Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Satu Mare (400)

In jos 
+9
SMDS
Dr2005
ldh80
sm-sulzer
Adirmvl
kristi kkk
Nesebar
Caravelle_Zg
Ionutz
13 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeVin 06 Oct 2023, 13:05

ldh80 a scris:

-Doua "zone industriale" situate la iesirea spre Halmeu (ce fabrici erau acolo ?)

Acolo era fosta fabrica de mobila Samobil, de ea nu stiu sa iti zic mare lucru, dar poti citi ceva de aici:
https://adevarul.ro/stiri-locale/satu-mare/ce-au-fost-si-ce-au-ajuns-marile-intreprinderi-1597110.html

ldh80 a scris:

-Fabrica "Electrolux" (este fabrica care inainte de 1990 purta denumirea de "23 August" si era singurul producator din Romania de masini de gatit- aragaze ?)

Astazi mai sunt utilizate aceste linii industriale care se ramifica din statia CFR Satu-Mare ?

Da, Electrolux a cumparat fosta fabrica de aragaze, o duc binisor, (conform site-ului listafirme) sunt angajatori buni, se face dezvoltare de produse la ei dar si fabricatie.
Au in incinta o linie pentru marfa, dar de cel putin 10 ani nu o mai folosesc, preferand exclusiv transportul rutier, fiind mult mai rapid. Defapt au si un terminal de tiruri destul de maricel.

ldh80 a scris:

La Satu-Mare exista "Sectie Linii" si "District SCB" ?

pffffft asta nu stiu sa iti spun, nici nu cunsoc termenii, iar tata fiind doar electrician la SCRL, e ina fara razei lui de competenta :s
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 08 Oct 2023, 22:13

Din pacate astazi prin statia CFR Satu-Mare circula numai 4 perechi/zi trenuri IR, de lung parcurs:

-IR 1741/1742, care face de la Satu Mare la Bucuresti aproape 15 ore si de la Satu Mare la Cluj-Napoca cca 5 ore (intradevar trenul care parcurge in cel mai scurt timp distanta Satu Mare- Cluj Napoca!). Dupa ce se va inchide circulatia pe linia Oradea- Cluj Napoca IR 1741/1742 va aveea traseul modificat prin Baia Mare- Jibou- Dej Calatori- Cluj Napoca ? Daca va fi asa sa nu ajunga IR 1741/1742 sa faca chiar si 16 ore de la Satu Mare la Bucuresti!
Acuma nu mai stiu cat costa un bilet la avion de la Satu Mare la Bucuresti (si daca exista zboruri directe), dar daca se ajunge in situatia ca pretul biletului de avion de la Satu Mare la Bucuresti sa fie accelasi ca la tren (sau ca la vagonul de dormit) atunci, din pacate, cred ca multi ar prefera avionul de la Satu Mare la Bucuresti decat trenul!

-IR 686/687 Baia Mare- Satu Mare- Carei- Valea lui Mihai CFR- Budapesta- Viena

-IR 1530/1531 Baia Mare- Satu Mare- Oradea- Arad- Timisoara Nord

-Sezonierul IR 1941/1942 Satu Mare- Baia Mare- Mangalia, trenul de calatori cu cel mai mare timp de mers din Romania- peste 17 ore!


Ar fi util de prelugit si traseul trenurilor R 4022/4020 si R-E 4004/4006 pana la si de la Satu Mare (iar R 4022 sa plece din Dej Calatori spre Satu-Mare in jurul orei 14.00, pentru a asigura o legatura buna de la IR 1833, pentru calatorii din zona Moldovei care ar vrea sa ajunga la Satu Mare)!

Insa daca aceste doua trenuri (R 4022/4020 si R-E 4004/4006) ar fi prelungite pana la si de la Satu-Mare ar parcurge distanta Satu Mare- Cluj Napoca in aproape 6 ore, comparativ cu o cursa auto interurbana care, conform celor mentionate pe site-ul autogari.ro, parcurge traseul Satu Mare- Cluj Napoca in cca 3 ore!
Cluj-Napoca fiind cel mai apropiat oras mare (centru universitar, posibilitati de locuri de munca mai bine platite, etc) de Satu-Mare presupun ca multi din cei care au locuit sau locuiesc in Satu-Mare au treaba la Cluj-Napoca, dar, din pacate, prefera sa foloseasca transportul auto de la Satu Mare la Cluj-Napoca, datorita timpilor de mers mult mai mici fata de tren, pe acest traseu!

Poate in viitor si magistrala 400 (intre Dej Calatori si Satu Mare) va beneficia de o reconstructie si modernizare totala (reconstruita pentru 160 km/h, dublata, electrificata, echipata cu BLA si toate statiile si HM-urile cu instalatii CE) si atunci va deveni mai atractiv si transportul feroviar, pentru locuitorii din Satu-Mare!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeDum 08 Oct 2023, 22:31

https://www.tarom.ro/
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 09:14

Oh mai... de unde sa incep...

ldh80 a scris:

 Dupa ce se va inchide circulatia pe linia Oradea- Cluj Napoca  IR 1741/1742 va aveea traseul modificat prin Baia Mare- Jibou- Dej Calatori- Cluj Napoca ?
Nu, IRN 1741/2 nu va avea traseul modificat ci se va anula.
In schimb 1641/2 se va extinde pana la Satu Mare. Ceea ce apropos, 1641 a fost pana in 2016 legatura satmarului cu cluj, via Baia Mare, dar "cineva" din Baia Mare o vrut musai sa aiba reivize de vagoane. Lucru total ineficient cand ai deja una la Satu Mare, dar cand esti sotie de deputat... ce mai conteaza?
De unde stiu informatia de extinderea lui 1641?
De aici:
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=6790&pageNum=1
Gasesti (la nivel de draft pe moment) mersul trenurilor pentru anul viitor, iar in pdf-ul cu IR, o sa constati lipsa lui 1741/2, dar faptul ca 1641/2 e extins pana la SM.
Va fi un tren atractiv?
Ma indoiesc teribil (si vorbesc din proprie experienta). Bucata aia Mediesu Aurit-Baia Mare pune rabdarea oricui la o incercare teribila!

ldh80 a scris:

-Sezonierul IR 1941/1942 Satu Mare- Baia Mare- Mangalia, trenul de calatori cu cel mai mare timp de mers din Romania- peste 17 ore!
haha. Intr-o vreme a durat si 21 de ore. Aia a fost distractie... inca merge bine daca face "doar" 17 ore.

ldh80 a scris:

Insa daca aceste doua trenuri (R 4022/4020 si R-E 4004/4006) ar fi prelungite pana la si de la Satu-Mare ar parcurge distanta Satu Mare- Cluj Napoca in aproape 6 ore, comparativ cu o cursa auto interurbana care, conform celor mentionate pe site-ul autogari.ro, parcurge traseul Satu Mare- Cluj Napoca in cca 3 ore!
Cluj-Napoca fiind cel mai apropiat oras mare (centru universitar, posibilitati de locuri de munca mai bine platite, etc) de Satu-Mare presupun ca multi din cei care au locuit sau locuiesc in Satu-Mare au treaba la Cluj-Napoca, dar, din pacate, prefera sa foloseasca transportul auto de la Satu Mare la Cluj-Napoca, datorita timpilor de mers mult mai mici fata de tren, pe acest traseu!
How is that a bad thing?
Adica toata lumea vrea sa ajunga cat mai repede la destinatie.
Ai FANY de Cluj Napoca - Satu Mare. Care 3 ore iti face in acte, dar soferii is vitezomani si este cand face si 2 ore jumate.
Mie imi place sa calatoresc cu trenul si de cativa ani am rau de autocar (pentru ca FANY nu curata veci filtrele de AC), dar 6 ore sa fac cu trenul ... in conditiile in care intr-o vreme se faceau 5 ore?! Nu. Nici vorba.
Chiar si cu frica mea de condus, mi-am luat masina, conduc mai incet si... gata.
Problema asta feroviara poti sa o incadrezi la categoria "lipsa infrastructura" si sa ceri politicienilor la urmatoarele alegeri. (de parca se va schimba ceva).

ldh80 a scris:

Poate in viitor si magistrala 400 (intre Dej Calatori si Satu Mare) va beneficia de o reconstructie si modernizare totala (reconstruita pentru 160 km/h, dublata, electrificata, echipata cu BLA si toate statiile si HM-urile cu instalatii CE)
probabil?
Desi daca tot maresti viteza la 160, cam greu prin defileul Somesului si apoi sa urmezi cursul raului. De ce sa te limitezi la vechiul terasament?
Mai bine faci linie noua, dreapta, intre Baia Mare si Ileanda, iar legatura spre Jibou o mentii la 120 (cam ce se va intampla cu Predeal-Brasov, firul vechi mentinut, firul nou viteza mare).

ldh80 a scris:

si atunci va deveni mai atractiv si transportul feroviar, pentru locuitorii din Satu-Mare!
ok, fara sa fiu jignitor, dar am ras teribil.
Ocolul prin Baia Mare, Jibou, Dej, nu va fi niciodata atractiv, indiferent de viteza, chiar si cu 160 nu poti bate timpul autocarului.
In schimb imi pare ca te limitezi prea mult la amplasamentele actuale.
Singura modalitatea prin care satmarenii vor renunta la masina/autocar in favoarea trenului va fi daca tragi o linie dreapta intre Cluj si Zalau.
Un proiect SF, ce ar necesita tunele... multe... scumpe.
Dar ai avea o ruta atractiva, mai reconfigurezi unpic terasamentul intre Zalau si SM, sa nu mai faci ocol aiurea spre Carei, dar sa treci prin Sarmasag, Tasnad, Ardud, bagi o gara subterana la aeroportul din SM ca doar e la moda, si boom ai o investitie de rupe gura targului.

O chestie ce ma intriga ii ca te chinui sa gasesti variante ca satmarenii sa circule pe ruta BM-Jibou-Dej, dar treci cu totul cu vederea ca Tasnad, statiune turistica balneara de interes national, care are mai multi turisti (seniori, cu gratuitate la tren) decat chiar Baile Felix! (din cauza ca e mai ieftin decat Baile Felix, mai pentru toate buzunarele).
Urmareste pagina lor de facebook: https://www.facebook.com/people/Sta%C8%9Biunea-Turistic%C4%83-T%C4%83%C8%99nad/100063695917769/
Ai sa vezi ca sunt autobuze directe Cluj-Tasnad si SM-Tasnad, probabil vor face in viitor si Oradea-Tasnad, de nu sunt deja.
La trenuri cum sta statiunea?
Total teribil, te las sa cauti sa te lamuresti.
Si totusi cum sta in numere statiunea?
Poi anul trecut (2022) 320000 turisti au vizitat statiunea.
In vreme ce anul CURENT (2023), Baile Felix si 1 Mai estimeaza 300000 turisti.
Am fost anul asta la Baile Tasnad si iti zic, vor intrece Baile Felix, a fost arhiplin.
Sursa:
https://obiectiv-sm.ro/2023/06/07/statiunea-tasnad-peste-mai-renumitele-felix-si-1-mai-numar-impresionant-de-turisti-anul-trecut/
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24833
Data de inscriere : 17/08/2011

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 09:55

Cifrele alea de turişti sunt doar cele oficiale, fără a include cazarea la negru sau la gri în pensiuni Laughing
Pe de altă parte, dacă tot vorbim de Satu Mare, n-ar trebui să ne gândim întâi la conectarea lui mai bună cu vecinii de la Baia Mare şi abia după aia la distanţe de 4-500 km? Sunt 60 km între cele 2 oraşe, dar trenurile le numeri pe degete.
Sau şi între aceste 2 oraşe e o rivalitate de tip Galaţi-Brăila sau Arad-Timişoara?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 10:09

Dr2005 a scris:

Pe de altă parte, dacă tot vorbim de Satu Mare, n-ar trebui să ne gândim întâi la conectarea lui mai bună cu vecinii de la Baia Mare

THANK YOU
Da, e nevoie de conectivitate mai buna.
Legatura de 100km/h cu Mediesu Aurit a facut minuni incepand cu 2010.
A ajutat la dezvoltareaa locala.
Dar faptul ca dupa Medies s-a ramas la 50km/h, cu 30 in zona Cicarlaului si Busag... e pur si simplu sabotaj/indiferenta. Nu stiu care din cele 2 in ce masura.
In 2017, dupa ce s-a limitat 1641 la Baia Mare, desi stiam motivul intern, am vrut sa vad motivul invocat pe CFR Calatori pentru acea limitare.
Motivul oficial era: durata prea lunga a calatoriei intre Baia Mare si Mediesu Aurit.
Cred ca daca mai caut prin mailuri, mai gasesc raspunsul lor oficial.
Ce ma frapeaza e ca CFR Calatori in loc sa puna presiune pe CFR Infra sa repare, sau sa continue orice proiect a fost in 2010 cu marirea vitezei la 100, prefera sa taie legaturi BUNE.

Dr2005 a scris:

Sau şi între aceste 2 oraşe e o rivalitate de tip Galaţi-Brăila sau Arad-Timişoara?
Toata lumea stie ca Satu Mare e oras fantoma (mai putin luna august cand e luna concediilor pentru straineri).
Ca localnic ai 3 variante:
1) capsunar pe Spania, is unpic rau dar, Tara Oasului, ma uit la tine
2) mergi in Baia Mare sa lucrezi, pentru ca oportunitati
3) mergi la Cluj la facultate unde rectorul UBB e satmarean, si si 12% din studenti vin din SM si BM

Baia Mare ofera mult mai multe oportunitati ca si Satu Mare. Istoric tot timpul a avut legaturi feroviare bune, din cauza traficului ridicat.
Viteza redusa si conditiile care incepeau sa nu se ridice la nivelul asteptarilor a facut lumea sa migreze la autocar/masina.
In principal masina. De Tara Oasului nici nu zic, zici ca s-au nascut in masina.
Ca sa inchei cu o gluma.
Ce poti face in Satu Mare?
raspuns: leave
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 12:50

In 1990 VS intre Satu Mare si Baia Mare era de 100 km/h, pe toata distanta ?

Cat despre linii noi, mai drepte, de genul Ileanda- Baia Mare (cumva paralela cu DN 1 C), Cluj Napoca- Zalau Nord sau HM Acas- Ardud- Aeroport Satu Mare- Satu Mare Sud, desigur ca ar fi foarte bine sa se faca, dar nu cred ca s-ar putea realiza, in viitorul apropiat!
Nici inainte de revolutie nu cred ca erau planuri de constructie a unor astfel de linii noi- in cel mai bun caz, daca revolutia mai "intarzia" cu 5- 6 ani, probabil se reusea dublarea, electrificarea si echiparea cu BLA a liniei de la Dej Calatori la Satu Mare!

Nu stiu care este situatia fabricilor care mai apar ca exista in Satu Mare ("Unio", infiintata inca din 1911, "Silvana Forest", "Autonova", "Ardeleana", "Mondiala" si "Electrolux"; in plus pe google maps/wikimapia apare ca ar exista si un "parc industrial" in Satu Mare), ca sa-mi dau seama ce locuri de munca ar fi (in domeniul industriei) in Satu Mare!

Insa, pe de alta parte, nici Baia-Mare nu a ramas cu cine stie ce industrie, dupa disparitia combinatului "Cuprom" si a "Romplumb". Acuma de ce sunt mult mai multe locuri de munca in Baia Mare decat in Satu Mare- ce firme sau unitati industriale mai mari mai exista in Baia Mare ?

Asa ca un pic off-topic ce este de apreciat la administratia locala din Baia Mare (fata de cea din Satu Mare) este ca au reusit sa pastreze reteaua de troleibuze, ceea ce, din pacate, nu s-a reusit si la Satu-Mare!

Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 14:42

ldh80 a scris:
In 1990 VS intre Satu Mare si Baia Mare era de 100 km/h, pe toata distanta ?
Nu pot sa confirm. Poti determina asta verificand si calculand dupa mersul trneurilor dina nii respectivi.
Nu am rabdare sa calculez si am alta carte de rasfoit...


ldh80 a scris:
"Unio"
LIDL+centru comercial

ldh80 a scris:
"Silvana Forest", "Autonova", "Ardeleana", "Mondiala"
+ "Saturn". Toate moarte.
Mondiala loveste mai tare ca au facut intr-adevar eforturi, dar tot inutil (calitate slaba, concurenta puternica).
Dar... daca te incalzeste, mobila de "Ardudana" o duce mai bine ca oricand. Mobila pare ca e facuta pentru regele Mihai, dupa design si preturi.


ldh80 a scris:
"Electrolux"
Fabrica de aragaze 23 august vrei sa zici.
Cumparata de gigantul suedez Electrolux, o duc bine, desi le-au scazut cu 23% actiunile ultimul trimestru, in continuare au o gramada de angajati pe minim pe economie si mai apar greve din cand in cand. Dar fabrica duduie, deci e bine, nu?

ldh80 a scris:
pe google maps/wikimapia apare ca ar exista si un "parc industrial" in Satu Mare), ca sa-mi dau seama ce locuri de munca ar fi (in domeniul industriei) in Satu Mare!
Autonet, Bitdefender+Zolner (astea is in parc).
Langa Satu Mare Sud ai Draxlmaier (mega fabrica).
Alu Menziken fabrica de piese de avioane la Mediesu Aurit.
Unicarm, supermarket cu sediul in Vetis.
Ardealul, ulei de floarea soarelui din Carei, care inca rezista bine.
Ai uitat fabrica de bere din Satu Mare.
Abatorul chiar de langa.
Si silozurile de cereale din vestul orasului pentru ca agricultura duduie in judet (fata de in urma cu 15 ani cand terenurile erau nelucrate)
Si cred ca mai sunt si altele.

ldh80 a scris:
Insa, pe de alta parte, nici Baia-Mare nu a ramas cu cine stie ce industrie, dupa disparitia combinatului "Cuprom" si a "Romplumb". Acuma de ce sunt mult mai multe locuri de munca in Baia Mare decat in Satu Mare- ce firme sau unitati industriale mai mari mai exista in Baia Mare ?
In cazul inc are nu ti-ai dat seama pana acum, lumea migra spre Baia Mare pentru ca in vreme ce in Satu mare se inchideau intreprinderi peste intreprinderi, in Baia Mare se facea migratia spre servicii.
Adica eram in liceu, 2011, fratele celui mai bun prieten al meu terminase facultatea in Baia Mare si era angajat in IT si castiga 4000 lei net si mi se parea socant de mare. Or in SM nici firme de IT nu sunt nici acum (este TBA, outsourcing Olanda si in rest firmulite mici).
Orasul incearca acuma cu infrastructura: are centura de ocolire, se conecteaza cu M2 in Ungaria curand, poduri noi (wow).
Incearca ceva ca sa atraga firme straine si pe cercetare nu doar minim pe economie.

ldh80 a scris:

Asa ca un pic off-topic ce este de apreciat la administratia locala din Baia Mare (fata de cea din Satu Mare) este ca au reusit sa pastreze reteaua de troleibuze, ceea ce, din pacate, nu s-a reusit si la Satu-Mare!
Am inspirat adanc...
Apai... Baia Mare nu si-a desfiintat liniile de troleu ca sa poata ciordi mai multa motorina.
There.
I said it.
Bine nu e doar asta, e si faptul ca aveau niste trasee neinspirate. Mai util era sa transforme in troleu liniile 13 si 18, dar... alte vremuri.
+consiliul local care considera nerentabil transportul electric (cumva).
Discutie si poze mai pe larg aici: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=356&t=990&sid=9aef686f0a23bee24b51384f264b5814
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 10 Oct 2023, 16:01

Nu e nici o rivalitate Arad-Timisoara asa cum e aceea de la Galati -Braila.

mai degraba unele trairi personale ale unora dar în general lucrurile merg bine in ambele orase.

probabil că între Satu Mare-Baia Mare să fie o rivalitate.Asa pare din cele descrise aici. mai e Caransebes-Resita...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 12 Oct 2023, 07:15

Ar fi interesant de văzut o poză cu luminoschema stației Satu Mare și o schiță cu toate liniile care existau în 1990 în statia CFR Satu Mare (inclusiv cu liniile din zona reviziei de vagoane călători, din zona depoului de locomotive și cu toate liniile industriale care erau racordate in 1990 în statia CFR Satu Mare).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 12 Oct 2023, 08:49

Pe toate topicurile tu vrei sa vezi luminoschemele statiilor si alte balarii. ASta chiar si dupa anul 2000 în conceptia unor ceferisti. Am fost dus la Politia TF mult dupa anul 2000 deoarece au chemat ceferistii politia ca pozez in gara.

O să îti explic ceva.

in epoca de aur pe care tu o regreti si după care plîngi nu era voie sa pozezi orice în primul rînd.
în al II-lea rînd nu multa lume avea aparat foto. de exemplu la scoala se anunta din timp ca vine fotograful si pretul pozelor ca sa stie parintii cît au de pregatit.
în al III-lea rînd pozele se faceau pe film chiar si dupa 1990 cînd deja multa lume avea aparate foto si apăruseră laboratoarele de developat, prin urmare nu strica nimeni filmul pe te miri ce poze.

în al IV-lea rînd pentru ce vrei tu sa stii toate luminoschemele si schitele statiilor? lucrezi la o monografie?

mai iesi si tu din fata calculatorului si umbla prin tara, poate ai noroc sa vezi schite pe unii pereti.

de exemplu am pozat schita statiei Curtici dinainte de modernizare, era pe un perete la fosta scoala a personalului care era abandonata. Am intrat si am pozat. Acum insa cladirea a primit o folosinta.
in statia Faurei era deschisa usa la biroul IDM si dintr-un anumit unghi pe pe peron am facut o poza la schita statiei cînd IDM-ul era iesit sa dea plecarea. in statia Cluj Napoca la peronul 1 poti avea norocul ca jaluzelele biroului sa nu fie inchise si se vede bine luminoschema.

Ce vrei mai mult? mergi si cauta, pozeaza, cauta prin gunoaiele magaziilor de marfuri prin gari, întreaba pe cei care au cumparat cladirile?

cine crezi ca are poze cu schitele statiilor? si cine le are de crezi ca ti le va da asa doar ca sa raspunda la intrebarile tale?
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2200
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8124
Data de inscriere : 27/08/2008

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 12 Oct 2023, 11:35

ldh80 a scris:
In 1990 VS intre Satu Mare si Baia Mare era de 100 km/h, pe toata distanta ?



Cam până prin 1994 s-a mers cu 100.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 19 Mar 2024, 15:23

Acuma daca tot au anulat IR 1741/1742 si astfel Satu-Mare a ramas fara tren direct pana la Cluj-Napoca s-ar impune prelungirea traseului trenurilor R 4022/4020 si RE 4004/4006 de la Baia-Mare pana la Satu-Mare!

In special trenul RE 4004/4006 ar fi util de prelungit pana la/de la Satu-Mare, din doua motive:

-Ca sa existe tren direct (fara schimbare) Cluj Napoca- Satu Mare;

-Ca sa existe si tren direct, si de zi (nu numai noaptea), Bucuresti Nord- Satu Mare!

Dupa terminarea lucrarilor la linia Episcopia Bihorului- Oradea- Cluj Napoca se va reintroduce in circulatie trenul IR 1741/1742 ? Dupa terminarea acestor lucrari cam cat va face un tren IR de la Satu Mare la Cluj-Napoca, via Oradea ?
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2172
Data de inscriere : 30/08/2019

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 19 Mar 2024, 16:09

ldh80 a scris:

In special trenul RE 4004/4006 ar fi util de prelungit pana la/de la Satu-Mare
Daca ma intrebi pe mine, RE 4004/4006 era in trecut tren direct Satu Mare - Bucuresti Nord via Cluj Napoca, dar l-au prescurtat din "necunoscute" motive pana la Baia Mare sub pretextul: durata lunga de parcurs dintre Baia Mare si Mediesu Aurit (raspuns primit de la CFR Calatori cand le-am scris reclamatie prin 2017?)
Adevarul e ca intr-adevar, grosul calatorilor cobora la Baia Mare, si mergea mai mult gol spre Satu Mare, dar era o legatura utila de dimineata (ce am folosit-o de cateva ori).

ldh80 a scris:

Dupa terminarea lucrarilor la linia Episcopia Bihorului- Oradea- Cluj Napoca se va reintroduce in circulatie trenul IR 1741/1742 ?
Da, se va reintroduce, sunt sigur de asta. Cerere este. Tot timpul ajungea trenul arhiplin in Cluj Napoca, de sarbatori chiar se suplimenta.

ldh80 a scris:

Dupa terminarea acestor lucrari cam cat va face un tren IR de la Satu Mare la Cluj-Napoca, via Oradea ?
Dapai... inainte de inchiderea liniei trenul facea 5 ore (pe hartie). Pornea la ora 17 din Satu Mare si ajungea la ora 22 in Cluj Napoca. Realist vorbind, in ultimii ani (2021-2022), nu a fost calatorie care sa nu se incheie cu minim 10 minute intarziere, maxim 3 ore (GM stricat sau furtuna in zona montana).
Daca am inteles bine, durata de parcurs se va scurta cu 1 ora si ar trebui sa ajungi de la Satu Mare la Cluj Napoca, in 4 ore. Atata ca nu stiu cat va dura schimbarea locomotivei la Oradea, dar cam pe acolo... 4 ore.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23458
Data de inscriere : 05/10/2010

Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitimeMar 19 Mar 2024, 20:52

Eu zic că nu se mai introduce 1741/1742 .
Sus In jos
Continut sponsorizat





Satu Mare (400) - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Satu Mare (400)   Satu Mare (400) - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Satu Mare (400)
Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Statia Satu Mare Sud
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
» Reportaje feroviare Adirmvl
» 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (P, R, S, Ş)-
Mergi direct la: