Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Proiectul caii ferate Harlau- Botosani

In jos 
+8
Ionut31
andreigeorge
Semafor
cfr500
Dr2005
laurentzu
dan tm
ldh80
12 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 489
Data de inscriere : 04/08/2023

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeMar 12 Dec 2023, 19:39

O linie destul de interesanta, similara cu altele construite in anii 80 si sfarsitul lor. Ar mai avea vreo sansa sa fie reconstruita? Poate asa ar putea ajuta la dezvoltarea satelor care le tranziteaza, recunosc ca nu a fost pe teren sa o vad. M-ai interesant este ca a fost finalizat si un tunel. De ce l-ar m-ai finalizat daca constructia linii a fost oprita? Mi se pare o risipa de banii.
Pe langa asta uneori ma intreb de ce in era socialismului se tot construiau linii secundare si nu se construiau ceva similar cu magistralele principale s-au sa isi dea resursele pentru imbunatatirea lor.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12484
Data de inscriere : 16/07/2014

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 11:02

Magistralele erau in atentie. S-au dublat, s-a sporit capacitatea staiilor, s-au electrificat, s-au separat in statiile mari fluxurile de marfa de cele de calatori, in unele statii s-au construit bucle peste magistrale pentru traficul de marfa etc.

apoi s-a trecut la constructia unor linii secundare. Adeseori motivarea era tot de natura economica menita sa satisfaca traficul de marfa preconizat a creste.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 374
Reputatie : 4999
Data de inscriere : 18/09/2011

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 19:48

S-au construit multe linii cu costuri minime, dar cu cheltuieli de exploatare mari, care nu contau atat timp cat exista o armata de peste 200.000 de cfr-isti care rezolva toate problemele. In numele economiei de combustibil, unde exista cale ferata nu era permis transportul auto de calatori si doar marfa perisabila ( cu aprobare de la partid ) era transportata cu camioanele. Marfa obisnuita se transporta vagonabil, chiar daca facea 4-5 zile pentru a traversa tara. Calea ferata nu era in concurenta cu nimeni, nu existau criterii de comparatie. De aceea, dupa 1990 cand a aparut alternativa auto si a disparut industria, multe linii au murit sau sunt mentinute in moarte clinica.
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 489
Data de inscriere : 04/08/2023

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 20:09

DAS 2011 a scris:
S-au construit multe linii cu costuri minime, dar cu cheltuieli de exploatare mari, care nu contau atat timp cat exista o armata de peste 200.000 de cfr-isti care rezolva toate problemele. In numele economiei de combustibil, unde exista cale ferata nu era permis transportul auto de calatori si doar marfa perisabila ( cu aprobare de la partid ) era transportata cu camioanele. Marfa obisnuita se transporta vagonabil, chiar daca facea 4-5 zile pentru a traversa tara. Calea ferata nu era in concurenta cu nimeni, nu existau criterii de comparatie. De aceea, dupa 1990 cand a aparut alternativa auto si a disparut industria, multe linii au murit sau sunt mentinute in moarte clinica.

Cred ca de asta multe linii secundare sunt dezafectate, deoarecere, cum ai zis si tu nu mai exista industrie sau calatori care sa le deserveasca. Si cele mentinute in "moarte clinica" (adica acele linii pe care nu este prezent deloc trafic de orice tip si sunt mentinute in conservare?) ma indoiesc ca ar mai avea vreo sansa sa fie repuse in functiunie (Snagov Plaja - Caciulati ca exemplu)
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3481
Data de inscriere : 24/08/2017

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 14 Dec 2023, 11:23

Snagov Plaja - Caciulati ar avea multi calatori daca ar fi redeschisa si modernizata, sunt multi care ar folosi acea linie in trafic de naveta. Mai degraba Barlad-Falciu n-o vad redeschisa.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3151
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7968
Data de inscriere : 26/05/2011

Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitimeVin 15 Dec 2023, 15:16

Laurentiu Ciobanu a scris:
Snagov Plaja - Caciulati ar avea multi calatori daca ar fi redeschisa si modernizata, sunt multi care ar folosi acea linie in trafic de naveta. Mai degraba Barlad-Falciu n-o vad redeschisa.


1. Iar de la Snagov se poate construi o linie pana la Ploiesti care sa se uneasca cu linia 701 la Rafov sau Zanoaga. Sunt cateva localitati care nu au linie.


2. Linia intre Botosani si Harlau are destule localitati si multi ar migra de la transportul rutier la cel feroviar. Totusi, sunt doua municipii mari: Iasi si Botosani, plus legaturi directe spre Dobrogea, Galati, Republica Moldova din Botosani via Iasi.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Proiectul caii ferate Harlau- Botosani   Proiectul caii ferate Harlau- Botosani - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Proiectul caii ferate Harlau- Botosani
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Stadiul lucrarilor pe magistrala Bucuresti - Constanta
» Fantomele căii ferate Vâlcele - Râmnicu Vâlcea
» Reabilitarea caii ferate turistice (Platoul Cornesti, Tirgu Mures)
» 607 : Podu Iloaiei - Harlau

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: