Pai in ultimul timp foamea intarzie cam o ora, deci cel mai bun e 1766 si stat vreo 2 ore in Vatra Dornei Iata ce-am gasit aici pe forum interesant, cu ocazia asta ar trebui cautat vechiul traseu, ca prin 1988 era proiect sa se refaca linia:
Vlad a scris:
Am sa incep eu cu o linie cu ecartament normal care a "trait" intre anii 1915 - 1939
Linia a fost construita in 1915 intre Prundu Bargaului de pe linia 406 si Dornisoara pe linia 516 pentru a scurta atunci distanta dintre Satu Mare si Suceava Avea 34 km din care aprox 24 urmareau drumulnational 17. Pentru a nu se recurge la cremaliera intrucat linia avea declivitati de 24 la mie cu peste 230 de curbe cu raze de pana la 20m a fost folosit un sistem de tractiune cu un tip de locomotive nmit "benzino-electrice". Un tren era compus din 6 vagoane si o locomotiva, care era de fapt un electrogenerator, greu de 8,4 t avand un motor de 150 cp cuplat direct la dinam. Energia electrica produsa era trimisa rotilor celor 6 vagoane, fiecare roata fiind miscata de un motor de 15cp. Cu acest sistem se sporea aderenta, utilizandu-se greutatea intregului tren. Pe aceasta linie foarte grea austriecii au evacuat din Polonia si nordul Moldovei, pana la sfarsitul primului razboi mondial, 100 de locomotive grele si peste 2000 de vagoane. Dupa razboi linia a fost refacuta si repusa in circulatie la 8 iunie 1922. In anul 1939, dupa deschiderea liniei Ilva Mica - Vatra Dornei aceasta linie a fost desfiintata...
Nu stiu multe despre aceasta linie, ce am scris mai sus e luat dintr-o carte, dar avand in vedere locurile pe unde aceasta a fost construita, imi imaginez ca avea niste peisaje uimitoare...pacat ca au desfiintat-o
Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....
srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 43 Localizare : Arad Reputatie : 6153 Data de inscriere : 20/07/2009
Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....
Iata si dimitrovul de dornisoara: https://www.youtube.com/watch?v=XvQLpgOGHVI
danutzvd
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 53 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 5431 Data de inscriere : 16/07/2009
Am fost acum vreo 4 zile prin vatra dornei si cand am ajuns seara am dat si de vagoanele catre Dornisoara. Din pacate poza e pierduta pe undeva prin calculator si acum nu o gasesc. Incerc sa o pun maine. Cert e ca se circula cu Dimitrovuri.....
iata expresul de dornisoara :
https://www.youtube.com/watch?v=3ztDOdKeHKM
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13614 Data de inscriere : 08/04/2009
Superba fotografie. Dornisoara este una din statiile de pe reteaua CFR care se afla la cea mai mare altitudine. Se zice ca Predealul e cea mai inalta gara din tara (si poate asa este) dar daca ne luam dupa Google Earth, Predealul e la 1033m iar Dornisoara la 1040m.
Apropo, cand e facuta poza?
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 35 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6764 Data de inscriere : 12/02/2009
Superba fotografie. Dornisoara este una din statiile de pe reteaua CFR care se afla la cea mai mare altitudine. Se zice ca Predealul e cea mai inalta gara din tara (si poate asa este) dar daca ne luam dupa Google Earth, Predealul e la 1033m iar Dornisoara la 1040m.
Apropo, cand e facuta poza?
Salutare! Mulțumesc de apreciere. Cât despre altitudinea stației Dornișoara, voi căuta și eu prin bibliotecă și vin cu un răspuns cât de repede. Fotografia a fost făcută marți, a treia zi de Paște, 26 aprilie 2011. Am parcurs cu Ciprian Pardău și Răzvan Marica această rută excepțională ca peisaj, de la Floreni și până la Poiana Stampei per pedes, iar de acolo la ultima stație cu automotorul. La timpul potrivit, vor apărea și fotografiile.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 35 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6764 Data de inscriere : 12/02/2009
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni
Deși are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. Între anii 1930 și 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.
Deși inițial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reușeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. În acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obținut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărțite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul și transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uși de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor și transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secțiile secundare de circulație, unde traficul de călători era redus.
Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei și Dornișoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri și o declivitate maximă de 20 mm/m între stațiile Floreni și Poiana Stampei.
A se ține cont de faptul că stația Dornișoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce stația Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare plăcută!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornișoara
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 35 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6764 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara Mier 26 Oct 2011, 17:58
INCREDIBIL!!!
Citat :
CFR condamnă la izolare un sat întreg
Peste 360 de oameni vor rămâne izolaţi de la 1 noiembrie. Iar pentru asta trebuie să le „mulţumească” celor de la CFR Călători, care au decis să închidă linia Floreni - Dornişoara. Motivul pentru care reprezentanţii CFR anulează trenurile care circulau pe această rută ar fi acela că pierderile sunt prea mari, iar numărul călătorilor a scăzut prea mult.
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 5965 Data de inscriere : 15/12/2009
Subiect: Re: 516 : Floreni - Dornişoara Mier 26 Oct 2011, 18:30
pai si ce e asa de incredibil? Daca nu sunt calatori, iar cei ce sunt nu cumpara bilet!
ma indoiesc ca interesele ar fi asa mari pt aceasta linie
mishu88 a scris:
INCREDIBIL!!!
Citat :
CFR condamnă la izolare un sat întreg
Peste 360 de oameni vor rămâne izolaţi de la 1 noiembrie. Iar pentru asta trebuie să le „mulţumească” celor de la CFR Călători, care au decis să închidă linia Floreni - Dornişoara. Motivul pentru care reprezentanţii CFR anulează trenurile care circulau pe această rută ar fi acela că pierderile sunt prea mari, iar numărul călătorilor a scăzut prea mult.