Ruta Iasi - Letcani - Dorohoi este o ruta foarte veche din reteaua actuala a CFR. Dorinta localnicilor de a avea o legatura directa cu marele oras Iasi a fost indeplinita inainte de 1900. Ruta are ca lungime 154km, fiind in mare parte linie simpla. Exista portiunea comuna cu ruta 606, Letcani - Iasi, care este dubla si electrificata. Se stie ca aceasta portiune a fost dublata cu multi ani inaintea majoritatilor liniilor duble din Romania intrucat nivelul traficului pe aceasta portiune era foarte ridicat.
Lucrarile de arta de pe aceasta ruta sunt numeroasele poduri si tunelul de la Movileni.
Nu cunosc restrictiile de viteza actuale, dar, inainte de anul 2000, viteza maxima pentru trenurile de calatori era de 80km/h pe portiunea Letcani - Dorohoi. Pe portiunea Iasi - Letcani, viteza maxima este si in prezent de 120km/h dar sa nu uitam ca trenurile personale nu merg in Romania cu mai mult de 100k/h.
Imediat dupa 1990 s-a dat in exploatare portiunea de linie Dangeni - Saveni. Lungimea acestui tronson nu depaseste 20 km. S-a circulat cativa ani, in genere erau doua trenuri de persoane de la Iasi. Vicisitudinile naturii s-au abatut asupra acestei linii. Datorita lipsei de fonduri pentru reabilitate, aceasta linie este inchisa in prezent.
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 45 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6023 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi Mar 20 Ian 2009, 00:56
Va prezint cateva imagini de pe aceasta linie, imagini realizate de Mishu88 intr-o calatorie de o zi pe ruta Falticeni-Dorohoi-Iasi-Pascani-Falticeni. Imaginile sunt cu referire la portiunea Dorohoi-Iasi. Veti observa stilul constructiilor cladirilor statiilor, un stil aparte, istoric.
Ultima editare efectuata de catre mardaryroby in Mier 24 Feb 2010, 17:20, editata de 1 ori
Stratan-Tttggvv V.I.P Member
Numarul mesajelor : 100 Varsta : 34 Localizare : Constanta Reputatie : 5656 Data de inscriere : 23/02/2009
un reportaj interesant despre aceasta linie: http://www.telembt.ro/cale_ferata_ingropata_de_tranzitie-a5569.html
Este vorba de linia Dangeni-Saveni, o ramificatie din 608. Linia respectiva a fost data in exploatare la inceputul anilor 90, avand doua perechi de trenuri Iasi-Saveni. Viteza maxima de circulatie era de 50 kmh. Din pacate, linie nerentabila.
Ce cladiri domle, ce cladiri. Arata importanta data cindva caii ferate.bine totusi ca nu sint distruse ca altele sau nu toate au fost transformate in locuinte?
probabil ca in esenta nici o linie nu este rentabila in Romania, dar macar un tren mai trece pe acolo, totusi observ calatori la tren deci ar fi posibil ca si pe linia de Saveni sa fie pasageri, insa nu se doreste repararea ei.
Din cite stiu linia Dorohoi - Iasi a fost construita direct pina la Iasi paralel cu linia de Pascani, rezultind practic linie dubla.
arianul
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5579 Data de inscriere : 26/03/2009
Subiect: Carasa-Dorohoi Dum 17 Mai 2009, 22:36
Ce a mai ramas din halta Carasa ,odata avea si IDM : http://img30.imageshack.us/gal.php?g=11052009614.jpg http://img33.imageshack.us/gal.php?g=11052009619.jpg Statia CF Dorohoi ,pusa pe lista neagra : automotorul pentru Leorda-Botosani si personalul 6496 Dorohoi - Iasi : https://2img.net/r/ihimizer/img33/9991/13052009621.jpg Copii de gradinita au venit sa vada trenurile ,pana nu devin amintire la Dorohoi : http://img33.imageshack.us/gal.php?g=14052009631.jpg sunt personalele 6491 IASI-DOROHOI si 5583 LEORDA-DOROHOI ,tocmai sosite in statie. Prin remiza parasita a Statiei CF Dorohoi : http://img33.imageshack.us/gal.php?g=13052009622.jpg Dupa cum bine stiti liniile 608 Letcani-Dorohoi si 512 Leorda-Dorohoi se afla pe lista celor de la CFR ca fiind neprofitabile si propuse pentru inchidere sau inchiriere de catre opertori privati,dar cum in Moldova nu este asa ceva ,mai degraba prima parte este valabila . Asta ar insemna izolarea mun.Dorohoi din punct de vedere feroviar ,o inconstienta avand in vedere vechimea liniilor si traficul de pe Dorohoi-Iasi .Ce o sa faca studentii din Dorohoi ,trenurile sunt pline vinerea si duminica doar cu acestia ,cetatenii din comunele de pe Valea Jijiei ,alt mijloc de transport nu au ,trenul este salvarea lor ,si chiar se taie bilete ,sunt o gramada de abonamente ,nu stiu ce au in cap astia de la CFR. Pe Iasi-Dorohoi sunt 4 perechi de trenuri ,una se opreste la Trusesti ,introdusa de la noul mers ,deci inainte erau 3 perechi ,oare de ce s-a mai introdus o pereche ,ca nu sunt calatori ? nu cred . Poate exista interesul inchirierii liniilor ca altfel nu inteleg. Pe Dorohoi-Leorda sunt 2 perchi de trenuri ,inainte erau 4 perchi ce asigurau legatura la rapidele de Bucuresti si acceleratul de Timisoara ,si un tren care circula pe relatia Botosani -Leorda - Dorohoi -Trusesti ,cel mai profitabil erau profesori care mergeau dimineata la scolile din comunele limitrofe Dorohoiului si cetateni care veneau din tara si aveau legatura asigurata pana la Trusesti ,nu mai erau nevoiti sa ocoleasca prin Iasi ,dar desigur l-au scos ,in noul mers fiind facultativ.Insa vom vedea ,dar eu nu cred ca o sa inchida toate liniile de pe lista neagra.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13612 Data de inscriere : 08/04/2009
Salutare!!! Pe data de 8 noiembrie am facut o expeditie pe aceasta linie (pentru prima data). Am reusit sa fotografiez toate statiile si haltele de pe parcurs (mai putin Iasi si Letcani). Am sa incep cu tunelul Movileni singurul de pe aceasta linie:
Prima halta de pe traseu si anume Movileni chiar la iesirea din tunel (Km 9)
2 poze de pe traseu
A doua halta: Potangeni (km 15)
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13612 Data de inscriere : 08/04/2009