| Trenuri cu prize electrice | |
|
+14cont inactiv DUAL cortexedge SULZERUL 0733 Luna membru inactiv COSTACHE MIHAIL mureseanu_976 decward Nesebar bogdan srl Ionutz The Legend mariuskl 18 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4702 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Dum 15 Apr 2012, 15:39 | |
| Acum offtopic, daca tot vorbim aici de dotari ale vagoanelor demult disparute (si eventual reinventate acum in vremurile "moderne"), isi mai aduce aminte cineva ca intr-o vreme in vagoanele de calatori compartimentate cele doua oglinzi amplasate deasupra bancheteleor si la mijlocul peretilor despartitori intre compartimente erau incadrate in dreapta si in stinga de niste tablouri (poze cu peisaje din tara cu trenuri etc)? De data acesta cred ca imi va fi totusi imposibil sa precizez in ce serii de vagoane existau acele tablouri intrucit aveam 6 ani cind am vazut ultima oara asa ceva...adica in 1984. Scuze de offtopic. |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Dum 15 Apr 2012, 15:50 | |
| Off-topic: Tablouri am vazut recent insa doar in trenurile Regiotrans.
On-topic: Ca tot s-a amintit de prize si vagoane vechi, ce tare ar fi sa vad un tren tras de locomotiva cu aburi, dar sa aiba prize functionale. Si dupa spusele tale pare sa fi existat asa ceva. |
|
| |
sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4702 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Lun 16 Apr 2012, 01:40 | |
| - Luna a scris:
- On-topic: Ca tot s-a amintit de prize si vagoane vechi, ce tare ar fi sa vad un tren tras de locomotiva cu aburi, dar sa aiba prize functionale. Si dupa spusele tale pare sa fi existat asa ceva.
La data cind au aparut vagoanele din seria xx-50 erau demult scoase din circulatie locomotivele cu abur. Deci nu prea se potrivesc la epoca...dar desigur daca vrei neaparat, posibil este de ce nu? Vagoanele seria xx-50 aveau sistem de incalzire dual (abur+electric), iar curent de la locomotiva primeau DOAR pentru incalzire, restul echipamentelor electrice (iluminat, ventilatie, eventualele prize de 220V) functionau independent de locomotiva fiind alimentate doar se sitemul electric al vagonului format din baterie (24V+alternator cuplat la bohiul vagonului). |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Lun 23 Apr 2012, 11:42 | |
| Pe baza discutiei de pe alte topicuri cu privire la alimentarea pe tensiuni joase, ma gandesc ce ar fi insemnat si alimentarea prizelor din vagoane de la baterii: cabluri foarte groase pana la invertoare. Doar 500 de wati sa fi fost si deja ar fi insemnat un amperaj destul de mare la 24 de volti. Cineva mi-a zis ca ar exista baterii de 110 volti in tren, insa cred ca doar in locomotive.
M-am uitat putin in vagoane 20-50 si 39-50, insa asa cum a zis si Sorin nici urma de prize in zilele noaste in acele vagoane, fiind foarte probabil demult demontate. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13254 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Lun 23 Apr 2012, 15:24 | |
| @ Luna ti-a dat doctoru o poza cu schema electrica a Desiroului ,uita-te peste ea.Referitor la invertor baterie nu conteaza cablul asa de mult,ca lungimea e mica. |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Lun 23 Apr 2012, 16:15 | |
| Off-topic: Unde e schema aia ? Pe ce topic ? Mersi |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13254 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Lun 23 Apr 2012, 17:22 | |
| Cred ca a sters postul,era inainte de postul meu cu conversia curentului.Roaga-l sa o reposteze. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25509 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Mar 24 Apr 2012, 04:56 | |
| Era o greşeală acolo, adică nu era schema care trebuie. Era pentru conectarea automotorului la priză în depou (pentru încărcat baterii), nu pentru alimentarea prizelor din tren. _________________ :TTT:
|
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Vin 31 Aug 2012, 23:28 | |
| Intre timp am verificat, 10-56 nu are prize, desii in specificatii apare ca ar avea prize, eu nu am vazut vreo priza in el, si nici urme, gen foste gauri acoperite de pefeleu. Cu privire la vagoanele vechi cu prize, confirm prezenta lor doar la cuseta/vagoanele de dormit, acolo chiar au existat prize alimentate de la baterii. In vagoane de clasa nu stiu sa fi existat. |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Joi 25 Oct 2012, 10:14 | |
| Ieri am calatorit cu RIO 03 de la Regiotrans, si am vazut cu ocazia asta ca si in cazul acestei rame prizele sunt alimentate tot de la retea, cand trecea locomotiva prin zone neutre se lua curentul, apoi revenea. Iar in Bucuresti pe timpul rebrusarii nu a fost curent si inca 3-4 minute dupaia. Deci nu sunt alimentate de la baterii nici prizele de la RIO 03.
Tot referitor la prize, o alta situatie cel putin ciudata, generata cu siguranta de o avarie pe 2087 in vagonul 36-16 025 prizele functionau, insa puteau fi alimentati doar consumatorii foarte mici, sa zic 2-3 wati. Nu putea incarca laptopu sau PDA-ul, insa unu din telefoane da. La fel si telefoanele altor calatori, unele se incarcau altele nu, la nimeni nu se incarca laptopu. Cand bagam in priza PDA-ul uneori indica incarcarea pentru 1-5 secunde si apoi ,,murea" ca un condensator ce se incarca si apoi brusc se descarca. Sa fie defectiune la sursa statica sa nu dea suficienta putere/sa nu poata alimenta consumatori ce folosesc transformatoare ? Initial am crezut ca s-au defectat incarcatoarele mele, pana le-am testat la priza de pe rucsac, nu am mai intalnit asa situatie pana acum la prizele din trenuri. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25509 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Joi 25 Oct 2012, 10:57 | |
| - Luna a scris:
- Ieri am calatorit cu RIO 03 de la Regiotrans, si am vazut cu ocazia asta ca si in cazul acestei rame prizele sunt alimentate tot de la retea, cand trecea locomotiva prin zone neutre se lua curentul, apoi revenea. Iar in Bucuresti pe timpul rebrusarii nu a fost curent si inca 3-4 minute dupaia. Deci nu sunt alimentate de la baterii nici prizele de la RIO 03.
La toate vagoanele CFR prizele sunt alimentate de la sursa statică, sursă care primeşte curent de la conducta electrică a trenului, care primeşte 1500 V 50 Hz c.a. de la înfăşurarea transformatorului, care transformator primeşte curent numai când disjunctorul e conectat. De ce nu ar fi la fel şi la Regiotrans? _________________ :TTT:
|
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Joi 25 Oct 2012, 11:50 | |
| Ma gandeam ca la ei o fi diferit, cum au fost si vechile prize din vechile vagoane romanesti de dormit, ce erau alimentate de baterii. Cu privire la a doua problema din 36-16 de la CFR ce zici ? Sursa sa fie defecta ? |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Vin 01 Mar 2013, 16:39 | |
| Am patit-o si eu acum cam 10 zile, incarcatorul la iphone a facut poc in priza in tren, era la tractiune o locomotiva electrica. Din fericire a fost inlocuit pe garantie. Ce pare ciudat e ca in acceasi priza in accelasi timp aveam si un telefon HTC la care nu s-a ars nimic. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13254 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Vin 01 Mar 2013, 16:59 | |
| Se numesc fluctuatii de tensiune.. si sunt si pe reteaua nationala de energie.Nu e recomandat sa stai cu incarcartorul o viata in priza de pe tren,bagi incarci scoti .. nu stai pe viata cu el in priza respectiva. |
|
| |
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8278 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice Vin 01 Mar 2013, 17:08 | |
| Fluctuatii de tensiune, dar oare cum de s-a ars doar unul din ele si nu ambele ? Stiu ca nu e recomandat, insa cand stau pe net e nevoie sa stea cam tot timpul in priza. Oricum o sa am eu grije sa imi iau ceva masuri de protectie de acum incolo, gen stecher cu protectie sau sa folosesc priza de pe rucsac (ups). |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri cu prize electrice | |
| |
|
| |
| Trenuri cu prize electrice | |
|