Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
myster2008
Administrator
Administrator
myster2008


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 42
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 6889
Data de inscriere : 15/08/2008

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 3:36 pm

Fiind saptamana trecuta in zona Oravita si Moldova Noua mi-a trecut prin minte cum ar fi sa se construiasca o cale ferata intre cele 2 orase. Am studiat foarte atent geografia din zona si am constatat ca nu ar fi greu de construit . Pentru a vedea si zona de la Dunare am facut o incursiune cu un prieten pe traseul Naidas - Zlatita - Socol - Moldova Noua.
Am cautat o harta detaliata a judetului Caras Severin si iata ce a iesit :

Prima harta reprezinta portiunea Oravita - Naidas

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Oravita-Naidas-1

Linia se desparte de cea de Iam la iesirea din Oravita , se indreapta spre Ciclova Romana , continua pe langa DJ ajunge la Ilidia , de acolo merge pe langa rau si ajunge la Macoviste, se indreapta spre Ciuchici , de aici face o curba la 90 grade si continua in directia Petrilova si mai departe catre Naidas. Relieful este de campie si deal cu rampe nu foarte mari si dupa parerea mea nu ar fi greu de construit.
La Naidas s-ar putea face o Hm cu cel putin 3 sau 4 linii , in rest toate celalalte opriri ar putea fi numai halte.
Distantele ar arata astfel:

0 Oravita
5 Ciclova Romana h.
10 Ilidia h.
16 Macoviste h.
19 Ciuchici h.
23 Petrilova h.
29 Naidas Hm.


Distantele in km sunt aproximative.

A doua harta reprezinta portiunea Naidas - Socol - Moldova Noua

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Naidas-MoldovaNoua

De la Naidas calea ferata trece in partea stanga a raului Nera se intersecteaza cu DN 57 catre Moldova Noua , urmeaza albia raului pana in dreptul localitatii Socol printr-un peisaj mirifc traversand localitatile Lescovita, Zlatita si Campia , de la Socol face din nou o curba la 90 grade si de indreapta catre Bazias urmand cursul Dunarii, de la Bazias calea ferata merge paralel cu Dunarea si trece prin Divici si Belobresca , ajunge la Pojejena unde se intalneste din nou cu DN 57 , trece in partea stanga a soselei traverseaza localitatea Macesti si ajunge in punctul terminus Moldova Noua.
De la Naidas la Socol nu ar fi probleme de constructie , singura portiune mai grea ar fi intre Bazias si Divici unde muntii sunt chiar langa sosea si ar fi nevoie de ceva lucrari de spargere a muntelui pentru a face loc terasamentului. La Socol s-ar putea construi si aici o Hm cu 3-4 linii, in rest toate opririle de pe parcurs sa fie halte.

Distantele ar arata astfel :

29 Naidas Hm.
35 Lescovita h.
41 Zlatita h.
47 Campia h.
50 Socol Hm.
53 Bazias h.
65 Divici h.
68 Belobresca h.
73 Pojejena h.
76 Macesti h.
79 Moldova Noua Hm.


Posibilul traseu ar fi insemnat foarte mult pentru toate localitatile respective deoarece sunt legate printr-un mijloc sigur de transport de 2 orase importante din zona , ar fi insemnat un ajutor foarte mare pentru industria moarta a orasului Moldova Noua, o revigorare a zonei si un traseu cu potential turistic datorita peisajelor frumoase din zona.

E doar un exercitiu imaginar , dar care, cred eu, ar fi putut fi pus in practica.

Sper ca v-a placut si astept opiniile voastre .
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13620
Data de inscriere : 08/04/2009

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 3:44 pm

O idee foarte buna. Cred ca ar fi interesanta continuarea ei pe malul Dunarii pana la Orsova si racordarea cu M900
Sa nu uitam ca pe vremea lui Ceausescu se avea in vedere construirea unei linii pana la Moldova Noua, insa aceasta urma sa plece din statia Racasdia si sa treaca muntele. Ar fi fost o linie frumoasa din punct de vedere al peisajului.
Sus In jos
myster2008
Administrator
Administrator
myster2008


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 42
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 6889
Data de inscriere : 15/08/2008

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 3:53 pm

Daca ar fi traversat muntii ar fi fost utila doar pentru Moldova Noua , atat , iar continuarea ei pana la Orsova este cam imposibila deoarece este o zona foarte instabila si foarte abrupta, gandeste-te ca la DN ce merge la Orsova se lucreaza de 10 ani si nici acum nu e gata datorita caderilor foarte dese de pietre de pe versanti.
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13620
Data de inscriere : 08/04/2009

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 4:06 pm

Adevarul e ca varianta aleasa de tine e mai usor de realizat decat o traversare a muntilor. Singura portiune cu probleme ar fi Bazias - Divici asmanatoare cu Turnu Severin - Orsova.
Varianta pana la Orsova e intradevar imposibila, insa se poate prelungi linia macar pana la Coronini.

Si inca o mica observatie: Ar trebui mai multe puncte de sectionare, macar din 10 in 10 km. De ex intre Oravita si Naidas sunt 30 km si nici o gara, doar halte. Ar trebui mai dese, pentru incrucisari de trenuri. Iar Moldova Noua sa fie gara nu halta miscare Very Happy Very Happy Very Happy
Sus In jos
bogdan srl

bogdan srl


Numarul mesajelor : 629
Varsta : 35
Localizare : Brasov
Reputatie : 6015
Data de inscriere : 16/11/2009

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 8:22 pm

O idee buna,dar foarte costisitoare si foarte inutila,in curand voi venii si cu argumente bine intemeiate Sad .
Sus In jos
bogdan srl

bogdan srl


Numarul mesajelor : 629
Varsta : 35
Localizare : Brasov
Reputatie : 6015
Data de inscriere : 16/11/2009

Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeDum Mai 09, 2010 11:09 pm

Moldova Noua e un oras cu aproximativ 15000 locuitori.Este impartit in doua cartiere Orasul Nou si Orasul Vechi (pe majoritatea hartilor apare doar Orasul Vechi) intre cele doua fiind o distanta de 5 km.Activitatea economica e la pamant ,prin urmare transportul de marfa este aproape egal cu zero.Daca ar mai fi trait Ceausescu in zona era in plan sa se construiasca un combinat de prelucrare a metalelor neferoase pentru exploatarea miniera ce exista in zona.Cand functiona mina minereul era transportat catre zonele de prelucrare cu barjele pe Dunare pana la Orsova si de acolo cu trenul pana la Zlatna,mai tarziu la Baia Mare.In privinta traficului de calatori s-ar dovedi din nou nerentabila,unii ar spune ca s-ar putea dezvolta turismul ,orasul dispune de un singur hotel si acela inchis de vreo 5-6 ani fiind folosit doar pentru cazarea jucatorilor care aveau contract cu echipa de fotbal Minerul Moldova Noua si pentru echipele oaspete.Transportul de calatori se realizeaza auto prin mijloace auto, orasul fiind legat direct cu autobuze de Timisoara,Resita,Baile Herculane (si Orsova in acelasi timp),Campia si Carbunari.Pe Dunare exista racheta ce face legatura intre Moldova Noua si orasul sarbesc Veliko Gradiste.
Din punct de vedere al traseului acopera foarte multe localitati ,dar ocoleste foarte mult si il face nerentabil mai ales populatia din zona e sedentara.Am stat in zona 11 ani ,visam la construirea unei cai ferate in zona,dar in contextul actual ar fi inutila.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitimeLun Mai 10, 2010 9:01 am

Daca nu ma insel in cartea ,,Constructii pentru transporturi in Romania" la capitolul linii noi , exista si un proiect pentru aceasta linie, cu un tunel foarte lung,racordarea la retea fiind in Racasdia.

Tot la capitolul, utopie, au mai fost studii pentru o linie care sa ajunga din Iablanita pe la Bozovici.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Empty
MesajSubiect: Re: Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua   Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua Icon_minitime

Sus In jos
 
Linie de cale ferata imaginara Oravita - Moldova Noua
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Cai ferate industriale in zona Iernut, Jud. Mures
» Cea mai inalta cale ferata din Europa
» Racorduri si ramificatii de cale ferata
» Prima cale ferata cu cremaliera din lume
» Cascada Victoria si podul de cale ferata

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: