Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Numerotarea elementelor infrastructurii CFR

In jos 
+5
cristi CFR
didinul
Vlad
Cito
ionutz72
9 participanți
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 08:42

Propun un topic,care il cred util, cu principiile numerotarii principalelor elemente la infrastructura CFR.
Pe parcurs, cine cunoaste este rugat sa completeze,sau eventual sa dezbatem.
Pentru inceput:
-Firele dintre statii se vor numerota incepand de la 1 dinspre dreapta sensului de mers cum pleci de la Bucuresti.
-Liniile intr-o statie se numeroteza de la 1 in ordine crescatoare incepand din dreptul biroului de miscare, cu numere arabe, liniile directe se numeroteza cu numere romane.Daca o linie este despartita de un semnal de parcus aceasta se va imparti in A,B, etc dinspre Bucuresti.
-O statie este impartita in doua capete, X si Y, capatul X fiind cel ce se afla inspre Bucuresti.
-Macazele se numeroteaza dinspre extremitatea statiei spre axa statiei(aceasta fiind in dreptul biroului de miscare) din 2 in 2, numere fara sot capatul X, iar cu sot in Y.
-Toate semnalele de circulatie se vor nota cu X sau Y in functie de sensul de mers,cu plecare de la Bucuresti toate vor fi cu X,in sensul spre Bucuresti cu Y,la care se mai adauga astfel:
-semnalele prevestitoare de intrare se adauga un Pr in fata
-semnalul de intrare de pe firul din stanga va avea un F (de la falsa) dupa X sau Y
-semnalele de iesire vor avea numarul liniei dupa X sau Y
-semnalele de parcurs vor fi ca cele de iesire dar au in plus un P dupa numar
-Semnalele de manevra se numeroteaza la fel ca macazele, cu sot in Y,fara sot in X,incepand de la expremitatea statiei,avand un M in fata.
-Semnalele BLA se vor numerota cu numele BL urmat de numarul firului care se afla,apoi urmat de nr impar dinspre Bucuresti incepand de la 1,iar nr. par spre Bucuresti.
-Semnalele repetitoare au un R urmat de numele semnalului ce il repeta.
-Trenurile se numeroteza impar in sensul de la Bucuresti si par spre Bucuresti. Un tren nu isi schimba nr in parcurs,si daca in parcurs isi schimba sensul de orientare fata de Bucuresti,i se adauga la urma un 1 sau 2 pentru a diferentia sensul. Astfel de exemplu trenul 375-2 merge spre Bucuresti.
Intre timp daca imi aduc aminte mai adaug :roll:
Sub rezerva unor mici erori mi-am permis o schita pt exemplificare:
Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Statiep.th

Uploaded with ImageShack.us


Si intre statii:
Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Curenta.th

Uploaded with ImageShack.us
Sus In jos
Cito




Numarul mesajelor : 129
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5268
Data de inscriere : 13/05/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 15:30

Felicitari pentru post Ionut si corect, ai venit cu o idee buna. Vreau sa te completez putin.
Hai sa nu ne raportam la statia Bucuresti Nord in exemple, raportarea se face in ordinea cresterii kilometrilor pe sectia de circulatie respectiva: firele dintre statii, capetele unei statii: capatul X al unei statii sa afla la kilometrul mai mic in sensul de mers iar caputal Y la kilometrul mai mare; numerotarea trenurilor etc.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 15:44

Bucuresti e punct de reper din toate punctele de vedere referitor la acest topic. Chiar si a distantelor km-trice. Si logic ca atunci pare ca se raporteaza la acest lucru.. Era o instructie referitoare la aceste lucruri: ETF,exploatare tehnico-feroviara, dar nu stiu sa o pot gasi pe undeva.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13612
Data de inscriere : 08/04/2009

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 17:03

Cito a scris:
Felicitari pentru post Ionut si corect, ai venit cu o idee buna. Vreau sa te completez putin.
Hai sa nu ne raportam la statia Bucuresti Nord in exemple, raportarea se face in ordinea cresterii kilometrilor pe sectia de circulatie respectiva: firele dintre statii, capetele unei statii: capatul X al unei statii sa afla la kilometrul mai mic in sensul de mers iar caputal Y la kilometrul mai mare; numerotarea trenurilor etc.

Sper ca nu te superi pe mine, dar raportarea se face numai la statia Bucuresti Nord.
Sensurile kilometrice nu au legatura cu asta
Iata si 3 exemple:
- linia 606 Pascani - Iasi are sensul "de la Bucuresti" de la Iasi la Pascani iar km 0 e la Pascani si creste spre Iasi
- linia 402 Cluj - Ilva Mica pe portiunea Apahida - Dej sensul "de la Bucuresti" este de la Dej la Apahida iar km 0 e la Apahida, crescand spre Dej - Jibou
- linia 502 pe portiunea de la Ilva Mica la Floreni are sensul "de la Bucuresti" de la Floreni la Ilva Mica, iar km 0 e la Ilva Mica si merge pana la 63 la Ram. Floreni
exemplele pot continua

Bornele kilometrice au fost asezate in sensul in care a fost construita linia si de aceea raportarea nu se face la ele.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 17:12

Pas! Despre pozitia hectometrica nu stiam ca sunt sectii numerotate invers fata de Bucuresti,cum zice Vlad Smile
Sus In jos
didinul




Numarul mesajelor : 865
Reputatie : 6273
Data de inscriere : 31/08/2009

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 17:51

ionutz72 a scris:
Bucuresti e punct de reper din toate punctele de vedere referitor la acest topic. Chiar si a distantelor km-trice. Si logic ca atunci pare ca se raporteaza la acest lucru.. Era o instructie referitoare la aceste lucruri: ETF,exploatare tehnico-feroviara, dar nu stiu sa o pot gasi pe undeva.

Regulamentul 002 si alte regulamente feroviare, inclusiv modificarile le gasesti pe www.fml.ro
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 18:11

Aceste aspecte nu sunt prevazute in RET 002 din cate stiu.RET-ul se ocupa cu altceva. Eu unul nu am gasit acolo modul de numerotare de exemplu. Dar o sa ma uit deseara.
Sus In jos
didinul




Numarul mesajelor : 865
Reputatie : 6273
Data de inscriere : 31/08/2009

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 18:17

ionutz72 a scris:
Aceste aspecte nu sunt prevazute in RET 002 din cate stiu.RET-ul se ocupa cu altceva. Eu unul nu am gasit acolo modul de numerotare de exemplu. Dar o sa ma uit deseara.

Pai ETF e 002, parca de-ala ziceai ca nu-l gasesti.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 18:40

Da,adevarat,eroarea mea. Chiar nu stiu ce instructie se ocupa cu acest aspect al numerotarii Smile
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9501
Data de inscriere : 02/11/2008

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 21:01

Salut, inca exista trenuri care schimba numarul in parcurs, datorita unei cretinitati :
Spre exemplu
Trenul Timisoara Nord - Oradea in mers figureaza ca P 2605 Timisoara - Arad, si 3115 Arad - Oradea, dar el este un tren direct, schimba numai locomotiva.
Si mai sunt si altele.

kiilometrajul incepe de unde a fost construita sectia spre punctul terminus, numerotarea se aplica luand directia geografica cea mai apropiata spre Bucuresti

Sa va dau un exemplu mai complicat :
Trenurile care pleaca din Oradea spre Cluj Napoca sunt numerotate cu numere pare deci spre Bucuresti
Trenurile care pleaca din Oradea spre Timisoara (adica sensul opus celui spre Cluj) sunt numerotate tot cu numere pare, cele care pleaca spre Episcopia cu numere impare..
Trenurile care pleaca din Oradea spre Baile Felix - Holod - Vascau sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este in ordine crescatoare de la Oradea spre Vasacu.
Trenurile care pleaca din Oradea spre Holod prin Ciumeghiu - Tinca sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este descrescator din Ciumeghiu spre Holod.
Trenul 3104 Oradea - Ciumeghiu - Holod - Vascau shimba in Holod directia de mers, dar numarul ramanea acelasi deoarece directia de mers se pastra tot spre bucuresti, daca continua spre Rogoz trebuia schimbat numarul cu unul impar deoarece devenea directia de la Bucuresti.
Un alt exemplu ar fi Brad - Arad trenurile sunt numerotate cu numere Pare sensul kilometric este descrescator spre Santana, fostele trenuri Brad - Deva erau numerotate cu numere pare.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 22:25

cristi CFR a scris:
Salut, inca exista trenuri care schimba numarul in parcurs, datorita unei cretinitati :
Spre exemplu
Trenul Timisoara Nord - Oradea in mers figureaza ca P 2605 Timisoara - Arad, si 3115 Arad - Oradea, dar el este un tren direct, schimba numai locomotiva.
Si mai sunt si altele.

kiilometrajul incepe de unde a fost construita sectia spre punctul terminus, numerotarea se aplica luand directia geografica cea mai apropiata spre Bucuresti

Sa va dau un exemplu mai complicat :
Trenurile care pleaca din Oradea spre Cluj Napoca sunt numerotate cu numere pare deci spre Bucuresti
Trenurile care pleaca din Oradea spre Timisoara (adica sensul opus celui spre Cluj) sunt numerotate tot cu numere pare, cele care pleaca spre Episcopia cu numere impare..
Trenurile care pleaca din Oradea spre Baile Felix - Holod - Vascau sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este in ordine crescatoare de la Oradea spre Vasacu.
Trenurile care pleaca din Oradea spre Holod prin Ciumeghiu - Tinca sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este descrescator din Ciumeghiu spre Holod.
Trenul 3104 Oradea - Ciumeghiu - Holod - Vascau shimba in Holod directia de mers, dar numarul ramanea acelasi deoarece directia de mers se pastra tot spre bucuresti, daca continua spre Rogoz trebuia schimbat numarul cu unul impar deoarece devenea directia de la Bucuresti.
Un alt exemplu ar fi Brad - Arad trenurile sunt numerotate cu numere Pare sensul kilometric este descrescator spre Santana, fostele trenuri Brad - Deva erau numerotate cu numere pare.
Daca un anumit tren, aşa e prevăzut în livret că îşi schimbă numărul în parcurs,e ceva normal ,asta nu e o problema. Dar conform regulamentului de mişcare 005 orice tren merge spre Bucureşti trebuie să fie cu nr. par,şi ceea ce nu e aşa,e grav şi nu cred că real. Ca să nu îşi schimbe nr.îi se ataşează un 1 sau 2 după nr. pt. a respecta regulamentul,daca schimbă sensul. Dar asta se întâmplă numai în scriptele oficiale cred. Astfel cum am mai zis,trenul 375 ajunge la Bucureşti ca 375-2. Pe panoul de sosire a trenurilor în Bucureşti cred că e numai 375 şi aşa îl şi ştie publicul călător. Astfel e de exemplu şi 473-2 sau 371-2 Smile
Sper că înţelegi ideea Smile
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9501
Data de inscriere : 02/11/2008

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeMier 14 Iul 2010, 22:35

Stiu acest lucru, indicii 1 si 2 sunt notati doar in livrete.
Ideea este buna deoarece erau trenuri care schimbau cate 4-5 numere si era greu de lucrat.
Eu ma referam la un tren pe care scrie Timisoara - Oradea - Timisoara dar el are 2 numere distincte, este ciudat ca au adoptat aceasta politica mai noua de a afisa trenul care creaza o deruta totala calatorilor.
Dar poate asta e si ideea.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6258
Data de inscriere : 30/03/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeDum 05 Sept 2010, 14:17

Citat :
Regulament 002
Art.165.-(1) Fiecare linie din punctele de secţionare, fiecare semnal, aparat de cale şi post de macazuri, iar în linie curentă fiecare linie de circulaţie a căii duble sau multiple trebuie să aibă un număr de ordine, stabilit astfel:
a. capetele staţiilor din direcţia Bucureşti vor fi considerate cap X al staţiei, ca şi posturile de macazuri, iar macazurile aparatelor de cale se numerotează cu numere fără soţ; capătul opus va fi considerat cap Y iar posturile de macazuri şi macazurile aparatelor de cale vor fi numerotate cu numere cu soţ;
b. numerotarea se va face în ordine crescătoare, dinspre capătul staţiei spre axa sa. Similar se va proceda şi în cazul grupelor de linii distincte din incinta staţiilor de triaj sau tehnice.
(2) Denumirile semnalelor vor fi stabilite prin proiectele de execuţie; de regulă, denumirea semnalelor de circulaţie luminoase se face cu litera X, pentru cele corespunzătoare sensului de la Bucureşti şi cu litera Y, pentru cele corespunzătoare sensului spre Bucureşti. Denumirea acestor semnale se completează cu cifre şi litere care, după caz, vor preciza numărul sau destinaţia liniei, direcţia şi altele asemenea. Semnalele de intrare, de parcurs sau ieşire de la liniile directe se numerotează cu cifre romane, iar semnalele de la celelalte linii, cu cifre arabe. Denumirea şi numerotarea concretă se prevede în planul tehnic de exploatare a staţiei.
(3) Numerotarea semnalelor mecanice de circulaţie se va face în ordine alfabetică, începând cu litera A pentru semnalul de intrare dinspre Bucureşti, la aceasta adăugându-se cifra pentru precizarea numărului de braţe ale semafoarelor.
(4) Numerotarea liniei se face cu cifre romane pentru liniile directe şi arabe pentru celelalte linii, în ordinea crescătoare, începând cu prima linie de la clădirea staţiei spre exterior.
(5) La fiecare staţie trebuie să existe planul de situaţie, în care trebuie să fie trecute, la zi, toate modificările, iar în reglementările privind manipularea instalaţiilor să existe schiţa de semnalizare.
(6) Liniile curente simple, duble sau multiple se numerotează cu cifre romane.
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member
AndiCFR


Numarul mesajelor : 3683
Localizare : Braşov
Reputatie : 8562
Data de inscriere : 10/06/2011

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeDum 06 Noi 2011, 19:51

Pe un semnal de avarie la trecerea la nivel de la Pasajul Independentei din Brasov se afla litera ''S''urmat de o cifra(1 si 3 in capul Y al trecerii),ce semnifica?
Sus In jos
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8192
Data de inscriere : 03/09/2010

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitimeDum 06 Noi 2011, 20:05

asa se noteaza semnalele de avarie cu litera "S"
1 sau 3 sau 5 e numarul lui
si Y inseamna ca este indreptat spre Bucuresti
Sus In jos
Continut sponsorizat





Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Empty
MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Numerotarea elementelor infrastructurii CFR Icon_minitime

Sus In jos
 
Numerotarea elementelor infrastructurii CFR
Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest
» M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: