Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 SZ-Slovenia

In jos 
+5
mielutu zburator
Nesebar
alliens
baiazid
dan tm
9 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6792
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeLun 24 Dec 2018, 20:42

Exteriorul vagonului salon, clasele 1 și 2, al trenului 247. Vagonul oferă călătorilor un nivel de confort superior, fiind conceput pentru lung și mediu parcurs. Saloanele, atât cel de clasa 1 cât și cel de clasa a doua, sunt dotate cu prize, climatizare, mochetă, fotolii spațioase și foarte comode, loc berechet pentru picioare, instalație de sonorizare și informare a călătorilor, oferind în același timp un ambient plăcut mulțumită culorilor alese. În plus, este foarte spațios și silențios. Am putea avea și noi așa ceva, dacă la noi s-ar merge pe ideea lor: confort superior = călători satisfăcuți = creștere a numărului de călători. La noi, e concurs: care bagă mai mulți fraieri într-un spațiu cât mai mic...


SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5112

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5114

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5113

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5118

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5117

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5115

La frontieră, se trece de la alimentarea în 25 kV CA la alimentarea în 3 kV CC. Schimbul locomotivelor este interesant de urmărit. Trenul este primit la o linie liberă, iar după trecerea locomotivei peste aparatele de cale mecanicul comandă coborârea pantografului. Odată ce a trecut de separatoare și ajunge sub tensiunea celeilalte țări, frânează trenul. Locomotiva care va remorca trenul mai departe este legată la cea cu care a venit acesta, și o manevrează, garând-o pe o altă linie liberă. Cele două vehicule sunt dezlegate, iar locomotiva slovenă îi dă, la propriu, un brânci unguroaicei până ce aceasta ajunge înapoi sub tensiunea cu care este compatibilă. În imagini, se observă locomotiva slovenă care va prelua trenul după ce a dat brânci unguroaicei, unguroaica așteptând un tren cu care să se întoarcă și o altă locomotivă maghiară cu perechea MV 247, așteptând plecarea spre Budapesta.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn4920

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn4919

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn4921

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn4922
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6792
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeLun 24 Dec 2018, 20:56

Haltă de mișcare dintr-un sat oarecare, în care există însă și o mare fabrică de bere slovenă, destul de bună, dar scumpă (1 euro doza).

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5013

Automotor din seria 713, construit pe platforma VT 628. Se observă boghiul purtător, boghiul motor, motorul Diesel, dar și urme ale vechilor tatuaje pe care le-a primit. Slovenii sunt înnebuniți după grafitti, la fel ca celelalte neamuri ale fostei Iugoslavii. Țintele sunt, ca la noi, vehiculele suburbane și urbane, vagoanele de lung parcurs și ramele ETR scăpând de obicei de tratamentul ăsta. Desiro-urile lor au primit lac protector, pe care vopseaua din tuburi nu aderă corespunzător.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5014

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5016

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5015

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5017

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5019

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5018

Vedere de ansamblu asupra liniilor gării Ljubljana, și un marfar, care trece fără oprire pe linia 4. Liniile 4 și 5 sunt exclusiv pentru marfă, neavând peroane. Evident, marfarul era silențios, auzindu-se doar un fâșâit ușor, fără tronca-tronca, fără bubuieli, fără scârțâieli și troznituri. Ei beau apă mai specială ca noi și de-aia pot să țină șinele și materialul rulant în stare corespunzătoare... Al doilea marfar a trecut ceva mai târziu însă încarc poza tot aici, din comoditate.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5020

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5022

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5021

Îmi atrage atenția această bijuterie poloneză. Rama a fost construită pentru PKP iar apoi adaptată pentru Iugoslavia, fiind modificată iarăși de sloveni pentru nevoile proprii. Este cel mai vechi vehicul aflat încă în circulație pe căile ferate slovene... Când m-am apropiat s-o pozez mai bine, rama a plecat; din fericire, am prins-o iar chiar înainte să mă întorc înspre Budapesta.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5025

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5023

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5024

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5120

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5119

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5121
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6792
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeLun 24 Dec 2018, 21:09

În stânga, trenul IC 18 Ljubljana - Maribor, format dintr-un Desiro. Și la ei se întâlnesc tâmpenii de genul ăsta, însă având în vedere că timpul total de mers este de 2 ore, parcă nu e așa dramatic.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5029

Automotor 713 ca tren local Ljubljana - Grosuplje - (Novo Mesto), pozat în Ljubljana VODMAT, un PO aflat aproape de centru. A se remarca apropierea dintre linia secundară Ljubljana - Metlika și cartierul rezidențial. Eu am stat în blocul din stânga, însă zgomotul trenurilor abia se aude în apartamente. La ei nu moare nimeni că trece trenul prin oraș, au învățat să respecte culoarea roșie la bariere, și nici să nu se urce pe vagoane ca să facă scântei odată ce se întâlnesc cu linia de contact. Chiar și când traversează ampulea liniile, se asigură de câteva ori înainte să facă saltul. Celălalt tren, format din 2 motoare, se întoarce către Ljubljana în așteptarea orelor de vârf. Era goluț, având în vedere că era cam 10:30. Se observă semnalul de intrare în gară.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5026

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5028

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5027

SZ-Slovenia - Pagina 2 Pc180010

SZ-Slovenia - Pagina 2 Pc180011

Mai departe, cu speranța de a prinde marfare multe, am mers în PO Ljubljana Tivoli, pe linia Koper - Ljubljana, care are parte de un trafic extrem de intens. Din păcate am ratat TOATE marfarele care au trecut în cele 60 de minute petrecute acolo; unul a trecut când pozam prevestitorul, altul când schimbam peroanele prin pasajul subteran iar al treilea a trecut fix când plecasem. Trenurile de călători surprinse sunt toate trenuri locale sau regionale, cu grade de ocupare modeste; urmau să se întoarcă pline ochi din Ljubljana peste câteva ore, când începeau navetiștii să se întoarcă acasă.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5031

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5030

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5032

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5033

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5122

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5123

Prevestitorul semnalului de intrare în Ljubljana care m-a costat un marfar... Are 2 focuri și 3 indicații, galben, verde și galben clipitor, cu aceleași semnificații ca în România.

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5034

Închei cu o franțuzoaică pozată înainte să plece MV 247 spre Budapesta. Ca opinie personală, sistemul lor feroviar este la ani lumină de al nostru, deși populația țării este mult mai mică, iar relieful, mai dificil. Volumul de trafic este colosal. Trenurile sunt foarte curate, îngrijite, la fel ca gările, însă au probleme cu graferii destul de serioase. Personalul de tren este bilingv și foarte, foarte amabil, prietenos și sare imediat în ajutorul călătorilor. Nașii au dispozitive electronice de emitere a biletelor. La fel, ungurii emit electronic toate biletele în tren, inclusiv amenzile (!).

SZ-Slovenia - Pagina 2 Dscn5124
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8292
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 12899
Data de inscriere : 06/04/2012

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeMier 26 Dec 2018, 09:32

Ca de obicei, un reportaj bun!

Hai, că două ore într-un Desiro nu mori, mai ales dacă diferența de tarif între ranguri nu e mare.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18075
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23453
Data de inscriere : 05/10/2010

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeMier 28 Iul 2021, 16:48

Anu asta isi retrag ramele 311/15 din 1965

Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeDum 23 Ian 2022, 11:55

Începând de vineri, 14 ianuarie, trenurile etajate Stadler Kiss au început să deservească publicul pe șinele slovene. Aceste trenuri circulă pe toate liniile electrificate, dar cele mai multe dintre ele circulă pe liniile Ljubljana-Dobova și Ljubljana-Jesenice. Pe lângă un confort sporit, spațiu și funcționalitate, noile rame aduc și experiența priveliștei prin ferestrele panoramice de la nivelul etajat, ceea ce este cu siguranță o experiență specială.

La fel ca noile trenuri simple, noile trenuri electrice cu două etaje Stadler Kiss oferă pasagerilor mai mult confort și funcționalitate. Aceste trenuri au accelerație mai rapidă și viteze mai mari de până la 160 de kilometri pe oră. Acestea sunt trenuri moderne și spațioase care facilitează accesul chiar și pentru persoanele cu mobilitate redusă, toate trenurile având o scară și o rampă mobilă suplimentară pentru scaune cu rotile. Există un sistem modern de informare a pasagerilor, care este, de asemenea, adaptat pentru pasagerii cu deficiențe de vedere și cu deficiențe de auz.

Scaunele sunt echipate cu prize pentru încărcarea dispozitivelor electronice, semnal Wi-Fi gratuit și alte facilități smart. Acest model de tren oferă, de asemenea, mai mult spațiu pentru biciclete, ferestre panoramice mari, toalete spațioase adaptate persoanelor cu deficiențe de mobilitate, locuri cu mese și locuri pentru copii. Aspectul de mediu este, de asemenea, important, deoarece aceste trenuri economisesc, de asemenea, energie.

Anul acesta vor fi în total 52 de trenuri noi de călători pe șinele din Slovenia. Dintre acestea, vor exista 21 de trenuri electrice Flirt simple, 10 trenuri electrice Kiss etajate și 21 de trenuri diesel Flirt simple. Trenurile noi reprezintă o contribuție importantă la calitatea serviciilor de transport de călători ale căilor ferate slovene și, în același timp, la transportul public din Slovenia.
https://mobilitate.eu/slovenia-etajate-stadler-kiss/?fbclid=IwAR2yct3tbdBJF3huv2nGaVCJePJLuMBKNqNLtGt0WhWGQVkShohbWdtNdHA

Între timp în România experții noștri feroviari bine plătiți din bugetul național, analizează și tot analizează că doar timpul trece, leafa merge și fraierii pot circula și în malaxele cu display Mad
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18075
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23453
Data de inscriere : 05/10/2010

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeDum 23 Ian 2022, 12:05

Pai ei nu au constructor local gen Astra și chinezării care sa tot conteste licitații mă.astept că aia de la Astra sa conteste și ramele hibride sau cu hidrogen..
Și Serbia a mai comandat 14 rame Stadler Flirt..
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22199
Data de inscriere : 06/12/2009

SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitimeDum 23 Ian 2022, 15:31

Pe astia de la noi ii intereseaza cum sa-si etaleze latele prin minister nu sa faca ceva bun pentru populatie, ei au ajuns pe posturi sa se faleasca ca vai cine sunt ei dar sa faca ceva bun si de durata sa zica si altii de noi cum zicem noi de altii, uite aia cum evolueaza, nuuuu, nici poveste, de noi zic altii uite ce inapoiati sunt aia! Mad Dar asta nu conteaza, nu are treaba x si y ca suntem de ras.......
Vai si amar!

_________________
595423SZ-Slovenia - Pagina 2 Bdeem_8496_aSZ-Slovenia - Pagina 2 Bdeem_8496_aSZ-Slovenia - Pagina 2 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





SZ-Slovenia - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
SZ-Slovenia
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: