Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 SZ-Slovenia

In jos 
+5
mielutu zburator
Nesebar
alliens
baiazid
dan tm
9 participanți
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8768
Reputatie : 12478
Data de inscriere : 16/07/2014

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeDum 12 Iun 2016, 12:25

Au modernizat si ei o linie.

http://www.elok2016.si/en/
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6541
Data de inscriere : 05/10/2012

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeDum 12 Iun 2016, 18:10

dan tm a scris:
Au modernizat si ei o linie.

http://www.elok2016.si/en/

De 160km/h si care duce la granita cu Ungaria(coridor Trieste). Si din nou sunt incantat de calitatea finisajelor, a se vedea lucrarile de arta, pana si panourile fonoabsorbante... Deci cam 4 mil E/km linie simpla.
Sus In jos
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5235
Data de inscriere : 27/06/2011

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeSam 18 Iun 2016, 21:13

Sa vedem cu cat scad timpii pe Budapesta - Ljubljana..
Oricum si ungurii au in plan lucrari de modernizare pe acest coridor
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22198
Data de inscriere : 06/12/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeMier 06 Iul 2016, 13:06

Ljubljana

SZ-Slovenia Eh6dg

SZ-Slovenia 2yunl91

SZ-Slovenia 348lwxt


_________________
595423SZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_a
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22198
Data de inscriere : 06/12/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeJoi 07 Iul 2016, 21:37

SZ-Slovenia Rco6x3

SZ-Slovenia 2zxy3x3

SZ-Slovenia 2la37s9

SZ-Slovenia 289il4k

SZ-Slovenia X6lb8m

SZ-Slovenia 5dnz0h

SZ-Slovenia 35jhwg1

SZ-Slovenia 2w4l8o7

_________________
595423SZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_a
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22198
Data de inscriere : 06/12/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeJoi 07 Iul 2016, 21:40

SZ-Slovenia 34fk8i9

SZ-Slovenia 2po36t2

SZ-Slovenia 14lni1h

SZ-Slovenia 2d1tu81

_________________
595423SZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_a
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6791
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeJoi 01 Sept 2016, 01:40

Zona gării Ljubljana - foarte multe grafuri date peste tot, dar e curat pe jos și relativ sigur dacă nu te prinde noaptea pe-aici.

SZ-Slovenia 21dorcy
SZ-Slovenia 347jwut

Ex-franțuzoaică; face serviciu la trenurile de marfă în Slovenia. Stătea așteptând ora de plecare din gara Ljubljana.

SZ-Slovenia 2n7obj5

Vagoane 39-70 neclimatizate, așteptând manevra pentru a forma un IC către Serbia.

SZ-Slovenia 1s06jl
SZ-Slovenia 15wxz6w

Vagon 20-70...

SZ-Slovenia 2efjptf

Un 59-80 (cușetă) sârbesc.

SZ-Slovenia 2rh6wcp

Și un 20-70 sârbesc climatizat.

SZ-Slovenia Amy62r

Cimitir pentru rame electrice scoate din uz.

SZ-Slovenia Kc1geb

Și un mic vagon istoric...

SZ-Slovenia O8i1so
SZ-Slovenia 2laq7n7
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6791
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeJoi 01 Sept 2016, 01:50

Locomotive diesel în așteptare după peroanele gării Ljubljana.
SZ-Slovenia 104506p

Șobolan electric, care urma să plece ca tren suburban spre un orășel din zona metropolitană a Ljubljanei.
SZ-Slovenia 2a775v9
SZ-Slovenia Xlc8pe

Boghiu motor
SZ-Slovenia I3w2rq

Boghiu purtător
SZ-Slovenia 2u3ve6e

Ăsta urma să meargă ceva mai mult, vreo oră și ceva până într-un orășel vecin.
SZ-Slovenia F4mh3c

Ca impresii generale:
1) gara este mult mai curată, îngrijită și sigură ca marea majoritate a gărilor din România (dacă nu cumva ca toate, excepție Galați unde au adus 6-7 polițiști care stau non stop în ea).
2) trenuri muuulte, multe rău; cam la fiecare 5 minute trecea ceva, marfă sau călători
3) nu prea se omoară cu mersul cadențat - aviz Dr2005
4) pe-afară, trenurile sunt pline de grafitti dar înăuntru sunt ok, și geamurile sunt curățate.
5) liniile din gară sunt praf, cam la fel de chinuite și exfoliate ca cele de la Făurei - Buzău, doar că în gara asta toate intrările se fac în abatere deci oricum nu contează, cu excepția IC-urilor sau trenurilor de viteză.

Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 6910
Data de inscriere : 28/03/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 15:02

Dupa aproape 1 an de pauza la acest topic, a venit timpul pentru un update What a Face . Am fost acum 10 zile in Slovenia si am facut ceva poze prin Ljubljana. Nu am apucat sa vad chiar cat mi-am dorit, de aceea planuiesc sa ma reintorc curand.


Gara Centrala Ljubljana

SZ-Slovenia 20170811_092326_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092416_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092425_HDR


Cateva Regio-uri

SZ-Slovenia 20170811_092459_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092524_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092548_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092651_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092716_HDR


Marfa

SZ-Slovenia 20170811_092542_HDR

SZ-Slovenia 20170811_092535_HDR
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22198
Data de inscriere : 06/12/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 15:32

Pacat ca trenul Ljubljana-Beograd si retur de noapte nu circula tot anul cum circula anul trecut, am vrut sa fac un drum in fosta Yugoslavie dar ma lovesc de lipsa acestui tren de noapte, circula doar acum in sezon, Iulia-August si in Septembrie dispare, nu am avut timpul necesar acum in sezon plus faptul ca trenurile Romania-Serbia au disparut apoi se adauga si legatura Beograd-Sofia de noapte care nici aia nu mai este, sa vin Beograd-Sofia-Bucuresti iar e anevoios ca seara din Sofia spre Romania nu este nimic, era bun Bulgaria Exp. chiar minunat dar nu mai este, nici ala de 23 Sofia-Budapesta care te aducea in Craiova nu mai e, foarte prost la legaturile feroviare prin Balcani.
Ar mai fi o varianta faina Bucuresti-Brusseles-Ljubljana cu avionul dar trebuie sa stai in Brusseles 23 de ore iar ca pret poti prinde ceva frumos, Brusseles-Ljubljana cu Wizz e 10 euro. Pe partea feroviara Budapesta-Zagreb au aparut oferte cu 10 euro, Zagreb-Ljublaja e 10 euro, Ljublaja-Rijeka 10 euro, deci nu e chiar mult dar lipsesc legaturile. Nu mai zic ca Zagreb-Sarajevo a disparut, sa ajungi in Bosnia e aproape imposibil.

_________________
595423SZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_aSZ-Slovenia Bdeem_8496_a
Sus In jos
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 6910
Data de inscriere : 28/03/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 15:43

Karpaty, din pacate pe aceste rute transportul feroviar nu mai poate tine piept celui rutier. Am stat vreo 2 ore in fata garii din Ljubljana ca sa astept autocarul care venea de la Zagreb si trebuia sa ma duca in Frankfurt si am vazut autocare gen Beograd-Ljubljana, Niš-Ljubljana, Saravejo-Ljubljana -(Italia), Sofia-Ljubljana-(Italia) + multe alte combinatii gen Zagreb-Roma etc. Din pacate lumea a plecat de la tren pe aceste rute si nici cu oferte nu cred ca ii mai poti aduce cumva inapoi. Am calatorit pe intern in Slovenia cu EC Frankfurt-Zagreb, dar majoritatea calatorilor erau cu InterRail, adica clienti ocazionali. Concurenta transportului rutier a devenit foarte foarte ridicata.
Sus In jos
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 6910
Data de inscriere : 28/03/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 15:48

Diesel pentru manevre

SZ-Slovenia 20170811_092917_HDR


Electrice pentru marfa

SZ-Slovenia 20170811_093844_HDR

SZ-Slovenia 20170811_093930_HDR


Desiro electrice pentru trenuri Regio

SZ-Slovenia 20170811_093107_HDR

SZ-Slovenia 20170811_093134_HDR

SZ-Slovenia 20170811_093419_HDR

SZ-Slovenia 20170811_093753_HDR


EC 212 ``MIMARA`` Zagreb-Ljubljana-Villach-Frankfurt am Main HBF

SZ-Slovenia 20170811_093434_HDR


Bled Jesero (cea mai apropiata gara de lacul Bled) + Regio Jesenice-Nova Gorica (recomand linia asta cap-coada, se numeste Bohinj Railway - Transalpina si este o linie foarte frumoasa, plina de tunele si viaducte: https://en.wikipedia.org/wiki/Bohinj_Railway )

SZ-Slovenia 20170811_113817_HDR

SZ-Slovenia 20170811_113736_Burst01
Sus In jos
alex.alexus.tm

alex.alexus.tm


Numarul mesajelor : 1311
Varsta : 34
Localizare : Doha - Qatar
Reputatie : 6910
Data de inscriere : 28/03/2009

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 16:04

~ultima parte~

Continuam cu poze din Bled si Ljubljana.
Se circula decent, frecventa trenurilor este destul de buna, avand in vedere ca este o tara foarte mica, trenurile sunt foarte curate, la fel si garile, plus toata lumea, inclusiv personalul de tren foarte foarte amabila.


Bled

SZ-Slovenia 20170811_114829_HDR

SZ-Slovenia 20170811_113845_HDR

SZ-Slovenia 20170811_114841_HDR

SZ-Slovenia 20170811_115213_HDR


ICS Pendolino Ljubljana-Maribor

SZ-Slovenia 20170813_150427_HDR

SZ-Slovenia 20170813_152856_HDR

SZ-Slovenia 20170813_151058_HDR

SZ-Slovenia 20170813_151246_HDR


Bilete: 1. Ljubljana-Bled Jesero / 2. Bled Jesero-Ljubljana + supliment pentru EC

SZ-Slovenia 20170821_145415_HDR

SZ-Slovenia 20170821_145432_HDR


Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8768
Reputatie : 12478
Data de inscriere : 16/07/2014

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeJoi 06 Sept 2018, 22:38

Se va relua legatura feroviara de pasageri cu Italia.

http://railcolornews.com/2018/09/06/si-etr-563-for-friuli-venezia-guilia-in-slovenia/
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6791
Data de inscriere : 07/09/2014

SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitimeLun 24 Dec 2018, 20:31

Compania Slovenske Železnice a fost înființată în 1991, după ce Slovenia și-a proclamat independența față de Iugoslavia. Sediul este în capitala țării, Ljubljana.
Lungimea totală a căilor ferate din Slovenia este de 1229 km, din care 331 de km de linie dublă și 503 electrificată. Spre deosebire de celelalte țări ale fostei Iugoslavii, Slovenia utilizează sistemul de alimentare în 3 kV CC întâlnit în Italia, preferat deoarece deja fusese instalat de italieni pe linia Sežana-Pivka-Ilirska Bistrica-Šapjane. Preluând semnalizarea italiană (la începuturi), slovenii circulă pe firul din stânga al căii duble deși, după ce au devenit parte a Iugoslaviei, semnalizarea nouă s-a instalat pe partea dreaptă a căii ferate.
Aflată la intersecția coridoarelor V și X Pan-Europene, Ljubljana este inima sistemului feroviar sloven. Micul oraș, cu o populație de doar 300.000 de locuitori, este tranzitat de sute de trenuri în fiecare zi. Sistemul lor feroviar este deosebit de performant, deși încă este primitiv din punct de vedere al semnalizării (se folosește BLAS pe majoritatea liniilor duble) și ne arată cum ar fi putut arăta calea noastră ferată dacă-i păsa cuiva de ea.
Volumul de trafic este pur și simplu ridicol. Norocul a făcut că blocul în care am stat se afla la câteva sute de m de calea ferată Ljubljana - Zidani Most, așa că am putut vedea trenurile trecând printre case, hale și alte blocuri. Uneori trecea câte un marfar la fiecare 3-4 minute, iar trenurile de călători sunt extrem de dese, în special cele Regio. În Ljubljana, pleacă și sosesc cam 20-30 de trenuri de călători pe oră, stația fiind tranzitată și de numeroase trenuri de marfă. Deși au o populație totală mai mică decât cea a Bucureștiului, la nivel național circulă zilnic sute de trenuri de pasageri.
Legăturile internaționale sunt bine dezvoltate. Există trenuri către Zurich, Viena, Praga, Budapesta, Belgrad, Zagreb, Rijeka și multe alte destinații, care oferă condiții ireproșabile, punctualitate și prețuri ridicole pentru cât sunt de bune.

Exteriorul unui vagon compartimentat seria 20-70 din compunerea trenului MV 246 Budapesta - Ljubljana


SZ-Slovenia Dscn5110

SZ-Slovenia Dscn5111

Interiorul unui compartiment sloven. Așa ar putea să arate și vagoanele de lung parcurs de la noi. Mai avem de visat. Fotoliile comode sunt și reglabile, la fel și tetierele, încălzirea funcționa perfect, la fel și termostatul (termostat funcțional la CFR n-am prins în ultimii 4 ani), iar culorile creează o atmosferă plăcută, agreabilă. Tapițerie curată lună, fără pete, doar tocită parțial. Culorile sunt alese perfect; în plus, pe culoar, sunt colanțate scene din meciurile de fotbal ale unei echipe slovene. Budele sunt cu descărcare între șine, dar sunt impecabile și nici nu miroase urât în ele.


SZ-Slovenia Dscn4911

SZ-Slovenia Dscn4912

SZ-Slovenia Dscn4910

SZ-Slovenia Dscn4914

SZ-Slovenia Dscn4913

SZ-Slovenia Dscn4915

SZ-Slovenia Dscn4917

SZ-Slovenia Dscn4916

În Slovenia, se circulă pe firul din stânga al căii duble. În imaginile următoare, se observă și discul verde ce semnifică sfârșitul unei limitări temporare de viteză. La ei, nu există limitări permanente pentru că vitezele stabilite nu sunt constante între 2 stații, variind în funcție de profilul liniei. Vitezele stabilite sunt anunțate mecanicului prin indicatoare speciale; există 3 viteze stabilite: una pentru ramele cu cutie înclinabilă, una pentru trenurile de călători cu cutie fixă și una pentru marfare. Viteza maximă este de 120 km/h. Nici nu ar avea rost să investească sumele colosale necesare pentru a o crește, din motive demografice.

SZ-Slovenia Dscn4918

SZ-Slovenia Dscn5010

SZ-Slovenia Dscn5011

SZ-Slovenia Dscn5012










Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat





SZ-Slovenia Empty
MesajSubiect: Re: SZ-Slovenia   SZ-Slovenia Icon_minitime

Sus In jos
 
SZ-Slovenia
Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: