Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Bucureşti Sud

In jos 
+2
COSTACHE MIHAIL
IonutCFR2009
6 participanți
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6370
Reputatie : 12043
Data de inscriere : 09/07/2009

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeSam 24 Apr 2010, 23:28

Gara CFR Bucuresti Sud (Marfa) , vedere aeriana :

Bucureşti Sud Tn_d9a70a2a3903488091c16a556bbd24a8
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15310
Data de inscriere : 06/03/2009

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeDum 25 Apr 2010, 22:12

Aceasta este de fapt adevarata gara Bucuresti Sud, situata pe linia de centura,de cativa ani si fosta Gara Catelu, situata in apropiere, poarta numele tot de Bucuresti Sud, deci avem in acest moment doua gari cu acelasi nume, una pentru traficul de calatori Bucuresti-Oltenita, iar alta pentru traficul de marfa.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6370
Reputatie : 12043
Data de inscriere : 09/07/2009

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeLun 26 Apr 2010, 01:00

Da . Are un triaj foarte mare . Peste 10 linii . Cred ca este cea mai mare statie aflata pe centura Bucurestiului .
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeLun 26 Apr 2010, 10:32

Dar la calatori este Bucuresti Sud Gr. Calatori daca nu ma insel.
Sus In jos
040EC100

040EC100


Numarul mesajelor : 175
Varsta : 37
Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801
Reputatie : 4865
Data de inscriere : 14/07/2011

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeMar 09 Aug 2011, 12:51

In scriptele CFR, cea de pe 801, intr-adevar e cum a scris dan tm, Bucuresti Sud Gr. Calatori, iar asta despre care este topicul poarta denumirea de Bucuresti Sud Gr. Tehnica.
Gasiti mai multe detalii si date despre aceasta gara in cateva materiale foarte interesante in date si imagini pe www.railnet.ro
Sus In jos
http://www.railnet.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Gara Bucuresti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeDum 04 Sept 2011, 20:32

Numele vechi era "Titan Grupa Calatori", respectiv "Titan Grupa Marfuri". Are semnale, macaze si bariera mecanica, desi la un moment dat "Titan Grupa Marfuri" era electrificata (o intrebare: cand a circulat ultima locomotiva electrica, cu trenuri de marfa, intre "Titan Grupa Marfuri" si Pantelimon/Constantin David ?).
Care mai este starea liniilor industriale, care se ramifica din "Titan Grupa Marfuri" spre: platforma "Policolor", "Faur-Republica", "Isovolta", "ICME-Comat Met" si "CET-Sud-Vitan" ?
Sus In jos
040EC100

040EC100


Numarul mesajelor : 175
Varsta : 37
Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801
Reputatie : 4865
Data de inscriere : 14/07/2011

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeMar 11 Oct 2011, 06:20

ldh80 a scris:
Numele vechi era "Titan Grupa Calatori", respectiv "Titan Grupa Marfuri". Are semnale, macaze si bariera mecanica, desi la un moment dat "Titan Grupa Marfuri" era electrificata (o intrebare: cand a circulat ultima locomotiva electrica, cu trenuri de marfa, intre "Titan Grupa Marfuri" si Pantelimon/Constantin David ?).
Care mai este starea liniilor industriale, care se ramifica din "Titan Grupa Marfuri" spre: platforma "Policolor", "Faur-Republica", "Isovolta", "ICME-Comat Met" si "CET-Sud-Vitan" ?
Ultimul tren tras de EA pe Buc. Sud-Voluntari/Pantelimon a trecut, daca mai tin bine minte, pe la jumatatea lunii martie 2006. De atunci s-a terminat cu electricele. Furtul catenarei a inceput pe tronsonul Pantelimon-P. M. Rac. Voluntari si a fost descoperit intr-o dimineata friguroasa de catre mecanicul trenului 8082 ce se indrepta catre gara Obor. Eram chiar in tren, ma plimbam cu acesta, cand, dupa ce a plecat de la P.O. P.M. Ram. Voluntari, dupa cateva zeci de metri, se aud niste bubuituri pe vagon dupa care trenul opreste. Bineinteles ca am coborat sa vad ce s-a intamplat, iar ceea ce am vazut in acea dimineata m-a marcat: km intregi din catenara plus suportii aferenti atarnau de parca trecuse un uragan Sad M-am dus in fata, la locomotiva curios sa aflu ce s-a intamplat, exact in timp ce mecanicul raporta furtul catenarei si cerea indicatii despre cum sa procedeze. In fine, dupa circa 35-40 min s-a luat decizia ca trenul sa nu mai inainteze si sa se intoarca la Titan Sud pt a forma trenul 8081, tren anulat pe tronsonul Obor-Titan.
Cat despre liniile industriale, tot ce pot sa spun e ca liniile care traverseaza str. Drum intre Tarlale din sect. 3 sunt functionale si sunt intens utilizate, judecand dupa luciul sinelor. Una din linii stiu ca ajunge la un centru REMAT, trece strada sus mentionata, dar nu stiu unde ajunge. O sa fac curand o expeditie pe acele linii, poate gasesc doritori sa ma insoteasca pe acolo, dar, daca nu, ma duc singur, desi e mai bine in grup Smile
Pana atunci insa, doar atat pe subiectul asta
Sus In jos
http://www.railnet.ro
cortexedge
Administrator
Administrator
cortexedge


Numarul mesajelor : 3087
Reputatie : 9166
Data de inscriere : 20/08/2008

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeMar 11 Oct 2011, 09:45

Eu tot nu inteleg cum peisaj au furat catenara... Nu era tinuta sub tensiune?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Sus In jos
040EC100

040EC100


Numarul mesajelor : 175
Varsta : 37
Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801
Reputatie : 4865
Data de inscriere : 14/07/2011

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeMar 11 Oct 2011, 10:08

cortexedge a scris:
Eu tot nu inteleg cum dr.acu au furat catenara... Nu era tinuta sub tensiune?
Ba da, catenara era sub tensiune, dar nu e prea greu de scos de sub tensiune. Trebuie doar facut, cu un cablu sau altceva, contactul catenara-sina si gata, te-ai aranjat, poti sa tai linistit firul.
Sus In jos
http://www.railnet.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeJoi 29 Iun 2023, 11:41

Are cineva o schita a statiei Bucuresti-Sud (atat "Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori" cat si "Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfuri") cu toate liniile care existau in 1990, inclusiv cu toate liniile industriale ce erau racordate la aceasta statie ?

In "Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfuri" ("gara" de pe centura) ar fi existat 18 linii in 1990 si inclusiv revizie de vagoane de marfa!
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 488
Data de inscriere : 04/08/2023

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeJoi 30 Noi 2023, 21:25

Bucuresti Sud, 30.11.2023
Bucureşti Sud Img_2540
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 488
Data de inscriere : 04/08/2023

Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitimeSam 16 Mar 2024, 22:05

Revin pe acest topic cu o incursiune si descriere a acestei statii, aceasta este situata pe L801 Ttan Sud - Oltenita, aceasta are ca geamana statia Bucuresti Sud grupa de marfuri.
Incepem din capul Y:
Bucureşti Sud Img_7317
Privire catre Titan Sud
Bucureşti Sud Img_7318
Semaforul mecanic de iesire (SBW) si elementele specifice pe care le are
Bucureşti Sud Img_7319
Bucureşti Sud Img_7320
Bucureşti Sud Img_7321
Bucureşti Sud Img_7322

Trecerea la nivel cu calea ferata:
Bucureşti Sud Img_7323
Bucureşti Sud Img_7324

Trecem si de sosea si intaintam in incinta statiei:
Bucureşti Sud Img_7325

Cantonul si manetele pentru manipularea semaforizarii:
Bucureşti Sud Img_7328
Bucureşti Sud Img_7326
Bucureşti Sud Img_7327

Traverse de lemn noi ce isi asteapta intrebuintarea:
Bucureşti Sud Img_7329

Observam o marca de siguranta, si un indicator ca viteza maxima este de 30km/h
Bucureşti Sud Img_7330

Prefabricate probabil utilizate la trecerile la nivel cu CF:
Bucureşti Sud Img_7331

Schimbatorul de cale ce face trecerea de la linia 3 la linia 4:
Bucureşti Sud Img_7332
Bucureşti Sud Img_7333
Bucureşti Sud Img_7334

Linia I directa, alcatuita predominant din traverse de beton:
Bucureşti Sud Img_7335
Bucureşti Sud Img_7339
Bucureşti Sud Img_7412


Linia 2 abatuta, alcatuita din traverse de lemn, jumatate din ele putrezite
Bucureşti Sud Img_7337
Linia 3 abatuta, care este inchisa
Bucureşti Sud Img_7336

Privire panoramica:
Bucureşti Sud Img_7338
Bucureşti Sud Img_7410
Bucureşti Sud Img_7411
Bucureşti Sud Img_7413
Bucureşti Sud Img_7425

Cupoane de sine ce au uzura avansata si nu mai prezinta siguranta:
Bucureşti Sud Img_7414

Pompa de apa ce candva alimenta locomotivele cu aburi, astazi prafuita:
Bucureşti Sud Img_7415
Bucureşti Sud Img_7416

Cladirea garii:
Bucureşti Sud Img_7417
Bucureşti Sud Img_7418
Bucureşti Sud Img_7419
Bucureşti Sud Img_7420
Bucureşti Sud Img_7421

Peronul aferent acesteia:
Bucureşti Sud Img_7422
Bucureşti Sud Img_7424
Bucureşti Sud Img_7423

Terminal de transcontainere:
Bucureşti Sud Img_7426
Bucureşti Sud Img_7427
Bucureşti Sud Img_7428

Pe una din liniile abatute am identificat data de fabricatie al unui cupon:
Bucureşti Sud Img_7429

Bucureşti Sud Img_7430
Bucureşti Sud Img_7431

Un macaz cu 4 directii:
Bucureşti Sud Img_7432
Bucureşti Sud Img_7433
Bucureşti Sud Img_7435
Bucureşti Sud Img_7436
Bucureşti Sud Img_7434

Statia are in dotare si o constructie ce aproviziona locomotive cu aburi:
Bucureşti Sud Img_7437

Ajungem in final si in capatul X al statiei:
Bucureşti Sud Img_7438


Semaforul mecanic de iesire:
Bucureşti Sud Img_7439
Bucureşti Sud Img_7441
Bucureşti Sud Img_7442

Linia ce duce catre Buc.Sud grupa marfuri:
Bucureşti Sud Img_7443
Bucureşti Sud Img_7444

Concluzia:
  • Statia are infrastructura relativ degradata.
  • Ar merita o amenajare mai buna a peroanelor, preferabil sa fie macar asfaltat
  • Am fost luat la intrebari de genu "ce cauti aici", "de ce faci poze" intr-adevar nu am ce cauta pe gabaritul caii ferate, dar o fac cu propria raspundere. La poze evit sa fotografiez fetele angajatiilor.
  • Ar fi interesant daca s-ar reintoarce CFR pe acesta sectie care o considera "neinteroperabila" asa au unii de sus mintile si nu le pasa.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Bucureşti Sud Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Sud   Bucureşti Sud Icon_minitime

Sus In jos
 
Bucureşti Sud
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Bucuresti - Vadu Siret - Kiev - Slawsko - Chop - Debrecen - Bucuresti.
» O scurta excursie intre Bucuresti Nord si Bucuresti Est cu Regio 13105
» Bucuresti Nord - Bucuresti Obor (29 aprilie 2014)
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: