|
| FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI | |
|
+19AlexD IonutCFR2009 Dr2005 Nesebar revenge @ndrey daniel_c Adrian78 Vlad TVlad cfr500 DUAL Vitosa sm-sulzer Gelu ldh80 nenuandrei hitsasu COSTACHE MIHAIL 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Sam 29 Dec 2012, 17:53 | |
| Se schimba tractiunea electrica cu cea diesel de la Ilva Mica la Suceava Nord odata stiu ca s-a schimbat si in Stroiesti locomotiva era dupa revolutie si fost greva de avertisment 2 ore in Stroiesti si am asteptat pana a venit dieselul de la Suceava.. Au mai fost si perioade cand se schimbau electricele si in Ilva Mica probabil depaseau regionalele poate Vlad stie mai bine
Ultima editare efectuata de catre adrian78 in Sam 29 Dec 2012, 22:05, editata de 1 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Sam 29 Dec 2012, 18:05 | |
| Din 1993 s-a circulat cu electrică pe toată distanţa Iaşi - Cluj. Până atunci se schimba locomotiva. Nu ştiu dacă la Ilva Mică se schimbau electricele. Oricum dacă era aşa, s-a întâmplat dupa 93. Până in 93 se circula cu diesel între Vatra Dornei şi Ilva Mică.
La trenurile mai lungi se adăuga în Stroieşti, pe vremuri, locomotivă pentru dublă tracţiune pentru panta dintre Stroieşti şi Ciprian Porumbescu. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7375 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Sam 29 Dec 2012, 18:27 | |
| Inainte de electrificarea sectiei Pascani- Iasi in 1988, la Iasi-Timisoara se schimba locomotiva si in Pascani? |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Sam 29 Dec 2012, 18:41 | |
| Da, se schimba şi în Paşcani. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Filmulete feroviare din perioada comunismului Sam 29 Dec 2012, 23:52 | |
| Ca o concluzie, ce am remarcat in aceste filmulete (felicitari celui care le-a postat!): aceea disciplina in munca si unitate care exista la calea ferata, care o facea sa fie numita "a doua armata a tarii"! Apoi intensitatea deosebita a traficului de marfa, modul cum erau intretinute liniile, modul cum erau ingrijite cladirile si spatiile verzi.
Dincolo de asta, as avea cateva intrebari de natura tehnica:
-care este diferenta intre un ac "normal" si unul "flexibil" ?! -la ce se refera mai exact sistemul cu "dubla inzavorare a macazelor" ? Este vorba cumva de existenta a doua casete de inzavorare, cate una fixata pe fiecare contrac ? -care ar fi diferenta intre un electromecanism de macaz tip "SPG-3" (importat) si unul "EM-7" (romanesc)- in afara de sistemul de prindere a acului (in film intradevar la un moment dat se observa un sistem de prindere a acului mai deosebit)! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Dum 30 Dec 2012, 00:01 | |
| Acul normal e format din 2 bucăţi, una fixă şi una mobilă, iar acul flexibil e format dintr-o singură bucată. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Filmulete feroviare din perioada comunista Dum 30 Dec 2012, 00:07 | |
| Multumesc de lamurire! Atunci ma gandesc ca acul flexibil e realizat dintr-un otel special, care-i permite sa reziste la deformari, fara a afecta durabilitatea sa! Cam din ce an au inceput sa fie introduse pe reteaua CFR aceste "ace flexibile" si cam cat de raspandite sunt astazi ? Ar fi interesant de vazut doua poze cu cele doua tipuri de ace pentru a vedea diferenta! |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5048 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Dum 30 Dec 2012, 14:23 | |
| - ldh80 a scris:
- Ca o concluzie, ce am remarcat in aceste filmulete (felicitari celui care le-a postat!): aceea disciplina in munca si unitate care exista la calea ferata, care o facea sa fie numita "a doua armata a tarii"! Apoi intensitatea deosebita a traficului de marfa, modul cum erau intretinute liniile, modul cum erau ingrijite cladirile si spatiile verzi.
era disciplina si era indusa inca de pe bancile scolii, intr-o perioada pe care am prins-o si eu nu prea intrai la calea ferata daca nu absolveai liceul/scoala profesionala la un liceul cfr unde se respectau regulile dupa cum spui "a doua armata a tarii", cand aparea un profesor/inginer la capatul coridorului se striga atentiune si toata lumea se alinia la perete, uniforma si tinuta in general era obligatorie si se respecta, era regula si disciplina traficul de marfa era intens, fiecare fabrica avand linii in incinta, acum s-au schimbat regulile jocului, rentabilitatea? ma depaseste raspunsul |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6456 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Dum 30 Dec 2012, 15:06 | |
| Shimbatorul de cale cu ac flexibil se foloseste la liniile de mare viteza, in general peste acestea se circula cu viteza sporita in abatere > 60km/h( din ce retin) avand o tangenta mai mare ,implicit o lungime a schimbatorului considerabila mai mare decat la cele cu viteza maxima de 30km/h ,folosindu-se totodata dubla inzavorare,dupa cum ai presupus. |
| | | revenge
Numarul mesajelor : 55 Localizare : depoul BC Reputatie : 4410 Data de inscriere : 24/12/2012
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Dum 30 Dec 2012, 15:07 | |
| Eu am facut Liceul nr 12 CFR din Bucuresti,anii 1988-1992,domnul Nicu are perfecta dreptate,era ordine si disciplina.Aveam laboratoare bine echipate,faceam practica in depouri.La intrarea in liceu concurenta era mare,cam 5 pe loc,mai era si treapta-2 cand terminai clasa 10.Eu am facut la Locomotive,existau mai multe profile in cadrul liceului |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15508 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Vin 04 Ian 2013, 12:21 | |
| Daca ai facut liceul in perioada asta, iti mai amintesti automotorul Malaxa 900 verde din curtea liceului ? Peste cativa ani a fost dezmembrat! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Vin 04 Ian 2013, 12:42 | |
| Si eu am facut liceul 12 dar am terminat in 2001 , nu mai era ce a fost pe vremuri , la practica cu cateva sticle de vin stateam acasa toti , la celalalte materii sa nu povestec cum se descurcau baietii ................... totul s-a dus de rapa , ce a fost a fost si nu va mai fi , acum nu stiu cum este dar cu siguranta cine face acel liceu il face doar asa ca este liceu nu ca ar avea mare treaba cu trenurile si foarte putini care urmeaza acest liceu mai continua in domeniul feroviar mai ales ca acum nu prea te mai angajeaza nimeni in CFR . |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Filmulete feroviare din perioada comunista Vin 04 Ian 2013, 13:28 | |
| Aici ar trebui gandit din temelii sistemul de invatamant feroviar:
-sa se scolarizeze in liceele CFR numai atatia elevi la cati se pot asigura apoi loc de munca, fie prin contracte incheiate cu companiile private, fie cu cele de stat; -in cazul in care nu exista cerere ferma de personal feroviar operativ, sa nu se mai scolarizeze in anul respectiv; -apoi sa se asigure cazarea si masa gratuite, pentru elevii din alte localitati. Nu cred ca ar fi un efort financiar asa mare, mai ales daca liceele CFR s-ar gospodari un pic (se pot reamenaja dormitoarele, apoi serele si terenurile agricole si sectorul zootehnic); -dupa ce li se ofera toate aceste facilitati, elevii sa fie obligati ca la terminarea studiilor practice, sa lucreze minim 5 ani in compania feroviara si pe postul pentru care au optat la inceput. In caz contrar, sa fie obligati sa plateasca taxele de scolarizare, masa si cazare! -instruirea sa se axexe pe partea practica, in unitatile de cale ferata corespunzatoare cu meseria pentru care s-a optat; -instituita o disciplina mai ferma, iar cei care o incalca sa fie exmatriculati pe loc, fara posibilitatea de a se mai reinscrie; -selectia in aceste licee sa fie mai stricta! Nu doar notele obtinute la admitere sa conteze ci si alte aspecte: conduita elevului in scoala generala, in societate, in familie! Mers si discutat cu vecinii, cu parintii, cu profesorii din scoala generala! |
| | | revenge
Numarul mesajelor : 55 Localizare : depoul BC Reputatie : 4410 Data de inscriere : 24/12/2012
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Vin 04 Ian 2013, 17:56 | |
| In spatele liceului era o linie cu semafor.Ce vremuri.............. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6456 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI Vin 04 Ian 2013, 20:34 | |
| - ldh80 a scris:
- Aici ar trebui gandit din temelii sistemul de invatamant feroviar:
-sa se scolarizeze in liceele CFR numai atatia elevi la cati se pot asigura apoi loc de munca, fie prin contracte incheiate cu companiile private, fie cu cele de stat; -in cazul in care nu exista cerere ferma de personal feroviar operativ, sa nu se mai scolarizeze in anul respectiv; -apoi sa se asigure cazarea si masa gratuite, pentru elevii din alte localitati. Nu cred ca ar fi un efort financiar asa mare, mai ales daca liceele CFR s-ar gospodari un pic (se pot reamenaja dormitoarele, apoi serele si terenurile agricole si sectorul zootehnic); -dupa ce li se ofera toate aceste facilitati, elevii sa fie obligati ca la terminarea studiilor practice, sa lucreze minim 5 ani in compania feroviara si pe postul pentru care au optat la inceput. In caz contrar, sa fie obligati sa plateasca taxele de scolarizare, masa si cazare! -instruirea sa se axexe pe partea practica, in unitatile de cale ferata corespunzatoare cu meseria pentru care s-a optat; -instituita o disciplina mai ferma, iar cei care o incalca sa fie exmatriculati pe loc, fara posibilitatea de a se mai reinscrie; -selectia in aceste licee sa fie mai stricta! Nu doar notele obtinute la admitere sa conteze ci si alte aspecte: conduita elevului in scoala generala, in societate, in familie! Mers si discutat cu vecinii, cu parintii, cu profesorii din scoala generala! Deocamdata esti departe de adevar, desi intr-un fel am impartasit,si inca mai impartasesc aceleasi optiuni,eu am terminat in '05 liceul e transporturi la Iasi (SCB), am fost penultima promotie care am terminat profile cu specializare feroviara,adica: electromecanic locomotive, vagoane,IFTE,SCB,TTR,CCF,pe partea de liceu,iar pe parte de profesionala,profil mecanic, mecanic locomotive si vagoane( montatori si intretinere),era vorba ca se vor angaja, etc,acum in ziua de azi din toti colegii care am terminat doar 15 lucram in domeniu feroviar, dar numai datorita interesului nostru poentru a ne angaja in acest sistem. Intreb eu,daca nu exista cere pentru calificari in domeniu feroviar,atunci ce face liceul respectiv,silvicultori ... ? Cazarea si masa, nu au cum sa fie asigurate de catre unitatea scolara,prin acele investitii de care zici,ele oricum au si au avut cate doua grupuri de cazare pentru elevi... ,iar masa o asigura prin cantina,dar sunt contracost si cazarea si masa. Nici un OTF nu va face acele cereri de scolarizare,cat decamdata inca mai exista bazele de date si personal tanar cu calificari in domeniu,cat despre instruire,ea sa facut in primul rand in ateliere,dar mai apoi cls XI si XII exclusiv in unitati de profil (depou remiza, revizie, sectie IFTE, CT, SCB ,etc) ca sa facut cum sa facut asta e lipsa noastra de interes,respect pentru meserie, si falsa incredere ca toti vom fi mari ingineri ,asi, sefi ,mari nume .... Oricum cei care au facut in aceste liceu,eu cel putin am prins ,respectul era respect, iar scoala, scoala,nu prea se facea rabat de la nimic,dar ulterior am avut ocazia sa vad ca sa pierdut din traditie... . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI | |
| |
| | | | FILMULETE FEROVIARE DIN PERIOADA COMUNISMULUI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |