Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Satu Mare (400)

In jos 
+9
SMDS
Dr2005
ldh80
sm-sulzer
Adirmvl
kristi kkk
Nesebar
Caravelle_Zg
Ionutz
13 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

Satu Mare (400) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 3 Icon_minitimeMar Mar 19, 2024 10:10 pm

Mircea, ideea limitării trenului la Baia Mare ia aparținut directorului general de la acea vreme (2017), reînființând Grupa Tehnică Călători de la Baia Mare  reducând astfel cheltuielile inutile cu căratul trenului la Satu Mare (TUI, motorină, plata orelor salariaților). Chiar tu ai spus că circula mai mult gol, și că făcea mult pe drum (de la BM la SM).
Ca tren de legătură BM -  > SM s-a înființat acel tren R 4324 (care nu circulă sâmbăta) compunerea automotor ADH.
Dar nu mai e consum de GM sau 060DA.
Într-adevăr nu au prevăzut dimineața tren SM  -  > BM care să îl prindă pe 4006.
Întrebarea e, Mircea tu de câte ori l-ai folosit la ora 4 avea călători de la SM (mulți, puțini)?
În România trenul a pierdut lupta cu rutierul tocmai datorită timpului de mers mare, sau trenuri puse la ore nepotrivite nevoilor cetățenilor, sau trenuri puse ca să își facă personalul CFR orele de muncă.
Și eu zic la fel că 1741/1742 nu va mai reveni. Probabil de la un mers următor (că o fi din decembrie anul ăsta, sau din decembrie de la anul, sau peste 2 ani, om vedea de la care) vor separa trenul prin Sighișoara de trenul prin Deda, și dacă după finalizarea lucrărilor Cluj - Oradea va merge la Satu Mare om vedea. Eu îl prevăd cu plecare din București ori la 22.15 ori la 23.15
Mircea, după electrificare la Oradea un schimb locomotivă se poate face și în 10 minute.
Florinelu, interesantă propunerea ta cu 4022/20 să meargă la SM.
Și ce mai observ, nici privatul nu e interesat să prindă trenul CFR C
R 10675 SM 5.44 BM 7.24
R 4020 BM 7.20 Cluj 11.30
A da nu sunt linii la BM, sunt multe trenuri între orele 7 și 8.
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2171
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 3 Icon_minitimeMier Mar 20, 2024 10:48 am

Vitosa a scris:
Mircea, ideea limitării trenului la Baia Mare ia aparținut directorului general de la acea vreme (2017), reînființând Grupa Tehnică Călători de la Baia Mare  reducând astfel cheltuielile inutile cu căratul trenului la Satu Mare (TUI, motorină, plata orelor salariaților). Chiar tu ai spus că circula mai mult gol, și că făcea mult pe drum (de la BM la SM).
Ca tren de legătură BM -  > SM s-a înființat acel tren R 4324 (care nu circulă sâmbăta) compunerea automotor ADH.
Dar nu mai e consum de GM sau 060DA.
Într-adevăr nu au prevăzut dimineața tren SM  -  > BM care să îl prindă pe 4006.
Întrebarea e, Mircea tu de câte ori l-ai folosit la ora 4 avea călători de la SM (mulți, puțini)?
În România trenul a pierdut lupta cu rutierul tocmai datorită timpului de mers mare, sau trenuri puse la ore nepotrivite nevoilor cetățenilor, sau trenuri puse ca să își facă personalul CFR orele de muncă.
Și eu zic la fel că 1741/1742 nu va mai reveni. Probabil de la un mers următor (că o fi din decembrie anul ăsta, sau din decembrie de la anul, sau peste 2 ani, om vedea de la care) vor separa trenul prin Sighișoara de trenul prin Deda, și dacă după finalizarea lucrărilor Cluj - Oradea va merge la Satu Mare om vedea. Eu îl prevăd cu plecare din București ori la 22.15 ori la 23.15
Mircea, după electrificare la Oradea un schimb locomotivă se poate face și în 10 minute.
Florinelu, interesantă propunerea ta cu 4022/20 să meargă la SM.
Și ce mai observ, nici privatul nu e interesat să prindă trenul CFR C
R 10675 SM 5.44 BM 7.24
R 4020 BM 7.20 Cluj 11.30
A da nu sunt linii la BM, sunt multe trenuri între orele 7 și 8.

Perioada in care eu foloseam trenul (intens) era o perioada in care aveam 3 variante de trenuri:
1) bucuresteanul de ora 17, 1741/2 (plecare din SM, prin Oradea)
2) bucuresteanul de ora ... 4 dimineata parca (plecare din SM, prin Baia Mare, 1641)
3) sageata de 7 dimineata (plecare din SM, prin Zalau, nici asta nu stiu ce numar avea)
Eu am fost student in Cluj si actualmente lucrez si locuiesc in Cluj.
Pana la varsta de 26 de ani, cum tata era si este angajat al cailor ferate, am primit fie prin facultate, fie tata mi-a procurat (contra cost), permis de calatorie, cu reducere 50%.
De la facultate aveam permis de 24 file. Prin tata, era jumate parca, 12 file.

In fine, cum foloseam eu trenurile astea?
Duminica plecam de la Satu Mare, cat mai tarziu, luam 1741, de ora 17.
Vinerea, de obicei terminam cursurile pana dupa masa, si imi era maxim de convenabil sa iau 1642 spre Satu Mare. Inca si tin minte, ca avea plecare din Cluj la ora 16:50 si ajungea seara la ora 22 in Satu Mare.
In sesiunea, cum era program mai diferit, foloseam sageata. La 7 avea plecare din Satu Mare, si ajungea pe la 11:30 in Cluj. Ideal daca aveam examene dupa masa.
Si si mai fain era daca aveam examene dimineata, ca sageata pleca la 11, si ajungea seara pe la 6?

1741 o sa zic de pe acum, incontestabil e trenul cu cei mai multi calatori, pentru ca e convenabil. e trneul pe care l-am folosit cel mai mult. tot timpul a fost plin de la Satu Mare, o gramada mai aduna din Carei si cate ceva de la Valea lui Mihai si Diosig (bune caise au acolo apropo).
1642 era plin tot timpul intre CLuj Napoca si Baia Mare, spre Satu Mare era intr-adevar spre gol, iar sa iei 1641 la 4 dimineata, era pur gol de la Satu Mare. Eu de 2 ori am luat legatura asta (odata cand am mers pentru un concurs la Cluj, odata ca nu am mai prins locuri la 1741, duminica dupa masa), dar in schimb 1642 ala a durut cand l-au limitat la Baia Mare, ca m-a lasat in gara Baia Mare, apoi vineri, seara, pe intuneric, in gara aia dubioasa, sa il astept pe tata sa vina dupa mine, ca am avut intarziere, legatura nu a asteptat.
De asta zic ca era mai bine sa ramana 1642 pana la Satu Mare. Avea intarziere si legatura nu astepta si ramai pe drumuri.
Da, eu stiu ca poti cere controlorului sa astepte legatura si am facut asta, dar era deja asa obositor sa ajung seara la 11+ acasa, trenul tot intarzia, a fost si cand am ajuns dupa 12, asa ca am renuntat si am trecut la Fany. Cu tot raul de autocar.
Dar ok, eu nu sunt factor decizional, asa ca va invit sa il abordati pe dnul Borcuti, seful Reviziei de Vagoane Satu Mare, sa il intrebati ce parere are despre:
1) limitarea lui 1641/2 la Baia Mare
2) extinderea trenului 686/7 pana la Baia Mare
3) infiintarea unei revizii de vagoane la 60km de o alta revizie de vagoane mult mai bine dotata (Satu Mare)
Pentru ca am avut destule interactiuni cu dansul, chiar imi plac discutiile cu el, si a stipulat CLAR, ca oricat ai vrea sa eficientizezi 1641/2, NU e viabila o a doua revizie de vagoane la asa distanta scurta fata de alta, si a acuzat interese politice la mijloc, doar dati un mic search, cine conduce revizia de vagoane BM, si sotia cui e.

Si sageata cand au scos-o a fost o lovitura. 2 sageti mergeau spre Baia Mare pline, iar spre Satu mare, cu 50% capacitate.
Si sageata si 1641/2 puteau avea un mers de tren mai optimizat, dar e ok, a castigat Fany cu serviciile lor de cacao cum nu sperau vreodata sa castige. Pentru ca sunt foarte multi studenti din Satu Mare care studiaza la Cluj.
Deci (ca rezumat), al trneurilor cele mai folosite: 1741 (de o gramda- de ori), 1642 (super convenabil dupa masa), sageata (si cea de dimineata si cea de dupa masa, echilibrat)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Satu Mare (400) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 3 Icon_minitimeMier Mar 27, 2024 2:26 pm

Schita statiei CFR Satu-Mare, facuta cu ajutorul imaginilor Google Maps:

Statia aveea/are probabil 13 linii.

Satu Mare (400) - Pagina 3 Fara_t10
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2171
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 3 Icon_minitimeJoi Mar 28, 2024 9:18 am

ldh80 a scris:
Schita statiei CFR Satu-Mare, facuta cu ajutorul imaginilor Google Maps:

Statia aveea/are probabil 13 linii.

Satu Mare (400) - Pagina 3 Fara_t10

Cu gara e ok, mai mult sau mai putin, 2 corecturi sunt necesare, dar depoul de locomotive are lacune, si tare cred ca e vegetatia care te-a incurcat Smile

ti-am desenat eu schita depoului:
Satu Mare (400) - Pagina 3 Depoul10

Acuma cu gara ce nu e in regula...
Linia 13.
Linia aia e defapt o linie infundata. e linia pe care poti vedea din satelit ca sunt 5 vagoane mov/visinii/maronii, noci eu nu stiu ce sunt, stiu ca erau niste locuinte temporare ale muncitorilor la calea ferata. mna si linia se continua dupa vagoanele acelea pana in dreptul liniei infundate ce merge paralel cu hala mare.
A trebuit sa il intreb pe tata care e faza cu linia asta 13 infundata, e motivul oentru care si intarziu cu raspunsul, si aparent linia obisnuia sa fie ceva linie de descarcare a masinilor de pe vagoane platforma.
Masini care erau ulterior duse la drumul principal printre blocuri.
Si ca argument, la capatul linie 13 infundate, chiar si acum, se afla 2 vagoane platforma (uitate) pe care le stiu si eu din totdeauna. tu nu le-ai vazut pe harta pentru ca e plin de vegetatie acolo.
Zona asta de descarcare, imi zicea tata, obisnuia sa fie mai ingrijita, iar rampa de descarcare avea drum pietruit cu piatra cubica (abil ciordita in timp de personalul depoului) pana intre blocuri.
Piatra cubica n-a fost buna asa ca acuma se merge pe noroi, la pas, pana la blocuri. e mai bine (pe naiba)
dar racordul acela ce uneste linia de la intrarea in depou cu linia 13 n-a existat niciodata.

O alta chestie partiala, din nou, nu ai putut-o vedea din cauza vegetatiei, este acea mica linie ce se porneste din revizia de vagoane si merge pe sub podul (strada fabricii).
Chiar sub pod este un macaz si linia simpla devine dubla si amandoua mergand pana la strada Luceafarului.
Chiar inainte de strada Luceafarului, nu mai stiu unde, se transforma in 3 linii si merg in paralel cu strada Luceafarului pana la Posta Romana (unde vei vedea din satelit multe masini rosii) si sunt toate 3 infundate.
As putea candva sa fac ceva poze, dar si in teren mare lucru nu se vede. liniile fiind destul de acoperite de pamant si vegetatie.
Cred ca odata am vazut vagoane la depozitul acela cu acoperisul daramat, cam prin 2004? de cand am fost la gradinita tot treceam liniile si mai tin minte ceva vag.
Dar mna destul de multa incompetenta.
Sa ai depozit asa la indemana cu acces la calea ferata si sa il lasi in paragina.
Sa ai remat cu acces la calea fwrata si sa nu expediez fierul vechi pe CF.
Posta sa aiba acces la CF si sa nu le foloseasca.
Chiar si racordul acela de la linia 1A obisnuia sa mearga pana la peronul cladirii CED unde in trecut masinile veneau pe langa posta si str. Luceafarului, ti-o incarcau in vagon platforma si te duceai la mare cu masina in vagon.
Erau multe...
Sus In jos
Continut sponsorizat





Satu Mare (400) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Satu Mare (400)
Sus 
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
 Subiecte similare
-
» Statia Satu Mare Sud
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
» Reportaje feroviare Adirmvl
» 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (P, R, S, Ş)-
Mergi direct la: