Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6958
Data de inscriere : 12/02/2009

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitimeLun 20 Iun 2011, 10:30

12 septembrie 2008 -=- M502, M401: Excursie FeRoviaRă Vatra Dornei – Ilva Mică – Beclean pe Someș

Nu știu câte țări din această lume au relieful atât de bine proporționat ca cel al României. Tot atâta câmpie, tot atâta deal, tot atâta munte… Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord, în parcursul său de aproape 800 de kilometri, pleacă dintre dealurile Iașilor, parcurge Munții Carpați Orientali și Occidentali și își încheie călătoria în călduroasa Câmpie de Vest. O călătorie cu acest tren îți oferă un bun prilej de a cunoaște țara cu aproape toate formele ei de relief.

Pasionat de geografie, de natură, înnebunit după plimbările cu trenul, după tumultul vagoanelor și locomotivelor pe drumul de fier, ziua de 12 septembrie 2008 mă găsea pe linia 502, Suceava – Ilva Mică. Din reportajul anterior (prezentare traseu Suceava – Vatra Dornei) ați aflat că hotărâsem să fug și mai departe din Vatra Dornei, să ajung până la Beclean pe Someș. Era abia ora 10, iar kilometrii de cale ferată construiți acum mai bine de 70 de ani în urmă aveau să primească vizita mea.


Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord pe viaductul Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_1-TrenulAcceleratIasi-TimisoarapeviaductulLarion_resize


În câteva cuvinte, specificul liniei Vatra Dornei – Ilva Mică (sau, mai bine zis, Floreni – Ilva Mică, pentru că despre linia Vatra Dornei – Floreni – Dornișoara am pomenit câteva cuvinte în reportajul anterior), se poate rezuma astfel: această cale ferată a realizat legătura nordică dintre Bucovina și Transilvania, construcția ei s-a întins pe durata a peste 4 decenii. Pe o porțiune de doar 20 de kilometri, între stația Grădinița și Lunca Ilvei, trenul trece prin nu mai puțin de 9 tunele (cel mai lung, Tunelul Mare – 856 de metri), trece peste 12 viaducte. Această densitate de lucrări de artă este de neegalat în România, fapt ce face din linia Ilva Mică – Vatra Dornei o realizare românească extraordinară pe materie de construcții FeRoviaRe. Traseul nu este nici el mai prejos: se urcă de la 849 de metri din Vatra Dornei la 874 de metri cât indică altitudinea în stația Grădinița, urmând să coboare până la Ilva Mică la 393 de metri.

La acest proiect au muncit peste 20.000 de oameni, și-au mutat casele și familiile pe șantierul de lucru, în timp ce la 18 decembrie 1938 linia Ilva Mică - Vatra Dornei a fost inaugurată și dată în exploatare. Mânia celui de-al doilea război mondial a distrus această linie doar după 5 ani, în august 1944 în timpul retragerii germane, dar cu eforturi susținute aceasta a fost redată în circulație la 2 noiembrie 1947.

Dragii mei, vă invit să parcurgem în cei 123 de kilometri (Vatra Dornei – Beclean pe Someș), un alt Colț de Rai al României, unde natura a rămas la ea acasă, unde natura este deranjată când și când doar de un șuier de tren, unde natura care înainte despărțea românii transilvăneni de românii moldoveni, acum este străbătută, rapid, doar cu trenul.



10:40

După ce am vizitat Parcul cu veverițe din Vatra Dornei, mi-am îndreptat pasul către Gara Vatra Dornei. La 10 și 57 avea să vină dinspre Iași Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord. Aveam bilet la el și abia așteptăm să încep călătoria prin tunelurile și peste viaductele de pe traseu.

Gara Vatra Dornei - loc de îmbarcare în trenul spre Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_2-GaraVatraDornei-locdeimbarcareintrenulspreBecleanpeSomes_resize

Un tren franțuzesc pe tărâm dornean
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_3-Untrenfrantuzescpetaramdornean_resize

Osia montată, simbolul etern al feroviarilor
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_4-Osiamontatasimboluleternalferoviarilor_resize


11:10

Cu o întârziere de 20 de minute, trenul Accelerat 1833/1836, Iași - Timișoara Nord, poposea în Gara Vatra Dornei, călătorii fiind pe poziții și gata de urcare.

Locomotiva trenului Accelerat de Timișoara sosea în Gara Vatra Dornei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_5-LocomotivatrenuluiAcceleratdeTimisoarasoseainGaraVatraDornei_resize


11:20

Ce altă stațiune românească de mică și frumoasă dimensiune ca Vatra Dornei are pe teritoriul ei două gări?! Castelul feroviar cu un stil arhitectural caracateristic localităților montane austriece, construit la începutul secolului XX la comanda vrednicului primar Vasile Deac, reprezintă și acum un punct de oprire pentru cei dornici de o stațiune liniștită, cu tratamente balneare, cu pârtii de schi, cu un decor natural de excepție. Gara Vatra Dornei Băi, , se afla pe linia ferata Bucuresti-Suceava-Vatra Dornei sau pe linia Cluj-Napoca – Ilva Mica - Suceava.

Peronul Gării Vatra Dornei Băi
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_6-PeronulGariiVatraDorneiBai_resize

În drum spre Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_7-IndrumspreFloreni_resize

Semnal prevestitor pe linia 502, Suceava - Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_8-Semnalprevestitorpelinia502Suceava-IlvaMica_resize

Curbele se intețesc, profilul se îngreunează
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_9-Curbeleseintetescprofilulseingreuneaza_resize

Vârful Oușoru din Munții Suhard, la orizont
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_10-VarfulOusorudinMuntiiSuhardlaorizont_resize

LDH25-024 a Romanel Vatra Dornei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_11-LDH25-024aRomanelVatraDornei_resize


11:30

După ce am părăsit tărâmul Dornelor, în față se arătau Munții Suhardului. Trenul urma să treacă prin halta Roșu și Gara Floreni.

Deși linia Floreni – Ilva Mică a fost inaugurată la 18 decembrie 1938, între Vatra Dornei și Coșna , au circulat trenuri de călători încă de la 20 martie 1938, pentru ca la 18 august 1938, să se ajungă la Grădinița.

Traseul Vatra Dornei – Ilva Mică urcă preț de 13 kilometri de la altitudinea de 789 de metri din Vatra Dornei până în stația Grădinița (874 de metri), după care coboară pe o distanță de 49 de kilometri până în stația Ilva Mică aflată la cota de 393 metri

Tot înainte, prin verdeață, către Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_12-TotinainteprinverdeatacatreFloreni_resize

Râul Dorna curgea repede și paralel cu calea ferată
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_13-RaulDornacurgearepedeparalelcucaleaferata_resize

Culori roșiatice începeau să aducă aminte de toamnă
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_14-Culorirosiaticeincepsaaducaamintedetoamna_resize

Al dumneavoastră, călător pe căile ferate ale patriei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_15-Aldumneavoastracalatorpecaileferatealepatriei_resize

Comuna Dorna Candrenilor
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_16-ComunaDornaCandrenilo_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_17-_resize

Copaci, păduri, verdeață peste tot
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_18-Copacipaduriverdeatapestetot_resize

Ce umbră racoroasă oferă acești copaci pe timp de vară
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_19-Ceumbraracoroasaoferacopaciiastiavara_resize

Trecere la nivel a DN 17 cu calea ferată
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_20-Deaicidrumulrutier17oluaspreBistritatrenul-spreIlvaMica_resize

Masive muntoase se văd în depărtare...
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_21-Masivemuntoasesevadindepartare_resize


În Gara Floreni am fost surprins să observ o locomotivă diesel-hidraulică de culoare verde, cu seria 81-0402-8. Aceasta manevra vagoane refrigente la depozitul local al Coca Cola România. Ce bine că pe atunci încă se mai transporta apă minerală cu trenul...

Trenul intra în Gara Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_22-TrenulintrainGaraFloreni_resize

Vagoane refrigerente cu apă minerală
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_23-Vagoanerefrigerentecuapaminerala_resize

LDH-402 manevrând vagoane de marfă de tip I
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_24-LDH-402manevrandvagoanedetipI_resize

Vagoane de marfă în Gara Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_25-VagoanedemarfaRoosinGaraFloreni_resize

Vagon de marfă Roos cu țepușe lungi și pereți laterali ficși
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_26-VagondemarfaRooscutepuselungisiperetilateralificsi_resize


Conform monografiei căii ferate Dărmănești – Vatra Dornei – Dornișoara apărută în cartea d-nului ing. Radu Bellu, ”Mica monografie a Căilor Ferate din România. Volumul VI, Liniile regionalei de cale ferată Iași”, linia Vatra Dornei – Dornișoara a fost construită și inaugurată la 1 august 1915 de Imperiul Austro-Ungar pentru a evacua materialul rulant și bunurile din Bucovina și Transilvania, Direcția Căilor Ferate Militare ale Armatei Austro-Ungare. Această cale ferată a fost construită în prelungirea căii ferate Dărmănești – Vatra Dornei și a avut o funcție militară pentru a realiza legătura transcarpatică ”benzino-electrică” Dornișoara – Tiha Bârgăului dată în funcționare la 15 august 1915 de armata Austro-Ungară.

Peronul Gării Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_27-PeronulGariiFloreni_resize

Gara Floreni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_28-GaraFloreni_resize


11:40

În urma introducerii locomotivelor electrice la remorcarea trenurilor pe linia Suceava - Câmpulung Est - Vatra Dornei - Ilva Mică, activitatea în remiza Vatra Dornei a scăzut considerabil, limitându-se la remizarea locomotivelor și completarea cu motorină la locomotivele diesel.

Aceasta după ce, prin 1950, se studia posibilitatea reamenajării unui depou pentru locomotive cu aburi care ar fi urmat amplasat în zona unde este în prezent Halta Roșu, spre Floreni, înlocuindu-l pe cel de la Câmpulung Est sau cel de aici, al căror teren nu mai permitea extinderile care se doreau la acea vreme.

Râul Dorna, admirat de după vegetația bogată a locului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_29-RaulDornaadmiratdedupavegetatialocului_resize

Bucovino, plai cu dor
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_30-Bucovinoplaicudor_resize

Trenul cu vagoane roșii, înaintând spre Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_31-TrenulcuvagoanerosiiinaintandspreIlvaMica_resize

De aici, drumul rutier 17 o lua spre Bistrița, trenul - spre Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_32-CarutalabarieraDN17cuM502_resize

Calea ferată spre Dornișoara, linia 516
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_33-CaleaferataspreDornisoaralinia516_resize

Ținutul Coşnei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_34-TinutulCosnei_resize

Atenție, urmează zonă neutră!
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_35-Atentieurmeazazonaneutra_resize

Domnule mecanic, mâna pe butonul disjunctorului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_36-Domnulemecanicmanapebutonuldisjunctorului_resize

Băgați tensiune în motoare, domnule mecanic!
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_37-Bagatitensiunedomnulemecanic_resize

Deși cam supărați, norii se abțineau de la plâns
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_38-Desicamgrinoriiseabtineaudelaplans_resize


Dragi cititori, teritoriul pe care îl străbăteam și poate fi văzut și în imaginile prezentate avea să fie construit pe durata a mai multor decenii, după un istoric tumultos, dar victorios. În anul 1898 a fost întocmit primul proiect pentru o cale ferată de munte care să lege Bucovina de Transilvania. Primele lucrări la calea ferată Ilva Mică - Vatra Dornei au fost începute în 1915 de Armata Austro - Ungară, în scopuri strategice. Lucrările au fost abandonate după 1 decembrie 1918, când teritoriul Bucovinei și a Transilvaniei s-a alipit României Mari.

După încercări nereușite de continuare a lucrărilor cu diferite antreprize particulare de construcții (1919 - 1924), lucrările au fost abandonate timp de 10 ani (1924 -1934), fiind reluate între anii 1934 - 1938 (printr-un efort de voință al Direcției Generale CFR și al Armatei Române). Astfel, calea ferată Ilva Mica - Vatra Dornei a fost inaugurată la 18 decembrie 1938, linia funcționând până în toamna anului 1944, când armatele germano - ungare în retragere au distrus-o. După reconstrucția ei, a fost redeschisă circulației la 2 noiembrie 1947.


Spre Grădinița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_39-SpreGradinita_resize

Trenul Accelerat de Timișoara intra în Pădurea Tătarului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_40-TrenulAcceleratdeTimisoaraintrainPadureaTatarului_resize

În apropiere de stația Grădinița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_41-InapropieredestatiaGradinita_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_42-_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_43-_resize

Între doua păduri, calea ferată era linia de hotar dintre ele
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_44-Intredouapaduricaleaferataeraliniadehotar_resize

Împroșcați cu verde
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_45-Improscatideverde_resize

Poienita de la Tataru
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_46-PoienitadelaTataru_resize


11:50

Așa cum spuneam mai sus, dragii mei cititori, construcția unei linii care urma să unească Transilvania de Bucovina la patria mamă a devenit de o deosebită importanță economică. Circulația în nordul țării făcându-se de la Cernăuți la Satu Mare prin Polonia și Cehoslovacia. Călătoria, posibilă încă de la 5 mai 1930, dura între 14 și 18 ore, iar călătorii nu aveau voie să coboare din tren, să predea obiecte, alimente etc. întrucât cei 424 de kilometri erau parcurși fără pașaport. Fotografia de mai jos preluată din Construcții pentru Transporturi în România ilustrează mai bine drumul de fier întortocheat ce lega, indirect, Transilvania de Moldova.

Harta Transilvania - Bucovina - Moldova
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_204-HartaVatraDornei-IlvaMica_resize


Astfel, Consiliul Dirigent Român din Transilvania, înființase o ”Direcție de Edificare” cu sediul la Bistrița, însărcinat cu realizarea liniei Ilva Mică - Vatra Dornei. Era prima mare lucrare care se executa la noi în țară, fapt evident și prin măsurile luate. An de an, din 1919 și până în 1938, activitatea lucrărilor se intensifică, astfel că la 26 octombrie 1936 se dau în circulație primii 25 de km de la Ilva Mică la Ilva Mare.

Dar eu eram în 2008, intram pe teritoriul viaductelor și a tunelelor dintre stațiile Grădinița și Lunca Ilvei. Dar până a vorbi despre aceste lucrări de arte, haideți să vedem ce ne oferea peisajul liniei 502…

Înapoi la umbra coniferelor
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_47-Inapoilaumbraconiferelor_resize

Liniile stației Grădinița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_48-LiniilestatieiGradinita_resize

Verde și lemn din belșug
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_49-Verdesilemndinbelsug_resize


Grădinița se află la altitudinea de 892 de metri după ce se pleacă de la atitudinea de 789 metri la cât este situată stația(unea) Vatra Dornei și trece pe la Floreni la altitudinea de 837 de metri.

Stația Grădinița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_50-StatiaGradinita_resize

Și casa, și mașina de munte
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_51-Sicasasimasinademunte_resize

Părăseam stația Grădinița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_52-ParaseamGradinita_resize

Din n căi ferate existente în stație, M502 se rezuma la o singură linie
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_53-DinnliniiM502serezumalaosinguralinie_resize

Spre Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_54-SpreLarion_resize

Alunecări fine de teren
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_55-Alunecarifinedeteren_resize

Deși înalți, coniferii falnici erau răpuși de razele soarelui
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_56-Desiinaltifalniciiconiferitoteraurapusiderazelesoarelui_resize

Lucrări de fixare a terenului accidentat
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_57-Lucraridefixareaterenuluiaccidentat_resize

Zid de piatră construit pentru protecția căii ferate de terenul accidentat al Podișului Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_58-ZiddepiatraconstruitpentruprotectiacaiiferatedeterenulaccidentatalPodisuluiSilhoasa_resize

Foișor la intrarea pe un viaduct de coastă
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_59-Foisorlaintrareaunuiviaducdecoasta_resize

Ieșire din tunelul IX
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_60-IesiredintunelulIX_resize

Viaductul Tunelului IX
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_61-ViaductulTunelului9_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_62-ViaductulTuneluluiIX_resize

Spre Stația Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_63-SpreStatiaLarion_resize

În viteză, pe linia Vatra Dornei - Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_64-InvitezapeliniaVatraDornei-IlvaMica_resize

Foișor înainte de Viaductul Sercel
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_65-FoisorinaintedeViaductulSercel_resize

Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord, pe viaductul Sercel
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_66-TrenulAcceleratIasi-TimisoaraNordpeviaductulSercel_resize

Viaductul Sercel, uneori mai înalt decât brazii din împrejur
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_67-ViaductulSerceluneorimaiinaltdecatbraziidinimprejur_resize

Pârâul Sercel și un drum forestier
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_68-ParaulSercelsiundrumforestier_resize

Finalul viaductului Sercel
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_69-FinalulviaductuluiSercel_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_70-_resize

Spre Stația Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_71-SpreStatiaLarion_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_72-_resize

În Tunelul 8
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_73-InTunelul8_resize

Ieșire din tunelul 8
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_74-Iesiredintunelul8_resize

În câteva clipe, aveam sa trecem prin dreptul stației Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_75-IncatevaclipeaveamsatrecemprindreptulstatieiLarion_resize

Gara Larion și oamenii de la linie
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_76-GaraLarionsioameniidelalinie_resize

O pancardă de Șantier în Lucru a tunelului 7 Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_77-OpancardadeSantierinLucruatunelului7Larion_resize


12:00

După un efort susținut de încă aproape doi ani (și care a constituit o școală pentru cei tineri și o experiență în plus pentru cei mai în vârstă) a fost terminată și porțiunea cea mai grea de traseu, cu o serie de serpentine, cu cinci viaducte și șase tuneluri, dintre stațiile Silhoasa și Grădinița, astfel că la data de 18 decembrie 1938 linia Ilva Mică - Vatra Dornei a fost inaugurată și dată în exploatare.

Pe întregul traseu au fost executate 7 viaducte de coastă. Acestea au fost neprevăzute în proiectul inițial, ele au devenit necesare în câteva locuri, unde profilul mixt al platformei nu a putut fi stabilizat cu ziduri de sprijin.

Harta Vatra Dornei - Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_205-HartaTransilvania-Bucovina-Moldova_resize

Intrare în Tunelul 7 Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_78-IntrareinTunelul7Larion_resize

Ieșire din Tunelul 7 Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_79-IesiredinTunelul7Larion_resize

Utilaje forestiere lângă Stația Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_80-UtilajeforestierelangaStatiaLarion_resize

Spre Stația Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_81-SpreStatiaSilhoasa_resize

Trenul roșu pe un viaduct de coastă între Larion și Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_82-TrenulrosupeunviaductdecoastaintreLarionsiSilhoasa_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_83-_resize


Cele 9 tunele, având o distanță însumată de 2.384 metri, dintre care cel mai lung - Tunelul Mare - 856 metri, au fost executate în majoritate numai în regie, prin metoda austriacă, aceasta adaptându-se cel mai bine la natura stâncoasă a terenului, care nu a dat probleme deosebite de execuție.

Intrare în tunelul 6
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_84-Intrareintunelul6_resize

Ieșire din tunelul 6
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_85-Iesiredintunelul6_resize

Conifere din Munții Bârgăului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_86-ConiferedinMuntiiBargaului_resize

Intrare în tunelul 5
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_87-Intrareintunelul5_resize

Ieșire din tunelul 5
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_88-Iesiredintunelul5_resize


Toate viaductele sunt situate în curbă, cu raze între 300 și 410 metri, iar înălțimea în firul văii, la cota traversei, atinge la viaductul Larion, cel mai impresionant dintre ele, 33,5 m. Fundațiile, în general de medie adâncime, au atins, la una din pilele viaductului Răchiții, cota de fundare de ”-14” metri.

Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord pe viaductul Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_89-TrenulAcceleratIasi-TimisoarapeviaductulLarion_resize

Pădurea virgină românească din Munții Bârgăului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_90-PadureavirginaromaneascadinMuntiiBargaului_resize

Ieșire de pe viaductul Larion
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_91-IesiredepeviaductulLarion_resize

Spre Stația Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_92-SpreStatiaSilhoasa_resize

Intrare în tunelul 4
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_93-Intrareintunelul4_resize

Ieșire din Tunelul 4
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_94-IesiredinTunelul4_resize


Mai spunem că pe linia Ilva Mică – Vatra Dornei s-au executat, între 1934 și 1938, 60 de podețe dalate de 1-2 metri deschidere și șapte podețe mai mari, cu deschiderea de 5 metri. Din punct de vedere social, amintim că în primăvara anului 1938 existau în incinta șantierului peste 20.000 de oameni (civili, militari, meseriași cu familiile lor, inclusiv personalul de la antreprize).

Viaductul Răchiți
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_95-ViaductulRachiti_resize

Intrare în Tunelul 3
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_96-IntrareinTunelul3_resize

Vedere a Viaductului Răchiți
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_97-VedereaViaductuluiRachiti_resize

Intrare în Tunelul 3
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_98-IntrareinTunelul3_resize

Viaductul Roșia
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_99-ViaductulRosia_resize

Viaductul Roșia
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_100-ViaductulRosia_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_101-_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_102-_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_1025-_resize

Ieșire din tunelul 3
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_103-Iesiredintunelul3_resize

Părăseam porțiunea de linie Grădinița – Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_104-ParaseamportiuneadelinieGradinita-Silhoasa_resize

Intrare în Stația Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_105-IntrareinStatiaSilhoasa_resize

Gara Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_106-GaraSilhoasa_resize

Ieșire din Gara Silhoasa
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_107-IesiredinGaraSilhoasa_resize

Tunelul 2
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_108-Tunelul2_resize

Ieșire din Tunelul 2
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_109-IesiredinTunelul2_resize


12:10

La 26 noiembrie 1936 se termină tronsonul de linie de la Ilva Mică (altitudinea 393 m) la Ilva Mare și începe circulația trenurilor de călători care erau prevăzute deja în mersul trenurilor din anul 1937. De la Ilva Mare la Lunca Ilvei (altitudinea 677 de metri), trenurile de călători au circulat începând cu luna mai 1938, când s-au definitivat lucrările pe acest tronson.

Trenul ieșea din teritoriul tunelelor și viaductelor de pe linia Suceava - Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_110-TrenulieseadinteritoriultunelelorsiviaductelordepeliniaSuceava-IlvaMica_resize

Peisaj specific unei depresiuni din Munții Suhardului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_111-PeisajspecificuneidepresiunidinMuntiiSuhardului_resize

Spre Stația Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_112-SpreStatiaLuncaIlvei_resize

De pe aici izvorăște Râul Ilva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_113-DepeaiciizvorasteRaulIlva_resize

Localitatea Lunca Ilvei și Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_114-LocalitateaLuncaIlveisiTrenulAcceleratIasi-TimisoaraNord_resize

Combinat de prelucrare a lemnului lângă Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_115-CombinatdeprelucrarealemnuluilangaLuncaIlvei_resize

Locomotiva diesel-hidraulică albastră efectuând manevre cu vagoane de marfă
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_116-Locomotivadiesel-hidraulicaalbastraefectuandmanevrecuvagoanedemarfa_resize

Trenul Accelerat se apropia de stația Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_117-TrenulAcceleratseapropiadestatiaLuncaIlvei_resize

Racord la linia industrială din Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_118-RacordlaliniaindustrialadinLuncaIlvei_resize


Stația Lunca Ilvei se află la mijlocul distanței între Ilva Mică și Floreni (32,5 km de Ilva Mică). Gara Lunca Ilvei este foarte deosebită de “surorile” ei de pe aceasta linie. Deși preia tipologia gărilor Vlădeni, Trușești (Elie Radu), se situează pe o treapta mult inferioară din punct de vedere al tratării arhitecturale: pe de o parte, zidăria din piatra este plată, ternă. În plus, renovarea a accentuat lipsa de relief a fațadelor prin utilizarea tâmplăriei termopan, total inadecvată și inexpresivă.

Gara Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_119-GaraLuncaIlvei_resize

Vagon de marfă seria F în stația Lunca Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_120-VagondemarfaseriaFinstatiaLuncaIlvei_resize

La revedere, Lunca Ilvei!
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_121-LarevedereLuncaIlvei_resize

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6958
Data de inscriere : 12/02/2009

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitimeLun 20 Iun 2011, 10:31

12:20

După plecarea dată de impiegatul stației Lunca Ilvei, stație cu postură impresionantă și caracter sobru, vagoanele trenului se balansau pe linia 502 tot înainte spre Ilva Mare, spre Ilva Mică, spre Beclean pe Someș…

Trenul înainta către stația Ilva Mare
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_122-TrenulinaintacatrestatiaIlvaMare_resize

Bunicii noștri recoltând cartofii
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_123-Buniciinostrirecoltandcartofii_resize

Șarpele călător de culoare roșie se apropia de stația Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_124-SarpelecalatordeculoarerosieseapropiadestatiaIlvaMare_resize

Un mare deal din Ilva Mare
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_125-UnmaredealdinIlvaMare_resize

Cruce de două trenuri accelerat în stația Ilva Mare
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_126-CrucededouatrenuriacceleratinstatiaIlvaMare_resize

EA-881 cu Trenul Accelerat Cluj-Napoca – Galați
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_127-EA-881cuTrenulAcceleratTimisoaraNord-Iasi_resize

Coada Trenului Accelerat venit de la Cluj-Napoca
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_128-CoadaTrenuluiAcceleratvenitdelaTimisoara_resize

Trenul cu care călătoream ieșea pe linia abătută din Gara Ilva Mare
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_129-TrenulcucarecalatoreamieseapeliniaabatutadinGaraIlvaMara_resize


12:30

Deși zona ”critică” cu tuneluri și viaducte s-a terminat, urma ca Trenul Accelerat Iași – Timișoara să treacă prin porțiunea de cale ferată – Ilva Mare – Ilva Mică. Având ca reper râul Ilva, stațiile de pe acest traseu descriu diferitele stagii prin care trece această apă. O dată este mare, o dată este mică, o dată este mărginită de măguri, altă dată de poiene… În orice caz, cadrul natural este la el acasă, iar trenul nu face decât să salute pădurea și dealurile și să-și vadă de drumul său pentru care a fost creat: transportul românilor din Moldova către Transilvania.

Printre dealuri, printre văi, trenul înainta către Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_130-PrintredealuriprintrevaitrenulinaintacatreIlvaMica_resize

Case răsfirate la poalele dealului din Ilva Mare
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_131-Caserasfiratelapoaleledealului_resize

Locomotiva se juca de-a v-ați ascunsălea cu ultimele vagoane ale trenului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_132-Locomotivasejucade-av-atiascunsaleacuultimelevagoanealetrenului_resize

Urme de industrie apusă de-a lungul liniei 502
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_133-Urmedeindustrieapusade-alungulliniei502_resize

Au săpat alții în piatră ca să putem noi circula acum între Suceava și Cluj-Napoca
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_134-AusapataltiiinpiatracasaputemnoicirculaacumintreSuceavasiCluj-Napoca_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_135-_resize

Iar alții încă mai sapă - o RABĂ în munți
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_136-Iaraltiiincamaisapa-oRABAinmunti_resize

Spre Stația Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_137-SpreStatiaMaguraIlvei_resize

Intrare în stația Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_138-IntrareinstatiaMaguraIlvei_resize

Trenul Accelerat Iași – Timișoara Nord în Gara Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_139-TrenulAcceleratIasi-TimisoaraNordinGaraMaguraIlvei_resize

Un deal bistrițean mărginind o cale ferată românească
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_140-Undealbistriteanmarginindocaleferataromaneasca_resize

Se zărea o carieră de piatră
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_141-Sezareaocarieradepiatra_resize

Carieră de piatră lângă Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_142-CarieradepiatralangaMaguraIlvei_resize

Locomotiva diesel-hidraulică în cariera de piatră de la Măgura Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_143-Locomotivadiesel-hidraulicaincarieradepiatradelaMaguraIlvei_resize

Pod peste râul Ilva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_144-PodpesteraulIlva_resize

Un tunel scurt sub un munte mare lângă Poiana Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_145-SprePoianaIlvei_resize


12:40

Deși am ratat întâlnirea cu gările de la Măgura Ilvei și Poiana Ilvei, aflu totuși din ”Enciclopedia Gărilor din România” că acestea se remarcă prin elementele specifice arhitecturii montane adaptate zonei (acoperișuri cu pantă mare, plinuri generoase, etc). Din punct de vedere al finisajelor, aceste doua gări duc mai departe calea deschisă de gara Lotru: asocierea pietrei aparente și a cărămizii aparente.

LDE-85 a CFR Infrastructură în Poiana Ilvei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_147-LDE-85aCFRInfrastructurainPoianaIlvei_resize

Relieful izvoarelor râului Ilva, asta lăsam în urmă…
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_148-ReliefulizvoarelorrauluiIlva_resize

Spre Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_149-SpreIlvaMica_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_150-_resize

Cu trenul peste râul Ilva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_151-CutrenulpesteIlva_resize

În apropiere de Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_152-InapropieredeIlvaMica_resize


12:50

La deschiderea oficială a liniei Ilva Mică - Vatra Dornei pe 18 decembrie 1938 a sosit un tren special de la București și panglica a fost tăiată la Lunca Ilvei. Au fost prezenți membri ai guvernului - ministrul lucrărilor publice și al comunicațiilor, ministrul afacerilor externe, ministrul sănătății și ocrotirilor sociale, înalte personalități din administrația căilor ferate române, a constructorilor și foarte mulți localnici, parte care lucraseră efectiv la construcția liniei.

FeRoviaRii de la linii lucrau la consolidarea unui șanț de colectare a apei de pe versanți
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_153-FeRoviaRiidelaliniilucraulaconsolidareaunuisantdecolectareaapeidepeversanti_resize

…precum și la consolidarea unui zid împotriva alunecării terenului
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_154-Precumsilaconsolidareaunuizidimpotrivaalunecariiterenului_resize

Kilometrul nr. 1 al liniei 502, Ilva Mică – Suceava
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_155-Kilometrulnr1alliniei502IlvaMica-Suceava_resize

De aici înainte eram pe teritoriul Regionalei de Cale Ferată Cluj-Napoca, linia 401
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_156-DeaiciinainteerampeteritoriulRegionaleideCaleFerataCluj-Napocalinia401_resize

Intrare în Stația Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_157-IntrareinStatiaIlvaMica_resize

Liniile Gării Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_158-LiniileGariiIlvaMica_resize


Clădirea veche a stației datează din 1938. Noua clădire a gării - un corp central pe două nivele și două aripi simetrice la parter construită după anul 1978, situat în imediata proximitate a celei vechi, preia fără veleități stilistice proporțiile și volumetria clădirii existente (inclusiv a acoperișurilor), reușind să creeze un ansamblu unitar ca limbaj și expresie plastică.

Gara Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_159-GaraIlvaMica_resize

Locomotiva diesel-hidraulică 80-0461 din Gara Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_160-Locomotivadiesel-hidraulica80-0461dinGaraIlvaMica_resize

Un tren personal care intra în Gara Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_161-UntrenpersonalcareintrainGaraIlvaMica_resize

La revedere, Ilva Mică!
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_162-LarevedereIlvaMica_resize

O frumoasă bisericuță în Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_163-OfrumoasabisericutainIlvaMica_resize


13:00

Circulația intensă pe liniile principale în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și folosirea la maximum a materialului rulant nu au dat răgaz nici executării lucrărilor necesare de întreținere și reparații, al căror volum creștea continuu. Din primăvară și până în august 1944, această situație s-a agravat și mai mult, datorită bombardamentelor aeriene, care s-au concentrat cu prioritate asupra rețelei feroviare, iar după actul de la 23 August au urmat masive distrugeri la tuneluri și viaducte, făcute de trupele germane în retragere. După aceste tragice evenimente pentru Calea Ferată Română, s-a lucrat la restabilirea lucrărilor de artă afectate, circulația reluându-se la 2 noiembrie 1947.

Spre Gara Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_164-SpreGaraBecleanpeSomes_resize

Alți bunici care recoltau cartofii
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_165-Altibunicicarerecoltaucartofii_resize

Someșul Mare, traversat de calea ferata 401, Dej Călători - Ilva Mică
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_166-SomesulMaretraversatdecaleaferata401DejCalatori-IlvaMica_resize

Spre Stația Feldru
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_167-SpreStatiaRebrisoara_resize

Biserica din Feldru
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_168-BisericadinRebrisoara_resize


Calea ferată Ilva Mică – Beclean pe Someș, în lungime de 48 de kilometri, a fost construită de ”Societatea anonimă a căilor ferate vicinale din părțile Năsăudului” între anii 1906-1909, după truda și ideile specialiștilor Societății Căilor Ferate din Valea Someșului.

De la Ilva Mică (~400 de metri altitudine), linia coboară, dar foarte lent, până la Salva (~300 metri altitudine), ajungând la cei aproape 250 de metri altitudine din Gara Beclean pe Someș. Dar până a ajunge acolo, trenul intra în stația Feldru. Gară reprezentativă pentru această comună, Feldru, primește călători încă din 5 ianuarie 1907.


Intrare in Gara Feldru
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_169-IntrareinGaraFeldru_resize

Gara Feldru
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_171-GaraFeldru_resize

Semnal prevestitor al semnalului luminos de intrare în Gara Feldru din direcția Rebrișoara
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_172-SemnalprevestitoralsemnaluluiluminosdeintrareinGaraFeldrudindirectiaRebrisoara_resize


13:10

Cu o apariție exterioară ce aduce a clădire LEGO, stația Rebrișoara se evidențiază cu al său contur înalt și îngust din cărămidă. Gara a fost înființată în 1907.

Spre Rebrișoara
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_173-SpreRebrisoara_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_174-_resize

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_175-_resize

Intrare în statia Rebrișoara
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_176-IntrareinstatiaRebrisoara_resize

Gara Rebrișoara
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_177-GaraRebrisoara_resize

Trenul Accelerat ieșea din Rebrișoara și se îndrepta spre Stația Năsăud
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_178-TrenulAcceleratieseadinRebrisoarasiseindreptaspreStatiaNasaud_resize


13:20

Gospodarii năsăudeni culegeau de zor recolta anului agricol ce se apropia de sfârșit. Trenul trecea atât de aproape de câmpul de luptă a acestor harnici oameni, încât aveam impresia că eram la aceeași linia de orizont cu ei. Îi vedeam cum dădeau la sapă, iar în timp ce trecea trenul aceștia se opreau, admirau vagoanele și călătorii din el, în timp ce fetele zâmbeau cu nesaț la claxonul unic al locomotivei conduse de un mecanic șugubăț.

Iubitele și prietenele noastre la recoltat cartoful
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_179-Iubitelesiprietenelenoastrelarecoltatcartoful_resize

Vagon cisternă în Gara Năsăud
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_180-VagoncisternainGaraNasaud_resize

Un vagon de marfă interesant în Gara Năsăud
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_181-UnvagondemarfainteresantinGaraNasaud_resize

O drezină pantograf în Gara Năsăud
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_182-OdrezinapantografinGaraNasaud_resize


13:30

După ce am ratat fotografierea gării Năsăud, cu ale sale linii electrificate încă din 30 iunie 1991, trenul a plecat mai departe spre Salva. Uitându-ne pe o hartă a căilor ferate din România vom observa ca aici linia 401, Ilva Mică - Cluj-Napoca, se intersectează cu linia Salva – Sighetul Marmației, linia 409.

Gara Salva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_183-GaraSalva_resize

DA-1313 la Trenul Personal Salva – Sighetul Marmației în Gara Salva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_184-DA-1313launTrenPersonalinGaraSalva_resize

Trenul Personal de Sighet în Gara Salva
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_185-UntrenpersonalinGaraSalva_resize


13:40

Gara Nimigea seamănă foarte mult cu Gara din Rebrișoara. Chiar dacă era înaltă, frumoasă, îngrijită, trenul accelerat nu a oprit aici și a continuat drumul său șerpuitor spre Beclean pe Someș. Dealurile Năsăudului se vedeau în zare și delimitau o depresiune largă, prin care Someșul Mare își curgea apele izvorâte din poalele munților Rodnei.

Spre Stația Nimigea
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_186-SpreStatiaNimigea_resize

Familiile noastre recoltând cartofii
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_187-Familiilenoastrerecoltandcartofii_resize

Gara Stației Nimigea
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_188-GaraStatieiNimigea_resize


13:50

Apărută pe harta căilor ferate române după 1950, stația Mogoșeni era deservită de un impiegat harnic, zâmbind mecanicului și urmărind trenul cum tranzita liniile gării sale.

Spre Stația Mogoșeni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_189-SpreStatiaMogoseni_resize

Gara Mogoșeni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_190-GaraMogoseni_resize

Trenul Accelerat se îndrepta spre Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_191-TrenulAcceleratseindreptaspreBecleanpeSomes_resize

Traversând Râul Șieu
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_192-TraversandRaulSieu_resize


14:00

Parcă și mai repede, trenul alerga către Beclean, către Dej, către Cluj-Napoca, către Timișoara Nord. Avea o întârziere de vreo 30 de minute, dar nu mi-era teamă că o să pierd Trenul Accelerat Timișoara Nord – Iași…

Linia ferată M400 venind dinspre Deda, Gheorghieni
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_193-LiniaferataveninddinspreGhoerghieni_resize

Fuga-fuga spre Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_194-Fuga-fugaspreBecleanpeSomes_resize

Un utilaj MARUB în Gara Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_195-UnutilajMARUBinGaraBecleanpeSomes_resize

Locomotiva electrică EA-822 la Trenul Personal Cluj-Napoca – Vatra Dornei
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_196-LocomotivaelectricaEA-822laTrenulPersonalCluj-Napoca-Vatra-Dornei_resize

Locomotiva electrică EA-782
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_197-LocomotivaelectricaEA-782_resize

...la trenul Personal Cluj-Napoca – Bistrița
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_198-latrenulPersonalCluj-Napoca-Bistrita_resize

Vagonul Trenului Accelerat Iași – Timișoara Nord cu care am călătorit de la Vatra Dornei până aici


14:10

Nu știu dacă ați numărat sau nu, dar până aici ați derulat 200 de imagini de pe linia 502, Vatra Dornei – Ilva Mică și linia 401, Ilva Mică – Cluj-Napoca. Informațiile istorice despre această gară amintesc că acest punct de cotitură între Vest și Est a fost inaugurat la 3 mai 1886, odată cu darea în folosință a liniei de cale ferată Dej – Bistrița, în valoare dimensională de 61 de kilometri. Dar cel mai bine vă puteți satisface curiozitatea despre această gară citind fragmentele pe care vi le propun din cartea ”GARA Beclean pe Someș - Istorie și Cultură” a d-nului coordonator al antologiei, Aurel Podaru.

Gara Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_200-GaraBecleanpeSomes_resize

Vedere a liniilor ferate care duc spre Cluj-Napoca
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_201-VederealiniilorferatecareducspreCluj-Napoca_resize

Peronul gării Beclean pe Someș
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_202-PeronulgariiBecleanpeSomes_resize


14:50

După aproximativ 60 de minute de petrecut timpul în gară, ridicat praful de pe peroane, gustat din cișmeaua cu apă potabilă din gară, urmărind pulsul șinelor încălzite de soare, iată că trenul de întoarcere spre Bucovina, spre Suceava, spre Fălticeni, sosea în Gară.

Locomotiva electrică EA-758 la Trenul Accelerat Timișoara Nord – Iași
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_203-LocomotivaelectricaEA-758laTrenulAcceleratTimisoaraNord-Iasi_resize


Recapitulând… la 18 decembrie 1938 se realizează legătura feroviară pe linie de cale ferată cu ecartament normal între Bucovina și Transilvania prin inaugurarea liniei Ilva Mică - Floreni în lungime de 63 de km. Din anul 1907, când erau terminate liniile Dej - Rodna și Vatra Dornei - Dornișoara, se preconiza construcția acestei linii care ar rezolva problemele economice și sociale ale celor două ținuturi, dar și strategice care s-au pus în evidență pentru armata austro-ungară în primul război mondial.

Înainte de 1914 au fost efectuate studii și proiecte executându-se și unele lucrări impuse de necesitățile operațiunilor militare până în anul 1919 când teritoriul a fost încorporat României. Atât dificultățile traseului cât și greutatea în asigurarea fondurilor necesare au făcut ca durata construcției să fie așa mare. Lucrările de artă deosebite - 9 tunele, 5 viaducte mari și 7 viaducte de coastă, 32 de poduri și 147 de podețe existente pe traseu, au încorporat sume mari în comparație cu lucrările de pe liniile construite anterior. Aceste lucrări au determinat ca acest „Transfăgărășan FeRoviaR” (cum frumos spune colegul meu pasionat FeRoviaR Alex din Constanța) să fie dată în funcție pe porțiuni.

Așadar, dragii mei cititori, am fost și eu beclenar… cum spune Olimpiu Nușfelean în ”Gara și strada” din antologia ”Gara Beclean pe Someș”, la fel ca mulți alți oameni. Și acei oameni, care sub coordonarea domnului Aurel Podaru au încropit cartea ”Beclean pe Someș - Istorie și cultură”, au spus, fiecare...: (îmi permit să redau în cele ce urmează câte o propoziție din fiecare scriitură propusă în acest volum)


Gara Beclean pe Someș – faţă
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_206-GaraBecleanpeSomes-fata_resize

Gara Beclean pe Someș - autograf
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Th_207-GaraBecleanpeSomes-autograf_resize


Reminiscenţă, [fragmente]
de Teohar Mihadaş

În gara Beclean pe Someş şi-acum,
În funestul răstimp dintre trenuri, ascult
Cum trece prin sufletul meu, ca un fum,
Sau un strigăt... o taină venind de demult.

(Din vol. Pâinile punerii înainte, Editura Jumimea, 1979)

///===\\\

Gara aminitirilor
de Livia (Buzura) Călian

[…] Călătoria cu trenul era atunci pentru mine o aventură în sine pentru că stând pe peron şi aşteptând trenul să intre în gară mă fascinau pur şi simplu locomotivele uriaşe, negre şi lucioase, care pufăiau ca nişte balauri care te puteau înghiţi în orice clipă. Mă înspăimântau mecanicul, şi mai ales fochistul care era negru din cap până în picioare, şi, cu anticipaţie, mă înspăimânta zgomotul făcut de tren la trecerea peste vreun pod. Priveam uimită cum mecanicul sau fochistul alimentau locomotiva cu apa de la o cisternă uriaşă şi nu înţelegeam nici cum dihania aia mare şi neagră putea înghiţi atâta apă şi nici ce făcea cu ea. Dacă putea să bea atâta apă înseamnă că mâncase foarte mult şi eram convinsă că se ospătase numai cu copii neascultători. Dar toate acestea dispăreau în clipa când urcam în vagon şi fioroasa maşinărie se punea în mişcare. Era de neînţeles pentru mine la vârsta primei copilării cum poate o asemenea vietate metalică să te ia dintr-un loc şi să te lase exact acolo unde trebuia să ajungi. Şi, faţă de lumea aproape statică în care se trăia atunci, viteza de vreo 40 kilometri pe oră cu care mergea un tren personal mi se părea ameţitoare. […]

///===\\\

Beclean – viclean
de Elena M. Câmpan

[…] Cred că trenurile şi gara ţin de romantism, în vreme ce maşinile şi drumul de realismul imposibil.

///===\\\

Gara Beclean
de Constantin Cubleşan

Cine cercetează hărţile căilor ferate din România întâlneşte undeva, pe la mijlocul ţării, un punct nodal în dreptul căruia scrie cu litere ceva mai mari răsărite: Beclean pe Someş, ceea ce înseamnă că ar mai trebui să fie pe undeva şi un Beclean, pe un alt curs de apă. Aşa încât, pentru un străin, echivalenţa ar putea fi repede găsită în, să zicem, Frankfurt pe Main spre deosebire de Frankfurt pe Oder, în realitate, localitatea ce dă numele staţiei CFR nu are nimic din alura marilor oraşe. Este un minunat loc provincial, tihnit, din acela în care, vorba lui Mihail Sadoveanu, nu se întâmplă nimic, în ciuda faptului că oamenii de acolo trăiesc drame existenţiale cutremurătoare. Dar Beclean pe Someş nu este chiar un loc anodin. Cel puţin din punctul de vedere al circulaţiei trenurilor. Staţia are importanţa de răscruce a unor, să zice, Coşlariu, Războieni, Jibou, Vinţul de Jos etc., ca să numesc doar câteva din acele puncte de pe traseele de călătorie, în care trebuie să te dai jos din tren şi să aştepţi sau să te urci în vagonul unui tren care te aşteaptă el pe tine, pentru a-ţi putea continua drumul, mai departe, în altă parte, pe o altă rută. La Beclean schimbi trenul ca s-o iei spre Bistriţa, dacă vii cumva cu un tren ce nu este direct şi care din Beclean urcă pe Someş spre Năsăud, iar de acolo, pe Ilve, spre Vatra Dornei, ca să descaleci, aşadar, în Moldova. Cel puţin aşa era schema pe vremuri, prin anii `50-`60 când îmi începusem ucenicia de gazetar la Studioul de Radio Cluj. Ca să ajung la Bistriţa coboram de regulă la Beclean şi aşteptam vreo oră un tren ce mă ducea la Bistriţa. Timp suficient să te familiarizezi cu gara – veche, cochetă totuşi, depăşită însă de circulaţia modernă – […], priveam vrăbiile ce se zburătăceau pe peron sau porumbeii (uneori ciorile) ce asaltau câte un vagon de cereale, uitat de Dumnezeu sau de cine ştie cine, pe vreo linie moartă, în aşteptarea lipirii la vreo garnitură de tren de marfă cu care să ajungă unde trebuia. […]

///===\\\

Gara Beclean
de Zorin Diaconescu

Pentru orice oraş fără ieşire la mare, gara este poarta spre lumea. Un loc de trecere, în jurul căruia oamenii şi-au aşezat rosturile inspiraţi probabil de mai vechile porţi ale cetăţilor. Chiar dacă şi-au mai pierdut câte ceva din legendă şi aventură, tehnologia postmodernă nu a alungat încă universul drumurilor de fier. Ritualul călătoriei, atunci când ne scapă, o face săracă, spiritual, chiar dacă altminteri ne duce prin capitale şi locuri exotice mult râvnite. [...]

///===\\\

Scriitori printre macaze – în gara din Beclean –
de Ion Filipciuc

Multă vreme n-am reuşit să înţeleg expresia „nod de cale ferată” dată fiind contradicţie logică dintre calea ferată dreaptă sau cu oareşce ocolişuri şi cuvântul „nod” implicând o răsucire şi-o încovrigare cam greu de comparat între un odgon din cânepă ori chiar din material plastic, spre a nu aduce în discuţie şi nodul de la vreo şprangă din sârmă de oţel, şi rectilinitudinea şinelor ferate. […]

///===\\\

Gara din Beclean sau DESPRE NOBILUL IUBIRII MELE!
de Sorin Gârjan

[...] Aș putea chiar spune că spune că m-au însurat, nu babele, ci călătoriile. Prima întâlnire cu soția mea am programat-o nu în fața cofetăriei, a cinematografului sau ”lângă poștă” (clasicele locuri de întâlnire ale iubiților!), ci în gara Beclean. Într-o dimineață de iarnă în care-am ”picat” ca un african în Siberia. Am plecat din Timișoara pe o vreme primăvăratecă și am ajuns în gara Beclean în pantofi și fulgarin pe un ger și o zăpadă aproape de genunchi. Acesta era prețul ce se cerea plătit marelui premiu al iubirii. Gara Beclean mi-a dăruit adevărata iubire, o soție minunată. Un ”Nobel” aparte pentru un bănățean sosit cu ”vaporul de Sighet” într-o gară celebră, (pe) trecută prin poezii și prin cântece: Gara Beclean. Este gara în care, dacă ai noroc, poți prinde trenul vieții.

Eu aproape că am apucat scara de aur a ultimului vagon!

///===\\\

După șaptezeci de ani
de Gavril Istrate

[...] Ce s-a putut întâmpla în Gara Beclean? Mi se pare că încep să înțeleg ceva. La Beclean, în gară, mă opream de cel puțin 3-4 ori din anii 1933-1934, când am devenit student, și până în decembrie 1938, când s-a dat în circulație linia Ilva Mică – Vatra Dornei.

În drumul meu spre Iași schimbam trenul de 6 ori. Mai întâi la Beclean, unde așteptam un tren local, care mă ducea până în Prundul Bârgăului, unde rămâneam peste noapte. A doua zi, la orele 5 dimineața, un tren forestier, un roiban care nu mai există astăzi decât în amintirea noastră, a tinerilor de acum 70 de ani, mă depunea la Dornișoara, în mijlocul pădurii, de unde mă lua în primire un personal care se oprea la Vatra Dornei. De aici mergeam cu un tren de Cernăuți până la Dărmănești, unde așteptam pe cel care circula de la Cernăuți la București, care mă lăsa la Pașcani, de unde cu un tren local ajungeam la Iași. [...]

///===\\\

Beclean pe Someș - fărâmă de viață
de Dorina Manu

”Becleanule pe Samus”… fărâmă de viață, trăită în fugă, udată cu lacrimi, cu dor și rămas-bun, mărginită iremediabil de glas de roți de tren în fugă, îți mulțumesc c-ai acceptat cândva să calc și eu în casa ta! Gând bun și bună regăsire![…]

///===\\\

Mi-e dragă gara asta pentru că m-a dus la Cluj
de Gavril Moldovan

[...] Scriu despre Gara CFR Beclean. Aici mă ajunse frate-meu din urmă, într-o noapte. Venea alergând, gâfâind.
- De ce alergi așa?
- Mă urmărea un lup, îmi zise.
- Și cum ai scăpat de el?
- Am schimbat macazul. Eu am luat-o pe-a-ntâia și el s-a dus tot pe-a doua. Era fără îndoială o glumă din ”Doi rezerviști”.

///===\\\

Loc de trecere-petrecere
de Adrian-Aurel Podaru

După câțiva ani scurși [...] mă întorceam de la Cluj în pielea unui personaj al Scripturii, drag mie nu pentru ceea ce a făcut, ci pentru hotărârea lui finală: fiul risipitor. Și la fel ca în parabolă, cineva mă aștepta acolo, în gară, fără ”de ce” și ”ți-am spus eu!”, ci bucuros că mă vede, gata să taie vițelul cel gras și să înceapă ospățul. [...]

///===\\\

Bibliografie:
1. Gabriel Mărgineanu, Șerban Lăcrițeanu, ”Tracțiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iași - 125 de ani, 1869-1994”, Editura AGIR, București, 2010
2. D. Iordănescu, C. Georgescu, „Construcţii pentru Transporturi în România”, volumul 1, Centrala de Construcţii Căi Ferate, 1982
3. coord. Aurel Podaru, ”Gara Beclean pe Someș - istorie și cultură”, Editura Limes, Cluj-Napoca, 2008
4. ing. Radu Bellu, ”Mica Monografie a Căilor Ferate din România, volumul II, Regionala de căi ferate Cluj Napoca”, Editura Filaret, București, 1996
5. ing. Radu Bellu, ”Mica Monografie a Căilor Ferate din România, volumul VI, Regionala de căi ferate Iași”, București, 2001
6. th_th_th_, ”Atlasul Județelor din Republica Socialistă România”, Editura Didactică și Pedagogică, 1979
7. ing. Radu Bellu, ”Enciclopedia Gărilor din România”, C.D.C.A.S., 2003.
8. Mersul Trenurilor 2007-2008

în loc de sfârșit
”Între priviri și priviri, între cuvinte și cuvinte, rămânem tăcuți, fiecare așezat pe feliuța sa de amintire.”
Magdalena Vaida - Îmi amintesc...
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
sorinucu

sorinucu


Numarul mesajelor : 319
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 5819
Data de inscriere : 26/01/2010

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitimeLun 20 Iun 2011, 12:07

Foarte frumos reportajul, dar de ce l-ai postat doar acum pe forum avand in vedere ca este facut in 2008?
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/sorinucu
Ionutz
Moderator
Moderator
Ionutz


Numarul mesajelor : 1493
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 7938
Data de inscriere : 16/04/2009

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitimeLun 20 Iun 2011, 12:47

Ca de obicei mishu, am uitat de mine in fata calculatorului savurand reportajul! felicitari!!
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6958
Data de inscriere : 12/02/2009

M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitimeLun 20 Iun 2011, 20:49

lonutz a scris:
Ca de obicei mishu, am uitat de mine in fata calculatorului savurand reportajul! felicitari!!

Mă bucur să aud asta. Very Happy Mulțumesc!

sorinucu a scris:
Foarte frumos reportajul, dar de ce l-ai postat doar acum pe forum avand in vedere ca este facut in 2008?

Sad Așa mă întreba și prietena mea și mi-o spunea cu ironie că ”scrii despre fapte trecute cu așa mare întârziere”. Am păstrat pozele și amintirile, însă timpul ”atunci”, în 2008, mi-era ocupat: facultate, iubire, deplasări etc. etc. Și uite că a venit și timpul în care să... ”am timp” pentru a scrie aceste reportaje. Acesta este unicul motiv pentru care s-a creat acest decalaj 2008 / 2011. Mno, acuma sper să mă iertați... am fost și eu om. Very Happy
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]   M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008] Icon_minitime

Sus In jos
 
M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M401,M502:Excursie FeRoviaRa Beclean pe Somes-Suceava[2008]
» M502: Excursie FeRoviaRa Suceava - Vama - Vatra Dornei [2008]
» M500: Excursie FeRoviara Dolhasca - Pascani [2008]
» M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]
» M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: