Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Paşcani (500)

In jos 
+17
MariusM
ldh80
M.I.C.I.
Spartan1948
Dr2005
Vlad
NicuS
cfr500
IR 1837
basa
electrica912
AndiCFR
Semafor
Axwell21
bogdan srl
mishu88
didi
21 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
cfr500




Numarul mesajelor : 2570
Varsta : 23
Reputatie : 7147
Data de inscriere : 18/11/2011

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 17:24

IR 1837 a scris:
Acestei gari ii lipsesc pasaje subterane si copertine la peroane. Si nu spuna asta pentru ca sunt din Pascani, dar sa fim seriosi, acum modernizeaza gari in care trec aprox. 4 trenuri pe zi (gen Botosani). Am trait experienta sa fac spagatu printre trenuri ca sa ajung la peronul dorit. Apoi daca ar fi copertine, oamenii s-ar aseza pe peron inainte de a veni trenul, mai ales cand ploua. Cine a fost pe aici stie ce zic. Gara este destul de circulata si merita astfel de conditii.
Aici ai dreptate, prin gara mai trec si marfare si se fac multe manevre. Sa nu uitam ca Pascani e un nod feroviar destul de important.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5369
Data de inscriere : 23/07/2012

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 18:41

Copertinele pentru peroane ar fi un lucru necesar. Insa pasajele subterane nu...Nici in Iasi sau in Constanta care sunt gari mai mari nu exista asa ceva. Iar acolo iti zic ca e un chin sa traversezi regulamentar intre liniile 1-2(intre ele fiind un gard foarte lung si fara pasaje). Iar in conditiile primitive de civilizatie din Romania pasajele alea s-ar infunda in scurt timp. Plus ca in Pascani gara e impartita in zone (A,B,C) astfel incat trenurile opresc cu locomotiva inainte de pasajul corespunzator.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13612
Data de inscriere : 08/04/2009

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 18:43

Cum sa nu existe pasaj subteran in Iasi? Ca nu prea e folosit asta e partea a doua.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5369
Data de inscriere : 23/07/2012

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 18:54

Greseala mea Embarassed Are o intrare langa cladirea garii in capatul spre Bucuresti.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 22:37

NicuS a scris:
Copertinele pentru peroane ar fi un lucru necesar. Insa pasajele subterane nu...Nici in [...] Constanta care sunt gari mai mari nu exista asa ceva.
La Constanţa e pasaj... şi e chiar folosit, pentru că între liniile 1 şi 2 e gard şi are puţine găuri (măcar le are, spre deosebire de Ploieşti Sud, unde găurile erau date cu vaselină, ca să ocoleşti sau să treci prin pasaj), deci ori ocoleşti pe la capetele gării, ori treci prin pasaj.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
basa

basa


Numarul mesajelor : 65
Varsta : 26
Localizare : Pascani , M500
Reputatie : 4640
Data de inscriere : 04/11/2011

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeMier 31 Oct 2012, 22:39

Ar fi foarte tare daca s`ar pune copertine la peroane si s`ar face 2 pasaje Wink Insa nu vad cand .... Sad
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 01 Noi 2012, 09:14

Cred ca la sfarsitul anilor 70, odata cu electrificarea, s-au mutat liniile, fiind grupate doua cate doua,urmand sa se monteze gard acolo unde nu era peron. Urma sa se faca si pasaj subteran dar solul in zona garii nu permite acest lucru. Daca sapi 1 metru adancime dai de apa (bineinteles in conditii normale de precipitatii). Aceste lucrari s-au inceput pe magistrala 500 dinspre Bucuresti spre Suceava. Pasaje si copertine s-au construit pana la Bacau si Roman (aici pasajul e astupat de mult cu niste grinzi de lemn pentru ca era tranformat in toaleta publica). Intr-adevar niste copertine la peroane ar fi foarte necesare. Dar cum in Romania acum nu mai sunt bani decat pentru campanii electorale, pentru ca alesilor nostri sa le mai mearga bine inca 4 ani, asteptam vremuri mai bune. Laughing
Sus In jos
electrica912

electrica912


Numarul mesajelor : 637
Varsta : 27
Localizare : Pascani
Reputatie : 5398
Data de inscriere : 07/06/2011

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Mai 2013, 22:24

Paşcani (500) - Pagina 2 8795083495_86e3913a79_z
Pascani Station by electrica912, on Flickr
Sus In jos
Spartan1948
V.I.P Member
V.I.P Member
Spartan1948


Numarul mesajelor : 2108
Varsta : 32
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 6713
Data de inscriere : 15/03/2012

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeVin 20 Dec 2013, 10:53

Ceata foarte densa intr-o dimineata "mentolata",de iarna :

Paşcani (500) - Pagina 2 Fotografie_0046
windows print screen
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeLun 15 Dec 2014, 14:00

Astazi se implinesc 145 de la deschiderea oficiala a liniei Suceava -Roman.La acea data s-au inaugurat garile Suceava-Veresti- Liteni, Dolhasca, Lespezi (halta)-Pascani- Muncel-Mircesti -Roman.
O imagine a garii Pascani din acea perioada descoperita in- Monografia aniversarii a 130 de ani a Atelierelor Pascani:

Paşcani (500) - Pagina 2 01GaraPascani1870_zps75c09bcc

Si cateva fotografii ale actualei gari din aceasta dimineata:

Paşcani (500) - Pagina 2 1-15dec2014_zps80d17948

Paşcani (500) - Pagina 2 2-15dec2014_zpsd6115e96

Paşcani (500) - Pagina 2 3-15dec2014_zpsfb4dfe20
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 11 Ian 2015, 19:28

Paşcani (500) - Pagina 2 02GaraPascani1877-gravura_zpsb79b1dc0

In volumul II din lucrarea -Istoria tractiunii feroviare din Romania- de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu este prezentata o gravura a garii din Pascani la 1877. Imaginea aparuta si in revista “ La Ilustracion Espanola y Americana” in 1877, ne infatiseaza peronul garii Pascani, plin de civili romani si de militari rusi.Dupa parerea mea, gravura infatiseaza peronul garii Pascani in iarna anului 1877 la intoarcerea trupelor rusesti spre Rusia: veti vedea un tren la peron, cu locomotiva spre Suceava, iar la streasina acoperisului peronului se observa turturi de gheata. Pe unul din stalpii ce sustin copertina este prinsa o placa pe care este scris numele garilor de unde a venit trenul - Galatz-Bucuresti-Pitesti. Este daca vreti precursorul tabelelor electronice de afisaj de astazi. Banuiesc ca aceasta gravura ar apartine tot lui Carol Popp de Szathmary care este considerat si primul fotoreporter de razboi si a coloaborat la aceasta revista.

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeLun 12 Ian 2015, 12:26

Paşcani (500) - Pagina 2 IMMRPascani113_zps86557e52

In monografia intitulata -Uzina Mecanica Material Rulant Pascani 1869-1969 scrisa de C. Botez si L. Esanu am gasit fotografia Atelierului de linii din Pascani construit la 1869 o data cu gara si Atelierele.In urmatoarea fotografie se observa unde era amplasat acest atelier fata de gara si uzina.

Paşcani (500) - Pagina 2 Vederespregara1939-detaliu-Atelieruldelinii_zps5aa9ff3f
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeLun 12 Ian 2015, 13:11

Paşcani (500) - Pagina 2 560651_286857571403948_992076207_n_zpsf6ed414b

In Monografia municipiului Pascani si zona aparut in anul 2000 lucrare coordonata de academicianul Constantin Ciopraga am gasit o fotografie a garii Pascani la 1910. Pozitia garii se poate observa in fotografia urmatoare.

Paşcani (500) - Pagina 2 Vederespregara1939-garaincercuita_zps030260bd
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 21/02/2010

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 15 Ian 2015, 10:44

Astazi cand se implinesc 165 de ani de la nasterea Poetului national Mihai Eminescu vreau sa stiti ca, pe langa alte personalitati ale vremii si Eminescu a trecut de mai multe ori prin vechea gara Pascani. Intr-un " Articol scris de: ing. Nicolae IOSUB / 11 Ian 2010
Pe urmele lui Mihai Eminescu (IX):
MIHAI EMINESCU LA IAŞI (I)
……
<>
Dupa ce a plecat la Bucuresti de cate ori se intorcea la Iasi trecea si prin Pascani , deoarece legatura cu Bucurestiul prin Vaslui are loc dupa 1886.
Iata ce spune: Titu Maiorescu, notand in „insemnarile“ sale zilnice:

„Sambata 11/23 noiembrie 1878 plecat cu Eminescu, Caragiali, Slavici, Nica si Olanescu la Iasi, la a 15-a aniversare a ŤJunimiiť (cei dintai trei pe socoteala mea). Dumineca 12/24 sarbatorit aceasta aniversare (eu cu grozave dureri de gat si catar). Slavici citit ŤGura Satuluiť, Caragiali via lui comedie ŤNoaptea furtunoasa de la no. 9ť.“ Tanarul autor (de 25 ani) avu un succes formidabil citind si interpretand toate rolurile cu un talent deosebit, spre satisfactia ascultatorilor care s-au distrat copios sau, cum scria Iacob Negruzzi, „s-au tavalit cu totii de ras.“

Si ultima marturie gasita de mine pe internet: La 10 aprilie 1887 – Mihai Eminescu este externat de la bolniţa Mănăstirii Neamţ.
Creangă se afla în gara Paşcani, împreună cu Miron Pompiliu pentru a-l aduce pe Eminescu la Iaşi, însă acesta îşi manifestă dorinţa de a merge la sora sa, Henrieta, la Botoşani.
Sus In jos
M.I.C.I.

M.I.C.I.


Numarul mesajelor : 541
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5124
Data de inscriere : 18/11/2011

Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitimeSam 24 Ian 2015, 16:42

O fotografie de arhiva

https://www.facebook.com/CalatorPrinGarileDeOdinioara/photos/a.594510080603921.1073741861.431301533591444/805290456192548/?type=1&theater
Sus In jos
Continut sponsorizat





Paşcani (500) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Paşcani (500)   Paşcani (500) - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Paşcani (500)
Sus 
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» FOTOGRAFIA LUNII IANUARIE 2011
» Liniile noi
» 517 : Pascani - Targu Neamt
» Depouri si remize
» 606 : Iaşi - Paşcani

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (P, R, S, Ş)-
Mergi direct la: