Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6759
Data de inscriere : 12/02/2009

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Empty
MesajSubiect: Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească   Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Icon_minitimeMar Dec 15, 2009 5:21 pm

Excursie FeRoviaRă Suceava – Nisipitu: TrenoNatură românească


Într-o zi frumoasă de mai din 2008, am călătorit pe ruta Suceava – Dorneşti - Gura Putnei – Nisipitu. Itinerariul s-a întins pe o distanţă de 91 de kilometri. Timpul de parcurs este de 3 ore şi 13 minute, deci trenul se deplasează cu o viteză medie de 28 km/h. Acesta este compus din două locomotive LDH 1250 şi 6 vagoane de călători, o combinaţie pe care rar o mai găseşti în zilele noastre.

Vitezele de parcurs pe acest traseu sunt: Suceava – Dorneşti – 70 de km/h, Dorneşti – Nisipitu – 40 de km/h. Tonajul maxim acceptat între Halta de Călători Nisipitu şi Dorneşti – 200 de tone, iar între Dorneşti şi Suceava – 300 de tone. Linia ferată se întinde începând din municipiul Suceava şi de-a lungul râului Suceava până la Dorneşti, apoi împarte în două părţi depresiunea Rădăuţi, după care reia cursul râului Suceava, pe care îl urmează până în punctul terminus, Nisipitu.

Vă invit în continuare să vă imaginaţi un scârţâit de vagoane de călători cu frână pe saboţi, vă invit să urmăriţi natura în toată splendoarea ei şi vă reamintesc că acum trenurile nu mai circulă pe această rută. Mi-aş dori ca situaţia să se schimbe şi să primesc de la voi mesaje în jos paginii cum că trenul circulă sau va circula între Nisipitu şi Suceava şi în viitor.



13:20

În Gara Suceava – Burdujeni staţiona Trenul Internaţional 382-1, Ruse – Vadu Siretului. Avea doar 4 vagoane ruseşti, iar locomotiva diesel-electrică Sulzer 62-0831-8 avea să plece spre graniţa cu Ucraina de pe linia 2 la 13:32. Undeva pe linia 6 staţiona Sulzerul 60-1307-2 de la CFR Marfă, care se îndrepta spre depoul Suceava Nord.


Trenul internaţional Ruse - Vadu Siretului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_1-TrenulinternationalRuse-VaduSiret

Locomotiva DA 1307 se îndrepta spre depoul Suceava Nord
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_2-LocomotivaDA1307seindreaptasprede



13:30

Ploaia care s-a abătut asupra municipiului Suceava m-a speriat niţel, având în vedere că aveam să călătoresc în acea zi pe o rută nouă. Dar mi-am zis că, în eventualitatea unei ploi continue până la Nisipitu, voi rămâne în minte cu peisajele din aceste zone şi voi reveni altă dată să surprind câteva cadre cu una dintre cele mai frumoase linii ferate ale Bucovinei. Apa se scurgea năvalnic de pe vagoanele Trenului Personal 5633, Suceava – Nisipitu. Compus din 6 vagoane şi două locomotive diesel-hidraulice, 80-0383-2 şi 80-0583-7, trenul avea să plece spre Gura Putnei la 13:44.


13:40

Şefii de tren ai trenului fluieră plecarea Trenului Personal 5633 din Gara Burdujeni, iar eu îmi găsesc un compartiment din vagonul unu, rugându-mă, în sinea mea, ca norii să se risipească şi să am parte de o zi FeRoviaRă însorită.


Trenul personal 5633 trage in gară pe linia 1
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_3-Trenulpersonal5633trageingarapeli


13:50

La nici 5 minute de plecarea trenului din Burdujeni, am ajuns în Suceava Nord – Iţcani. Dincolo de cele şase linii ale Gării Iţcani, există un triaj unde îşi trăiesc veacul câteva vagoane foarte vechi, printre ele şi un vagon verde militar. Pe linia 3 staţiona un alt tren personal, iar trenul cu care călătoream avea să plece din Iţcani spre Dărmăneşti de la linia 4 la 13:53.


Triajul Gării Suceava Nord Iţcani
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_4-TriajulGariiSuceavaNordItcani_res

O placă ruptă de recunoaştere a locomotivei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_5-Oplacaruptaderecunoasterealocomot

Vedere spre Gara Iţcani
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_6-VederespreGaraItcani_resize

Vedere spre direcţia de mers a trenului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_7-Vederespredirectiademersatrenului


După ce trenul părăseşte Gara Iţcani, linia ferată spre Dărmăneşti trece prin faţa depoului de locomotive Suceava Nord. Aici se plictisesc, se trezesc sau se culcă vehiculele feroviare motoare care transportă călătorii prin toate colţurile ţării. Acest depou avea să fie vizitat cu câteva zile mai târziu, când aveam să prind o vreme superbă. După ce am trecut de ultima locomotivă care staţiona pe liniile depoului, am surprins o relicvă a unei locomotive Diesel-Hidraulice de 1250 CP. 50 de metri după aceasta, se zărea, printre buruienele înalte, locomotiva cu aburi 150.1120. Sau, mai bine zis… ce-a mai rămas din ea.


Ieşire din Suceava Nord
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_8-IesiredinSuceavaNord_resize

Spre Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_9-SpreDarmanesti_resize

O relicvă a unui LDH
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_10-OrelicvaaunuiLDH_resize

Locomotiva cu aburi 150.1120
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_11-Locomotiva1501120sauce-amairamas


După ce am făcut cunoştinţă cu fierul vechi care odată reprezenta locul de muncă a zeci de mecanici şi fochişti, trenul în care mă aflam înaintează în ploaie şi vânt spre Dărmăneşti.


În ploaie şi vânt, spre Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_12-InploaiesivantspreDarmanesti_res

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_13-_resize

Liber pentru semnalul luminos de trecere
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_14-Semnalluminosdetrecere_resize

Nu mai este liber pentru tren
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_15-Numaiesteliberpentrutren_resize

Alt semnal luminos de trecere
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_16-Altsemnalluminosdetrecere_resize


14:00

Dintre cele 6 linii ale Gării Dărmăneşti, linia 2 este ocupată de trenul cu două locomotive şi şase vagoane, în timp ce linia 5 adăposteşte două vagoane platformă, care probabil că fac parte din circuitul istoric al traseului „turistic” Suceava – Nisipitu… Revenind la lucruri mai serioase, Dărmăneşti este o staţie care seamănă în dimensiune cu Dolhasca. De aici se desprinde ramura feroviară 513, Dărmăneşti – Cacica – Gura Humorului, care a fost reparată de curând şi pe ale cărei linii circulă vestitul Tren Personal Suceava – Ilva Mică.


Tot înainte, spre Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_17-TotinaintespreDarmanesti_resize

Intrare in Gara Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_18-IntrareinGaraDarmanesti_resize

Două vagoane platformă care se scaldă într-o apă dulce de ploaie
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_19-Unvagonplatformacaresescaldaintr

Gara din Dărmăneşti, asediată de ploaie
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_20-GaradinDarmanestiasediatadeploai


La plecarea spre Halta de călători Dănila, am zărit pe impiegatul de mişcare din Gara Dărmăneşti care probabil a înmânat o foaie de parcurs, în timp ce alţi călători pleacă în treaba lor cu umbrelele deschise. Păpădiile cu al lor căpşor se bucurau, printre traverse, de ploaia ce se anunţa din ce în ce mai serioasă. Semnalul de ieşire din gara Dărmăneşti a indicat verde pentru direcţia Milişăuţi, al doilea punct de oprire după Dănila.


Ieşire din Gara Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_21-IesiredinGaraDarmanesti_resize

La revedere, Gara Dărmăneşti!
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_22-PlecaredinGaraDarmanesti_resize

Semafor luminos de ieşire din gara Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_23-SemaforluminosdeiesiredingaraDar

Submagistrala 513, Dărmăneşti - Cacica - Gura Humorului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_24-Submagistrala513Darmanesti-Cacic


14:10

La 6 km de Gara Dărmăneşti, trenul ajunge la 14:13 şi speră ca cineva să coboare sau să urce. Aici nu există o clădire care să semnalizeze existenţa unui loc de aşteptare, însă câţiva copaci înalţi şi plini cu frunze verzi ţin companie acelor călători din Dănila. Mă supără la culme faptul că pe traseele rutiere, orice staţie pentru maxi-taxi/autobuz din comună/sat, are acoperiş şi scaun de aşteptare…, iar o haltă nu.


Spre Dănila
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_25-SpreDanila_resize

Halta Dănila, cu peronul pe partea dreaptă
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_26-HaltaDanilacuperonulpeparteadrea

2500 de cai putere pentru 6 vagoane
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_27-2500decaiputerepentru6vagoane_re

La Milişăuţi se colecţionează cauciucuri
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_28-LaMilisautisecolectioneazacauciu


14:20

Înainte de intrarea în Gara Milişăuţi, în partea dreaptă a sensului de mers spre Dorneşti, se afla o curte imensă în care erau depozitate mii şi mii de cauciucuri. Din câte ştiu, aici este o fabrică de anvelope şi sunt curios dacă cei din companie vor implica pe viitor transportul FeRoviaR în afacerile lor. Aşadar, după 4 km de Halta Dănila, am ajuns în Gara Milişăuţi.


Gara din Milişăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_29-GaradinMilisauti_resize

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_30-GaradinMilisauti_resize

Manevranţii barierelor magistralei 500
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_31-Manevrantiibarierilormagistralei

Semnal mecanic de intrare în gara Milişăuţi (dinspre Dorneşti), cu funcţie de prevestire a semnalului de ieşire
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_32-SemnalmecanicdeintraredingaraMil


După ce trenul a mai parcurs 6 km, am oprit în Ţibeni, unde clădirea gării era dărăpănată. Fontul numelui de gară este specific zonei Bucovinei şi vom vedea mai târziu că în călătoria spre Nisipitu aveam să întâlnesc şi alte gări cu acelaşi font al numelui. Chiar staţia terminus – Nisipitu - are litere de-o şchioapă imprimate pe clădirea gării, folosindu-se acelaşi font şi aceeaşi culoare albastră.


Spre Ţibeni
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_33-SpreTibeni_resize

În drum spre Ţibeni, se vedea norul de fum al unui incendiu dintr-un sat apropiat
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_34-IndrumspreTibenisevedeanoruldefu

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_35-_resize

În apropiere, se vede clădirea Haltei de călători Ţibeni
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_36-Inapropieresevedecladireahalteid

Clădirea neîngrijită a Haltei Ţibeni
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_37-CladireaneingrijitaaHalteiTibeni


14:30

Imediat după plecarea din Ţibeni a Trenului Personal, Suceava – Nisipitu, calea ferată trece aproape de albia râului Suceava. Peisajele pe care le-am văzut au fost destul de înfricoşătoare: terenuri care erau acoperite de ape, excavatoare care lucrau la repararea albiei şi o apă tulbure care parcă voia să înghită şi terasamentul căii ferate.


Peisaj catastrofic de-a lungul văii râului Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_38-Peisajcatastroficde-alungulvaiir

Râul Suceava a ieşit din matcă
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_39-RaulSuceavasi-aiesitdinmatca_res


La 6 km de Halta de Călători Ţibeni, un semnal mecanic de intrare în gară anunţă apropierea staţiei Dorneşti. Prin Dorneşti trece Magistrala Feroviară 500 şi calea ferată internaţională Moscova – Sofia, cu trecere prin punctul de frontieră de la Vicşani. Pe 17 octombrie 1889, primul tren a rebrusat la Dorneşti şi a plecat spre Rădăuţi, localitate situată la o distanţă de 8 km. Mai există o ramificaţie, şi anume linia 518, Dorneşti – Siret, despre care puteţi citi aici.


Semnalul mecanic de intrare în Gara Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_40-SemnaluldeintrareingaraDornesti_

Limitare de viteză la intrarea în Gara Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_41-LimitaredevitezalaintrareainGara

Exemplu negativ de comportament al camerei digitale in faţa ploii
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_42-Exemplunegativdecomportamentalca

Gara din Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_43-GaradinDornesti_resize


14:40

În Dorneşti, cele două locomotive diesel-hidraulice rebrusează, însă păstrându-se ordinea de tracţiune: LDH 383 locomotiva nr. 1 şi LDH 583 locomotiva nr. 2. Din păcate, aşa cum aţi observat şi în ultimele fotografii de mai sus, aparatul foto a luat-o razna datorită gramelor de apă dulce care i-au scăldat circuitele. Imaginea a devenit roz, apoi displayul nu ştia decât să afişeze culoarea neagră. Am încercat s-o readuc la viaţă, însă momentan se părea că viaţa ei luase sfârşit. TRAGIC! Am scos telefonul din dotare şi aşteptam, nervos, plecarea trenului spre Rădăuţi. Pe linia 2, un alt tren personal aştepta să plece spre Suceava…


Vreme urâtă pentru vagoanele cisternă din Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_44-Vremeuratapentruvagoanelecistern

Pe linia 2, un alt tren aştepta plecarea spre Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_45-Pelinia2unalttrenasteptaplecarea


În drum spre Rădăuţi, am stat pe coridorul ultimului vagon şi m-am tot „certat” cu aparatul foto, cerându-i îndurare… Dar trenul înaintează, lasă în urmă tristeţea mea, iar ploaia încă mai spăla pământurile rădăuţene. În continuare, vă prezint câteva fotografii realizate cu un Sony Ericsson K500i, un telefon care m-a ţinut mai bine de 3 ani.

Dacă am vrea să vorbim despre istoricul acestei linii 515, Dorneşti – Nisipitu, am putea spune că a fost dată în funcţiune în 1889. Scopul construirii acestei căi ferate a fost transportul de marfă din inima Bucovinei la linia principală, Bucureşti – Suceava – Cernăuţi. Calea ferată trece prin Rădăuţi, cândva reşedinţa Episcopiei Ortodoxe. Mai apoi, drumul de fier se întinde de-a lungul văii râului Suceava, până ajunge la Nisipitu, aproape de frontiera cu Ucraina. În prezent, trenul circulă cu o viteză maximă de 40 de km/h între Dorneşti şi Nisipitu.


Locomotive Sulzer din depoul Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_46-LocomotiveSulzerdindepoulDornest

Vagon garat la o firmă din Rădăuţi, având cupla sistem rusesc
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_47-VagongaratlaofirmadinRadautiavan


La 8 km distanţă pe calea ferată de Dorneşti, se situează municipiul Rădăuţi. Este localizat în mijlocul Depresiunii Rădăuţi, se remarcă prin clădirile vechi din centru, prin Mănăstirea Bogdana, prin Statuia ecvestră a lui Bogdan Vodă. Parcurile acestui oraş sunt pline de verdeaţă, iar străzile sunt înguste şi neaglomerate. Însă merită de aminti că înainte de a intra în oraş, pe partea stângă a căii ferate în sensul de mers Dorneşti – Rădăuţi, se află mai multe linii ferate care se desprind din linia principală. Mai multe informaţii despre cine şi cât a investit în combinatul de PAL de la Rădăuţi, vă invit să citiţi o ştire de la Ziarul Financiar.


Un Rai de linii ferate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_48-UnRaideliniiferate_resize

Fabrica de PAL de la Rădăuţi, investiţie austriacă marca Egger
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_49-FabricadePALdelaRadautiinvestiti


După ce am trecut prin cel de-al doilea oraş din Europa în care trenul împarte cimitirul în două (puteţi citi despre acest subiect aici), am ajuns în Halta de călători Horodnic. Situată la 5 km de Rădăuţi, staţia de tren reprezintă acum o căsuţă albă. Mi-ar fi plăcut să o văd văruită într-o culoare cărămiziu-vişinie, la fel ca Gara Suceava Burdujeni.


Halta de călători Horodnic
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_50-HaltadecalatoriHorodnic_resize


15:20

După lungi lupte seculare, culorile au revenit pe ecranul display-ului şi am putut surprinde realitatea în adevăratele ei culori. DN 2H este o şosea care se joacă de-a şoarecele şi pisica cu calea ferată. Până la următoarea staţie, trenul are indicaţie să şuiere la fiecare dintre cele 8-9 pasaje peste care trec, rapid, maşini. Peisajele din zonă arată un peisaj de podiş întins, mărginit de dealuri înalte şi ape care scaldă pământurile bogate ale Bucovinei.


Spre Gălăneşti, vedere din vagonul 1
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_51-SpreGalanestidinvagonul1_resize

Şosea vs. cale ferată
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_52-Soseauavscaleaferata_resize

Ce mai lăsăm în urmă în afară de mult mult verde…?
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_53-Cemailasaminurmainafarademultmul

Copaci stingheri care absorb puţinele emisii toxice de prin zonă
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_54-Copacistinghericareabsorbputinel

Curbă periculoasă la stânga... dar nu şi pentru trenul nostru
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_55-Curbapericuloasalastanganusipent


15:30

La 7 km de Halta de călători Horodnic, se află staţia Gălăneşti. Este mărginită de semnale mecanice în stare perfectă de funcţionare, în timp ce numărul de linii existente să ridică la 3. Norii au dat semnale că se vor răzbuna cât mai curând, vrând să uite parcă tot ce-a fost până acum câteva zeci de minute. Marginea peronului gării este vopsită cu var, iar un impiegat de mişcare voinic îi dă un ordin de circulaţie domnului mecanic al trenului.


Hai sa intrăm în Gălăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_56-HaisaintraminGalanesti_resize

Liber pe linie directă, cu viteză stabilită! Semaforul de ieşire ordonă oprirea
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_57-Liberpeliniedirectacuvitezastabi

Semnalul de ieşire din Gălăneşti spre Rădăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_58-SemnaluldeiesiredinGalanestispre

Intrare in Gălăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_59-IntrareinGalanesti_resize

Peronul de aşteptare al staţiei Gălăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_60-PeronuldeasteptarealstatieiGalan

Clădirea Gării Gălăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_61-CladireagariidinGalanesti_resize

Un impiegat de mişcare, o rampă uitată de încărcare-descăcare şi un tren care vrea să ajungă la Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_62-Unimpiegatdemiscareorampauitatad


6 km mai departe de Gălăneşti se află Vicovu de Jos, iar trenul porneşte încet spre următorii kilometri. Cele două locomotive alungă liniştea din Gălăneşti şi vestesc plecarea din staţie, în timp ce impiegatul de mişcare priveşte atent la tren şi ridică discul verde. Drumul de fier spre locul de baştină al Sofiei Vicoveanca se întinde în curbe şi în porţiuni drepte, în timp ce eu îmi iau gândurile şi mă îndrept spre ultimul vagon. Un motociclist şi-o motocicletă accelerează spre est, pe drumul curat şi lucitor în bătăile razelor unui soare învingător.


Simbolul liniei 515 nu este cel al vitezei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_63-Simbolulliniei515nuestecelalvite

...ci este acela al abaterilor lente şi al verdelui crud
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_64-ciacelalabaterilorlentesialverde

Tot înainte, cu mult curaj, spre Vicovu de Jos
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_65-TotinaintecumultcurajspreVicovud

Adio, dar ne revedem diseară, Gălăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_66-AdiodarnerevedemdisearaGalanesti

Natura vie, îngrijită
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_67-Naturavieingrijita_resize

Spre Halta de Călători Vicovu de Jos
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_68-SpreHaltadeCalatoriVicovudeJos_r

Motoreta ţine pasul cu noi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_69-Motoretatinepasulcunoi_resize


15:40

Trenul ştie să se facă cunoscut prin natură la fel cum o furtună de vară ştie să sperie vieţuitoarele de pe pământ. Calea ferată de la Vicovu de Jos este reprezentată de două linii, dintre care numai una este folosită în mod curent. Clădirea staţiei este de un farmec aparte. Da, ştiu că starea gării este deplorabilă şi geamurile au ca decoraţiuni gratiile, însă forma acesteia, hornurile şi peronul, precum şi staţia de încărcare/descărcare înseamnă mai mult în visele mele. Natura înconjoară spaţiul căii ferate, încât zici că trenul nu e altceva decât un explorator în Jungla Amazoniană.


Şarpele albastru trece aproape de casele oamenilor
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_70-Sarpelealbastrutrecepelangacasel

Oare ce vreme ne aşteaptă dincolo de Gura Putnei?
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_71-OareceneasteaptadincolodeGuraPut

Apa obraznică, un alt duşman feroce al căii ferate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_72-Apaobraznicaunaltdusmanferocealc

Suntem în Jungla Ama... nu... suntem în Vicovu de Jos
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_73-SunteminJunglaAmanusunteminVicov

O aparentă escală dintr-un vehicul neaerian
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_74-Oaparentaescaladintr-unvehiculne

Cale ferată dezmembrată, la 26 de km de Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_75-Caleferatadezmembratala25dekmdeD

Staţia Vicovu de Jos
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_76-StatiaVicovudeJos_resize

Urme firave de fostă industrie
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_77-Urmefiravedeindustrie_resize


Nu ştiu alte sate cum sunt, dar eu când am văzut că Vicovul are 2 staţii la o distanţă de 2 km una de cealaltă, am rămas plăcut surprins. Vicovenii de sus au gara lor, vicovenii de jos au şi ei gara lor, că n-or fi mai prejos. Câte un râuleţ timid, dar tulbure, îşi face drum de-a lungul terasamentului căii ferate. La trecerea la nivel cu calea ferată, drumurile aveau bariere speciale. De ce speciale? Pentru că fiecare braţ al opreliştei era manevrat de un domn în vârstă, cu pălărie în cap şi îmbibat cu simţul datoriei.


Spre Vicovu de Sus
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_78-SpreVicovudeSus_resize

Peisaj vicovean
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_79-Peisajvicovean_resize

Un moş acţionează bariera, iar maşinile îşi urmează cursul vioi spre Rădăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_80-Unmosactioneazabarieraiarmasinil

Drumuri paralele, destinaţii diferite
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_81-Drumuriparaleledestinatiidiferit

Curbă fotografică spre stânga, la intrare în Statia Vicovu de Sus
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_81-Curbafotograficasprestangalaintr

Pământuri vicovene, lucrate şi gata-gata de semănat
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_82-Pamanturivicovenelucratesigata-g

Complex rezidenţial modern a la Vicov
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_83-ComplexrezidentialalaVicov_resiz


15:50

Belşugul pământului negru şi prospeţimea culorii verzi din aceste zone îmi confirmă faptul că legumele şi fructele care cresc aici sunt cele mai bune din lume. Linia ferată îşi are locul de-a lungul unui complex rezidenţial (sau motel) foarte frumos construit, cu finisaje moderne şi culori atrăgătoare. Doar oamenii şi ceferiştii mai ştiu că trenul opreşte în Halta de Călători Vicovu de Sus, pentru că nu am văzut pe nicăieri vreo clădire (părăsită) pe care să scrie localitatea.


Trenul se hodineşte oleacă în Gara Vicovu de Sus
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_84-TrenulseodihnesteoleacainGaraBiv

Un loc viu prin care curge sânge bucovinean
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_85-Unlocviuprincarecurgesangebucovi


Din păcate, la ieşirea din Vicovu de Sus spre Bivolăria, exista un semnal mecanic de intrare în gară, însă nu mai funcţiona. „X”-ul specific i-a tăiat, sper că nu definitiv, avântul. Era sezonul păpădiilor aici în inima Bucovinei. Casele oamenilor sunt construite de o parte şi de alta a căii ferate. Ele sunt îngrijite, arătoase, iar unele dintre ele îşi făceau loc nou sub soare. Pomii plantaţi de-a lungul drumului rutier fac o separaţie între drumul de fier şi acesta.


Semnal glumeţ (de neluat în seamă)
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_86-Semnalglumetdeneluatinseama_resi

Tot înainte spre halta de călători Bivolăria
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_87-TotinaintesprehaltadecalatoriBiv

Stâlpi de telegraf, folosiţi cu încredere de Calea Ferată Română
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_88-Stalpidetelegrafifolositicuincre

Suceava - Nisipitu şi retur, plăci de destinaţie ale unui tren de colecţie
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_89-Suceava-Nisipitusireturplacidede


La doar 3 km de ultima haltă de călători, trenul ajunge şi în Bivolăria. De aici coboară câţiva vârstnici şi urcă vreo 10 persoane, dintre care un bărbat îşi urcă bicicleta în vagon. Probabil dorea să ajungă în Gura Putnei fără să mai pedaleze încă 3 km.


Şedinţă foto în Halta Bivolăria
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_90-SedintafotoinHaltaBivolaria_resi

Nici urmă de dispozitive de ridicare a vagonului pentru vapoare...
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_91-Niciurmadedispozitivederidicarea

Un om îşi urcă bicicleta în trenul de Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_92-UnomisiurcabicicletaintrenuldeNi


Spre Gura Putnei, linia are un semnal fix care indică o declivitate de 2 mm/m pe o distanţă de 500 de m. Dealurile şi munţii încep să îngrămădească orizontul şi parcă înţeapă norii cu arborii de pe coastele înalte. Pe această secţiune, Bivolăria – Gura Putnei, aş putea spune că sunt cele mai frumoase curbe din toată secţia 515. Imaginea unui tren compus din două locomotive diesel-hidraulice şi 6 vagoane de călători îmi va rămâne adânc în memoria sufletului meu de FeRoviaR.


Spre Gura Putnei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_93-SpreGuraPutnei_resize

Trenul şerpiueşte, iarba înverzeşte...
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_94-Trenulserpiuesteiarbainverzeste_

O curbă foarte frumoasă pe linia 515
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_95-Ocurbafoartefrumoasapelinia515_r


16:00

Indicatorul hectometric arată 32 + 2, iar semnalul luminos indică galben clipitor, semn că în Gura Putnei suntem aşteptaţi. Nu se poate vorbi aici de întârzieri, pentru că, deşi trenul merge mai lent, ajunge la ora stabilită în staţii. Stâlpii telegrafici aşezaţi pe partea stângă a sensului de mers spre direcţia nord-est încă se ţin bine pe picior, însă sunt curios tare dacă se mai transmit informaţii de-a lungul celor 12 fire. Aceşti stâlpi mi-i imaginez un suport de rândunele aşezate pe fiecare izolator de sticlă verde.


Un semnal prevestitor de intrare în Gara Gura Putnei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_96-UnsemnalprevestitordeintrareinGa

Spre Gura Putnei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_97-SpreGuraPutnei_resize

Iată că Gura Putnei ne primeşte cu braţele deschise... înclinate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_98-IatacaGuraPutneineprimestecubrat

Stâlpi telegrafici, drumuri proaste şi un biciclist ambiţios
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_99-Stalpitelegraficidrumuriproastes

Un singur semnal de ieşire din gara Gura Putnei spre Rădăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_100-UnsingursemnaldeiesiredingaraGu


Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Mar Dec 15, 2009 5:24 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6759
Data de inscriere : 12/02/2009

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Empty
MesajSubiect: Re: Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească   Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Icon_minitimeMar Dec 15, 2009 5:22 pm

Aici trenul care pleacă din Suceava se desparte simetric în două trenuri. Un tren cu locomotiva diesel-hidraulică 583 şi trei vagoane pleacă spre Putna, iar LDH 383 va călători cu alte trei vagoane până la Nisipitu. Gara cuprinde 4 linii, dintre care liniile 2, 3 şi 4 sunt circulabile.


Ne-am ales o linie şi am intrat pe ea
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_101-Ne-amalesoliniesiamintratpeea_r

Trenul staţionează şi fotograful pozează
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_102-Trenulstationeazasifotografulpo

Vedere spre direcţia Rădăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_103-VederespredirectiaRadauti_resiz


16:10

După ce trenul îşi invită călătorii să coboare sau să urce, sub atenta supraveghere a celor 2 naşi din trenul de Nisipitu şi a celor 2 doamne-naş din trenul de Putna, locomotiva 383 trece pe linia 4, pentru a lăsa cale liberă trenului de Putna. 7 km mai înainte, „capra cu trei iezi” va ajunge în localitatea unde se găseşte Mormântul domnitorului moldovean, Ştefan cel Mare, din cadrul Mănăstirii de la Putna. De menţionat despre această rută (Gura Putnei - Putna) este că ea a fost construită între 1897 şi 1915 de către societatea Neue Bukowiner-Lokalbahnen. Imediat după ce trenul de Putna iese din gară, un indicator de declivitate anunţă o pantă de 13 mm/m pe o distanţă de 700 de m.


S-a rupt trenul de Putna
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_104-S-arupttrenuldePutna_resize

Trenul pleacă şi se duce
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_105-Trenulpleacasiseduce_resize

Cele două capre cu câte trei iezi ale Bucovinei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_106-CeledouacaprecutreiiezialeBucov

LDH 383 îşi recapătă poziţia
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_107-LDH383isirecapatapozitia_resize


16:20

După ce trenul a staţionat în Gura Putnei aproximativ 20 de minute, el porneşte spre următoarea staţie – Straja, care se află la 7,5 km depărtare. În drum spre Halta Straja, calea ferată va întâlni peste 10 pasaje cu Crucea Sfântului Andrei de o parte şi de alta a căii ferate.


Staţia Gura Putnei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_108-StatiaGuraPutnei_resize

Nu ne-a mai rămas decât Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_109-Nune-amairamasdecatNisipitu_res

Ramificaţia Gura Putnei – Putna
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_110-RamificatieGuraPutnei-Putna_res

Semnalul mecanic de intrare în Gara Gura Putnei dinspre Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_111-SemnalulmecanicdeintrareinGaraG


Nu departe de Gura Putnei, calea ferată calcă peste râul Putna fără să se ude în papuci, mulţumită unui pod metalic. Din câte am înţeles şi am citit prin presă, acest pod a fost rupt în urma inundaţiilor din iulie 2008. Râurile de munte sunt foarte periculoase, ele absorb toată apa de la munte care cade sub formă de precipitaţii, urmând ca la gura de vărsare în alte râuri să rupă poduri, drumuri şi să inunde casele oamenilor. Natura este frumoasă, ruta 515, Gura Putnei – Nisipitu poate închide gura multor oameni care zic că România nu este frumoasă. Însă tot natura, deranjată de tăierea masivă a pădurilor, nu mai poate absorbi volumul imens de apă din precipitaţii şi se răzvrăteşte împotriva noastră, a tuturor.


Podul peste râul Putna, care se varsă în râul Suceava în imediata apropiere a căii ferate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_112-PodulpesteraulPutnacaresevarsai

Un râu cu intenţii ucigaşe pentru calea ferată
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_113-Unraucuintentiiucigasepentrucal

De aici, peisajul începe să nu mai aibă nevoie de comentarii
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_114-Deaicipeisajulincepesanumaiaiba

Momente de călătorie…
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_115-momentedecalatorie_resize

Ce avem înainte...
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_116-Ceaveminainte_resize

////

Şi ce am lăsat în urmă
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_117-Siceamlasatinurma_resize

Natura virgină
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_118-Naturavirgina_resize

Spre Straja
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_119-SpreStraja_resize

Fumul locomotivei este absorbit imediat de pădurea verde
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_120-Fumulesteabsorbitimediatdepadur


16:30

Am călătorit, pentru prima dată, cu trenul, la o distanţă atât de aproape de graniţa cu Ucraina - doar 3 km. După ce am plecat din Gura Putnei, verdele pădurii pur şi simplu invadează vederea, ecranul şi mintea, astfel că nu-mi rămâne decât să vă invit să urmăriţi curgerea fotografiilor.


Mulţi mulţi brazi în cale
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_121-Multimultibrazi_resize

Vecini buni sau vecini răi - râul Suceava şi calea ferată
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_122-Vecinibunisauvecinirai-raulSuce

Copacii se întorc în timp şi devin din ce în ce mai primăvărateci
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_123-Copaciiseintorcintimpsidevindin

Un podeţ uitat de lume, dar care înseamnă o verigă importantă în calea ferată
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_124-Unpodetuitatdelumedarcareinseam

N.A.T.U.R.E.
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_125-NATURE_resize

N.A.T.U.R.E. no. 2
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_126-NATUREno2_resize

N.A.T.U.R.E. no. 3
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_129-NATUREno3_resize

Trenul... şi el pe acolo
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_127-Trenulsielpeacolo_resize

Un râu liniştit la prima vedere
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_128-Unraulinistitlaprimavedere_resi

Oxigen
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_130-Oxigen_resize

Ne apropiem de Halta de Călători Straja
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_131-NeapropiemdeHaltadeCalatoriStra

Straja văzută din tren
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_132-Strajavazutadintren_resize

Locomotiva înaintează, trenul şi el după ea
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_133-Locomotivainainteazatrenulsield

N.A.T.U.R.E. no. 4
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_134-NATUREno4_resize

N.A.T.U.R.E. no. 5
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_135-NATUREno5_resize

N.A.T.U.R.E. no. 6
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_136-NATUREno6_resize

Un albastru infinit de mic, un verde infinit de mare
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_137-Unalbastruinfinitdemicunverdein

Un podeţ, şi el pe acolo
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_138-Unpodetsielpeacolo_resize

Borna hectometrică 39 + 6
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_139-Bornahectomertica396_resize

Un pârâiaş care hrăneşte cu apa terasamentul căii ferate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_140-Unparaiascarehranestecuapateras

Culori arse de frumuseţea naturii
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_141-Culoriarsedefrumuseteanaturii_r


Straja, o localitate care se întinde de-a lungul căii ferate şi de-a lungul drumului judeţean 209C. Din păcate, în urma inundaţiilor din 2008, aluviunile venite de pe versanţi au măturat calea ferată, făcând astfel impracticabilă calea ferată. Din fericire, oamenii au la dispoziţie microbuze care pleacă din oră în oră spre Rădăuţi / Suceava. Pentru mai multe informaţii despre această localitate, vă invit călduros să accesaţi acest link.


1000 de metri pana in Straja
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_142-1000demetripanainStraja_resize

Natura înconjurată de albastrul trenului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_143-Naturainconjuratadealbastrultre

Curbă la dreapta, aproape de luciul apei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_144-Curbaladreaptaaproapedeluciulap

Captură proaspătă adusă din pădure
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_145-Capturaproaspataadusadinpadure_

Domnul biciclist coboară la Straja, aşa cum anticipam
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_146-DomnulbiciclistcoboaralaStrajaa

Clădirea din imagine nu este o gară CFR, ci se zice că ar fi aparţinut controversatului şef de oaste al CFR-ului, Mihai Necolaiciuc
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_147-CladireadinimaginenuesteogaraCF

N.A.T.U.R.E. of Straja
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_148-NATUREofStraja_resize

Plecarea Trenului Personal din Straja
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_149-PlecareaTrenuluiPersonaldinStra


16:40

5 kilometri după Halta de Călători Straja se află Halta Falcău. Altitudinea medie a amplasării căii ferate este între 500 şi 600 de metri.


Destinaţia următoare – Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_150-Destinatiaurmatoare-Falcau_resi

Un pârâiaş care vine de la 800 de metri altitudine
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_151-Unparaiascarevinedela800demetri

Tot înainte, spre Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_152-TotinaintespreNisipitu_resize

Tren de 3 vagoane, făcându-şi loc prin zona verde
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_153-Trende3vagoanefacandu-silocprin

Locomotiva îmi face cu ochiul, însă mecanicul se tot mira... se tot mira...
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_154-Locomotivaimifaceochiulinsameca

Râul şi cu calea ferată... vecini de mai bine de un veac
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_155-Raulsicucaleaferatavecinidemaib

O altă curbă la stânga
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_156-Oaltacurbalastanga_resize

O alta curbă la dreapta
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_157-Oaltacurbaladreapta_resize

Urme de reparaţii efectuate datorită inundaţiilor din 2002
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_158-Urmedereparatiiefectuatedatorit

O cascadă simpatică, dar vicleană pe timp de vară
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_159-Ocascadasimpaticadarvicleanapet

Mult mult muuult verde
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_160-Multmultmuuultverde_resize

Hai să dăm o raită prin pădurice
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_161-Haisadamoraitaprinpadurice_resi

Prefer să prind copaci în faţă decât stâlpi din beton
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_162-Prefersaprindcopaciinfatadecats

Ne apropiem de Halta Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_163-NeapropiemdeHaltadeCalatoriFalc

N.A.T.U.R.E. of Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_164-NatureofFalcau_resize


16:50

Iată că la Falcău trenul ajunge la ora stabilită, lăsând vreo 20 de călători să ajungă la casele lor. Din câte am observat în zonă, staţia are 3 linii, dintre care una este folosită pentru trenul personal, iar una are sabotul roşu pus, semn că pe aici se auzeau des motoarele locomotivelor dedicate tractării trenurilor de marfă. Vis-a-vis de clădirea gării, se află o fabrică de prelucrare a lemnului, care deţine deschidere la calea ferată. Despre această fabrică am citit pe wikipedia că producea aproximativ 7% din cheresteaua României şi munceau aproape 700 de muncitori. De asemenea, merită amintit că înainte de a intra în gară am zărit un semnal prevestitor.


Staţia Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_165-StatiaFalcau_resize

Intrare în curbă în staţia Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_166-IntrareincurbainstatiaFalcau_re

Sabotul roşu care aminteşte de vremuri calde
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_167-Sabotulrosucareamintestedevremu

Părăsim Halta Falcău
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_168-ParasimHaltaFalcau_resize

Semnalul îi şopteşte mecanicului şi numai lui să accelereze trenul
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_169-Semnaluliisoptesteluisinumailui

Semnalul mecanic de intrare în Gara Falcău, dinspre Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_170-SemnalulmecanicdeintrareinGaraF

Un zâmbet sincer de copil care râde la pozat
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_171-Unzambetsincerdecopilcareradela

Hai să mergem spre Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_172-HaisamergemspreBrodina_resize

Semnal prevestitor pentru Gara Falcău, venind dinspre Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_173-SemnalprevestitorpentruGaraFalc

Fotografii din Poiana Frasinului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_174-FotografiidinPoianaFrasinului_r

La 48 km de Dorneşti, trenul se încadrează în curbe succesive
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_175-La48kmdeDornestitrenulseincadre

Să admirăm priveliştea
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_176-Saadmiramprivelistea_resize


17:00

La 3,5 km de Falcău, se află staţia Brodina. Am auzit de prin lume că în apropiere de această localitate există cabana Sadău, care oferă turiştilor o privelişte excepţională. De asemenea, pasionaţii de pescuit îşi pot odihni undiţele la o păstrăvărie nemediatizată. Ceea ce m-a surprins prin această zonă au fost copacii care încă mai aveau floarea albă, stare pe care o veţi observa şi voi mai târziu în fotografii. Aşadar, ne îndreptăm spre Brodina.


Ne apropiem de Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_177-NeindreptamspreBrodina_resize

Intrăm în staţia Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_178-IntraminstatiaBrodina_resize

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_178-_resize


După plecarea din staţia Brodina, am traversat pentru penultima oară râul Suceava pe un viaduct frumos şi îngrijit. Cei 9,3 km (Brodina - Nisipitu) i-am parcurs în aproximativ 20 de km, însă fiecare secundă a fost trăită la maxim.


Viaductul de la Brodina peste râul obraznic al râului Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_179-ViaductuldelaBrodinapesteraulob

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_180-_resize

Viaductul de la Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_181-ViaductuldelaBrodina_resize

Trenul Personal 5633, la 9 km de Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_182-TrenulPersonal5633la9kmdeNisipi

În urmă lăsăm viaductul rotund
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_183-Inurmalasamviaductulrotund_resi

Spre Nisipitu!!!
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_184-SpreNisipitu_resize

N.A.T.U.R.E. by Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_185-NATUREbyBrodina_resize

Kilometru cu kilometru, tot mai aproape de destinaţia finală
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_186-Kilometrucukilometrutotmaiaproa

Pure wonderful nature
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_187-Purewonderfulnature_resize

Gospodăriile oamenilor salută cu respect trecerea trenului
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_188-Gospodariileoamenilorsalutacure

„Când pe stânga, când pe dreapta, aşa te vedeam în ultimul vagon” – mecanic LDH
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_189-Candpestangacandpedreaptaasatev

Copaci cu floare albă pe crengi în luna lui mai
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_190-Copacicufloarealbapecrengiinlun

Ne pregătim să traversăm râul Suceava pentru ultima dată
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_191-NepregatimsatraversamraulSuceav

Podul de peste râul Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_192-PoduldepesteraulSuceava_resize

În urmă, podul ne aşteaptă să trecem peste el şi la întoarcere
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_193-Inurmapodulneasteaptasatrecempe


17:10

Mi-am dat seama, odată cu parcurgerea acestei rute, Suceava – Nisipitu, că 515 nu înseamnă doar o înşiruire de staţii, unele cu hc, altele cu hcv. Natura, podurile, oamenii, copacii, peisajele insistent de verzi şi un tren compus dintr-o locomotivă diesel-hidraulică şi alte trei vagoane înţesate cu niscaiva călători fac din 515 o plimbare FeRoviaRă care se va termina în şirul de poze care urmează să se termine în curând.


Atenţie, urmează limitare de viteză peste 175 de metri
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_194-Atentieurmeazalimitaredevitezap

Lemnul şi trenul, moment fotografic
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_195-Lemncasasitrenmomentfotografic_

Continuăm să înaintăm, deşi peisajul ne invită să oprim pentru un moment de linişte
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_196-Continuamsainaintamdesipeisajul

Secretele României, dezvăluite de-a lungul căii ferate
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_197-SecreteleRomanieidezvaluitede-a

Ce lăsăm în urmă nu este deloc de ignorat
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_198-Celasaminurmanuestedelocdeignor

N.A.T.U.R.E. by Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_199-NATUREbyNisipitu_resize

Până şi drumul a rămas neasfaltat
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_200-Panasidrumularamasneasfaltat_re

Peisaj de primăvară autentic românesc
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_201-Peisajdeprimavaraautenticromane

Să mulţumim austriecilor pentru ceea ce au construit
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_202-Samultumimaustriecilorpentrucee

Râul Suceava încă ne urmăreşte
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_203-RaulSuceavaincaneurmareste_resi

Un Aro îşi face bine treaba prin zonă
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_204-UnAroisifacebinetreabaprinzona_

Ne apropiem, încet-încet, de Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_205-Neapropiemincet-incetdeNisipitu

Trenul, telefonul şi electricitatea, poştaşii localităţii Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_206-Trenultelefonulsielectricitatea

Deşi a fost ora 17, lumina încă mai ajungea printre dealurile Bucovinei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_207-Desiafostora17luminaincamaiajun

Această linie 515 are multe pasaje care necesită atenţie din partea agenţilor CFR… sau cel puţin necesita
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_208-Aceastalinie515aremultepasajeca

Apa curgătoare de munte, care ajunge să se verse abia în Siret, peste 100 de km
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_209-Apacurgatoaredemuntecareajunges

Hai că mai avem puţin
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_210-Haicamaiavemputin_resize

Copaci surprinşi în diferite nuanţe
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_211-Copacisurprinsiindiferitenuante


17:20

Desigur că poeţii României au ştiut să zugrăvească în nuanţe mult mai frumoase codrul nostru verde, însă ţin să vă mulţumesc dacă aţi ajuns până aici în urmărirea povestirii FeRoviaRe. Scârţâitul şinelor, aerul proaspăt de deal-munte, înfiripat cu câteva nuanţe de fum de locomotivă se pot observa şi simţi doar în direct…


Paleta care semnalizează existenţa unui semnal prevestitor
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_212-Paletacaresemnalizeazaexistenta

Nu luaţi în considerare semnalul mecanic
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_213-Nuluatiinconsideraresemnalulmec

Apropierea amurgului înceţoşează fotografiile
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_214-Apropiereaamurguluiincetoseazaf

O ultimă curbă spre stânga înainte de a intra în Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_215-Oultimacurbasprestangainaintede


La 17 şi 20 ajungem în Nisipitu, unde LDH 383 întoarce locomotiva pentru ca mai apoi să plece spre Suceava. De menţionat ar fi că această staţie deţine sau, mai bine zis, a deţinut o placă de întoarcere pentru locomotive. Când întoarce, locomotiva aproape că ajunge de drum, nu îl traversează, întoarce pe linia 2 şi revine în capul trenului. Cândva, conform unei hărţi din 1925, calea ferată trecea de Ulma, Seletin şi ajungea până în Izvoarele Sucevei.


Semnalul mecanic de ieşire din Nisipitu, pe liber
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_216-SemnalulmecanicdeiesiredinNisip

Locomotiva rebrusează într-un loc în care înainte locomotivele cu aburi întorceau cu ajutorul plăcii de întoarcere
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_217-Locomotivarebruseazaintr-unloci

Cândva, trenurile mergeau pe aici şi ajungeau în Ulma şi chiar în Izvoarele Sucevei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_218-Candvatrenurilemergeaupeaicisia


17:30

În timp ce am fost până la aprozarul din apropiere să-mi iau câte ceva de-ale gurii, naşii îşi anunţau pasagerii că trenul pleacă la 17:39. Deşi am purtat o discuţie mai aprigă pe parcursul călătoriei, la Nisipitu domnul controlor a înţeles că scopul meu de a face fotografii se rezumă numai şi numai la o tentă turistică şi recreativă.


Trenul este gata de plecare
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_219-Trenulestegatadeplecare_resize

Placa de întoarcere din Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_220-PlacadeintoarceredinNisipitu_re

Trenul Personal Nisipitu - Gura Putnei - Dărmăneşti – Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_221-TrenulPersonalNisipitu-GuraPutn

Placa turnantă de la Nisipitu
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_222-PlacaturnantadelaNisipitu_resiz


17:40

Ora de plecare a sosit, astfel că mecanicul şuieră prelung o dată şi vagonul în care stăteam începe să se mişte. Mă aşez liniştit într-un compartiment, bucuros că norii de ploaie din Suceava nu au ajuns şi până în Nisipitu. De aici, calea ferată este într-o continuă coborâre, astfel că trenul alunecă parcă mai uşor. Lumina solară dispare din ce în ce mai mult.


La revedere, Nisipitu!
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_223-LarevedereNisipitu_resize


17:50


Din staţiile prin care am trecut, Brodina, Falcău, Straja, Gura Putnei şi tot aşa mai departe, câţiva călători se urcă într-un tren de seară care va ajunge la 20:52 în Gara Suceava – Burdujeni.


Podul FeRoviaR peste râul Suceava din apropierea staţiei Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_224-PodulFeRoviaRpesteraulSuceavadi

Curbă bruscă la dreapta, înainte de a intra în Staţia Brodina
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_225-Curbabruscaladreaptainaintedeai


18:30

Semnalul de intrare în Gara Gura Putnei
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_226-SemnaluldeintrareinGaraGuraPutn


19:30

Trenul Personal P5634, Nisipitu – Suceava, soseşte în staţia Rădăuţi la ora 19:30 şi aşteaptă crucea cu Trenul Personal P5623, Suceava – Putna. Îmi fac timp să pozez tot trenul, după care mă urc înapoi în el.

Îmi amintesc că acest tren, în 2006, intra ca un adevărat ren al lui Moş Crăciun în Gara Rădăuţi, scotea aburi din toate părţile locomotivei şi a vagonului şi crea o imagine de vis. Zăpada pe care călcam atunci era sub semnul dragostei, însă trenul de atunci m-a adus spre casă şi îmi amintesc bine că a fost ultima şansă de a mă întoarce în Fălticeni cu batista curată. Nu mai exista nicio legătură (autocar sau tren) care să mă întoarcă în Suceava. Ultimul maxi-taxi pleca la 19, iar autocarele Rădăuţi – Bucureşti la 19:15.

Oricum, ceea ce este de remarcat este că în 2006 încă se mai foloseau locomotive cu generatoare de abur pentru cele 3-4 vagoane Dimitrov, cu câte venea trenul de la Nisipitu. Imaginea unei locomotive cu 3 faruri şi cu mult abur împrejur, intrând în Gara Rădăuţi îmi va stărui în memorie multă multă vreme. Despre vagoane Dimitrov şi trenuri mai vechi, vă invit să vizionaţi o galerie de imagini de pe railfaneurope şi de pe railclub.ru.


La Rădăuţi
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_227-LaRadauti_resize

La Rădăuţi, LDH 383 se pregăteşte să plece cu P5634 spre Suceava
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_228-LaRadautiLDH383sepregatestesapl


19:40

Pe drumul Rădăuţi – Dorneşti am reuşit să fotografiez o reclivă a unei locomotive diesel-electrice care a aparţinut combinatului de PAL austriac. Spun a aparţinut deoarece în zilele noastre acum ea nu mai există, decât boghiurile Co-Co.


Una dintre locomotivele de manevră ale fabricii de PAL austriece
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_229-Unadintrelocomotiveledemanevraa

O fantomă neinvizibilă a unei LDE de clasa muncitoare
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_230-OfantomaneinvizibilaauneiLDEdec


19:50

La Dorneşti, LDH 383 rebrusează. Aici, triajul gării este umplut cu multe vagoane de marfă, pe care le-am văzut şi în timpul după-amiezii. Ca fapt divers, merită de amintit că Dorneştiul este reprezentat în ziarele dedicate fotbalului de Clubul Sportiv Locomotiva Dorneşti.


Locomotiva rebrusează la Dorneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_231-LocomotivafacerebrusmentlaDorne


20:30

Dărmăneşti
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_232-Darmanesti_resize


20:40

În Iţcani, Trenul Personal Nisipitu – Suceava intră pe linia 1. De aici, primeşte liber pe abătută pe sensul stâng de mers spre Burdujeni, drept pentru care va circula cu 10 km/h datorită unui macaz pe care abia… îl mai ţin şalele.


Trenul personal ajunge în Iţcani la 20:47
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_233-TrenulpersonalajungeinItcanila2

Gara Suceava Burdujeni, sub luminile-i de noapte
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Th_234-GaraSuceavaBurdujenisubluminile


Şi astfel, călătoria mea FeRoviaRă din mai 2008 se încheie cu fotografia unei gări Suceava Burdujeni de seară, când trenul ajunge în staţie şi îşi coboară călătorii veniţi de la 91 de km distanţă. Apoi, locomotiva duce vagoanele de călători în revizia tehnică, după care LDH 383 merge să se odihnească în depoul Suceava Nord după un drum de aproape 200 de km.

Dacă vă întrebaţi de ce în zilele noastre trenul nu mai ajunge până la Nisipitu, răspunsul îl veţi descoperi singuri după ce veţi urmări acest clip. Totodată, despre dezastrul care a avut loc pe această secţie, vă invit să citiţi articolele din presa vremii: Monitorul de Suceava, comunicat CFR.

Vă mulţumesc pentru atenţie şi sper ca incursiunea în natura liniei 515, Suceava – Nisipitu, să vă aducă în suflet numai sentimente frumoase. De asemenea, vă invit să urmăriţi mai jos filmul dedicat acestei călătorii FeRoviaRe.


https://www.youtube.com/watch?v=RBCnZ8baZJs
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
dan ciprian

dan ciprian


Numarul mesajelor : 169
Varsta : 44
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 5408
Data de inscriere : 22/01/2010

Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Empty
MesajSubiect: Re: Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească   Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Icon_minitimeDum Feb 28, 2010 12:38 pm

Foarte frumoase locuri, frumaoasa linie, sper sa jung si eu acolo candva... Smile
Sus In jos
Continut sponsorizat





Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Empty
MesajSubiect: Re: Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească   Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească Icon_minitime

Sus In jos
 
Excursie FeRoviaRă Suceava - Nisipitu: TrenoNatură românească
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Industria feroviara romaneasca
» Linia 513: Excursie FeRoviaRă Cacica
» Excursie feroviara Oltenia 22-24 iulie 2009
» Din Pasiune - Excursie feroviara Timisoara - Caransebes
» Din Pasiune - Excursie feroviara - Timisoara - Radna

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: