|
| Automotoare DESIRO | |
|
+133Dutzu cristi CFR Sabik Cont.dezactivat electrica912 puscasflaviu membru dezactivat , alinx3330 Karl Mihay Simply18 R936 RoRailSystems Spartan1948 Volk lapsanszkitamas Razvan Tudor kasapis2007 allred Balto cfr500 mishu88 DPS REGIOTRANS12 Rarau Vlad Adirmvl Luna AeroX Silver pety MariusM Kriszti219 ionutz85 AMX 97-0548-4 Radu Tudor Florin C Dr2005 rich1974 Gaby005 AndiCFR Andrey_tm 040EC100 v43v63 Bogdan-Razvan nenuandrei iuli.hard vilhelm AlexD Horea36 ovivi Nk11 Teodor Goanga George The Legend EA1clony106 Vitosa redeme Marius LanceR DUAL Mircea Hirjau AndreiCFRBucuresti AndreiCfr catalinu' alexandruh Axwell21 andrei florin vanchorusebulgaria mihaiuc halmarius Adrian78 63-1143-5 ATM @ndrey membru inactiv Scoop jionutz mureseanu_976 ldh80 puscasu adrian01 Cobra Stefan Stanescu alex.alexus.tm Desiro256 Alex Avram decward bogdan srl cont dezactivat . ANDU2100HP Nesebar Marian Andrei electrica675 FeroFan97 didinul 1nt3rp0l_106 Semaca Marius Iulian 19jimmy84 stegaru Razvan cont inactiv Caravelle_Zg Gabry Gabriel vrabieionut Traveller PrisecaruFlorin ultras biokosmy didi lovekomotive sm-sulzer stinky discoid21 Andrei DonVILLy mardaryroby cortexedge KQQ Ionutz srazvi Csortan RADU razwy tudor_vl kristi kkk gicu Norbi Lde 2100 COSTACHE MIHAIL pisti91 myster2008 137 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 13:00 | |
| Practic are calorifer ca la orice masina mica, mai e si diesel. pai ce caldura sa bage cand afara sunt -10 grade, canci caldura ca la masinile pe motoare diesel sub -5*C adio caldura in masina, dieselul nu e ca benzina care la -20*C te de jos din masina de cald ce e...trebuia ceva electric pentru Desiro daca punem problema asa.
|
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 13:49 | |
| pai si atunci vitele care au cumparat automotoarele astea nu stiau ca la noi temperatura coboara si la -25 de grade? ar trebui montata incalzire speciala pe gpl ca dupa ce ca platesti o carca de bani pe un abonament sau bilet, mai stai si in frig. doamne, in ce tara traim! eu cred ca daca cfr opera transsiberianul, astia bagau desiro pe traseul ala! as fi vrut sa-l vad langa lacul baikal la -40 grade! cred ca si mecanicul ingheta in cabina! |
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 14:10 | |
| Incalzirea e pe baza de ulei, asa scrie parca in manualul de intretinere la Desiro. Incalzeste uleiul care e pompat in instalatie si ajunge la caloriferele de la baza peretilor laterali. Eu am mers iarna la -20 cu Desiro de la Bucuresti la Piatra Neamt, acum cativa ani cand erau pe post de IC si frigut in ele, probabil instalatia de incalzire e subdimensionata, plus la frecarea cu aerul -20 se transforma in -40. Vara daca au freon in instalatia de AC e ok in ele. Totusi si in tara lor natala, Germania iarna coboara temperatura in unele zone si la -20 si ar trebui sa faca fata cu brio. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5275 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 15:45 | |
| e frigut bine in ele! temperatura este tot de -20 de grade, fie ca se freaca aerul pe langa tren fie ca nu. treaba e ca atunci cand sta, se formeaza o perna de aer izolatoare in jurul trenului si se mentine caldura mai bine, in miscare perna aia de aer este distrusa. acelasi lucru se intampla si cand bate vantul, ai senzatie ca este mai frig...dar temperatura este aceeasi. ca doar nu te iei dupa desteptii astia de la tv care spun ca sunt -15 gtrade si se simt ca -30....temperatura este una si aceeasi, restul sunt abureli!
cum domnule, tehnologia germana de nivel galactic nu e in stare sa incalzeasca un tren, incredibil!
am facut afirmatia asta pentru "oamenii" care inca mai cred in mitul tehnologiei germane: daca erau asa destepti nemtii, nu inghetau ca nataraii in rusia, cred ca au fost dusi pe front cu automotoare desiro! |
| | | Florin C
Numarul mesajelor : 108 Varsta : 37 Localizare : Craiova Reputatie : 4870 Data de inscriere : 15/11/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:25 | |
| - AlexD a scris:
- Practic are calorifer ca la orice masina mica, mai e si diesel. pai ce caldura sa bage cand afara sunt -10 grade, canci caldura ca la masinile pe motoare diesel sub -5*C adio caldura in masina, dieselul nu e ca benzina care la -20*C te de jos din masina de cald ce e...trebuia ceva electric pentru Desiro daca punem problema asa.
tin sa te contrazic putin, motoarele diesel lucreaza la o temperatura mai mare decat cele pe benzina, au nevoie de o temperatura mai ridicata pentru arderea combustibilului prin compresie, deci, teoretic, daca sunt calorifere in care circula apa in desiro, ar trebui sa fie caldura. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:28 | |
| Ca să încălzeşti uleiul din ,,calorifer", trebuie întâi să încălzeşti motorul. Când ai -20 grade afară durează cam mult până ajunge motorul la temperatura optimă... poţi să îl laşi să meargă în relanti până ajunge la 90 de grade C ori poţi să pelci cu el aşa, dar o să consume mai mult şi rişti să îl strici. Sau poţi să dai drumul la siroco şi în câteva minute îl încălzeşti, da' ăla consumă mult şi ori depăşeşti cota, ori nu mai ai ce să tragi la bidon când intri în depou. _________________ :TTT:
|
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:29 | |
| E ulei ala care circula prin calorifere, am zis intr-un post mai anterior. Conduc si masini cu motor diesel si pe benzina, diferenta la frig e ca cea pe benzina incepe sa se incalzeasca mai repede si sa bage caldura mai repede, cea diesel un pic mai greu dar si cand incepe sa bage caldura faci sauna, plus ca se raceste mai lent motorul diesel decat cel pe benzina. Eu cred ca majoritatea automtoarelor au probleme cu uleiul din calorifere si cu rezistentele de incalzire, pt ca in mod normal ar trebui sa faca fata, nu sa bage caldura sa transpiri ci un 17 grade ar trebui sa asigure inauntru cand afara sunt - 20. |
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6391 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:37 | |
| Atunci are instalatia de caldura defecta dac nu face deloc caldura inauntru la -20 de grade |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:46 | |
| - Manual Desiro a scris:
- Temperatura din interiorul vehiculului este reglată în cele două cabine de comandă şi în compartimentul călătorilor prin sesizorul de temperatură.
În exploatare, temperatura interioară este detectată şi reglată de un traductor de temperatură, iar compartimentele pasagerilor şi cabina mecanicului sunt separat controlate. În compartimentele pasagerilor se menţine o temperatură interioară de 20°C. La o temperatură exterioară de -10°C, temperatura interioară poate să scadă sub 20°C. La frig temperatura interioară a automotorului complet ocupat, are în compartimentele pasagerilor max. 30°C pentru o temperatură exterioară de -35°C. În cabina mecanicului se poate regla individual aerisirea şi încălzirea, respectiv răcirea. La o temperatură exterioară de -15°C, temperatura interioară nu depăşeşte valoarea de 18°C.
Automotorul dispune de două instalaţii independente de apă caldă şi aer ventilat care sunt subordonate pentru fiecare vagon al automotorului instalaţiei de antrenare (72). Fiecare instalaţie de încălzire are în componenţă în afară de convectori (73) şi suflantă pentru coridor (74), două pompe de circulaţie, un bloc de reglare (72) şi un sistem de încălzire pentru aparatele de climatizare de pe acoperiş (76).
Fiecare instalaţie de încălzire foloseşte circuitul comun de apă din circuitul de răcire al motorului diesel. În cazul în care căldura din circuitul de răcire al motorului diesel nu este suficientă, un aparat auxiliar de încălzire produce necesarul suplimentar de căldură. Circuitele de apă pentru încălzirea compartimentului pasagerilor şi a cabinei mecanicului sunt separate între ele de un bloc de reglare. Conducta este dispusă atât sub vagon cât şi între podea şi baza podelei. Agentul termic este un amestec de apă şi glicol.
Pentru încălzirea compartimentului pasagerilor sunt montate pe lungime convectori. Prin convectorii de încălzire se poate obţine un nivel de temperatură de la +15 ° până la +20 °C. Corpurile de încălzire ale suflantei refulează aer cald pe coridoare. Convetori de încălzire sunt montaţi sub ramele scaunelor şi fixaţi de peretele lateral. În afară de convectori, pentru încălzirea compartimentului pasagerilor, servesc şi aparatele de climatizare de pe acoperiş Aparatele de climatizare de pe acoperiş realizează de asemenea şi încălzirea convectorilor prin comandarea corespunzătoare a blocurilor de reglaj. Acestea reglează debitul de apă în funcţie de puterea de încălzire solicitată. Corpurile de încălzire ale suflantelor pentru coridoare sunt legate la circuitul de apă al convectorilor. Ele se compun dintr-o unitate de bază cu o suflantă şi un schimbător de căldură apă-aer. [...] Instalaţia este dotată cu un aparat auxiliar de încălzire cu păcapă (75). Aparatul de încălzire auxiliar împreună cu pompa sa de apă sunt dispune sub podea lânga instalaţia de antrenare (72) într-o cutie de protecţie. Are o reglare proprie dependentă de temperatură. Gazele de eşapare ale instalaţiei de antrenare se elimină pe sub podea. Deci, dacă n-ai păcapă, se încălzeşte mai greu (la temperaturile alea, cred că poate să dureze şi o oră până se încălzeşte, chiar mai mult dacă deschizi uşile în fiecare haltă). _________________ :TTT:
|
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 17:55 | |
| Eu stiam ca pt incalzire au un rezervor de ulei si rezistente plus pompele aferente, adica asta citisem...Ce ai scris tu e adevarat, e luat din Indrumatorul de Exploatare, dar nush unde am citit de instalatia de ulei/pacura pt incalzire :roll:
Mi-am adus aminte, ele au si instalatie pe baza de pacura sau ulei, dar e instalatia auxiliara care se pune in functiune cand nu face fata instalatia principala... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 18:05 | |
| Cert este ca in Desiro nu vei avea niciodata caldura cum este intr-un vagon 20-55 in compartimentul de mijloc , la fel si in vagoanele cu clima nu este cald cum este intr-un 20-55 , noile vagoane si motoare se fac cu un sistem de incalzire care sa asigure o temperatura de peste 15 grade maxim 20 numai ca acest maxim se atinge cam rar in noile vagoane si motoare , aceasta masura a fost luata si pentru ca in unele cazuri era o caldura greu de suportat iar consumul de energie la fel de ridicat . |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 18:09 | |
| - Doomsday a scris:
- AlexD a scris:
- Practic are calorifer ca la orice masina mica, mai e si diesel. pai ce caldura sa bage cand afara sunt -10 grade, canci caldura ca la masinile pe motoare diesel sub -5*C adio caldura in masina, dieselul nu e ca benzina care la -20*C te de jos din masina de cald ce e...trebuia ceva electric pentru Desiro daca punem problema asa.
tin sa te contrazic putin, motoarele diesel lucreaza la o temperatura mai mare decat cele pe benzina, au nevoie de o temperatura mai ridicata pentru arderea combustibilului prin compresie, deci, teoretic, daca sunt calorifere in care circula apa in desiro, ar trebui sa fie caldura. Teoretic da, motorul diesel functioneaza in regim de lucru optim are temperatura mai mare in camera de ardere datorita principiului de functionare al acestuia. Motoarele diesel mai sunt cunoscute si ca 'MAC' motor cu aprindere prin compresie, foloseste bujia (incandescenta) doar la pornire. Motoarele MAC incepand de la temperaturi mai mici de -5*C incep sa aiba probleme cu incalzirea in interiorul masinii indiferent de ce natie apartine ea(masina mica, camion, autocar, tren etc) Daca un motor diesel functioneaza la -15 grade la ralanti acesta nu va deschide neam termostatul ca sa incalzeasca pasagerii din masina si va spun si de ce. Motoarele diesel la ralanti functioneaza cu amestec saracit de motorina si la turatie mai scazuta decat cele pe benzina. Si de aici nu au timp sa se incalzeasca neam. Motorul diesel se incalzeste cu adevarat in mers fiind ajutat si de turbina( cele care au) care de la o anumita turatie imbogateste amesteccul aer/carburant. 100% din masinile echipate in zilele noastre cu motoare diesel au rezistente electrice infasurate pe caloriferele acestora din 2 motive: 1.- incalzesc interiorul masinii aproape instant iarna. 2.- incalzesc antigelul din instalatia de racire a masinii ajutand la deschiderea mai rapida a termostatului si abia atunci incepe se se incalzeasca in masina datorita motorului dar numai daca masina e in mers, ma repet, la ralanti la -10-15grade nici un motor diesel nu va incalzi in masina ci rezistentele electrice de pe caloriferul din bord. Acelasi principiu se aplica si la trenuri. PS. apa si glicol inseamna antigel, deci ce spuneam mai sus, daca afara sunt -15grade si motorul nu poate sa se incalzeasca la temperatura necesara deschiderii termostatului(92*C) canci caldura in Desiro daca nu are si rezistente electrice. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 18:22 | |
| - karpaty a scris:
- Cert este ca in Desiro nu vei avea niciodata caldura cum este intr-un vagon 20-55 in compartimentul de mijloc , la fel si in vagoanele cu clima nu este cald cum este intr-un 20-55
La vagoane e încălzire electrică, fie ea cu aer modulat (20-55) ori cu radiatoare electrice (20-54) şi e făcută n aşa fel încât cele 23 de grade (parcă atâta spune instrucţia) să se asigure în compartimentul cel mai friguros. Asta înseamnă că la mijloc, unde e cel mai cald, o să fie 30 de grade... desigur, la 20-55 ai la dispoziţie un robinet cu care poţi să reglezi aerul cald venit în instalaţie, adică să bagi şi aer neîncălzit (care vine printr-o ţeavă paralelă). La 20-54, însă, nu prea ai cum să reglezi puterea radiatoarelor electrice (valabil şi pentru 21-47 şi altele cu radiatoare) şi se face ,,supraîncălzirea" călătorilor de acolo. La Desiro nu poţi avea încălzire electrică, pentru că nu ai o tensiune suficient de mare să încălzeşti rezistenţele. Iar cu rezistenţe la 12 / 24V nu poţi să încălzeşti un tren, spre deosebire de maşinile mici. - Citat :
- daca afara sunt -15grade si motorul nu poate sa se incalzeasca la temperatura necesara deschiderii termostatului(92*C) canci caldura in Desiro daca nu are si rezistente electrice.
Păi atunci dai drumul la sirocco. Dacă ai cu ce... _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 18:37 | |
| Da asa este , dar am prins vagoane 20-55 in care nu am putut sa stau cred ca erau 40 de grade iar maneta era pusa pe rece (acea maneta nu functioneaza la multe vagoane) cat despre 20-54 aici depinde de rezistenta din fiecare compartiment , in acelasi vagon erau compartimente gheata cat si compartimente unde mureai de cald , acest sistemt de incalzire nu mai este folosit pe noile vagoane si datorita faptului ca vechiul sistemt de incalzire atat cel prin aer cald cat si cel prin rezistenta consuma mult dar si pentru ca in noile vagoane este introdusa clima care nu mai produce caldura care era cu vechiul sistem de incalzit .
La Desiro normal ca nu ai cum sa bagi rezistente , asta inseamna un consum gigant de energie plus ca nu ai deunde avea acesta energie , de aceea caldura in Desiro este limitata sa zicem , cu cat e mai frig afara cu atat si caldura e mai mica in motor . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO Joi 02 Feb 2012, 19:58 | |
| - karpaty a scris:
- La Desiro normal ca nu ai cum sa bagi rezistente , asta inseamna un consum gigant de energie plus ca nu ai deunde avea acesta energie , de aceea caldura in Desiro este limitata sa zicem , cu cat e mai frig afara cu atat si caldura e mai mica in motor .
De aia nemţii le ţin în hale acoperite şi alocă păcapă pentru instalaţia auxiliară. Că, în cazul ăsta, motorul îşi atinge repede temperatura optimă de funcţionare şi începe să meargă şi încălzirea. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Automotoare DESIRO | |
| |
| | | | Automotoare DESIRO | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |