Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 GARA BUCURESTI-FILARET

In jos 
+4
nokia2010
cata
IonutCFR2009
COSTACHE MIHAIL
8 participanți
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 18:02

Gara Filaret, cea mai veche din Bucuresti, a fost deschisa in perioada 19-31 octombrie 1869, cu ocazia inaugurarii primei linii de cale ferata din Romania, Bucuresti-Giurgiu. Constructia acestei cladiri, formata din parter si etaj, a fost proiectata precum un careu, marginile cladirii fiind paralele cu cele 3 sine , formandu-se in acest fel o hala, iar sinele se opreau in latura principala unde se afla si intrarea calatorilor. Dupa 13-25 decembrie 1872, s-a format o linie din Gara de Nord, care ducea pana in Gara Filaret, si de aici linia continua pana la Giurgiu. Din acest motiv, Gara Filaret si-a pierdut din insemnatate, majoritatea calatorilor care doreau sa calatoresaca la Giurgiu cu trenul, se urcau in Gara de Nord
GARA BUCURESTI-FILARET Filaret1
Constructia Garii Filaret este una deosebita, intr-o zona deosebita a acelor vremuri, in imediata vecinatate, aflandu-se Parcul Carol, care in perioada comunismului s-a numit Parcul Libertatii. Acest parc vechi exista si astazi, si si-a recapatat vechea denumire de Parcul Carol.
GARA BUCURESTI-FILARET ADO-BUCURESTI-FILARET19041
In anul 1960, Gara Filaret este dezafectata, si transformata in autobaza, devenind Autogara Filaret, desi se propusese ca aceasta gara sa fie transformata in muzeu. Cam aceasta a fost in mare istoricul Garii Bucuresti-Filaret. Sa mai mentionez si faptul ca pozele au fost preluate de pe siturile : la pas, orasulluibucur, pmb.
GARA BUCURESTI-FILARET GaraFilaret1
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 19:17

Astazi, Gara Filaret, isi pastreaza infatisarea de odinioara, atat ca in loc de trenuri, sunt autocare. In calatoria cu inca 2 prieteni, care am facut-o ieri in aceasta autogara, am surprins cateva imagini:Mai intai vazuta de la inaltime:
GARA BUCURESTI-FILARET Filaret_aerial1
Si de la nivelul solului:
GARA BUCURESTI-FILARET PA040016
Cladirea vazuta din parcul din fata garii
GARA BUCURESTI-FILARET PA040017
O placuta montata la intrarea principala
GARA BUCURESTI-FILARET PA040015
Cladirea garii, surprinzand pe langa latura principala si una din laturile care alcatuieste careul
GARA BUCURESTI-FILARET PA040018
Holul de la intrare, spre interior
GARA BUCURESTI-FILARET PA040008
Interiorul. Aici ar fi trebuit sa fie cele 3 linii de cale ferata,acum se vad doar autocare
GARA BUCURESTI-FILARET PA040010
Tot o poza din interior, aici ar fi trebuit sa fie terminatia celor 3 linii
GARA BUCURESTI-FILARET PA040014
Sala de asteptare cu casa de bilete, ramasa intacta!
GARA BUCURESTI-FILARET PA040012
Alta poza cu sala de asteptare
GARA BUCURESTI-FILARET PA040011
Si cladirea garii vazuta din alt unghi, adica din exterior, din statia de tramvai a liniei 7
GARA BUCURESTI-FILARET PA040007


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun 5 Oct - 21:40, editata de 1 ori
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6371
Reputatie : 12046
Data de inscriere : 09/07/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 20:47

Gara CFR Filaret , pe vremea cand mai avea linii de cale ferata , aici : http://turism.evz.ro/imagemanager/images/02/filaret_1.jpg
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 21:22

Ionut, ai specificat adresa, acum putem posta si poza!
GARA BUCURESTI-FILARET Filaret_11
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6371
Reputatie : 12046
Data de inscriere : 09/07/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 22:33

Deci , trenurile de calatori sosite din directia Gara de Nord , rebrusau in Gara Filaret , si apoi plecau spre Giurgiu . Era deci un timp de asteptare necesar schimbarii locomotivei . Cred ca si asta a fost un motiv de renuntare la Gara Filaret .
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 22:33

Iata si adresa Autogarei Filaret:
Str. Gara Filaret nr.1
Sector 5 - Bucuresti
Telefon: 0213360692
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 5 Oct - 22:37

IonutCFR2009 a scris:
Deci , trenurile de calatori sosite din directia Gara de Nord , rebrusau in Gara Filaret , si apoi plecau spre Giurgiu . Era deci un timp de asteptare necesar schimbarii locomotivei . Cred ca si asta a fost un motiv de renuntare la Gara Filaret .
Da. Cum se intampla si astazi cu trenurile care vin de la Sibiu sau Brasov, rebruseaza in Gara de Nord, apoi se indreapta catre Constanta. Cu toate ca daca ar trece direct prin Gara Baneasa,nu s-ar mai pierde nici timp, nu ar mai fi nevoie de rebrusare, dar le este frica de faptul ca nu vor avea clienti!
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeDum 29 Noi - 15:22

O ilustrata foarte veche cu Gara Bucuresti-Filaret
GARA BUCURESTI-FILARET PB200002
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5573
Data de inscriere : 01/02/2010

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeLun 1 Feb - 23:17

Nu rebrusarea in gara a fost motivul inchiderii garii, ci capacitatea ei redusa (ca numar de linii si capacitate de garare). Apoi, linia spre Gara de Nord si cea spre Giurgiu, datorita dezvoltarii orasului devenisera un factor de subjugare a circulatiei prin desele treceri de nivel si bariere.

Cand liniile fusesera construite in 1869, ele treceau prin padurile, gradinile si viile de la marginea orasului. Pe la 1969 orasul se extindea masiv peste vechile granite ingloband si ceea ce pana atunci fusese periferia. Initial traficul a fost mutat de pe aceasta linie pe centura orasului (fosta centura de forturi), cea care exista si astazi. Gara a ramas fara trafic de calatori si intr-un final si-a pierdut rostul.

Manevra de marfa pe vechea linie de marfa dintre gara Cotroceni si unitatile industriale de pe actuala Sosea Progresul am prins pana pe la mijlocul anilor '90. Acum linia a disparut ca si multe din fabricile pe care le lega....
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010




Numarul mesajelor : 369
Varsta : 41
Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România
Reputatie : 5351
Data de inscriere : 28/10/2010

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeJoi 28 Oct - 1:05

Ultimul tren de călători a sosit în Gara Filret (de Sud) la 9 nov. 1960. Undeva în perioada 1955-1956 traficul de călători (poate mai puţin cel pentru angajaţii C.F.R.) a fost desfiinţat între Gara de Nord şi Gara Filaret (de Sud). Totuşi, mă frapează că a fost închis traficul de călători între Progresul şi Filaret, ţinând cont că nu erau decât 4 treceri la nivel (aia de pe Şos. Giurgiului era nasoală, într-adevăr). Alte linii aveau la treceri la nivel...
P.S. Nu faceţi poze în autogară. Sar paznicii (ordin de la vaca de directoare - vai, strică imaginea autogării).
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15312
Data de inscriere : 06/03/2009

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeJoi 28 Oct - 10:52

Pozele postate in mesajele de mai sus, sunt mai vechi. Pe atunci nu existau probleme. Fotografiile au fost facute si de fata cu unii paznici, si in fata casierei , ma refer la cele facute in sala de asteptare, si de fata cu unii soferi si cu cei aflati la peron pentru a pleca in cursa!
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6360
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11189
Data de inscriere : 17/02/2011

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeMar 18 Apr - 21:25

GARA BUCURESTI-FILARET FIL_zpsvwagql1v
Sus In jos
titus




Numarul mesajelor : 1
Reputatie : 788
Data de inscriere : 19/03/2022

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Informații statistică Gara Filaret   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeMar 19 Apr - 11:40

Bună ziua,
În primul rând, mulțumesc pentru acceptarea ca membru al forumului.
În al doilea rând, numele meu este Titus Bazac și sunt doctorand al Facultății de Geografie din Universitatea București.
Fiind în cursul redactării unui articol despre impactul Gării Filaret asupra dezvoltării urbanistice și industriale a Bucureștiului, aș avea neapărată nevoie de niște informații (întradevăr, inedite) referitoare la statistica Gării Filaret.
După cum se știe, Gara Filaret a funcționat ca gară principală doar patru ani și, din această cauză informații specifice despre funcționarea ei nu se prea găsesc.
Aș dori să obțin informații referitoare la statistica mărfuri/călători din perioada de funcționare la capacitatea maximă a gării:
- numărul de trenuri de călători/marfă din intervalele: 1869 - 1972; 1872 - 1932 (anul înscrierii pe Lista Monumentelor Istorice); 1932 - 1960;
Cu toate că principalele publicații de specialitate s-au înființat după 1880 (anul înființării C.F.R.), este imposibil ca în perioada celor patru ani (1869 - 1872) să nu fi existat niște documente economice care să reflecte activitatea comercială a Gării Filaret!
În eventualitatea găsirii acestor tipuri de informații, rugămintea mea este să indicați sursa lor - condiție obligatorie pentru folosirea acestor informații în cadrul articolului.
Vă mulțumesc!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeDum 23 Iul - 13:03

La aproape 154 de ani de la inaugurare, datorită nepăsării Statului, prima gară a Bucureștilor, în loc să găzduiască un muzeu al Căilor Ferate Române, este, astăzi, o biată autogară infectă.
Din ce am auzit s-au făcut demersuri pentru a deveni un muzeu feroviar. Degeaba însă. Banul are ultimul cuvânt și deci vă dați seama care sînt șansele ei de a deveni un muzeu feroviar.
GARA BUCURESTI-FILARET Screen14
Sursa foto facebook Sorin Ghiță
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitimeMar 25 Iul - 19:44

Ar fi foarte potrivita (si ca amplasare) pentru un muzeu feroviar, dar asta ar insemna sa fie si reconstruita calea ferata care o lega de reteaua CFR!

A fost desfiintata ca si statie CFR probabil si pentru faptul ca aveea doar 3 linii pentru primirea si expedierea trenurilor!

In apropierea fostei gari Filaret se aflau si cateva intreprinderi industriale si unitati economice, etc: "Fabrica de Masini Erhard Wolff/SC Hesper SA" (infiintata in 1876), "Fabrica de chibrituri" (1879), "Tipografia Filaret" (unde se tiparea "Mersul trenurilor"), "Fabrica de ulei Phenix", "Monetaria Romana", "Romfilatelia", "Uzina de gaz si electricitate Filaret" (1871, 1908).

Tot din gara Filaret se desprindea si o linie industriala, care deservea fosta fabrica "Timpuri Noi". Aceasta cale ferata industriala mergea paralel cu strada Doctor Constantin Istrati, trecea pe langa "Fantana Zodiacului", apoi mergea paralel cu strada General Candiano Popescu, apoi mergea paralel cu strada Lanariei (si traversa actualul Bdul. Dimitrie Cantemir), mergea paralel cu actualul Bdul. Gheorghe Sincai. traversa raul Dambovita si ajungea in incinta fabricii "Timpuri Noi".

In apropierea fostei gari Filaret se afla si "Muzeul Tehnic Inginer Dimitrie Leonida" (sunt expuse acolo lucruri foarte interesante) si "Parcul Libertatii/Parcul Carol intai".

Sus In jos
Continut sponsorizat





GARA BUCURESTI-FILARET Empty
MesajSubiect: Re: GARA BUCURESTI-FILARET   GARA BUCURESTI-FILARET Icon_minitime

Sus In jos
 
GARA BUCURESTI-FILARET
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Bucureşti Sud
» Bucureşti Cotroceni
» Capitala s-a imbogatit cu inca o gara... Bucuresti Basarab (1959)
» INTREBARI SI RASPUNSURI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: