| | Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|
+40Peter Fodor lifetec DUAL Nesebar Dr2005 Vale_ntin ldh80 MDD M.I.C.I. Semafor huiu_goe TVlad florin.lifticariu mircea.predoni dan tm c o r v i n ATM Petre_IFTE Radu Amiralul bogdan.perejuc spiderpc cstefan Vitosa Andrey_tm Cont dezactivat adytm IonutCFR2009 AlexD Teodor Adrian78 biokosmy razvan - trenuri MariusM cata IonutChircu cristi CFR Gelu didinul COSTACHE MIHAIL 44 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20086 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24834 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mar 16 Ian 2024, 13:00 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Păi ce mai avea de făcut mecanicul după muncă? Cu banii oricum nu putea să facă nimic... vacanţe în afară nu avea voie (poate doar în URSS în grup organizat), benzina era 20 l pe lună, pentru televizor stătea juma' de an, pentru maşină câţiva ani _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13906 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 17 Ian 2024, 13:17 | |
| @Dr2005 Dar neapărat trebuia să își facă concediul în afara țării? Ok nu tânjesc după vremurile alea și nici nu le-aș mai retrăi odată deși ai mei dar și eu ca copil am duso bine, dar parcă prea se exagerează în unele comentarii.
@Laurențiu Ciobanu Ție ți-ar conveni să lustruiești hectare de tablă și apoi să nu mai prinzi locomotiva la program vreo lună de zile, între timp alții au făcut serviciu cu ea și ia durut undeva de ea iar stratul de jeg s-a depus, și după să te apuci să o speli din nou și iar să se repete faza? Deși spălatul locomotivei nu mai face parte demult din fișa postului mecanicului de locomotivă. Intră în responsabilitatea depoului de care aparține locomotiva. Dar nici interes din partea șefilor nu e. Acolo trebuiesc căutați vinovații și luate măsuri asupra lor.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8774 Reputatie : 12487 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 17 Ian 2024, 15:43 | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Păi ce mai avea de făcut mecanicul după muncă? Cu banii oricum nu putea să facă nimic... vacanţe în afară nu avea voie (poate doar în URSS în grup organizat), benzina era 20 l pe lună, pentru televizor stătea juma' de an, pentru maşină câţiva ani Cu o asemena atitudine nici nu ma mir ca merg treburile prin ministere si implicit in tara cum merg. La asta se rezumă în imaginatia ta faptul ca locomotivele aratau bine inainte? mecanicii nu aveau ce face si dupa program stergeau locomotivele. extrapolînd nici noi elevii nu aveam ce face si cînd eram de serviciu pe clasă stateam după ore să măturăm clasa... nu te supăra dar esti... locomotivele se curatau ca trebuia sa fie curatate. La orice stationare mai lunga mecanicii stergeau locomotiva, nu o stergeau in depou |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1027 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3482 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 17 Ian 2024, 15:46 | |
| - Vitosa a scris:
- @Laurențiu Ciobanu
Ție ți-ar conveni să lustruiești hectare de tablă și apoi să nu mai prinzi locomotiva la program vreo lună de zile, între timp alții au făcut serviciu cu ea și ia durut undeva de ea iar stratul de jeg s-a depus, și după să te apuci să o speli din nou și iar să se repete faza? Deși spălatul locomotivei nu mai face parte demult din fișa postului mecanicului de locomotivă. Intră în responsabilitatea depoului de care aparține locomotiva. Dar nici interes din partea șefilor nu e. Acolo trebuiesc căutați vinovații și luate măsuri asupra lor.
Normal ca nu, nici nu ar trebui sa fac mai mult decat sa am grija sa mentin in stare ok postul de lucru, pentru restul exista femeie de servici angajata sa faca asta. Doar ca vad multi care plang vremurile cand mecanicii stateau sa lustruiasca loco. A propos, prin loco intra cineva sa faca curatenie, cum se face in vagoane? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8221 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Mier 17 Ian 2024, 17:29 | |
| Nu aveti decit sa observati cite porcarii sint aruncate si concentrate in dreptul locurilor unde se gasesc locomotivele trenurilor ce opresc in statie sau pe parcurs. E clar ca unii mecanici sint nesimtiti isi arunca deseurile pe fereastra; ce o fi si inauntru, nu pot decit sa banuiesc. Asta e nivelul...
Mai e si "cultura organizationala". Pe vremuri era o mindrie sa lucrezi la CFR, angajatii se bucurau de un oarecare prestigiu iar rigoarea si disciplina erau norma.
Nu numai de asta se curatau locomotivele; si lumea era alfel, in general. La bloc, de exemplu, nu vedeai gradini lasate in grija primariei, pline de balarii si gunoaie, era o rusine. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20086 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24834 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 18 Ian 2024, 13:22 | |
| - dan tm a scris:
- extrapolînd nici noi elevii nu aveam ce face si cînd eram de serviciu pe clasă stateam după ore să măturăm clasa...
nu te supăra dar esti... Măturai clasa pentru că aşa voia învăţătoarea/diriginta. Între timp, femeia de serviciu stătea la ţigară pe hol, deşi era plătită să facă curat. Am prins şi eu sistemul ăsta, până spre anul 2000 s-a procedat aşa. Din clasa a cincea în fiecare an părinţii zugrăveau clasa în august, iar elevii de minim 2 ori pe an spălau băncile cu tix şi frecau pereţii. Primăvara şi toamna toţi elevii ieşeau obligatoriu la greblat curtea şcolii şi adunat gunoaiele (eram lângă piaţă şi toţi pieţarii aruncau tot peste gardul şcolii). Şi nu mai eram în comunism... Ţi se pare normal? Mie nu mi se părea normal, dar n-aveam ce face, ştiam că profesorul aproape avea drept de viaţă şi de moarte asupra elevului. La serviciul pe şcoală alergam pe scări între secretariat şi cancelarie (etaj 1) să chemăm la telefon profii (fixul şcolii era la secretariat), că doamna secretară nu avea chef. Nu era distanţă mare (cancelaria era desupra secretariatului), dar nu aveam voie pe scara profesorilor, trebuia să ocolim pe la cea a elevilor aflată în capătul opus al clădirii. Deci nu, nu mi se pare în regulă ca locomotiva să fie spălată de mecanic. _________________ :TTT:
|
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 442 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2173 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române Joi 18 Ian 2024, 13:33 | |
| - Dr2005 a scris:
Deci nu, nu mi se pare în regulă ca locomotiva să fie spălată de mecanic.
ok, atunci de ce nu se mai poate spala locomotiva la revizia de vagoane? (oricare revizie o mai fi avand statie de spalare, ca si alea s-au desfiintat pe banda rulanta) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
| |
| | | | Pagini din istoria Căilor Ferate Române | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |