Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza

In jos 
+3
dan tm
Adrian78
Jeorje
7 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
Jeorje




Numarul mesajelor : 107
Localizare : Navodari
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 29/11/2020

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMier Iun 30, 2021 3:10 pm

dan tm a scris:
Sint indicatoare de viteza sporita in abatere sau indicatoare de directie?
sunt de viteza sporita, se vede ca sunt dreptunghiulare nu patrate, si daca te uiti in prezent nu mai sunt in teren. nu ar avea niciun motiv sa scoata indicatoare de directie
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8768
Reputatie : 12477
Data de inscriere : 16/07/2014

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMier Iun 30, 2021 3:38 pm

Pe partea cealalta par a fi indicatoare de directie

Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 107
Localizare : Navodari
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 29/11/2020

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeJoi Iul 01, 2021 12:54 am

dan tm a scris:
Pe partea cealalta par a fi indicatoare de directie

street view-ul e din 2012, daca te uiti de la trecerea la nivel nu se mai vad, probabil au fost scoase
Sus In jos
florrinel

florrinel


Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 4363
Data de inscriere : 18/06/2012

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeJoi Sept 09, 2021 4:13 pm

A mai existat semnal de ramificatie cu viteza sporita in abatere (90km/h) in complexul Bucuresti.  S-a folosit pana la introducerea TMV. Acoperea ramificatia de pe linia Bucuresti Nord-Chitila (firul 3) din care se desprindea firul 1 spre Chiajna - Craiova. Indicatia permisiva a semnalului era insotita de cele 4 lumini asezate orizontal, de culoare verde, situate pe catarg, sub panourile de lumini ale semnalului.
Trenurile care ajungeau sa iasa pe aceasta ramificatie, aveau ca prevestire la iesirea din Bucuresti Nord, indicatia "verde clipitor", atunci cand ieseau de pe directa (linia 3), semnalul urmator fiind chiar cel de ramificatie.

In statia Bucuresti Baneasa au existat pana la reabilitare, macaze cu viteza sporita in abatere (60 km/h). Practic erau 2 bretele intre cele 2 fire, situate in dreptul cladirii garii regale. Indicatia permisiva se facea si cu 4 lumini aditionale de culoare galbena, situate pe catarg, sub panourile de lumini ale semnalului.
Sus In jos
Domino78




Numarul mesajelor : 7
Localizare : Ungaria
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 17/11/2013

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeVin Oct 01, 2021 5:10 pm

Jeorje a scris:

(...)Semnalele prevestitoare aratau si ele indicatii diferite:

Pentru 60km/h se arata galben clipitor.(...)

Regulamentul R004 scria, că pentru 60km/h foloseau galben "dublu-clipitor" clipind la approx. 2Hz; galbenul "simplu-clipitor" de 1Hz fiind folosit pt. 30km/h.

https://postimg.cc/LYxSrzYS (Sursa: user Kilo la railnet.ro)


Şi în regulamentul de semnalizare la MÁV egzista semnalul verde "dublu-clipitor" pt. 120km/h, dar practic n-a fost folosit, pentru că controlul luminilor clipitoare ar fi foarte problematic.

-----

According to the signalling book of the CFR at time, distant aspect of the 60km/h would be a fast-blinking yellow, as the normal-blinking yellow was the distant aspect of 30km/h.

There was also a "fast-blinking" aspect in the signalling book of the MÁV, the "fast-blinking" green would be the distant aspect of the 120km/h. However, this aspect was never used in practice, as the monitoring of the status of a blinking light of a second, different frequency would need extra non-standard circuits in the interlocking system.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6254
Data de inscriere : 26/09/2009

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeVin Oct 01, 2021 6:17 pm

Vitezele în abatere erau de 90km/h pentru banda verde și 60km/h pentru banda galbena.
Sus In jos
Domino78




Numarul mesajelor : 7
Localizare : Ungaria
Reputatie : 3834
Data de inscriere : 17/11/2013

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeLun Oct 04, 2021 4:00 pm

Cabview de la 2016; la 32:04 şi 32:50 se văd indicatoarele pt. viteză sporită:
https://youtu.be/vAJuksPUNEo?t=1922

...şi la magistrala 300 la 8:07 şi 8:26 (semnale de stil nou, anul 2014):
https://youtu.be/qs2OPOPgmEA?t=487

Aici se vede, că la 2020 indicatoarele au fost demontate, macazele erau tot de viteză sporită (un macaz apare să fie nou), dar şi linia directă avea o reducere de viteză serioasă:
https://youtu.be/8Zmt7NMClNM?t=3003

Din păcate n-am găsit video cu parcurs în abatere (M300->M401)...
Sus In jos
florrinel

florrinel


Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 4363
Data de inscriere : 18/06/2012

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeLun Oct 04, 2021 11:04 pm

Domino78 a scris:
Cabview de la 2016; la 32:04 şi 32:50 se văd indicatoarele pt. viteză sporită:
https://youtu.be/vAJuksPUNEo?t=1922

...şi la magistrala 300 la 8:07 şi 8:26 (semnale de stil nou, anul 2014):
https://youtu.be/qs2OPOPgmEA?t=487

Aici se vede, că la 2020 indicatoarele au fost demontate, macazele erau tot de viteză sporită (un macaz apare să fie nou), dar şi linia directă avea o reducere de viteză serioasă:
https://youtu.be/8Zmt7NMClNM?t=3003

Din păcate n-am găsit video cu parcurs în abatere (M300->M401)...

Uite unul la minutul 1.40, la Tecuci Nord care acoperea ramificatia cu viteza sporita de 60km/h in abatere:

https://www.youtube.com/watch?v=RvpX6NxCpoM
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8768
Reputatie : 12477
Data de inscriere : 16/07/2014

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMar Oct 05, 2021 8:54 am

la Tecuci indicatorul pentru benzile luminoase era mai ingust, astea de la Apahida par mai degraba indicatoare de directie.

Sau poate au fosta adaptate cu benzile verzi si galbene desi erau ca si constructie pentru directie.
Sus In jos
florrinel

florrinel


Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 4363
Data de inscriere : 18/06/2012

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMar Oct 05, 2021 11:01 am

dan tm a scris:
la Tecuci indicatorul pentru benzile luminoase era mai ingust, astea de la Apahida par mai degraba indicatoare de directie.

Sau poate au fosta adaptate cu benzile verzi si galbene desi erau ca si constructie pentru directie.

Dane, eu cred ca panourile cu benzi luminoase mai vechi, contineau 2 randuri orizontale a cate 4 focuri (verde si galben), si erau folosite doar culorile adecvate situatiei din teren De aceia par ceva mai patratoase.
M-am uitat cu atentie la filmul de la Apahida, am pus pausa in cadrul cel mai clar si se observa vag ca nu este indicator de directie!
La Tecuci Nord, cred ca banda contine doar un rand de focuri (probabil galben), pentru abaterea de 60 de km/h, de pe ramificatiile de acolo si de aceea este mai ingusta.

Uite in instructia mai veche:

https://postlmg.cc/LYxSrzYS
Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 107
Localizare : Navodari
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 29/11/2020

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMar Oct 05, 2021 11:44 am

la cele de la apahida se vede, daca va uitati atent, ca sunt indicatoare de viteza sporita. au forma celor cu doua randuri, insa au doar un rand de becuri, practic avand spatiu liber sub ele
Sus In jos
florrinel

florrinel


Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 4363
Data de inscriere : 18/06/2012

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMar Oct 05, 2021 12:04 pm

Asa mi s-a parut si mie. Au fost demontate intre timp. Practic, aceasta varianta speciala de semnalizare cu viteza sporita, a disparut o data cu introducerea TMV.

Din cate am observat eu in teren, pana la introducerea TMV si reabilitarea coridorului 4, macaze cu viteze sporita in abatere si semnalele aferente, erau in putine locuri din tara.

-In complexul Bucuresti Nord la ramificatia din firul 3 (Buc Nord-Chitila), se desprinde firul 1 catre Videle cu 90 km/h
-In statia Bucuresti Baneasa, era o bretea cu 60 km/h, la iesirea catre Constanta
-La Apahida, racordul de evitare cu 60 km/h (cred)
-La Ploiesti Triaj, unde se ramifica magistrala 500 (Ploiesti-Vicsani) din magistrala 300, ambele fir cu 90 km/h
-La Tecuci Nord, racordul catre Marasesti, cred ca era cu 60 km/h.

De asemenea, imi amintesc destul de vag din anii 80, ca pe magistrala 800 pe segmentul Bucuresti-Ciulnita, as fi observat la baza anumitor semnale de intrare, un triunghi galben, orientat cu varful in jos, pe care era trecuta cifra 40. Aceasta specificatie ma duce cu gandul ca erau bretele sau macaze pe care se putea intra pe abatuta cu 40. Acest aspect ni-l poate lamuri vreun mecanic sau impegat mai in varsta, din zona de sud!

Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 107
Localizare : Navodari
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 29/11/2020

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeMar Oct 05, 2021 12:25 pm

florrinel a scris:
Asa mi s-a parut si mie. Au fost demontate intre timp. Practic, aceasta varianta speciala de semnalizare cu viteza sporita, a disparut o data cu introducerea TMV.

Din cate am observat eu in teren, pana la introducerea TMV si reabilitarea coridorului 4, macaze cu viteze sporita in abatere si semnalele aferente, erau in putine locuri din tara.

-In complexul Bucuresti Nord la ramificatia din firul 3 (Buc Nord-Chitila), se desprinde firul 1 catre Videle cu 90 km/h
-In statia Bucuresti Baneasa, era o bretea cu 60 km/h, la iesirea catre Constanta
-La Apahida, racordul de evitare cu 60 km/h (cred)
-La Ploiesti Triaj, unde se ramifica magistrala 500 (Ploiesti-Vicsani) din magistrala 300, ambele fir cu 90 km/h
-La Tecuci Nord, racordul catre Marasesti, cred ca era cu 60 km/h.

De asemenea, imi amintesc destul de vag din anii 80, ca pe magistrala 800 pe segmentul Bucuresti-Ciulnita, as fi observat la baza anumitor semnale de intrare, un triunghi galben, orientat cu varful in jos, pe care era trecuta cifra 40.  Aceasta specificatie ma duce cu gandul ca erau bretele sau macaze pe care se putea intra pe abatuta cu 40. Acest aspect ni-l poate lamuri vreun mecanic sau impegat mai in varsta, din zona de sud!

acel triunghi pe care l-ai vazut era varianta alternativa pentru viteza sporita, practic viteza trecuta pe acel triunghi era viteza cu care se intra la indicatia de viteza redusa a semnalului. se folosea doar daca toate macazurile erau de viteza sporita, motivul fiind evident
Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 20211011

Sus In jos
Jeorje




Numarul mesajelor : 107
Localizare : Navodari
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 29/11/2020

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeLun Dec 06, 2021 9:11 pm

stie cineva ce influente aveau inductorii pentru semnalele cu viteza sporita de 60 respectiv 90 km/h?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18070
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23446
Data de inscriere : 05/10/2010

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitimeVin Dec 10, 2021 2:51 pm

Poate te ajuta asta..

Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Screen35
Sus In jos
Continut sponsorizat





Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza   Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
»  Compunerea trenurilor din România -2013
» COLECTIA ,,MERSUL TRENURILOR DE CALATORI"
» Semnalizări
» Indicatoare de cale şi de semnalizare

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-
Mergi direct la: