Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Accidente si Incidente INTERNATIONAL

In jos 
+57
alinx3330
Vitosa
Adirmvl
Laurentiu Ciobanu
andreiutzu
SMDS
CalinIonMihai
DB Robert
Maddox
Cipri Andrei Neculai
bubu
vatmanul
DUAL
bogdan.perejuc
ravers75
Capsuneanu
cristi ar
trv.trains
Ony_x
riciu
florin94
adytm
kasapis2007
sorin_ncs
buldozer2
cfr500
TVlad
ldh80
Peter Fodor
cristi CFR
mtk
daniel_c
Nesebar
TER200
yeu1
Amiralul
Petre_IFTE
c o r v i n
IonutCFR2009
AndreiCFRbv
mielutu zburator
alliens
spiderpc
ets2oltromânia
@ndrey
ciprian71
marius_catalin84
kristi kkk
AeroX
Katalyn
DPS
crystynyca
cardinal
aris86
marius664
tcm
Luna
61 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 13:55

Nu pot sa accesez linkul, dar vad eu bine ca s-a ajuns la 166 km/h in conditii de semnalizare lipsa? Cand la noi se merge cu maxim 60 la cale libera?
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4282
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 14:09

Despre acelasi dezastru din Grecia un articol preluat de pe "Al Jazeera":
https://www.aljazeera.com/news/2023/3/2/greece-train-crash-2
Ancheta este evident inca in desfasurare dar din primele informatii se pare ca IDM-ul din gara Larissa ar fi dat autorizatie verbala prin radio mecanicului trenului de calatori sa treaca de un semnal pe rosu pe motiv ca acel semnal ar fi fost defect. Si din poze se poate vedea ca trenul de pasageri este intrat pe linia din stanga, in Grecia din cate stiu sensul de circulatie in conditii normale pe liniile duble este ca si la noi pe linia din dreapta. Ca mod de desfasurate si gravitate acest accident este asemanator cu cel din gara Paddington din Londra din anul 1999 si cu cel de la Bucerdea din anul 1968. Este trist sa vedem ca si in anul 2023 intr-o tara moderna membra a uniunii europene, gresala unui singur om inca poate provoca un dezastru ca acesta. Am tot discutat aici pe forum despre mentalitatea unora de a dezactiva si / sau ignora sistemele de siguranta. Plus incalcarea procedurilor operationale. Exact acelasi gen de accident sa intamplat si la Ploiesti Triaj in 2019, din fericire acolo trenurile aveau viteza mica si nu sa soldat cu decese.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4282
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 14:26

Laurentiu Ciobanu a scris:
Nu pot sa accesez linkul, dar vad eu bine ca s-a ajuns la 166 km/h in conditii de semnalizare lipsa? Cand la noi se merge cu maxim 60 la cale libera?
Cred ca 166 Km/h era viteza insumata a celor doua trenuri. Cum se poate observa si din poze, in acea portiune linia este in curba, nici un tren nu ar putea circula cu asa viteza pe acolo fara sa deraieze. Probabil ca cele doua trenuri aveau cam in jur de 80 Km/h in momentul coliziunii.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 14:36

Oricum e enorm pentru mers la cale libera.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18077
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23456
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 14:54

Laurentiu Ciobanu a scris:
Nu pot sa accesez linkul, dar vad eu bine ca s-a ajuns la 166 km/h in conditii de semnalizare lipsa? Cand la noi se merge cu maxim 60 la cale libera?

Vezi că îți scapă ceva .
Pe.BLA daca pica un semnal.sau mai multe sectoare de bloc nu se limitează viteza trenului pentru că primul tren circula cu 20 km/h iar următoarele circula cu blocul scos din funcție dar instalația autostop funcțională adică indusii sunt activi deci respecta V2ul adică sub 65km/h
Deci în Grecia nu erau semnalele în funcție se circulă.la.interval.de.statie cu viteza maxima stabilită în livret
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 15:57

Indusii nu sunt dependenti de senzorii din teren?

Daca au fost dati la fier vechi, mai functioneaza sistemele pe locomotiva?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20083
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24830
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 16:28

Din ce scrie prin presă, înțeleg că macazurile erau cu chei... deci ca la noi acum 100 de ani (bine, mai avem și noi pe unele linii). Adică șeful stației, IDM sau ce o fi fost, a dat dispoziție să se facă un parcurs de ieșire pentru trenul de călători (sau l-a făcut chiar el), fără să țină cont că din sens opus venea trenul de marfă. Adică nu a recepționat avizul de plecare al marfarului din stația vecină, nu a comunicat cu Operatorul RC, nu a transmis după aia telefonic stației vecine avizul de plecare, caz în care ăia ar fi putut să îi spună că a trimis tren peste tren... uite câte redundanțe sunt sau ar trebui să fie. Bine, eu mă raportez la instrucțiile de la noi, alea hulite de ERA și care, totuși, previn accidente ca cel din Republica Elenă (că nu se mai cheamă Grecia de ceva ani).
În fine, vom vedea raportul făcut de organismul elen de investigare.

Laurentiu Ciobanu a scris:
Oricum e enorm pentru mers la cale libera.
Poți să mergi și cu 500 la oră pe cale liberă, dar doar dacă tot intervalul de stație e liber. Adică IDM din Larissa nu ar fi trebuit să expedieze trenul de călători până nu avea confirmarea că e liberă linia până în următorul punct de secționare.
În plus, la noi mai e o măsură de siguranță aici, anume faptul că mecanicul se înștiințează prin ordin SCRIS să depășească semnalul, nu pe vorbe prin radio.
Neoficial, se mai fac și la noi intrări pe roșu în stații cu promisiunea înmânării OC în stație, dar am văzut mecanici care refuză să facă asta (cum e și normal, de altfel), chiar la practică în anul III am stat un sfert de oră la intrarea în Pantelimon să vină IDM per pedes cu OC. După aia s-a urcat în tren ca să ajungă înapoi în stație (teoretic trebuia să meargă pe jos înapoi). Însă ieșiri în linie curentă pe roșu fără OC nu ai să vezi la noi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4282
Data de inscriere : 21/05/2013

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 17:35

Daca intradevar asa a fost contextul dezastrului de la Larissa, linia din dreapta fiind inchisa iar circulatia se facea in sistem cale libere pe linia din stanga, acel IDM din Larissa a reeditat exact accidentul de la Bucerdea din 1968, unde IDM-ul Teodor Petrisor aflat sub influenta bauturilor alcolice a trimis trenul personal aflat la linia 1 in traseu desi fusese instiintat in mod clar prin telefon de venirea celuilalt tren dinspre halta Craciunel. Pentru cei care nu cunosc detalii despre acel dezastru, recomand vizionarea acestul film TVR postat pe "youtube": https://www.youtube.com/watch?v=t2ic-rwJLXM
Faptul ca in 2023 se mai pot intampla asemenea greseli stupide, mi se pare incredibil si inacceptabil.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 17:51

Teodor Petrisor n-a fost instiintat telefonic in nici un fel, ci dormea binemersi beat-mort la el in birou cand ar fi trebuit sa instiinteze acarii ca trebuie sa bage personalul pe abatuta.
El fusese notificat in scris ca urmeaza sa se faca cruce la el in statie, dar l-a durut undeva.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 17:53

Dr2005 a scris:
Poți să mergi și cu 500 la oră pe cale liberă, dar doar dacă tot intervalul de stație e liber. Adică IDM din Larissa nu ar fi trebuit să expedieze trenul de călători până nu avea confirmarea că e liberă linia până în următorul punct de secționare.
În plus, la noi mai e o măsură de siguranță aici, anume faptul că mecanicul se înștiințează prin ordin SCRIS să depășească semnalul, nu pe vorbe prin radio.
Neoficial, se mai fac și la noi intrări pe roșu în stații cu promisiunea înmânării OC în stație, dar am văzut mecanici care refuză să facă asta (cum e și normal, de altfel), chiar la practică în anul III am stat un sfert de oră la intrarea în Pantelimon să vină IDM per pedes cu OC. După aia s-a urcat în tren ca să ajungă înapoi în stație (teoretic trebuia să meargă pe jos înapoi). Însă ieșiri în linie curentă pe roșu fără OC nu ai să vezi la noi.

Ideea e ca aia e magistrala lor principala de cale ferata, ca altele nu prea au, e cam aiurea sa lucreze cu OC un tren de lung parcurs, e ca si cum la noi IC-ul de B-Cta ar trebui sa opreasca la Fundulea, la Lehliu, la Drajna, la Fetesti, la Cernavoda, la Medgidia ca sa ia hartia de la IDM.

Oricum, faptul ca mergeau la cale libera pe magistrala aia arata cat de praf sunt grecii dpdv trenuri.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13905
Data de inscriere : 08/01/2011

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 22:07

Dacă se adeverește că e așa cum am citit pe un grup feroviar elen, IDM care a comis-o era pensionar revenit pe funcție, atunci se explică totul.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 22:24

Pe un forum strain am citit ca mafia autobuzelor KTEL are interese sa mearga prost calea ferata.



Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18077
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23456
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 22:26

Bilanțul accidentului feroviar din Grecia a ajuns la 57 de morți, dar încă există persoane dispărute Data actualizării: 02.03.2023 19:09

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/bilantul-accidentului-feroviar-din-grecia-a-ajuns-la-46-de-morti-dar-inca-exista-persoane-disparute-2269575

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18077
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23456
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 22:29

dan tm a scris:
Pe un forum strain am citit ca mafia autobuzelor KTEL are interese sa mearga prost calea ferata.

Hai ca asta e chiar de tot.Grecii au în pregătire să introducă fostele trenuri Pendolino 470 de la FS care trebuiau sa circule.cu 200km/h pe o anumită porțiune
Totuși mie mi se pare aiurea sa se circule.asa.haotic ținând cont că este linie de.160 km/h
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitimeJoi 02 Mar 2023, 22:32

aici am citit
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,10365480,10365848#msg-10365848
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente INTERNATIONAL   Accidente si Incidente INTERNATIONAL - Pagina 66 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidente si Incidente INTERNATIONAL
Sus 
Pagina 66 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 34 ... 65, 66, 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» International - diverse
» Accidente si Incidente la CFR si in lume
» Accidente si Incidente CFR
» Accidente feroviare
» Accidente si Incidente CFR

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: