Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Locomotive clasa 62

In jos 
+134
dan tm
c o r v i n
Mihai Nicolae
AndreiCFRBucuresti
CristianSM
mariuscfrbucuresti
polione
ets2oltromânia
mircea.predoni
Andrei Andras
mielutu zburator
Vale
deconectat
DB Robert
Katalyn
cfr500
Lineus646
Razvan Tudor
IonutChircu
ALEXCFR
adascalu
tcm
TonyGFR
marius_catalin84
Bobby_TM
63-1143-5
Lafont
alex.alexus.tm
DanyCfrPascani
buldozer2
Mihay
florin.lifticariu
@ndrey
Andrey_tm
Radu.B
Katalin4653
lifetec
Adrian78
REGIOTRANS12
Nesebar
allred
membru dezactivat ,
Dutzu
Sergiu rmn
AndreiStefan
Adirmvl
ORWO
electrica912
Florin C
DPS
19jimmy84
kasapis2007
Alex Avram
Dr2005
Radu Tudor
daniel_c
kristi kkk
DUAL
srazvi
M.I.C.I.
AlexD
Bogdan-Razvan
AndiCFR
R936
Grigor
Teodor
Gaby005
cont dezactivat .
Razvan
nenuandrei
ionutz85
andreiutzu
040EC100
adycfrbucuresti
redeme
Cobra
Silver
Vitosa
LanceR
Marius
Desiro256
decward
Karl
LascuB_1980
prayda
EA1clony106
puscasu
TVlad
Stefan Stanescu
Mircea Hirjau
stefan_br
Stefan
SULZERUL 0733
Laur
cristi CFR
Boracik
Vlad
Stratan-Tttggvv
electrica675
didinul
AlexCta
ANDU2100HP
Marius Iulian
stegaru
tudor_vl
060-EA078
Zoly87
MariusM
lovekomotive
cont inactiv
Semaca
George
Ionutz
didi
Caravelle_Zg
AMX 97-0548-4
PrisecaruFlorin
mureseanu_976
COSTACHE MIHAIL
pisti91
maus5
vrabieionut
EC
Lde 2100
zenox4500
cortexedge
husdelaapus
Horea
sm-sulzer
DonVILLy
razwy
Norbi
Csortan RADU
myster2008
138 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 55 ... 63  Urmatorul
AutorMesaj
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
Katalin4653


Numarul mesajelor : 1575
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 6322
Data de inscriere : 30/12/2011

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeLun Sept 23, 2013 8:38 pm

Cateva sulzere clasice clasa62 in reviazia de vagoane Unifertrans din fetesti:
Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8503_zps097b5ec8

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8504_zpse52449fc

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8505_zps5d6506ba

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8506_zps40c5e99f

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8509_zpsa6c94b8b

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8510_zps61c59c36

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8514_zps4dd9d68f

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8517_zps9fd01b47

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8518_zps64c2addf

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 DSCF8519_zpsd2fe3de1
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/servtrans888
florin.lifticariu




Numarul mesajelor : 757
Reputatie : 5151
Data de inscriere : 09/11/2012

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeLun Sept 23, 2013 11:39 pm

447 si 842 cred ca faceau parte din lotul preconizat pentru Iran care pina la urma a ajuns la Infra...ultima cine e ? 550 ? nu-i pot distinge numarul prea bine...
Sus In jos
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
Katalin4653


Numarul mesajelor : 1575
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 6322
Data de inscriere : 30/12/2011

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 12:02 am

florin.lifticariu a scris:
447 si 842 cred ca faceau parte din lotul preconizat pentru Iran care pina la urma a ajuns la Infra...ultima cine e ? 550 ? nu-i pot distinge numarul prea bine...
Dap este 62-550 , si de ce sa fie trimise in IRan?
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/servtrans888
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 8:39 am

Nu cumva au fost doar închiriate în Iran?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
florin.lifticariu




Numarul mesajelor : 757
Reputatie : 5151
Data de inscriere : 09/11/2012

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 5:16 pm

Nu le inchiriau iranienii si apoi le trimiteau inapoi...imi aduc si acum aminte de o fotografie cu DA 895 parca...ruginita...in Iran...cred ca au fost pregatite pentru un nou "export" in Iran, dar apoi intelegerea a cazut...
http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html
In ultima poza de la capitolul Iran se observa un DA dotat si cu aer conditionat....cine-o fi acela tare as vrea sa aflu...
poate cineva care lucreaza la CFR ne poate spune ce loco din parcul CFR au fost inchiriate/vindute in exterior...KEG...SPANIA, ITALIA, IRAN....ETC....
Mai mi-aduc aminte de o poza cu un DA parca Wiebe...prin Grecia...
Sus In jos
maus5
V.I.P Member
V.I.P Member
maus5


Numarul mesajelor : 386
Varsta : 64
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 6045
Data de inscriere : 28/06/2009

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 6:52 pm

Salut!Din pacate nu merge site-ul celor de la arhiva jurnal feroviar,oricum pentru cine are revista e Nr.5 Mai-2001.Acolo la pagina 210,sub titlul ''40 de ani de exploatare la CFR a locomotivelor Diesel 060-DA'',partea III,se dau seriile sulzerelor care au fost inchiriate/vandute la firme straine.
Sus In jos
Mihay
V.I.P Member
V.I.P Member
Mihay


Numarul mesajelor : 296
Varsta : 46
Localizare : Constanta
Reputatie : 5643
Data de inscriere : 19/04/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 7:09 pm

Acele date apar la capitolul "Perspective", dupa cum urmeaza:

"Dupa cum era si firesc, in conditiile restrangerii activitatii feroviare din actuala perioada si dupa 41 de ani de exploatare a acestei celebre serii de locomotive, companiile feroviare au inceput sa retraga din serviciu o parte dintre ele. Locomotivele in surplus sunt gestionate de nou infiintata Societate de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF), care le poate casa si valorifica ca fier vechi sau le poate repara si gasi noi domenii de activitate, prin inchiriere sau vanzare catre partenerii interesati. Pana in prezent, la mai multe locomotive 060-DA s-au efectuat reparatii capitale la fabrica producatoare si apoi au fost vandute sau inchiriate la noi proprietari.
Operatorul privat de transport KEG (Karsdorfer Eisenbahn Gesellschaft) din Germania a achizitionat pana in prezent 12 locomotive 060-DA disponibilizate din par-cul CFR (1068, 1030, 1105, 1152, 909, 905, 995, 933 si inca patru), acestea fiind renumerotate KEG 2101-2112, dupa criteriul companiei 21xx, in care 21 reprezinta puterea locomotivei in CP x 100. Locomotivele DA-KEG sunt exploatate in dubla tractiune si in comanda multipla, remorcand trenuri naveta de 1500 t cu vagoane-cisterna incarcate cu kerosen, intre Holthausen, langa Lingen (Ems), si aeroportul din München (840 km). Locomotivele sunt bine apreciate de Compania KEG, aceasta fiind interesata si de achizitionarea altor locomotive din Romania, printre care si locomotive electrice. Prima dintre ele, KEG 7001 (060-EA-079), a fost adaptata la functionarea sub reteaua de contact germana (15 kV; 16,7 Hz) si se gaseste deja in Germania.
Principalele modificari aduse locomotive-lor vandute la KEG ar fi: reechiparea cu instalatiile electrice si pneumatice necesare functionarii in multipla tractiune, echiparea cu vitezometre cu memorie nevolatila tip VNM, DSV ultimul tip, regulatoare de tensiune de 170 V si 24 V de tip nou si instalatie INDUSI prevazuta cu inca doua trepte de control al vitezei, specifice cailor ferate germane, DB. Fiind dedicate remorcarii trenurilor de marfa, aceste locomotive au fost dotate cu boghiuri pentru V max. 100 km/h. Vopsirea este specifica si comandata de Compania KEG: boghiurile si sasiul - gri-antracit, de la sasiu pana la ferestre - alb, iar portiunea ferestrelor - verde deschis.
Un alt lot de opt locomotive a fost livrat cailor ferate din Iran, IRR (842, 977, 949, 1205, 447, 1135, 1310, 1209), pentru remorcarea trenurilor de calatori, si sunt prevazute cu boghiuri pentru V max. 120 km/h. Sunt echipate cu vitezometre tip VMN, regulatoare de tensiune si DSV de tip nou, instalatie pentru tractiune multipla, aeroterme electrice, climatizare si frigidere in posturile de conducere. Toate echipamentele au fost adaptate pentru a face fata temperaturilor ridicate din Iran, dar mai ales au fost protejate impotriva patrunderii prafului si a nisipului. Suprafata de racire a radiatoarelor a fost marita prin introducerea a inca unui element. Vizibila este suprimarea grilelor de aspiratie a aerului de pe peretele frontal al cabinei, sub stalpul dintre geamuri. Vopsirea acestor locomotive este identica cu cea utilizata la CFR. Ambele loturi au fost prevazute cu un dispozitiv de purjare automata a aerului din rezervorul principal de 10 atm. Purjarea se executa automat, o data cu oprirea compresorului, pe la partea inferioara a rezervorului principal, eliminand apa de condensare si impuritatile. Alte locomotive de acest tip sunt asteptate in Iran.
Locomotiva CFR cu numarul 60-1296-7, aflata in gestionarea SAAF, a fost inchiriata si apoi vanduta firmei italiene de constructii feroviare SoReMa. Ea este utilizata in prezent pentru remorcarea trenurilor de lucru si de materiale ale firmei, fiind observata la inceputul anului trecut pe linia Val Pusteria (Pustertal), aflata la granita dintre Italia si Austria. Culoarea acestei locomotive este oranj, cu boghiurile maro inchis si dungi ornamentale albe asimetrice. Inca trei locomotive (60-1221-5, 62-1282-3, 60-1329-6) au fost inchiriate Consortiului European pentru Linii de Mare Viteza (CEAAV) si sunt utilizate pe santierele liniei de mare viteza Roma-Napoli. Doua locomotive (60-1354-4 si 60-1371- 8)au ajuns pe santierele feroviare din Spania, urmand ca si alte locomotive de acest tip sa ia drumul Europei de Vest in cursul acestui an.
Nu tot atat de norocoase au fost insa celelalte locomotive gestionate de SAAF. O parte dintre ele au fost deja casate fara mila, celelalte asteptandu-si obstescul sfarsit, devastate, pe liniile de garare ale unor triaje sau statii dezafectate. Din fericire pentru iubitorii acestor locomotive, prima locomotiva din serie 060-DA-001 (60-0001-2), retrasa din serviciu in anul 1994 la Depoul Cluj, a fost transferata Depoului Dej Triaj, unde a fost restaurata si expusa prin initiativa domnului Florin Nan si munca unui intreg colectiv de feroviari.
Dar cea mai spectaculoasa perspectiva, chiar daca se indeparteaza foarte mult de "imaginea" clasica a locomotivei elvetiene construite in cele mai multe exemplare, s-a conturat in anii de dupa aparitia companiilor feroviare de transport de calatori si de marfa. Daca CFR Marfa a considerat ca locomotivele 060-DA corespund in general sarcinilor de transport prezente si viitoare ale companiei, CFR Calatori, in dorinta de modernizare si de aducere a parametrilor transportului de calatori din tara noastra la standarde europene, a initiat un curajos program de modernizare radicala a parcului mijloacelor de tractiune. In conditiile exploatarii unor vagoane noi sau modernizate, ale caror echipamente trebuie alimentate cu energie electrica chiar si in sezonul cald (incarcare baterii, ventilatie, climatizare), apare ca imperios necesara utilizarea unor locomotive Diesel prevazute cu posibilitatea furnizarii energiei electrice, atat pentru incalzirea trenului in anotimpul friguros, cat si pentru alimentarea permanenta a celorlalte echipamente. Solutia exploatarii si a intretinerii vagoanelor WIT, chiar si in noua varianta electrica, pare a fi de nesustinut pentru companiile de calatori, si asa confruntate cu probleme financiare si concurenta mijloacelor de transport auto.
Astfel, CFR Calatori a demarat programul de modernizare radicala a unor locomotive clasice in solutia General Motors EMD - proiectant general si furnizor al echipamentelor, Electroputere Craiova - montaj general. Primele doua locomotive au fost deja livrate si sunt in exploatare la Depoul Bucuresti Calatori. Operatia este radicala, din locomotivele initiale (834 si 847) ramanand practic doar structura metalica inferioara (sasiul) si boghiurile, tot restul fiind de fapt o constructie noua.
Cutia locomotivei socheaza inca de la inceput prin forma noua, neobisnuita, fiind realizata numai prin imbinarea unor suprafete plane. Singura suprafata curbata este la partea inferioara a sasiului, curbura ramasa de la vechea locomotiva si distonand oarecum cu forma poligonala a cutiei. Peretii laterali au geamuri rotunde, hublouri de submarin, cum ziceau colegii nostri germani despre locomotivele seriei germane 119 (U-Boot) de provenienta romaneasca, amplasate asimetric, dintre care unul de diametru mai mic (!) decat celelalte. Schema de decorare adoptata, similara cu cea de la locomotivele electrice modernizate ale seriei 45, fara dungi ornamentale longitudinale, amplifica senzatia de masivitate, facand ca locomotiva sa para mai scurta. Culorile sunt alb - pentru cabine, albastru intens - pentru un trapez pe suprafetele laterale, si gri - pentru acoperis.
Interiorul cutiei ascunde solutii de amplasare a echipamentelor tot atat de ciudate: compartimentarea salii masinilor, cu separatia partii termice de cea electrica, elimina pericolul de propagare a incendiilor, dar ingreuneaza foarte mult accesul, revizia si reparatiile, in special pentru manipularea pieselor mari. Compartimentul motorului Diesel este presurizat, iar temperaturile maxime (dar normale!) in interiorul sau pot atinge 70 grade Celsius! Patrunderea in acest compartiment se poate face numai cu motorul la ralanti. Motorul Diesel General Motors tip 8-710G3A, cu opt cilindri in V si supraalimentare, functioneaza dupa un ciclu in doi timpi si furnizeaza o putere aproximativ egala cu cea a vechiului motor Sulzer. Pe arborele de iesire sunt amplasate, in ordine, generatorul auxiliar nr.1, generatorul principal, generatorul de incalzire a trenului si compresorul de aer. Acesta din urma este antrenat direct de catre motorul Diesel, solutie neutilizata pana acum la noi. In apropierea motorului Diesel se mai gaseste un angrenaj de la care se antreneaza generatorul auxiliar nr. 2 si dispozitivul pentru supraalimentare. Gene-ratorul principal este de tipul AR8-HE4-CA6A de c.a. si alimenteaza, prin intermediul unui sis-tem de redresare, cele sase motoare electrice de tractiune clasice, cu rotoare in clasa de izolatie H.
Locomotiva este prevazuta cu prize pentru tractiune multipla, frana cu comanda electropneumatica, instalatii de conditionare a aerului in cabinele de conducere si, ceea ce era mai important, cu un generator de incalzire electrica a trenului de 400 kW la 1500 V c.c. Din pacate, locomotivele nu au fost prevazute si cu posibilitatea franarii electrice reostatice.
Cele doua locomotive ale noii serii 63 (63-0834-0 si 63-0847-2) au fost terminate in luna septembrie 1999, fiind imediat indrumate la Poligonul de la Faurei pentru testari. Repartizate Depoului Bucuresti Calatori, au fost supuse probelor de parcurs, in primavara anului 2000, apoi indrumate la trenuri din program: R891/892 si A1892/1891, pe relatia Bucuresti-Pitesti-Craiova si retur, inainte de schimbarea mersului de tren, iar dupa schimbare au remorcat trenurile internationale pe sectia Bucuresti Nord-Giurgiu Nord. Ulterior, cele doua prototipuri au remorcat trenurile internationale catre Moldova si Ucraina, pe sectia Bucuresti Nord-Faurei-Tecuci-Barlad-Iasi-Socola. Sezonul friguros 2000/2001 le-a adus insa consacrarea pe linia Bucuresti Nord-Giurgiu Nord, unde, cu instalatia de incalzire a trenurilor in functiune, au remorcat cu succes toate perechile de trenuri internationale spre si dinspre Bulgaria.
O continuare a proiectului de modernizare in varianta General Motors-EMD este prevazuta pentru anii urmatori, cu conditia asigurarii finantarii externe a proiectului."

Sursa: Jurnal Feroviar
Sus In jos
florin.lifticariu




Numarul mesajelor : 757
Reputatie : 5151
Data de inscriere : 09/11/2012

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeMar Sept 24, 2013 7:55 pm

1135 e (sau a fost) prin BC...977...nu se mai stie nimic de ea...949 am inteles ca e vinduta in Ungaria..1205, 1310 servtrans...1209 unifertrans...+ 477 si 842 din curtea unifertrans...ramin la ideea ca nu au calcat pina acuma in Iran...cele din Iran sint alt lot...poate mai devreme...le-a luat CFR Infra si apoi vindute primilor operatori "privati" servtrans, unifertrans...
Sus In jos
Desiro256
Fotograful anului
Fotograful anului
Desiro256


Numarul mesajelor : 1171
Varsta : 30
Localizare : Sibiu
Reputatie : 6447
Data de inscriere : 19/09/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeSam Sept 28, 2013 3:04 pm

62-1304-5 intrând în staţia Suceava cu IR383 "Bulgaria Express" (Moscova - Sofia).

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 9980042093_5cca239bd8_c

26.09.2013
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/Desiro256
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10609
Data de inscriere : 16/06/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeSam Sept 28, 2013 3:12 pm

INDA-1051 cu R9105 care asta vara avea zile in care mergea cu 3 vagoane , Sabareni 22-08-2013

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Grigor




Numarul mesajelor : 355
Reputatie : 5134
Data de inscriere : 09/11/2011

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeSam Sept 28, 2013 9:27 pm

Poza de colectie cu DA-ul 1304! Fantastic de rar DA clasic la tren de calatori. Felicitari Very Happy !
Sus In jos
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10609
Data de inscriere : 16/06/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeDum Sept 29, 2013 7:40 am

INDA-1171 cu R9105 trecand pe 901 in 13-iunie-2013

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10609
Data de inscriere : 16/06/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeSam Oct 12, 2013 6:03 pm

INDA-1051 in plina tractiune cu R9105 in vara lui 2013

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Dutzu
V.I.P Member
V.I.P Member
Dutzu


Numarul mesajelor : 1597
Varsta : 28
Localizare : Iasi
Reputatie : 6031
Data de inscriere : 29/12/2012

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeDum Oct 20, 2013 5:23 pm

62-0577-7 :X cu Regio 6401
Locomotive clasa 62 - Pagina 47 10381561715_e803bc6db8_c
62-0577-7 by DuTZu24, on Flickr
Sus In jos
http://www.flickr.com/photos/96968659@N07/
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10609
Data de inscriere : 16/06/2010

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitimeLun Oct 21, 2013 8:49 am

INDA-1051 cu trei iezi pe 901 in 2013

Locomotive clasa 62 - Pagina 47 File
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Continut sponsorizat





Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 62   Locomotive clasa 62 - Pagina 47 Icon_minitime

Sus In jos
 
Locomotive clasa 62
Sus 
Pagina 47 din 63Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 55 ... 63  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 45
» Locomotive clasa 480-481Lema Softronic
» Locomotive clasa 69 si 73 (LDE 125)
» Locomotive clasa 83 (DB-219)
» Locomotive clasa 40 (vol. IV)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-
Mergi direct la: