Fiind saptamana trecuta in zona Oravita si Moldova Noua mi-a trecut prin minte cum ar fi sa se construiasca o cale ferata intre cele 2 orase. Am studiat foarte atent geografia din zona si am constatat ca nu ar fi greu de construit . Pentru a vedea si zona de la Dunare am facut o incursiune cu un prieten pe traseul Naidas - Zlatita - Socol - Moldova Noua.
Am cautat o harta detaliata a judetului Caras Severin si iata ce a iesit :
Prima harta reprezinta portiunea
Oravita - Naidas Linia se desparte de cea de
Iam la iesirea din
Oravita , se indreapta spre
Ciclova Romana , continua pe langa DJ ajunge la
Ilidia , de acolo merge pe langa rau si ajunge la
Macoviste, se indreapta spre
Ciuchici , de aici face o curba la 90 grade si continua in directia
Petrilova si mai departe catre
Naidas. Relieful este de campie si deal cu rampe nu foarte mari si dupa parerea mea nu ar fi greu de construit.
La
Naidas s-ar putea face o Hm cu cel putin 3 sau 4 linii , in rest toate celalalte opriri ar putea fi numai halte.
Distantele ar arata astfel:
0 Oravita
5 Ciclova Romana h.
10 Ilidia h.
16 Macoviste h.
19 Ciuchici h.
23 Petrilova h.
29 Naidas Hm.Distantele in km sunt aproximative.
A doua harta reprezinta portiunea
Naidas - Socol - Moldova Noua
De la Naidas calea ferata trece in partea stanga a raului
Nera se intersecteaza cu DN 57 catre Moldova Noua , urmeaza albia raului pana in dreptul localitatii
Socol printr-un peisaj mirifc traversand localitatile
Lescovita, Zlatita si
Campia , de la
Socol face din nou o curba la 90 grade si de indreapta catre
Bazias urmand cursul Dunarii, de la
Bazias calea ferata merge paralel cu Dunarea si trece prin
Divici si
Belobresca , ajunge la
Pojejena unde se intalneste din nou cu DN 57 , trece in partea stanga a soselei traverseaza localitatea
Macesti si ajunge in punctul terminus
Moldova Noua.
De la
Naidas la
Socol nu ar fi probleme de constructie , singura portiune mai grea ar fi intre
Bazias si
Divici unde muntii sunt chiar langa sosea si ar fi nevoie de ceva lucrari de spargere a muntelui pentru a face loc terasamentului. La
Socol s-ar putea construi si aici o Hm cu 3-4 linii, in rest toate opririle de pe parcurs sa fie halte.
Distantele ar arata astfel :
29 Naidas Hm.
35 Lescovita h.
41 Zlatita h.
47 Campia h.
50 Socol Hm.
53 Bazias h.
65 Divici h.
68 Belobresca h.
73 Pojejena h.
76 Macesti h.
79 Moldova Noua Hm.Posibilul traseu ar fi insemnat foarte mult pentru toate localitatile respective deoarece sunt legate printr-un mijloc sigur de transport de 2 orase importante din zona , ar fi insemnat un ajutor foarte mare pentru industria moarta a orasului Moldova Noua, o revigorare a zonei si un traseu cu potential turistic datorita peisajelor frumoase din zona.
E doar un exercitiu imaginar , dar care, cred eu, ar fi putut fi pus in practica.
Sper ca v-a placut si astept opiniile voastre .