Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Complex feroviar Bucuresti

In jos 
+5
riciu
IonutFanRailway
dan tm
Vitosa
Dr2005
9 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeMier 16 Aug 2023, 20:06

Ambele fire (intre Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava) au BLA, numai ca este un "BLA Specializat", care permite circulatia, la sector de bloc, pe fiecare fir numai intr-o anumita directie (nu si in directia opusa). Adica fiecare fir este "specializat" (destinat) , pentru circulatia la sector de bloc, numai intr-o anumita directie!

Ciudata pozitionarea acelui semnal prevestitor cu doua becuri!  In mod normal firul "specializat" de circulatie, spre statia Varteju, ar fi cel din dreapta (unde se afla semnalul BLA care face si functia de semnal prevestitor al statiei Varteju, cu 3+1 becuri)!

Ar fi interesant de vazut ce cuprinde (daca a fost intocmit) proiectul tehnic de modernizare si reconstructie a caii ferate de centura! In mod normal acesta ar trebui sa cuprinda urmatoarele:
-Reconstructia si modernizare infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza stabilita de 120 km/h (suficienta pentru trenurile de marfa si cele de calatori suburbane)
-Electrificarea in totalitate a cf de centura
-Dublarea aproape in totalitate a cf de centura (cu exceptia portiunii Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, unde nu este loc fizic in teren pentru dublarea cf de centura)
-Echiparea cu instalatii de centralizare electronica a tuturor statiilor si HM-urilor situate pe cf de centura (Mogosoaia, HM Otopeni, HM Voluntari, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Marfa, Ram. Abator, HM Popesti-Leordeni, HM Berceni, Jilava, HM Varteju, Bucuresti-Vest, Chiajna, Ram. Post Rudeni, Ram. Post Colentina)
-Echiparea liniei cu BLA banalizat, cu 4 indicatii.

Daca cf de centura ar fi reconstruita si modernizata, ar permite si dirijarea tuturor trenurilor de marfa care vin dinspre Craiova si Ploiesti si merg spre Constanta pe sectorul de nord al cf de centura (Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Pasarea) si astfel pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti, al M800, ar circula numai trenuri de calatori!

Tot pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti al M800 ar mai trebui construite cateva pasaje rutiere denivelate peste M800, astfel:

-Pasaj rutier denivelat peste M800 care sa lege Soseaua Nordului de strada Elena Vacarescu, pentru imbunatirea accesului spre cartierul de blocuri "Baneasa Noua"

-Pasaj rutier denivelat al strazii Avionului peste M800, pentru accesul spre cartierul ANL Henri Coanda

-Pasaj rutier denivelat peste M800 al soselei Petricani.
Sus In jos
Bebe




Numarul mesajelor : 92
Reputatie : 526
Data de inscriere : 06/03/2023

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 17 Aug 2023, 18:49

Ce capacitate intelectuala are acest trist individ.....cum le stie el pe toate
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 489
Data de inscriere : 04/08/2023

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 17 Aug 2023, 18:58

ldh80 a scris:
Ambele fire (intre Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava) au BLA, numai ca este un "BLA Specializat", care permite circulatia, la sector de bloc, pe fiecare fir numai intr-o anumita directie (nu si in directia opusa). Adica fiecare fir este "specializat" (destinat) , pentru circulatia la sector de bloc, numai intr-o anumita directie!

Ciudata pozitionarea acelui semnal prevestitor cu doua becuri!  In mod normal firul "specializat" de circulatie, spre statia Varteju, ar fi cel din dreapta (unde se afla semnalul BLA care face si functia de semnal prevestitor al statiei Varteju, cu 3+1 becuri)!

Ar fi interesant de vazut ce cuprinde (daca a fost intocmit) proiectul tehnic de modernizare si reconstructie a caii ferate de centura! In mod normal acesta ar trebui sa cuprinda urmatoarele:
-Reconstructia si modernizare infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza stabilita de 120 km/h (suficienta pentru trenurile de marfa si cele de calatori suburbane)
-Electrificarea in totalitate a cf de centura
-Dublarea aproape in totalitate a cf de centura (cu exceptia portiunii Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, unde nu este loc fizic in teren pentru dublarea cf de centura)
-Echiparea cu instalatii de centralizare electronica a tuturor statiilor si HM-urilor situate pe cf de centura (Mogosoaia, HM Otopeni, HM Voluntari, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Marfa, Ram. Abator, HM Popesti-Leordeni, HM Berceni, Jilava, HM Varteju, Bucuresti-Vest, Chiajna, Ram. Post Rudeni, Ram. Post Colentina)
 -Echiparea liniei cu BLA banalizat, cu 4 indicatii.

Daca cf de centura ar fi reconstruita si modernizata, ar permite si dirijarea tuturor trenurilor de marfa care vin dinspre Craiova si Ploiesti si merg spre Constanta pe sectorul de nord al cf de centura (Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Pasarea) si astfel pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti, al M800, ar circula numai trenuri de calatori!

Tot pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti al M800 ar mai trebui construite cateva pasaje rutiere denivelate peste M800, astfel:

-Pasaj rutier denivelat peste M800 care sa lege Soseaua Nordului de strada Elena Vacarescu, pentru imbunatirea accesului spre cartierul de blocuri "Baneasa Noua"

-Pasaj rutier denivelat al strazii Avionului peste M800, pentru accesul spre cartierul ANL Henri Coanda

-Pasaj rutier denivelat peste M800 al soselei Petricani.

Sa speram ca intr-o zi totul va deveni realitate, sunt mare fan al centuri CF din București Smile ar fi fost interesant sa fie facută o "a doua centura", o cale ferata dubla si electrificata paralela cu autostrada A0
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24833
Data de inscriere : 17/08/2011

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeVin 18 Aug 2023, 20:11

Centura se va dubla şi electrifica şi, cel puţin pentru următorii 30 de ani, e mai mult decât suficientă această investiţie. E puţin probabil că, în urma modernizării, va mai rămâne purcoiul de HM-uri actual, mai ales că nici LFI-uri nu (mai) sunt. În afară de Bucureşti Vest, Jilava, Bucureşti Sud, Voluntari şi Mogoşoaia + HM la Berceni (pentru LFI pentru Remat) şi HM la Popeşti Leordeni (pentru LFI Metrorex şi CET Progresu), restul nu mai au de ce să existe. Nu pun la socoteală Chiajna şi Chitila, că astea sunt oricum pe linii principale şi pe Coridoare TEN-T.

Ram. Abator nu mai există de mult, iar Abatorul e demolat de prin 1979, odată cu tot cartierul Laughing Linia spre CET Sud, unde e şi depozitul de păcură al Rezervelor de Stat, porneşte din Bucureşti Sud.


Nu se pune problema de pasaje la orice alee şi străduţă; intersecţiile cu DN-uri sunt toate denivelate, la fel cu drumuri de interes judeţean (acuş e gata şi pasajul de la Cernica). Pe când la drumurile de interes local... fără supărare, acolo e treaba primăriilor. La Voluntari nici Nicuşor, nici Pandele nu vor să se asocieze (doamna cu sârma în posterior voia să nu mai circule trenuri ziua ca să meargă ea mai lejer), la Avionului te duci nicăieri (mai eşti şi în zona de protecţie a Aeroportului Băneasa), iar la Elena Văcărescu visează tanti Clătite la pasaj, deşi va trebui să exproprieze atât Autobaza Nordului (mulţi râvnesc la terenul ăla), cât şi Parcul Mişu Întâi (dar pe care lumea îl ştie de Herăstrău) care am impresia că e monument istoric şi nu se poate distruge.

În rest, sunt pasaje peste Centură la Chitila, Otopeni, Ştefăneşti, Afumaţi, Cernica (în construcţie), Popeşti-Leordeni, Berceni, Măgurele, Bragadiru, Domneşti... deci destule. Să zicem că ar mai trebui unul la Mogoşoaia pe DN1A şi la Splai (discutabilă nevoia acestuia din urmă, câtă vreme a făcut Negoiţă pod în capătul străzii Nicolae Teclu şi dacă vii pe Splai şi vrei pe A2, poţi să o iei pe acolo, fără să mai cedezi trecerea traficului de pe DNCB).

TUIul se plăteşte la km şi niciodată un operator privat, deci nesubvenţionat, de marfă n-o să vrea să ocolească 30 km... traficul Constanţa - Curtici tot prin Băneasa va trece, mai ales că la Băneasa e facil şi schimbul de personal.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 09:46

De la Ram. Abator , din calea ferată de centura, se ramifica câteva linii industriale care deservesc niste depozite și ceea ce pare a fi niste rezervoare de ciment (pe Google Maps se observă și câteva vagoane garate acolo)!

Linia industrială pentru CET Progresul se ramifica de la Ram. Jilava și din grupa de marfă a stației București Progresul!

Ar exista un proiect de îndreptare, lărgirea și prelungire a străzii Avionului spre nord (cu pasaj rutier denivelat peste M800), pentru a face legătura cu cartierul ANL Henri Coandă, inclusiv prin modernizarea Drum Nisipoasa.

Proiectul ar fi mai amplu și ar prevedea inclusiv realizarea unei străzi noi, care sa plece din zona cartierului ANL Henri Coandă, cu tunel rutier pe sub pista aeroportului Băneasa, și să ajungă în zona intersecției Aleea Privighetorilor/Erou Iancu Nicolae și chiar la soseaua de centură!

Pasaj rutier denivelat care sa lege Soseaua Nordului cu strada Elena Văcărescu ar fi necesar, și pentru o foarte utila reconstrucție a liniilor de troleibuze care sa lege Gara de Nord de cartierele Herăstrău și Băneasa, prin reconstrucția/construcția infrastructurii pentru troleibuze pe: Gara de Nord- Piata Victoriei - Soseaua Kiseleff - Piata Presei Libere- Soseaua București Ploiești, până la Complexul Comercial Băneasa și respectiv pe traseul Piața Victoriei- Soseaua Aviatorilor- Bdul. Beijing- Soseaua Nordului- Strada Elena Vacarescu- Soseaua București Ploiești și transformarea autobazei Nordului și (sau in) garaj de troleibuze!
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 489
Data de inscriere : 04/08/2023

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 10:16

In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800?
Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800.

Statia CF Bucuresti Vest va avea pe viitor vreun beneficiu avand in vedere dezvoltarea rapida din zona?
Stiu ca are racord cu Metrorex si parca o unitate industriala (sau ceva depozit) de pe linia catre fosta CF Bucuresti-Cotroceni mai este activa!

Stiu ca era si un racord catre portul Bucuresti in apropriere de CF Bucuresti Progresul!


Ultima editare efectuata de catre IonutFanRailway in Sam 19 Aug 2023, 10:17, editata de 1 ori (Motiv : Corectarea de greseli a cuvintelor.)
Sus In jos
Bebe




Numarul mesajelor : 92
Reputatie : 526
Data de inscriere : 06/03/2023

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 12:36

bai ldh ramai la tine la husi acolo.Ce treaba ai tu troleibuzele prin bucuresti,habar nu ai despre ce este vorba,postezi numai balarii si imbecilitati non stop
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 19:27

Daca nu știați până la începutul anilor 80 au existat linii de troleibuze care ajungeau până la aeroportul Băneasa și până la parcul Herăstrău, desființarea lor fiind evident o mare greșeală ! Acele linii de troleibuze ar trebui reînființate (și duse până la Complexul Comercial Băneasa) !
Sus In jos
Cipri Andrei Neculai

Cipri Andrei Neculai


Numarul mesajelor : 379
Localizare : M400, km 130
Reputatie : 3162
Data de inscriere : 29/09/2016

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 21:38

IonutFanRailway a scris:
In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800?
Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800.


Din cate stiu, da. Nu pe acolo trece sezonierul Timisoara - Mangalia? Altfel nu cred ca l-ar fi dat pe Chiajna - Chitila cu rebrusare.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 21:47

Da, sezonierul Timișoara - Mangalia trecea pe linia de racord Bucureștii Noi Grupa "Guvernamentală" (aceea grupa de linii situata la nord de statia propriu- zisa Bucureștii Noi)- București Triaj Post 17- Ramificatia Pajura!

Acuma de ce i-au modificat traseul prin statia Chitila ?
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6381
Data de inscriere : 27/06/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 21:55

Nu s-a modificat nimic. Trece tot asa. Nu ajunge in Chitila.
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 489
Data de inscriere : 04/08/2023

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitimeSam 19 Aug 2023, 22:01

Cipri Andrei Neculai a scris:
IonutFanRailway a scris:
In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800?
Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800.


Din cate stiu, da. Nu pe acolo trece sezonierul Timisoara - Mangalia? Altfel nu cred ca l-ar fi dat pe Chiajna - Chitila cu rebrusare.

Super, sunt curios pe unde vor trece trenurile de marfa&călători in timpul procedurilor de demolare a pasajului Săbăreni.
Probabil vor opri in Chitila și de acolo locomotiva rebruseaza și dupa se circula pe ramificația de marfa dintre Chitila și Chiajna!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Complex feroviar Bucuresti
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» Complex feroviar Galati
» Gari din tara
» 107 : Rosiori Nord - Costesti
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» O scurta excursie intre Bucuresti Nord si Bucuresti Est cu Regio 13105

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: