Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6792 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 24 Dec 2018, 20:42
Exteriorul vagonului salon, clasele 1 și 2, al trenului 247. Vagonul oferă călătorilor un nivel de confort superior, fiind conceput pentru lung și mediu parcurs. Saloanele, atât cel de clasa 1 cât și cel de clasa a doua, sunt dotate cu prize, climatizare, mochetă, fotolii spațioase și foarte comode, loc berechet pentru picioare, instalație de sonorizare și informare a călătorilor, oferind în același timp un ambient plăcut mulțumită culorilor alese. În plus, este foarte spațios și silențios. Am putea avea și noi așa ceva, dacă la noi s-ar merge pe ideea lor: confort superior = călători satisfăcuți = creștere a numărului de călători. La noi, e concurs: care bagă mai mulți fraieri într-un spațiu cât mai mic...
La frontieră, se trece de la alimentarea în 25 kV CA la alimentarea în 3 kV CC. Schimbul locomotivelor este interesant de urmărit. Trenul este primit la o linie liberă, iar după trecerea locomotivei peste aparatele de cale mecanicul comandă coborârea pantografului. Odată ce a trecut de separatoare și ajunge sub tensiunea celeilalte țări, frânează trenul. Locomotiva care va remorca trenul mai departe este legată la cea cu care a venit acesta, și o manevrează, garând-o pe o altă linie liberă. Cele două vehicule sunt dezlegate, iar locomotiva slovenă îi dă, la propriu, un brânci unguroaicei până ce aceasta ajunge înapoi sub tensiunea cu care este compatibilă. În imagini, se observă locomotiva slovenă care va prelua trenul după ce a dat brânci unguroaicei, unguroaica așteptând un tren cu care să se întoarcă și o altă locomotivă maghiară cu perechea MV 247, așteptând plecarea spre Budapesta.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6792 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 24 Dec 2018, 20:56
Haltă de mișcare dintr-un sat oarecare, în care există însă și o mare fabrică de bere slovenă, destul de bună, dar scumpă (1 euro doza).
Automotor din seria 713, construit pe platforma VT 628. Se observă boghiul purtător, boghiul motor, motorul Diesel, dar și urme ale vechilor tatuaje pe care le-a primit. Slovenii sunt înnebuniți după grafitti, la fel ca celelalte neamuri ale fostei Iugoslavii. Țintele sunt, ca la noi, vehiculele suburbane și urbane, vagoanele de lung parcurs și ramele ETR scăpând de obicei de tratamentul ăsta. Desiro-urile lor au primit lac protector, pe care vopseaua din tuburi nu aderă corespunzător.
Vedere de ansamblu asupra liniilor gării Ljubljana, și un marfar, care trece fără oprire pe linia 4. Liniile 4 și 5 sunt exclusiv pentru marfă, neavând peroane. Evident, marfarul era silențios, auzindu-se doar un fâșâit ușor, fără tronca-tronca, fără bubuieli, fără scârțâieli și troznituri. Ei beau apă mai specială ca noi și de-aia pot să țină șinele și materialul rulant în stare corespunzătoare... Al doilea marfar a trecut ceva mai târziu însă încarc poza tot aici, din comoditate.
Îmi atrage atenția această bijuterie poloneză. Rama a fost construită pentru PKP iar apoi adaptată pentru Iugoslavia, fiind modificată iarăși de sloveni pentru nevoile proprii. Este cel mai vechi vehicul aflat încă în circulație pe căile ferate slovene... Când m-am apropiat s-o pozez mai bine, rama a plecat; din fericire, am prins-o iar chiar înainte să mă întorc înspre Budapesta.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6792 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 24 Dec 2018, 21:09
În stânga, trenul IC 18 Ljubljana - Maribor, format dintr-un Desiro. Și la ei se întâlnesc tâmpenii de genul ăsta, însă având în vedere că timpul total de mers este de 2 ore, parcă nu e așa dramatic.
Automotor 713 ca tren local Ljubljana - Grosuplje - (Novo Mesto), pozat în Ljubljana VODMAT, un PO aflat aproape de centru. A se remarca apropierea dintre linia secundară Ljubljana - Metlika și cartierul rezidențial. Eu am stat în blocul din stânga, însă zgomotul trenurilor abia se aude în apartamente. La ei nu moare nimeni că trece trenul prin oraș, au învățat să respecte culoarea roșie la bariere, și nici să nu se urce pe vagoane ca să facă scântei odată ce se întâlnesc cu linia de contact. Chiar și când traversează ampulea liniile, se asigură de câteva ori înainte să facă saltul. Celălalt tren, format din 2 motoare, se întoarce către Ljubljana în așteptarea orelor de vârf. Era goluț, având în vedere că era cam 10:30. Se observă semnalul de intrare în gară.
Mai departe, cu speranța de a prinde marfare multe, am mers în PO Ljubljana Tivoli, pe linia Koper - Ljubljana, care are parte de un trafic extrem de intens. Din păcate am ratat TOATE marfarele care au trecut în cele 60 de minute petrecute acolo; unul a trecut când pozam prevestitorul, altul când schimbam peroanele prin pasajul subteran iar al treilea a trecut fix când plecasem. Trenurile de călători surprinse sunt toate trenuri locale sau regionale, cu grade de ocupare modeste; urmau să se întoarcă pline ochi din Ljubljana peste câteva ore, când începeau navetiștii să se întoarcă acasă.
Prevestitorul semnalului de intrare în Ljubljana care m-a costat un marfar... Are 2 focuri și 3 indicații, galben, verde și galben clipitor, cu aceleași semnificații ca în România.
Închei cu o franțuzoaică pozată înainte să plece MV 247 spre Budapesta. Ca opinie personală, sistemul lor feroviar este la ani lumină de al nostru, deși populația țării este mult mai mică, iar relieful, mai dificil. Volumul de trafic este colosal. Trenurile sunt foarte curate, îngrijite, la fel ca gările, însă au probleme cu graferii destul de serioase. Personalul de tren este bilingv și foarte, foarte amabil, prietenos și sare imediat în ajutorul călătorilor. Nașii au dispozitive electronice de emitere a biletelor. La fel, ungurii emit electronic toate biletele în tren, inclusiv amenzile (!).
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12899 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: SZ-Slovenia Mier 26 Dec 2018, 09:32
Ca de obicei, un reportaj bun!
Hai, că două ore într-un Desiro nu mori, mai ales dacă diferența de tarif între ranguri nu e mare.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23453 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: SZ-Slovenia Mier 28 Iul 2021, 16:48
Anu asta isi retrag ramele 311/15 din 1965
Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: SZ-Slovenia Dum 23 Ian 2022, 11:55
Începând de vineri, 14 ianuarie, trenurile etajate Stadler Kiss au început să deservească publicul pe șinele slovene. Aceste trenuri circulă pe toate liniile electrificate, dar cele mai multe dintre ele circulă pe liniile Ljubljana-Dobova și Ljubljana-Jesenice. Pe lângă un confort sporit, spațiu și funcționalitate, noile rame aduc și experiența priveliștei prin ferestrele panoramice de la nivelul etajat, ceea ce este cu siguranță o experiență specială.
La fel ca noile trenuri simple, noile trenuri electrice cu două etaje Stadler Kiss oferă pasagerilor mai mult confort și funcționalitate. Aceste trenuri au accelerație mai rapidă și viteze mai mari de până la 160 de kilometri pe oră. Acestea sunt trenuri moderne și spațioase care facilitează accesul chiar și pentru persoanele cu mobilitate redusă, toate trenurile având o scară și o rampă mobilă suplimentară pentru scaune cu rotile. Există un sistem modern de informare a pasagerilor, care este, de asemenea, adaptat pentru pasagerii cu deficiențe de vedere și cu deficiențe de auz.
Scaunele sunt echipate cu prize pentru încărcarea dispozitivelor electronice, semnal Wi-Fi gratuit și alte facilități smart. Acest model de tren oferă, de asemenea, mai mult spațiu pentru biciclete, ferestre panoramice mari, toalete spațioase adaptate persoanelor cu deficiențe de mobilitate, locuri cu mese și locuri pentru copii. Aspectul de mediu este, de asemenea, important, deoarece aceste trenuri economisesc, de asemenea, energie.
Anul acesta vor fi în total 52 de trenuri noi de călători pe șinele din Slovenia. Dintre acestea, vor exista 21 de trenuri electrice Flirt simple, 10 trenuri electrice Kiss etajate și 21 de trenuri diesel Flirt simple. Trenurile noi reprezintă o contribuție importantă la calitatea serviciilor de transport de călători ale căilor ferate slovene și, în același timp, la transportul public din Slovenia. https://mobilitate.eu/slovenia-etajate-stadler-kiss/?fbclid=IwAR2yct3tbdBJF3huv2nGaVCJePJLuMBKNqNLtGt0WhWGQVkShohbWdtNdHA
Între timp în România experții noștri feroviari bine plătiți din bugetul național, analizează și tot analizează că doar timpul trece, leafa merge și fraierii pot circula și în malaxele cu display
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23453 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: SZ-Slovenia Dum 23 Ian 2022, 12:05
Pai ei nu au constructor local gen Astra și chinezării care sa tot conteste licitații mă.astept că aia de la Astra sa conteste și ramele hibride sau cu hidrogen.. Și Serbia a mai comandat 14 rame Stadler Flirt..
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22199 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: SZ-Slovenia Dum 23 Ian 2022, 15:31
Pe astia de la noi ii intereseaza cum sa-si etaleze latele prin minister nu sa faca ceva bun pentru populatie, ei au ajuns pe posturi sa se faleasca ca vai cine sunt ei dar sa faca ceva bun si de durata sa zica si altii de noi cum zicem noi de altii, uite aia cum evolueaza, nuuuu, nici poveste, de noi zic altii uite ce inapoiati sunt aia! Dar asta nu conteaza, nu are treaba x si y ca suntem de ras....... Vai si amar!