Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Locomotive ND3 (export China)

In jos 
+13
Amiralul
sorin_ncs
ultras
Adrian78
prayda
spsdc7
stakee
cont inactiv
Razvan
ciucix
Zoly87
COSTACHE MIHAIL
tudor_vl
17 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23458
Data de inscriere : 05/10/2010

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeDum 26 Dec 2010, 12:07

Au cuple automate si pe viitor se vrea si in UE o cupla unica..
Sus In jos
spsdc7

spsdc7


Numarul mesajelor : 128
Varsta : 57
Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC
Reputatie : 5053
Data de inscriere : 24/11/2010

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeLun 27 Dec 2010, 23:28

COSTACHE MIHAIL a scris:
spsdc7 a scris:
s-ar putea sa fie si la noi una abandonata pe o linie parasita a Hidroconstructia langa H.M. Cotesti (langa Focsani). Trebuie sa o privesc foarte atent cand mai trec pe acolo sa vad daca e sau nu e un lde2100 nd3. Locomotiva a apartinut Hidroconstructia iar acum este avariata(s-a prabusit un buncar metalic ptr ciment peste ea si a cam turtit-o)

Aceea este un LDE130, de culoare albastra, mereu o privesc cand trec prin zona,se poate vedea si aici: http://cfr.stfp.net/?class=03&veh=25&all=Y
mersi ptr precizare eu nu eram sigur ce midel este
Sus In jos
ultras

ultras


Numarul mesajelor : 78
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5403
Data de inscriere : 07/11/2009

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeMar 11 Ian 2011, 18:26

COSTACHE MIHAIL a scris:
Interesante tampoanele la locomotivele din China din pozele link-ului postat de dantm!!
seamana cu cele din rep moldova
Sus In jos
sorin_ncs

sorin_ncs


Numarul mesajelor : 107
Reputatie : 4531
Data de inscriere : 11/04/2012

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 17:08

ultras a scris:
COSTACHE MIHAIL a scris:
Interesante tampoanele la locomotivele din China din pozele link-ului postat de dantm!!
seamana cu cele din rep moldova

Acele locomotive NU au tampoane, au in schimb cupla automata. Cupla automata se foloseste cu precadere in Federatia Rusa, China, America de Nord. Daca cumva acele locomotive seamana cu cele din rep. Moldova acest lucru se datoreaza faptului ca cele din Republica Molodova sint de fapt locomotive rusesti care de fapt seamana cu cele americane.
ND3-ul produs de Electroputere pentru China are design TIPIC AMERICAN. Electroputere a realizat acele locomotive cu design american deoarece asa a dorit clientul chinez. Locomotivele au fost produse la comanda Cailor ferate din China. Design american au cerut, design american au primit.

Uite aici comparatie cu una din locomotivele americane destul de raspindite.
Aceasta este o locomotiva GP-38 vazuta din lateral fata:

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 2336486155_eb1b1fa039_o

si din lateral spate:

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 2622218507_4355b2b0b9_b

Pozele nu imi apartin sint pe domeniul public de pe flickr
Sus In jos
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6331
Data de inscriere : 12/06/2009

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeMier 18 Apr 2012, 17:21

ND 3 era o locomotiva de manevra,unde nu-ti trebuie 2 posturi de conducere,in rest este acelasi LDE 2100 ca si la noi.
Sus In jos
redeme
V.I.P Member
V.I.P Member
redeme


Numarul mesajelor : 1081
Localizare : Iasi
Reputatie : 5925
Data de inscriere : 06/03/2011

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeJoi 19 Apr 2012, 03:48

Locomotivele americane și cele chinezești folosesc o cuplă automată tip Janney (AAR), asemănătoare, dar incompatibilă cu o cuplă automată SA3, utilizată în spațiul ex-sovietic, inclusiv Republica Moldova.
Sus In jos
sorin_ncs

sorin_ncs


Numarul mesajelor : 107
Reputatie : 4531
Data de inscriere : 11/04/2012

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeVin 27 Apr 2012, 11:38

Amiralul a scris:

ND 3 era o locomotiva de manevra,unde nu-ti trebuie 2 posturi de conducere,in rest este acelasi LDE 2100 ca si la noi.

Simplul fapt ca are o singura cabina nu o face automat locomotiva de manevra. In Europa s-a consacrat faptul ca o locomotiva cu o singura cabina este o locomotiva de manevra. Nu este valabil insa si pentru restul lumii. Nu contest faptul ca probabil chinezii chiar au folosit-o pentru menevra dar la americani aproape toate locomotivele au o singura cabina. De fapt locomotovele cu 2 cabine sint raritati, nici macar nu stiu daca mai exista.

Principalele designuri de locomotive americane sint urmatoarele:

1 "Hood unit". Acest design desemneaza o locomotiva cu o cabina amplasata intre doua CAPOTE de capat. Pe linga capotele de capat exista pasaje de circulatie prevazute cu balustrade. Accesul la agregatele locomotivei se face de pe aceste pasaje pietonale prin intermediul a numeroase usi.

Cronologic locomotivele create pe baza acestui design au avut citeva variante:

a) varianta cu ambele capote, atit cea lunga cit si cea scurta de aceeasi inaltime cu cabina. Practic nu exista vizibilitate din cabina peste capote ci doar laterala pe linga capote, ca la locomotivele cu abur. Directia normala de mers a acestor locomotive era cu capota lunga inainte exact ca in cazul LDH-urilor noastre.


Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 DGVR40_Staunton_WJGrimes


b) ulterior deoarece au aparut norme care impuneau imbunatatirea vizibilitatii s-a decis sa reduca inaltimea capotei scurte pentru a se putea vedea peste ea. Capota lunga a ramas de aceeasi inaltime cu cabina. Evident in acest caz s-a schimbat si directia normala de mers a locomotivei care acum mergea cu capota scurta inainte.

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 BNSF_2500_EMD_GP35


c) si mai tirziu s-a impus crearea unei cabine mai spatioase si mai confortabile iar, in felul acesta capota scurta a ramas tot de inaltine mai mica decit cabina dar a devenit la fel de lata ca si cabina, ocupind practic toata latimea locomotivei, pe linga capota mica nemaiexistind pasaje de trecerre prevazute cu balustrade. Capota lunga a ramas si de acesta data neschimbata.

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 UP_2317

Accesul in cabina se face in acest caz prin usa care se afla chiar in botul capotei mici. In acest fel s-a obtinut o cabina mai spatioasa deoarece la cabina de la modelele anterioare nu se putea folosi in intregime toata latimea acesteia, o buna parte din latimea acesteia fiind ocupata de cele doua usi de acces la pasajele de acces de pe lateralele capotei scurte.

d) locomotivele care sint chiar speciale pentru menevra au ambele capote mai joase decit cabina, din cabina existinf vizibilitate peste ambele capote.

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 CEFX_1509


Doar acestea si numai acestea sint considerate locomotive de manevra in SUA. In plus de asta in SUA nu este necesar ca o locomotiva sa aiba doua posturi de conducere deoarece aproape intotdeauna locomotivele sint folosite in tractiune multipla, asa ca nu este nevoie decit sa le cuplezi in asa fel incit prima sa fie cu cabina indreptata intr-o directie iar ultima in cealalta directie. In felul acesta vei avea cabina de conducere la ambele capete ale ansamblului.

Mai mult de atit in SUA exista si locomotive fara nici o cabina de conducere, acestea fiind folosite exclusiv in tractiunea multipla.

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 ATSF_331_CA_Caliente

Pentru deplasari scurte in depouri se putea conduce o astfel de locomotiva stind pe unul din pasajele pietonale laterale ale acesteia si conectind un panou de control undeva.


2. Al doilea design de locomotiva intilnita in SUA este cel numit "cab unit" Locomotiva nu mai este prevazuta cu capote de capat, latimea cutiei carcasei acesteia ocupa intreaga latime a locomotivei pe toata lungimea acesteia, accesul la principalele agregate se face prin interior, existind pasaj de trecere prin sala masinilor, dar si aceste locomotive au tot doar o singura cabina de conducere. Au fost si sint folosite la trenurile de pasageri atit in trecut cit si in prezent.

Un model mai vechi:

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 WabF71189

Si unul modern:

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Amtrak_P40DC_840

Au existat si ca unitati multiple (2 sau 3 locomotive cuplate semipermanent dintre care doar una sau cele doua de la capete aveau cabine de conducere.

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 KCS_Businesstrain_locomotives_KCS_1%2B2


3. In final exista si designul numit "boxcab". Este designul cu doua posturi de conducere atit de raspindit in Europa, dar extrem de rar intilnit la americani. De fapt nici nu stiu daca se mai foloseste.


On-topic. ND3-ul nostru, sau mai bine zis al chinezilor are design de tip 1b, care nu este asociat cu locomotivele de manevra in SUA.

Pozele sint preluate de pe wikipedia.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeMier 02 Mai 2012, 03:38

Chinezii mai au in uz ND 3?
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

Ar fi sanse sa vedem una in tara la fel ca ND 2?

ND 2 , 0203 este in muzeul cailor ferate Hainan.

E ciudat sa fie acolo in muzeu desi sint din 1984 in timp ce la noi se taie orice indiferent de vechime, valoare, raritate.
Sus In jos
sorin_ncs

sorin_ncs


Numarul mesajelor : 107
Reputatie : 4531
Data de inscriere : 11/04/2012

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeMier 02 Mai 2012, 03:52

ND2 avem deja in tara. Le-au caumparat SH cei de la GFR. ND3 nu mai este in uz in China.
Sus In jos
Gelu

Gelu


Numarul mesajelor : 106
Varsta : 35
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5200
Data de inscriere : 24/06/2010

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeSam 21 Iul 2012, 10:07

Navigând pe internet, am dat de pagina asta și am dat de câteva poze cu ND3-uri:

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinaleaflet2

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinaleaflet3

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinaleaflet4

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinand30082Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinand3shanghai

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 China0077station1

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 China0077station2

dan tm a scris:
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinand3001
Sus In jos
ANDU2100HP

ANDU2100HP


Numarul mesajelor : 5174
Reputatie : 10413
Data de inscriere : 16/06/2010

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeSam 06 Apr 2013, 06:59

dan tm a scris:
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Chinand3001[/quote]

Frumos din partea lor , nu ca la noi de taie tot si dau la fiervechi .... au numa fiare in cap ai nostrii !
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitimeJoi 22 Feb 2024, 02:12

Pentru cei pasionati de ND2 si ND3, cateva linkuri:

https://www.derbysulzers.com/china.html

ND3:
https://www.trainnets.com/archives/5550

ND2:
https://www.trainnets.com/archives/5665

Si povestea lui ND2 in China:
https://inf.news/en/news/46f1b74ea1692fe9ff9e80b216169918.html

In mod interesant, puterea ND2-urilor, s-a marit la 2300-2500 dupa 1987 ca sa faca fata cerintelor de tonaj:
inf.news a scris:
Therefore, entrusted by the Railway Administration Bureau of the Ministry of Railways, the Shanghai Railway Administration, together with the Locomotive and Rolling Stock Research Institute of the Ministry of Railways Science Research Institute and the Dalian Diesel Locomotive Research Institute, carried out a comprehensive technical transformation of ND2 diesel locomotives for the purpose of meeting the traction needs of expanded passenger trains. The cooling system, diesel engine, supercharger, traction motor, field weakening circuit and other related parts have been improved. Under the premise of ensuring reliable operation, the installed power of diesel engine has been increased from 2100 horsepower to 2300 horsepower (calibration The power is increased to 2500 horsepower accordingly), the constant power speed range is expanded, the traction capacity is improved, and the fuel consumption of the diesel engine is reduced.

Filmari cu ND3:


Sus In jos
Continut sponsorizat





Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Locomotive ND3 (export China) - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Locomotive ND3 (export China)
Sus 
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
 Subiecte similare
-
» Locomotive
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Locomotive LDE 130
» Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125)
» Locomotive clasa 85 (LDH 70)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-
Mergi direct la: