Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 516 : Floreni - Dornişoara

In jos 
+25
deconectat
dan tm
Cont.dezactivat
Andrey_tm
Adirmvl
Dr2005
Balto
Czirjak Arpad
060-EA078
user dezactivat...
gheorghita
Adrian78
eu
basa
Mihay
Nesebar
Costin.H
mishu88
danutzvd
mariuskl
srazvi
COSTACHE MIHAIL
cristi CFR
Vlad
myster2008
29 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
srazvi

srazvi


Numarul mesajelor : 664
Varsta : 43
Localizare : Arad
Reputatie : 6153
Data de inscriere : 20/07/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Sept 2009, 15:50

Pai in ultimul timp foamea intarzie cam o ora, deci cel mai bun e 1766 si stat vreo 2 ore in Vatra Dornei Suspect Iata ce-am gasit aici pe forum interesant, cu ocazia asta ar trebui cautat vechiul traseu, ca prin 1988 era proiect sa se refaca linia:
Vlad a scris:
Am sa incep eu cu o linie cu ecartament normal care a "trait" intre anii 1915 - 1939

Linia a fost construita in 1915 intre Prundu Bargaului de pe linia 406 si Dornisoara pe linia 516 pentru a scurta atunci distanta dintre Satu Mare si Suceava
Avea 34 km din care aprox 24 urmareau drumulnational 17.
Pentru a nu se recurge la cremaliera intrucat linia avea declivitati de 24 la mie cu peste 230 de curbe cu raze de pana la 20m a fost folosit un sistem de tractiune cu un tip de locomotive nmit "benzino-electrice". Un tren era compus din 6 vagoane si o locomotiva, care era de fapt un electrogenerator, greu de 8,4 t avand un motor de 150 cp cuplat direct la dinam. Energia electrica produsa era trimisa rotilor celor 6 vagoane, fiecare roata fiind miscata de un motor de 15cp. Cu acest sistem se sporea aderenta, utilizandu-se greutatea intregului tren.
Pe aceasta linie foarte grea austriecii au evacuat din Polonia si nordul Moldovei, pana la sfarsitul primului razboi mondial, 100 de locomotive grele si peste 2000 de vagoane.
Dupa razboi linia a fost refacuta si repusa in circulatie la 8 iunie 1922.
In anul 1939, dupa deschiderea liniei Ilva Mica - Vatra Dornei aceasta linie a fost desfiintata...

Nu stiu multe despre aceasta linie, ce am scris mai sus e luat dintr-o carte, dar avand in vedere locurile pe unde aceasta a fost construita, imi imaginez ca avea niste peisaje uimitoare...pacat ca au desfiintat-o
Sus In jos
mariuskl

mariuskl


Numarul mesajelor : 123
Varsta : 34
Localizare : Timisoara - Ghilad - Uricani
Reputatie : 5542
Data de inscriere : 25/07/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Sept 2009, 02:40

Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....
Sus In jos
http://www.jmarius.info/
srazvi

srazvi


Numarul mesajelor : 664
Varsta : 43
Localizare : Arad
Reputatie : 6153
Data de inscriere : 20/07/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeMar 22 Sept 2009, 00:23

cristi CFR a scris:
Asteapta pe A 1838 ?
Nu asteapta, vineri am mers incolo si avea 30' intarziere si personalul plecase spre Dornisoara :roll:
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeDum 22 Noi 2009, 14:13

Mersul Trenurilor (valabil de la 13 decembrie 2009)

P 5771 Vatra Dornei 04:18 - Floreni 04:43-04:58 - Dornisoara 05:53
P 5772 Dornisoara 06:17 - Floreni 07:06-07:07 - Vatra Dornei 07:30
P 5773 Vatra Dornei 14:15 - Floreni 14:40-14:41 - Dornisoara 15:36
P 5774 Dornisoara 16:03 - Floreni 16:52-16:53 - Vatra Dornei 17:17

Obs: nu circula sambata si duminica
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeLun 30 Noi 2009, 17:15

Spre Poiana Stampei
516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 F006114
Sus In jos
danutzvd




Numarul mesajelor : 10
Varsta : 53
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 5431
Data de inscriere : 16/07/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeVin 25 Dec 2009, 21:36

mariuskl a scris:
Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....

Iata si dimitrovul de dornisoara:
https://www.youtube.com/watch?v=XvQLpgOGHVI
Sus In jos
danutzvd




Numarul mesajelor : 10
Varsta : 53
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 5431
Data de inscriere : 16/07/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeVin 25 Dec 2009, 21:42

mariuskl a scris:
Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....


iata expresul de dornisoara :


https://www.youtube.com/watch?v=3ztDOdKeHKM lol!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 27 Mai 2010, 16:14

Trenul personal 5774 Dornisoara - Vatra Dornei
516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 F008148
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9503
Data de inscriere : 02/11/2008

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 27 Ian 2011, 03:54

Mersul trenurilor 2004-2005

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 IMG_9486

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 12/02/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 28 Apr 2011, 18:25

În Dornișoara, Automotorul Malaxa Clasa 77 no. 944 aștepta călătorii dornici de o călătorie până spre Vatra Dornei.

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 9220.1303993082

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=361795
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 28 Apr 2011, 18:40

Superba fotografie.
Dornisoara este una din statiile de pe reteaua CFR care se afla la cea mai mare altitudine. Se zice ca Predealul e cea mai inalta gara din tara (si poate asa este) dar daca ne luam dupa Google Earth, Predealul e la 1033m iar Dornisoara la 1040m.

Apropo, cand e facuta poza?
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 12/02/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeVin 29 Apr 2011, 08:22

Vlad a scris:
Superba fotografie.
Dornisoara este una din statiile de pe reteaua CFR care se afla la cea mai mare altitudine. Se zice ca Predealul e cea mai inalta gara din tara (si poate asa este) dar daca ne luam dupa Google Earth, Predealul e la 1033m iar Dornisoara la 1040m.

Apropo, cand e facuta poza?

Salutare! Mulțumesc de apreciere. Cât despre altitudinea stației Dornișoara, voi căuta și eu prin bibliotecă și vin cu un răspuns cât de repede. Fotografia a fost făcută marți, a treia zi de Paște, 26 aprilie 2011. Am parcurs cu Ciprian Pardău și Răzvan Marica această rută excepțională ca peisaj, de la Floreni și până la Poiana Stampei per pedes, iar de acolo la ultima stație cu automotorul. La timpul potrivit, vor apărea și fotografiile.
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 12/02/2009

516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara   516 : Floreni - Dornişoara - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2011, 13:00

Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni

Deși are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. Între anii 1930 și 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.

Deși inițial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reușeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. În acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obținut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.

Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărțite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul și transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uși de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor și transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secțiile secundare de circulație, unde traficul de călători era redus.

Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei și Dornișoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri și o declivitate maximă de 20 mm/m între stațiile Floreni și Poiana Stampei.

A se ține cont de faptul că stația Dornișoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce stația Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.

Vizionare plăcută!

26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornișoara