioare si cabluri de legatura. Conducatorii acestor automotoare erau selectionati si instruiti in mod special. Dupa 1956, vehiculele au fost reamenajate pentru doua clase (devenind ABam mot), fiind ulterior utilizate indeosebi pentru serviciul local de calatori in zonele Arad, Timisoara, Sibiu si Bucuresti. Ultimul serviciu de tren accelerat a fost prestat de automotoare in anul 1992 pe liniile Arad - Vascau si Arad - Brad, trasee pe care au circulat - ca inlocuitori - chiar si automotoare pe doua osii din seria 900! Au mai existat doua prototipuri de trenuri automotoare rapide care au circulat in Romania: primul, construit in anii '50, era un tren automotor Diesel-electric compus din patru vagoane, al carui aspect exterior era foarte asemanator cu al celor din seria 1000. Cele doua capete motoare, prevazute cu cabine de conducere, avand formula osiilor (A1A)'2' si inmatriculate Bam M5 si M6, incadrau doua vagoane intermediare nemotoare; viteza maxima era de 100 km/h. Dintre ultimele servicii efectuate mentionam un tren accelerat pe ruta Bucuresti - Calarasi; vehiculul a fost vazut pentru ultima oara in Timisoara in anul 1982. Cel de-al doilea prototip, din care au existat doua garnituri, a fost conceput in ideea ambitioasa de a prelua inca de la Viena turistii straini si de a-i transporta cu un tren de lux catre litoralul Marii Negre. In acest scop, Uzinele 23 August din Bucuresti au construit in anul 1959 patru automotoare Diesel-electrice avand formula osiilor (A1A)'2' si inmatriculate Ade 001 - 004, prevazute cu motoare Diesel de productie romaneasca de 730 CP si cu un post de conducere suprainaltat. Viteza maxima era de 110 km/h. Amenajarea interioara cuprindea, pe langa cabina de conducere si sala masinilor, un compartiment pentru bagaje si spatii pentru calatori. Un tren automotor era compus din doua capete motoare ce incadrau patru vagoane nemotoare, construite de Uzinele "Gheorghi Dimitrov" din Arad, fosta ASTRA. Trenurile - supranumite Sageata Albastra - nu au circulat insa niciodata pana la Viena, fiind utilizate pentru inceput in scopuri oficiale, apoi ca trenuri rapide obisnuite sau ca trenuri speciale pentru turisti straini, intre Bucuresti si litoralul Marii Negre. Doua capete motoare si cinci vagoane intermediare se mai gasesc in prezent in Depoul Arad, grav avariate intr-un incendiu, nemaiputand fi, din pacate, reconstruite si utilizate eventual in scopuri turistice. Automotoare speciale pe boghiuri au fost construite pentru fosta Casa Regala si pentru scopuri oficiale. Cunoscute sunt automotorul-salon Regal A, cu numarul 1, si Regal C, cu numarul 2. Erau vehicule Diesel-mecanice, cu formula osiilor 2'B' + B'2', viteza maxima de 100 km/h si lungimea totala de 46734 mm, asemanatoare in conceptie cu cele ale seriei 1000. Mai este cunoscut un automotor dublu, cu boghiu intermediar comun tip Jakob, formula osiilor B'2'B', construit probabil de Ganz és Társa Gép - és Waggongyár Rt. (Ganz, Budapesta) in anul 1937. Era actionat de doua motoare Diesel de tipul VI JaR 170/270, cu transmisie mecanica, viteza maxima de 110 km/h si o lungime de 41446 mm. Numarul de inmatriculare este necunoscut, fiind probabil vehiculul Regal B. Despre soarta acestor automotoare speciale nu se cunosc amanunte. Intamplarea a facut ca in Romania sa apara inca doua automotoare speciale, mult timp singurele vehicule de acest tip cu transmisie hidraulica! In anul 1960, Uzinele 23 August au construit pentru Caile Ferate Bulgare (BDZ) doua automotoare-salon cu formula osiilor B'2', motoare Diesel de 600 CP, transmisie hidraulica, viteza maxima de 110 km/h si o lungime de 25200 mm. Din cauza rezultatelor necorespunzatoare obtinute la probe, administratia bulgara nu a preluat aceste vehicule, returnandu-le in final producatorului. Dupa modificarile de rigoare, ele au fost preluate de CFR si inmatriculate ca Adh 001 si 002. Aceste automotoare nu au fost practic utilizate, fiind ulterior casate. La acest capitol nu putem uita automotoarele din seria 400 ale Caii Ferate Particulare Ploiesti - Valeni (CFPV). In anul 1935, ASTRA Arad a construit trei automotoare pe patru osii, cu transmisie electrica si motor Diesel MAN de 225 CP. Ca aspect exterior, aceste vehicule erau asemanatoare celor apartinand seriei germane VT 137.347 - 366, fiind insa mai scurte si avand un ampatament al boghiului de numai 3500 mm. Respectivele vagoane au fost inmatriculate la CFPV ca BCam mot 1 - 3, iar dupa nationalizarea din 1948 au fost preluate de CFR ca BCam mot (apoi, ABam mot) 401 - 403; pe la mijlocul anilor '80, carcasa unui astfel de vehicul se mai gasea abandonata in curtea Depoului Brasov. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum Mai 09, 2010 3:08 pm | |
| 77-0918-1(Pitești) gata de drum cu CM 9535 |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum Mai 09, 2010 3:10 pm | |
| 77-0932-2(Pitești), camuflat în depou *** |
| | | Gabry Gabriel V.I.P Member
Numarul mesajelor : 491 Varsta : 46 Localizare : Peciu Nou.Jud Timis Reputatie : 6230 Data de inscriere : 06/04/2009
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Dum Mai 09, 2010 11:49 pm | |
| 77-0962-9 in Lugoj Si cateva automotoare in depoul Timisoara Nord...mai 2010 |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5767 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Lun Mai 10, 2010 5:34 pm | |
| Jono, mi se pare corect sa mentionezi si sursa acestor texte. Am eu un sentiment ca le-am mai citit pe undeva..... cateva poze si de la mine cu automotoare Malaxa apartinand depoului Pitesti pe liniile arondate:
Ultima editare efectuata de catre cata in Lun Mai 10, 2010 5:37 pm, editata de 1 ori |
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5994 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: wikipedia.org Lun Mai 10, 2010 5:35 pm | |
| |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Lun Mai 10, 2010 8:21 pm | |
| 77-0977-7(depoul Pitești) sosind cu PM 9120 "Câmpulung - Pitești" |
| | | AMX 97-0548-4 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1300 Varsta : 29 Localizare : ARAD Reputatie : 6954 Data de inscriere : 20/09/2009
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Joi Mai 13, 2010 7:51 pm | |
| |
| | | Zoly87
Numarul mesajelor : 189 Reputatie : 5746 Data de inscriere : 16/05/2010
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa Mier Mai 19, 2010 11:06 am | |
|
Ultima editare efectuata de catre Zoly87 in Sam Sept 18, 2010 2:46 pm, editata de 1 ori |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Automotoare clasa 77 Malaxa | |
| |
| | | | Automotoare clasa 77 Malaxa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |