|
| Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... | |
| | Autor | Mesaj |
---|
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Lun 08 Aug 2011, 15:13 | |
| Nu-mi prea plac chestiile introductive totdeauna, așa că am să trec direct la subiect: Am mers cu D (R la noi în țară) 346(-1 în Ro) București Nord - Wien Westbahnhof, la vagonul cușetă - 417, adică acel Bcmz austriac. Nu pot să spun că are ceva deosebit, dar mi se pare interesant de greu să ridici patul din mijloc (am plătit cușetă de 4 locuri, nu de 6), trebuind să apelez la conductorul vagonului (austriac), care nu părea prea mulțumit de cererea mea, dar în fine... Alt minus pe care l-am remarcat este lenjeria puțină (o pătură și un cearșaf), cu mult mai puțină decât lenjeria primită în cușetele românești, plus calitatea ei (am văzut un cearșaf găurit tot). Cu sistemul de blocare a ușii n-am avut probleme, deși mi s-a părut destul de ciudat, lăsând să se deschidă ușa până la un anumit punct (cam 3 cm). Totuși, nu s-au raportat probleme în ultimii doi ani, iar eu am dormit liniștit. La Curtici, dau peste un vameș ciudat, îmi ia toate actele, le răscolește, se uită pe toate părțile (cine știe de când mă caută Interpolul... ), ia o copie a unui act oarecare, promițând că se duce și mi-o aduce repede, după ce-și face și el o copie... Trenul pleacă, copia din părți... La Lőkösháza mult mai OK, a luat buletinul, la introdus într-un scanner și gata. Cât timp așteptam să ajungă la mine una dn unguroaicele de la Poliția de Frontieră maghiară, am tras o poză pe geam, cu puțin înainte de a trece un marfar cu Eanos-uri Servtrans de la polonezi, tras de o V63 maghiară: De pe drum: Kelenföld Undeva prin Ungaria: noi nu avem grâu la noi în țară! Mosonmagyaróvár Un V63 așteptând cuminte în Hegyeshalom Cei 160 km/h prinși de tren îmi readuc aminte de problema veșnică a CFR: infrastructura. Dacă s-ar rezolva asta, am putea în sfârșit să putem vorbi, măcar în această privință, de la egal la egal măcar cu unii vestici. Plecat din căldurile României, la Viena mă întâmpină o gară rece, aglomerată și cu prețuri mari... --- VA URMA --- |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mar 09 Aug 2011, 02:41 | |
| -- CONTINUARE -- Mai pozez un Taur în gară, apoi îngheț de tot pe peron, în așteptarea ICE 26 Wien Westbhf. - Dortmund Hbf.(operat de ÖBB în colaborare cu DB) spre Nürnberg Hauptbahnhof Într-un sfârșit vine ICE-ul și pornesc la drum, uitându-mă mai întâi deasupra locului la dispalyul LCD să văd dacă rezervarea e afișată corespunzător. Ajung până pe la viteza de 210-220 km/h, necoborând mai jos de 100 km/h decât foarte rar, deobicei doar în apropierea stațiilor. Scaunele sunt destul de confortabile și cel mai mult mi-a plăcut că au o pernuță în zona capului pe care scrie „ICE”. Mă întreb cum de nu vedem așa ceva la CFR nici măcar la vagoanele Business, în condițiile în care costurile de implementare ar fi destul de mici. Alt lucru care mi-a plăcut a fost „măsuța” din plastic, rabatabilă, ca la autobuze, pe care îți puteai pune ușor mâncarea sau laptopul fără să incomodezi sau să fii incomodat. În schimb, mi s-a părut ciudată poziția prizelor (câte una pentru două locuri), undeva între cele două scaune, mai jos, și nu în locul clasic dinspre geam, așa că mi-a luat ceva timp să o găsesc (la fel cum mi-a luat ceva timp să găsesc priza în 21-76 când am mers prima dată cu el ). Drumul spre Nürnberg e destul de lung și plin de tuneluri, unele foarte lungi, dar trenul merge repede. Totuși, fiind obosit, am adormit și pot să spun că am dormit bine... Probabil a fost de vină pernuța, cine știe... În sfârșit în Nürnberg, întâmpinat iar de o vreme rece și inchisă O clădire mai veche din apropierea gării, lângă care se afla o parcare etajată Peste tot în Germania n-am dat decât de scaune din lemn sau din metal, în niciun caz din plastic compact ca la noi, astfel că m-a luat cu frigul destul de repede așteptând ICE 914 München Hbf - Berlin Gesundbrunnen spre Berlin Hauptbahnhof. În așteptare mai trag câteva poze nu prea reușite din cauza vremii la niște Regio și în final la un ICE 3, circulând ca ICE 1509 pe relația Stralsund Hbf - München Hbf: Într-un sfârșit, la aceeași linie, vine și trenul meu, unul ceva mai special, fiind compus dintr-o locomotivă BR 101 și vagoane de tipul următor (mulțumesc DSO; pentru poze, vedeți http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,5325883 eu n-am avut timp să fac poze în exterior, și nici n-am vrut sau putut să pozez în interior): # 1 D-DB 70 80 10-95 Apmz 116.0, ICE (2. Klasse, ex. Traveller) # 2 D-DB 70 80 10-95 Apmz 116.1, ICE (2. Klasse, ex. Traveller) # 3 D-DB 70 80 85-95 Apmkz 116.6, ICE (2. Klasse, ex. Office, Galley in Betrieb) # 4 D-DB 70 80 10-95 Apmz 116.4, ICE (2. Klasse, ex. Office, Zub-Abteil) # 5 D-DB 70 80 10-95 Apmz 116.2, ICE (2. Klasse, ex. Silence) # 6 D-DB 70 80 85-95 Apmkz 116.6, ICE (1. Klasse, ex. Club, Galley geschlossen) # 7 D-DB 70 80 80-95 Apmbzf 116.8, ICE (1. Klasse, ex. Club) - cu post de conducere pt. push-pull (în trecere fie spus, aproape toate trenurile de călători care circulă în Germania sunt automotoare, rame electrice sau circulă în push-pull) Eu iau loc în vagonul patru, unde aveam făcută rezervarea. Când intru, altă atmosferă: în locul scaunelor tapițate, mă întâmpină niște fotolii din piele, aproape la fel ca cele de la Business Exclusive de la noi, cu diferența (iarăși! ) că aici mai erau și niște pernuțe căptușite tot cu piele, ce aveau și posibilitatea de a se regla în funcție de preferințe. Designul interior al vagonului mi s-a părut superb, cu totul superior altor ICE-uri. Vagoanele erau capabile de 230 km/h (ca și ICE-ul cu care am venit de la Viena sau ca Railjetul) și am mers destul de mult timp la o viteză apropiată de cea maximă (locomotiva prinde max. 220 km/h). Aici erau niște suporturi din plastic lipite pe geamuri, în care se puneau hârtiile cu rezervările (ex.: Locul 68 - Jena Paradies - Berin Südkreuz). O asemenea metodă ar fi foarte utilă măcar la trenurile IC de la CFR și s-ar putea implementa cu costuri destul de reduse. În fine, seara ajung, pentru a treia oară în viața mea, în Berlin Hauptbahnhof/Berlin Central Station/Gara centrală din Berlin, una din cele mai mari gări din Europa și probabil cea mai modernă de pe bătrânul continent... --- VA URMA --- |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 00:16 | |
| --- CONTINUARE --- Atunci, noaptea, am fost întâmpinat de un oraș plin de lucrări și reparații, de la o anumită stație de metrou (Mehringdamm) fiind nevoit să iau un Bus în locul U-Bahn-ului (metrou, subteran, pe porțiuni mai mici iese și la suprafață) până la o alta (Hermannplatz), de unde iar mi-am continuat călătoria cu U-Banh-ul. Dar ziua următoare și în alte zile am putut „lua cu asalt” gara, toate culminând cu ultima zi, pardon noapte, pe care am petrcut-o în același loc. Ei bine, iată câteva poze de prin Berlin Hauptbahnhof: Wilkommen in Berlin - nivelul +2! Un S-Bahn, unul din mijloacele de transport cele mai folosite de mine Spre partea cealaltă a imensei gări Semnal la linia 16, ultima linie a gării, pentru S-Bahn Și celebrul semn, care apare cam în toate gările din Germania Câteva elemente de infrastructură Mai ieșim și puțin afară, sub privirile soarelui, care nu a vrut să mă îndestuleze cu razele lui decât două zile: Spre clădirea gării; la un alt peron, un pasionat trage câteva poze Acolo, jos, e râul Spree, ce traversează Berlinul Semnalul liniei 11, prima de la nivelul +2, înspre Friedrichstrasse Înspre gară din nou, celălalt colț Catenară la +2 Să nu uităm unde suntem Un ICE aparținând Danske Statsbaner (DSB) Parcă mai aduce o notă de verde betoanelor Și Reichstag, unul din simbolurile Berlinului, văzut din gară --- VA URMA --- |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 00:28 | |
| multumim pentru primele parti ale reportajului! As intreba ce fel de bilet ai avut pentru ICE 26? La DB e cam greu de gasit bilete promotionale pentru acest tren... Pare interesant acel ultim tren, parca ar fi un hibrid intre IC si ICE. Sunt curios daca este tarifat ca si IC sau ca si ICE? Viteza maxima de 220 km/h nu e rea, dar este totusi mai mica decat a unui ICE (de la 280 km/h in sus).
Altfel, pentru un drum Romania - Berlin, recomand si traseul prin Slovacia si Cehia: peisajul este frumos, iar cu putin noroc un bilet Budapesta - Berlin poate sa coste chiar si 29 euro (la trenul de noapte) sau 39 de euro la ECurile care circula ziua.
Asteptam cu interes si restul reportajului! |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 00:47 | |
| Mulțumesc. Vor veni și celelalte părți pe măsura ce voi aranja pozele (și gândurile ). Eu am mers prin oferta SparPreis Deutschland, 177 euro/persoană România - Germania, orice destinație, dus-întors, având asigurat și parcursul românesc. Inițial mă gândeam să iau EC din Budapesta, dar oferta SparPreis nu este valabilă decât prin Austria. La prețul de mai sus s-au adăugat și rezervările la fiecare tren (spre exemplu, la ICE 26 nu era absolut niciun loc nerezervat în vagonul 22 în care am stat eu). ICE 914 este tarifat ca ICE (la IC, dacă CFR ar scoate 21-76 și ar băga un alt vagon salon mai confortabil, ar bate DB-ul! acolo e privit ca A la noi) , oricum confortul în el eu zic că depășește orice alt ICE de la DB (vorbesc de clasa a doua, desigur). |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 10:09 | |
| deci SparPreis Deutschland, cu 177 euro dus-intors? Pretul mi se pare destul de interesant, cu atat mai mult cu cat pe site-ul CFR Calatori sunt preturi diferite in functie de destinatia din Germania si de plecarea din Romania, iar toate costa peste 200 de euro... Poti sa imi dai mai multe detalii despre bilet, te rog? De exemplu ce destinatii sunt disponibile la acest tarif, cat timp este valabil biletul, ce restrictii de ruta ar fi, se poate merge si cu ICE? Multumesc |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 17:12 | |
| Foarte interesant. Oferta nu pare să apară pe site-ul CFR. Eu am văzut-o prima dată în Mersul Trenurilor, după care m-am dus și am întrebat la casa de bilete în trafic internațional de la Ag. Iași dacă mai este valabilă etc. (asta prin iunie). Primind răspuns afirmativ, am plănuit traseul împreună cu casiera, apoi am mai revenit puțin asupra lui, până la forma finală (am prezentat doar dusul în reportaj, celelalte părți vor urma). Biletul era valabil 30 de zile, în orice zi, pe ruta Iași - Vaslui - Tecuci - București - Curtici - Budapesta - Hegyeshalom - Viena - Passau Hbf. - Berlin (acesta a fost traseul ales), cu orice tren de orice rang, inclusiv ICE. Am înțeles doar că nu permite călătoria decât prin Austria. Sunt posibile oricâte întreruperi vrei în limita valabilității biletului. La prețul acela s-au mai adăugat și rezervările (ele valabile doar la ziua și la trenul respectiv, logic), cel mai mult venind cușeta din Dacia, dacă nu mă înșel(scuze dar nu am biletele în față acum). M-a deranjat foarte mult că acel conductor austriac de pe Dacia a capsat biletul principal și rezervarea doar pt. 346, astfel că la dus toți controlorii din celelalte trenuri se uitau și la rezervarea capsată, care nu mai avea nicio valoare. E oare chiar atât de greu să găsească altă metodă de a păstra biletele o singură noapte, mai ales că vedea cum scrie Iasi - Berlin Hbf! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 17:29 | |
| Acel tren este un fost MET metropolitan train express cu vagoane de ICE2. |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 22:36 | |
| --- CONTINUARE --- Berlin HauptbahnhofDouă cupoane de șine întâlnindu-se (avem șine sudate bineînțeles; e singurul loc unde se mai aude acel sunet care încă nu a dispărut din România): Părți din gară: Unul din cele două turnuri ale gării, folosit de cei de la DB (centralizare, etc.): Și sigla din vârful turnului: Acum nivelul -2 al gării, ce găzduiește liniile 1-10:Aici catenara este de alt tip, o bară de care este prins firul din cupru: Prin nivelul -2: Automat de bilete și scări rulante spre -1: Un grup de scaune: O tăbliță cu numele gării, iar dedesubt o listă cu toate trenurile ce tranzitează respectiva linie și un grafic cu compunerea celor mai importante (de regulă ICE, EC și CNL): Și, în final, o fotografie rară și greu de făcut, deoarece nu ai voie să te dai jos de pe peron, făcută de un pasionat la 3.40 am:
Berlin Hauptbahnhof - forbidden photo by redeme, on Flickr --- VA URMA --- |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5392 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Mier 10 Aug 2011, 22:49 | |
| Superbe poze..arata bine secolul 21 in transporturile feroviare... |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Lun 22 Aug 2011, 09:33 | |
| Mulțumesc și ai dreptate, însă cred că încă mai avem de evoluat. --- CONTINUARE --- Alte aspecte pozitive pe care le-am remarcat la această gară a fost multitudinea de magazine, deschise în general până la 12 pm, precum și accesul facil de la un etaj la altul prin intermediul scărilor rulante, dar și al unei scări normale, situată între cele două și destinată celor mai „grăbiți”. Din păcate, nu toți cetățenii înțeleg acest lucru și am primit deseori „cereri” de a mă feri Printre aspectele negative ar fi: - temperatura ambientală generală, destul de scăzută, chiar și la nivelul -2, ceea ce face foarte dificilă petrecerea mai multor ore în gară; - faptul că Lounge-ul DB este deschis doar în intervalul orar 6 am - 10 pm, ceea ce mi se pare cea mai mare tâmpenie; - că nu există destule scaune cât ar trebui (nu cred că ar fi costat mult încă câteva grupuri de scaune); - și că există doar două locații unde ai internet wireless gratuit, și acelea fiind dotate fiecare cu câte două banci a 4 scaune (și care sunt ocupate mare parte a timpului) --- În Berlin mai există desigur și multe alte gări (bineînțeles că nici una nu se poate compara cu Hauptbahnhof), printre care și unele mai importante, unde opresc și diferite trenuri de lung parcurs (germ. fahrverkehr). În timp ce unele sunt doar stații de tranzit, cum ar fi Spandau (care este și capătul unor linii de S-Bahn și a U7) sau Südkreuz (stație aflată pe Inelul de S-Bahn), altele au și rolul de stație terminus, fiind situate nu foarte departe de depouri etc.. Una dintre ele este Berlin Gesundbrunnen (situată pe Inelul de S-Bahn), unde ajungea ICE 914: Pe o linie, un automor al Taunus Bahn își saluta potențialii călători: Un pod rutier se vede puțin mai departe: Și în final o poză cu un tren Regio al DB, un RE - Regional Express --- VA URMA --- |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... Dum 28 Aug 2011, 15:10 | |
| --- CONTINUARE --- Un punct extrem de important în transportul public din Berlin (administrat de BVB, serviciul de S-Bahn fiind operat în colaborare cu DB) se afla la o stație distanță de la Hauptbahnhof spre est, și anume Berlin Friedrichstraße, în care opresc doar trenuri Regio ( Regionalverkehr): În fundal se poate vedea unul din simbolurile Berlinul, și anume Turnul Televiziunii/TV Tower/Fernsehnturn: În Berlin sunt nenumărate stații deschise traficului Regio, pentru că orașul este foarte mare de altfel. O altă stație cu un specific mai aparte este Berlin Wansee: Un automotor al Märkische Regiobahn: Și o garnitură DB Autozug în așteptare (spre deosebire de Viena, în Berlin mașina se poate încărca doar în stațiile situate în zone mai de „suburbie”, în apropierea autostrăzilor etc. ), cu două locomotive la capete, una dintre ele fiind un V60 a BUG - 98 80 D-BUG 3 345 261-2: ... iar cealaltă, „Bert” - 345 124-2 a DB AutoZug: Și o poză de la capătul peronului (mai departe nu e voie): Regiunea Wansee este renumită pentru lacurile din zonă(se vede și din nume), așa că nu puteam să nu merg să-mi trag „năduful” pe malul lor... Kleiner Wansee: Gröser Wansee: --- VA URMA --- |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... | |
| |
| | | | Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)... | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |