|
| Locomotive clasa 62 | |
|
+134dan tm c o r v i n Mihai Nicolae AndreiCFRBucuresti CristianSM mariuscfrbucuresti polione ets2oltromânia mircea.predoni Andrei Andras mielutu zburator Vale deconectat DB Robert Katalyn cfr500 Lineus646 Razvan Tudor IonutChircu ALEXCFR adascalu tcm TonyGFR marius_catalin84 Bobby_TM 63-1143-5 Lafont alex.alexus.tm DanyCfrPascani buldozer2 Mihay florin.lifticariu @ndrey Andrey_tm Radu.B Katalin4653 lifetec Adrian78 REGIOTRANS12 Nesebar allred membru dezactivat , Dutzu Sergiu rmn AndreiStefan Adirmvl ORWO electrica912 Florin C DPS 19jimmy84 kasapis2007 Alex Avram Dr2005 Radu Tudor daniel_c kristi kkk DUAL srazvi M.I.C.I. AlexD Bogdan-Razvan AndiCFR R936 Grigor Teodor Gaby005 cont dezactivat . Razvan nenuandrei ionutz85 andreiutzu 040EC100 adycfrbucuresti redeme Cobra Silver Vitosa LanceR Marius Desiro256 decward Karl LascuB_1980 prayda EA1clony106 puscasu TVlad Stefan Stanescu Mircea Hirjau stefan_br Stefan SULZERUL 0733 Laur cristi CFR Boracik Vlad Stratan-Tttggvv electrica675 didinul AlexCta ANDU2100HP Marius Iulian stegaru tudor_vl 060-EA078 Zoly87 MariusM lovekomotive cont inactiv Semaca George Ionutz didi Caravelle_Zg AMX 97-0548-4 PrisecaruFlorin mureseanu_976 COSTACHE MIHAIL pisti91 maus5 vrabieionut EC Lde 2100 zenox4500 cortexedge husdelaapus Horea sm-sulzer DonVILLy razwy Norbi Csortan RADU myster2008 138 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6322 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Lun Sept 23, 2013 8:38 pm | |
| |
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5151 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Lun Sept 23, 2013 11:39 pm | |
| 447 si 842 cred ca faceau parte din lotul preconizat pentru Iran care pina la urma a ajuns la Infra...ultima cine e ? 550 ? nu-i pot distinge numarul prea bine... |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6322 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 12:02 am | |
| - florin.lifticariu a scris:
- 447 si 842 cred ca faceau parte din lotul preconizat pentru Iran care pina la urma a ajuns la Infra...ultima cine e ? 550 ? nu-i pot distinge numarul prea bine...
Dap este 62-550 , si de ce sa fie trimise in IRan? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 8:39 am | |
| Nu cumva au fost doar închiriate în Iran? _________________ :TTT:
|
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5151 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 5:16 pm | |
| Nu le inchiriau iranienii si apoi le trimiteau inapoi...imi aduc si acum aminte de o fotografie cu DA 895 parca...ruginita...in Iran...cred ca au fost pregatite pentru un nou "export" in Iran, dar apoi intelegerea a cazut... http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html In ultima poza de la capitolul Iran se observa un DA dotat si cu aer conditionat....cine-o fi acela tare as vrea sa aflu... poate cineva care lucreaza la CFR ne poate spune ce loco din parcul CFR au fost inchiriate/vindute in exterior...KEG...SPANIA, ITALIA, IRAN....ETC.... Mai mi-aduc aminte de o poza cu un DA parca Wiebe...prin Grecia... |
| | | maus5 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 64 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6045 Data de inscriere : 28/06/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 6:52 pm | |
| Salut!Din pacate nu merge site-ul celor de la arhiva jurnal feroviar,oricum pentru cine are revista e Nr.5 Mai-2001.Acolo la pagina 210,sub titlul ''40 de ani de exploatare la CFR a locomotivelor Diesel 060-DA'',partea III,se dau seriile sulzerelor care au fost inchiriate/vandute la firme straine. |
| | | Mihay V.I.P Member
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 46 Localizare : Constanta Reputatie : 5643 Data de inscriere : 19/04/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 7:09 pm | |
| Acele date apar la capitolul "Perspective", dupa cum urmeaza:
"Dupa cum era si firesc, in conditiile restrangerii activitatii feroviare din actuala perioada si dupa 41 de ani de exploatare a acestei celebre serii de locomotive, companiile feroviare au inceput sa retraga din serviciu o parte dintre ele. Locomotivele in surplus sunt gestionate de nou infiintata Societate de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF), care le poate casa si valorifica ca fier vechi sau le poate repara si gasi noi domenii de activitate, prin inchiriere sau vanzare catre partenerii interesati. Pana in prezent, la mai multe locomotive 060-DA s-au efectuat reparatii capitale la fabrica producatoare si apoi au fost vandute sau inchiriate la noi proprietari. Operatorul privat de transport KEG (Karsdorfer Eisenbahn Gesellschaft) din Germania a achizitionat pana in prezent 12 locomotive 060-DA disponibilizate din par-cul CFR (1068, 1030, 1105, 1152, 909, 905, 995, 933 si inca patru), acestea fiind renumerotate KEG 2101-2112, dupa criteriul companiei 21xx, in care 21 reprezinta puterea locomotivei in CP x 100. Locomotivele DA-KEG sunt exploatate in dubla tractiune si in comanda multipla, remorcand trenuri naveta de 1500 t cu vagoane-cisterna incarcate cu kerosen, intre Holthausen, langa Lingen (Ems), si aeroportul din München (840 km). Locomotivele sunt bine apreciate de Compania KEG, aceasta fiind interesata si de achizitionarea altor locomotive din Romania, printre care si locomotive electrice. Prima dintre ele, KEG 7001 (060-EA-079), a fost adaptata la functionarea sub reteaua de contact germana (15 kV; 16,7 Hz) si se gaseste deja in Germania. Principalele modificari aduse locomotive-lor vandute la KEG ar fi: reechiparea cu instalatiile electrice si pneumatice necesare functionarii in multipla tractiune, echiparea cu vitezometre cu memorie nevolatila tip VNM, DSV ultimul tip, regulatoare de tensiune de 170 V si 24 V de tip nou si instalatie INDUSI prevazuta cu inca doua trepte de control al vitezei, specifice cailor ferate germane, DB. Fiind dedicate remorcarii trenurilor de marfa, aceste locomotive au fost dotate cu boghiuri pentru V max. 100 km/h. Vopsirea este specifica si comandata de Compania KEG: boghiurile si sasiul - gri-antracit, de la sasiu pana la ferestre - alb, iar portiunea ferestrelor - verde deschis. Un alt lot de opt locomotive a fost livrat cailor ferate din Iran, IRR (842, 977, 949, 1205, 447, 1135, 1310, 1209), pentru remorcarea trenurilor de calatori, si sunt prevazute cu boghiuri pentru V max. 120 km/h. Sunt echipate cu vitezometre tip VMN, regulatoare de tensiune si DSV de tip nou, instalatie pentru tractiune multipla, aeroterme electrice, climatizare si frigidere in posturile de conducere. Toate echipamentele au fost adaptate pentru a face fata temperaturilor ridicate din Iran, dar mai ales au fost protejate impotriva patrunderii prafului si a nisipului. Suprafata de racire a radiatoarelor a fost marita prin introducerea a inca unui element. Vizibila este suprimarea grilelor de aspiratie a aerului de pe peretele frontal al cabinei, sub stalpul dintre geamuri. Vopsirea acestor locomotive este identica cu cea utilizata la CFR. Ambele loturi au fost prevazute cu un dispozitiv de purjare automata a aerului din rezervorul principal de 10 atm. Purjarea se executa automat, o data cu oprirea compresorului, pe la partea inferioara a rezervorului principal, eliminand apa de condensare si impuritatile. Alte locomotive de acest tip sunt asteptate in Iran. Locomotiva CFR cu numarul 60-1296-7, aflata in gestionarea SAAF, a fost inchiriata si apoi vanduta firmei italiene de constructii feroviare SoReMa. Ea este utilizata in prezent pentru remorcarea trenurilor de lucru si de materiale ale firmei, fiind observata la inceputul anului trecut pe linia Val Pusteria (Pustertal), aflata la granita dintre Italia si Austria. Culoarea acestei locomotive este oranj, cu boghiurile maro inchis si dungi ornamentale albe asimetrice. Inca trei locomotive (60-1221-5, 62-1282-3, 60-1329-6) au fost inchiriate Consortiului European pentru Linii de Mare Viteza (CEAAV) si sunt utilizate pe santierele liniei de mare viteza Roma-Napoli. Doua locomotive (60-1354-4 si 60-1371- 8)au ajuns pe santierele feroviare din Spania, urmand ca si alte locomotive de acest tip sa ia drumul Europei de Vest in cursul acestui an. Nu tot atat de norocoase au fost insa celelalte locomotive gestionate de SAAF. O parte dintre ele au fost deja casate fara mila, celelalte asteptandu-si obstescul sfarsit, devastate, pe liniile de garare ale unor triaje sau statii dezafectate. Din fericire pentru iubitorii acestor locomotive, prima locomotiva din serie 060-DA-001 (60-0001-2), retrasa din serviciu in anul 1994 la Depoul Cluj, a fost transferata Depoului Dej Triaj, unde a fost restaurata si expusa prin initiativa domnului Florin Nan si munca unui intreg colectiv de feroviari. Dar cea mai spectaculoasa perspectiva, chiar daca se indeparteaza foarte mult de "imaginea" clasica a locomotivei elvetiene construite in cele mai multe exemplare, s-a conturat in anii de dupa aparitia companiilor feroviare de transport de calatori si de marfa. Daca CFR Marfa a considerat ca locomotivele 060-DA corespund in general sarcinilor de transport prezente si viitoare ale companiei, CFR Calatori, in dorinta de modernizare si de aducere a parametrilor transportului de calatori din tara noastra la standarde europene, a initiat un curajos program de modernizare radicala a parcului mijloacelor de tractiune. In conditiile exploatarii unor vagoane noi sau modernizate, ale caror echipamente trebuie alimentate cu energie electrica chiar si in sezonul cald (incarcare baterii, ventilatie, climatizare), apare ca imperios necesara utilizarea unor locomotive Diesel prevazute cu posibilitatea furnizarii energiei electrice, atat pentru incalzirea trenului in anotimpul friguros, cat si pentru alimentarea permanenta a celorlalte echipamente. Solutia exploatarii si a intretinerii vagoanelor WIT, chiar si in noua varianta electrica, pare a fi de nesustinut pentru companiile de calatori, si asa confruntate cu probleme financiare si concurenta mijloacelor de transport auto. Astfel, CFR Calatori a demarat programul de modernizare radicala a unor locomotive clasice in solutia General Motors EMD - proiectant general si furnizor al echipamentelor, Electroputere Craiova - montaj general. Primele doua locomotive au fost deja livrate si sunt in exploatare la Depoul Bucuresti Calatori. Operatia este radicala, din locomotivele initiale (834 si 847) ramanand practic doar structura metalica inferioara (sasiul) si boghiurile, tot restul fiind de fapt o constructie noua. Cutia locomotivei socheaza inca de la inceput prin forma noua, neobisnuita, fiind realizata numai prin imbinarea unor suprafete plane. Singura suprafata curbata este la partea inferioara a sasiului, curbura ramasa de la vechea locomotiva si distonand oarecum cu forma poligonala a cutiei. Peretii laterali au geamuri rotunde, hublouri de submarin, cum ziceau colegii nostri germani despre locomotivele seriei germane 119 (U-Boot) de provenienta romaneasca, amplasate asimetric, dintre care unul de diametru mai mic (!) decat celelalte. Schema de decorare adoptata, similara cu cea de la locomotivele electrice modernizate ale seriei 45, fara dungi ornamentale longitudinale, amplifica senzatia de masivitate, facand ca locomotiva sa para mai scurta. Culorile sunt alb - pentru cabine, albastru intens - pentru un trapez pe suprafetele laterale, si gri - pentru acoperis. Interiorul cutiei ascunde solutii de amplasare a echipamentelor tot atat de ciudate: compartimentarea salii masinilor, cu separatia partii termice de cea electrica, elimina pericolul de propagare a incendiilor, dar ingreuneaza foarte mult accesul, revizia si reparatiile, in special pentru manipularea pieselor mari. Compartimentul motorului Diesel este presurizat, iar temperaturile maxime (dar normale!) in interiorul sau pot atinge 70 grade Celsius! Patrunderea in acest compartiment se poate face numai cu motorul la ralanti. Motorul Diesel General Motors tip 8-710G3A, cu opt cilindri in V si supraalimentare, functioneaza dupa un ciclu in doi timpi si furnizeaza o putere aproximativ egala cu cea a vechiului motor Sulzer. Pe arborele de iesire sunt amplasate, in ordine, generatorul auxiliar nr.1, generatorul principal, generatorul de incalzire a trenului si compresorul de aer. Acesta din urma este antrenat direct de catre motorul Diesel, solutie neutilizata pana acum la noi. In apropierea motorului Diesel se mai gaseste un angrenaj de la care se antreneaza generatorul auxiliar nr. 2 si dispozitivul pentru supraalimentare. Gene-ratorul principal este de tipul AR8-HE4-CA6A de c.a. si alimenteaza, prin intermediul unui sis-tem de redresare, cele sase motoare electrice de tractiune clasice, cu rotoare in clasa de izolatie H. Locomotiva este prevazuta cu prize pentru tractiune multipla, frana cu comanda electropneumatica, instalatii de conditionare a aerului in cabinele de conducere si, ceea ce era mai important, cu un generator de incalzire electrica a trenului de 400 kW la 1500 V c.c. Din pacate, locomotivele nu au fost prevazute si cu posibilitatea franarii electrice reostatice. Cele doua locomotive ale noii serii 63 (63-0834-0 si 63-0847-2) au fost terminate in luna septembrie 1999, fiind imediat indrumate la Poligonul de la Faurei pentru testari. Repartizate Depoului Bucuresti Calatori, au fost supuse probelor de parcurs, in primavara anului 2000, apoi indrumate la trenuri din program: R891/892 si A1892/1891, pe relatia Bucuresti-Pitesti-Craiova si retur, inainte de schimbarea mersului de tren, iar dupa schimbare au remorcat trenurile internationale pe sectia Bucuresti Nord-Giurgiu Nord. Ulterior, cele doua prototipuri au remorcat trenurile internationale catre Moldova si Ucraina, pe sectia Bucuresti Nord-Faurei-Tecuci-Barlad-Iasi-Socola. Sezonul friguros 2000/2001 le-a adus insa consacrarea pe linia Bucuresti Nord-Giurgiu Nord, unde, cu instalatia de incalzire a trenurilor in functiune, au remorcat cu succes toate perechile de trenuri internationale spre si dinspre Bulgaria. O continuare a proiectului de modernizare in varianta General Motors-EMD este prevazuta pentru anii urmatori, cu conditia asigurarii finantarii externe a proiectului."
Sursa: Jurnal Feroviar |
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5151 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Mar Sept 24, 2013 7:55 pm | |
| 1135 e (sau a fost) prin BC...977...nu se mai stie nimic de ea...949 am inteles ca e vinduta in Ungaria..1205, 1310 servtrans...1209 unifertrans...+ 477 si 842 din curtea unifertrans...ramin la ideea ca nu au calcat pina acuma in Iran...cele din Iran sint alt lot...poate mai devreme...le-a luat CFR Infra si apoi vindute primilor operatori "privati" servtrans, unifertrans... |
| | | Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1171 Varsta : 30 Localizare : Sibiu Reputatie : 6447 Data de inscriere : 19/09/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Sam Sept 28, 2013 3:04 pm | |
| 62-1304-5 intrând în staţia Suceava cu IR383 "Bulgaria Express" (Moscova - Sofia). 26.09.2013 |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10609 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Sam Sept 28, 2013 3:12 pm | |
| INDA-1051 cu R9105 care asta vara avea zile in care mergea cu 3 vagoane , Sabareni 22-08-2013 |
| | | Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 5134 Data de inscriere : 09/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Sam Sept 28, 2013 9:27 pm | |
| Poza de colectie cu DA-ul 1304! Fantastic de rar DA clasic la tren de calatori. Felicitari ! |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10609 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Dum Sept 29, 2013 7:40 am | |
| INDA-1171 cu R9105 trecand pe 901 in 13-iunie-2013 |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10609 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Sam Oct 12, 2013 6:03 pm | |
| INDA-1051 in plina tractiune cu R9105 in vara lui 2013 |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6031 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Dum Oct 20, 2013 5:23 pm | |
| 62-0577-7 :X cu Regio 6401 62-0577-7 by DuTZu24, on Flickr |
| | | ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10609 Data de inscriere : 16/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 Lun Oct 21, 2013 8:49 am | |
| INDA-1051 cu trei iezi pe 901 in 2013 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 62 | |
| |
| | | | Locomotive clasa 62 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |