Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Pagini din istoria Căilor Ferate Române

In jos 
+40
Peter Fodor
lifetec
DUAL
Nesebar
Dr2005
Vale_ntin
ldh80
MDD
M.I.C.I.
Semafor
huiu_goe
TVlad
florin.lifticariu
mircea.predoni
dan tm
c o r v i n
ATM
Petre_IFTE
Radu
Amiralul
bogdan.perejuc
spiderpc
cstefan
Vitosa
Andrey_tm
Cont dezactivat
adytm
IonutCFR2009
AlexD
Teodor
Adrian78
biokosmy
razvan - trenuri
MariusM
cata
IonutChircu
cristi CFR
Gelu
didinul
COSTACHE MIHAIL
44 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeMar 16 Ian 2024, 13:00

Laurentiu Ciobanu a scris:
Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Păi ce mai avea de făcut mecanicul după muncă? Cu banii oricum nu putea să facă nimic... vacanţe în afară nu avea voie (poate doar în URSS în grup organizat), benzina era 20 l pe lună, pentru televizor stătea juma' de an, pentru maşină câţiva ani Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeMier 17 Ian 2024, 13:17

@Dr2005
Dar neapărat trebuia să își facă concediul în afara țării?
Ok nu tânjesc după vremurile alea și nici nu le-aș mai retrăi odată deși ai mei dar și eu ca copil am duso bine, dar parcă prea se exagerează în unele comentarii.

@Laurențiu Ciobanu
Ție ți-ar conveni să lustruiești hectare de tablă și apoi să nu mai prinzi locomotiva la program vreo lună de zile, între timp alții au făcut serviciu cu ea și ia durut undeva de ea iar stratul de jeg s-a depus, și după să te apuci să o speli din nou și iar să se repete faza? Deși spălatul locomotivei nu mai face parte demult din fișa postului mecanicului de locomotivă. Intră în responsabilitatea depoului de care aparține locomotiva. Dar nici interes din partea șefilor nu e. Acolo trebuiesc căutați vinovații și luate măsuri asupra lor.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8774
Reputatie : 12487
Data de inscriere : 16/07/2014

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeMier 17 Ian 2024, 15:43

Dr2005 a scris:
Laurentiu Ciobanu a scris:
Cred ca totusi altele erau salariile si beneficiile mecanicilor CFR pe atunci comparativ cu acum.
Păi ce mai avea de făcut mecanicul după muncă? Cu banii oricum nu putea să facă nimic... vacanţe în afară nu avea voie (poate doar în URSS în grup organizat), benzina era 20 l pe lună, pentru televizor stătea juma' de an, pentru maşină câţiva ani Laughing


Cu o asemena atitudine nici nu ma mir ca merg treburile prin ministere si implicit in tara cum merg.

La asta se rezumă în imaginatia ta faptul ca locomotivele aratau bine inainte? mecanicii nu aveau ce face si dupa program stergeau locomotivele.

extrapolînd nici noi elevii nu aveam ce face si cînd eram de serviciu pe clasă stateam după ore să măturăm clasa...

nu te supăra dar esti...


locomotivele se curatau ca trebuia sa fie curatate. La orice stationare mai lunga mecanicii stergeau locomotiva, nu o stergeau in depou

Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3482
Data de inscriere : 24/08/2017

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeMier 17 Ian 2024, 15:46

Vitosa a scris:
@Laurențiu Ciobanu
Ție ți-ar conveni să lustruiești hectare de tablă și apoi să nu mai prinzi locomotiva la program vreo lună de zile, între timp alții au făcut serviciu cu ea și ia durut undeva de ea iar stratul de jeg s-a depus, și după să te apuci să o speli din nou și iar să se repete faza? Deși spălatul locomotivei nu mai face parte demult din fișa postului mecanicului de locomotivă. Intră în responsabilitatea depoului de care aparține locomotiva. Dar nici interes din partea șefilor nu e. Acolo trebuiesc căutați vinovații și luate măsuri asupra lor.

Normal ca nu, nici nu ar trebui sa fac mai mult decat sa am grija sa mentin in stare ok postul de lucru, pentru restul exista femeie de servici angajata sa faca asta.
Doar ca vad multi care plang vremurile cand mecanicii stateau sa lustruiasca loco.

A propos, prin loco intra cineva sa faca curatenie, cum se face in vagoane?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8221
Data de inscriere : 16/01/2010

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeMier 17 Ian 2024, 17:29

Nu aveti decit sa observati cite porcarii sint aruncate si concentrate in dreptul locurilor unde se gasesc locomotivele trenurilor ce opresc in statie sau pe parcurs. E clar ca unii mecanici sint nesimtiti isi arunca deseurile pe fereastra; ce o fi si inauntru, nu pot decit sa banuiesc. Asta e nivelul...

Mai e si "cultura organizationala". Pe vremuri era o mindrie sa lucrezi la CFR, angajatii se bucurau de un oarecare prestigiu iar rigoarea si disciplina erau norma.

Nu numai de asta se curatau locomotivele; si lumea era alfel, in general. La bloc, de exemplu, nu vedeai gradini lasate in grija primariei, pline de balarii si gunoaie, era o rusine.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeJoi 18 Ian 2024, 13:22

dan tm a scris:
extrapolînd nici noi elevii nu aveam ce face si cînd eram de serviciu pe clasă stateam după ore să măturăm clasa...

nu te supăra dar esti...
Măturai clasa pentru că aşa voia învăţătoarea/diriginta. Între timp, femeia de serviciu stătea la ţigară pe hol, deşi era plătită să facă curat. Am prins şi eu sistemul ăsta, până spre anul 2000 s-a procedat aşa.
Din clasa a cincea în fiecare an părinţii zugrăveau clasa în august, iar elevii de minim 2 ori pe an spălau băncile cu tix şi frecau pereţii. Primăvara şi toamna toţi elevii ieşeau obligatoriu la greblat curtea şcolii şi adunat gunoaiele (eram lângă piaţă şi toţi pieţarii aruncau tot peste gardul şcolii). Şi nu mai eram în comunism...
Ţi se pare normal? Mie nu mi se părea normal, dar n-aveam ce face, ştiam că profesorul aproape avea drept de viaţă şi de moarte asupra elevului.
La serviciul pe şcoală alergam pe scări între secretariat şi cancelarie (etaj 1) să chemăm la telefon profii (fixul şcolii era la secretariat), că doamna secretară nu avea chef. Nu era distanţă mare (cancelaria era desupra secretariatului), dar nu aveam voie pe scara profesorilor, trebuia să ocolim pe la cea a elevilor aflată în capătul opus al clădirii.

Deci nu, nu mi se pare în regulă ca locomotiva să fie spălată de mecanic.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2173
Data de inscriere : 30/08/2019

Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitimeJoi 18 Ian 2024, 13:33

Dr2005 a scris:

Deci nu, nu mi se pare în regulă ca locomotiva să fie spălată de mecanic.
ok, atunci de ce nu se mai poate spala locomotiva la revizia de vagoane?
(oricare revizie o mai fi avand statie de spalare, ca si alea s-au desfiintat pe banda rulanta)
Sus In jos
Continut sponsorizat





Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Pagini din istoria Căilor Ferate Române   Pagini din istoria Căilor Ferate Române - Pagina 11 Icon_minitime

Sus In jos
 
Pagini din istoria Căilor Ferate Române
Sus 
Pagina 11 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 Subiecte similare
-
» Caile Ferate Romane
» PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA
» Calea Ferata romaneasca - incotro ?
» Harta cu reteaua Cai Ferate Romane
» Caile Ferate Romane - promotorul Orei Exacte in Romania

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: