| | SZ-Slovenia | |
|
+5mielutu zburator Nesebar alliens baiazid dan tm 9 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12478 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: SZ-Slovenia Dum 12 Iun 2016, 12:25 | |
| Au modernizat si ei o linie.
http://www.elok2016.si/en/ |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6541 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Dum 12 Iun 2016, 18:10 | |
| - dan tm a scris:
- Au modernizat si ei o linie.
http://www.elok2016.si/en/ De 160km/h si care duce la granita cu Ungaria(coridor Trieste). Si din nou sunt incantat de calitatea finisajelor, a se vedea lucrarile de arta, pana si panourile fonoabsorbante... Deci cam 4 mil E/km linie simpla. |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5235 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Sam 18 Iun 2016, 21:13 | |
| Sa vedem cu cat scad timpii pe Budapesta - Ljubljana.. Oricum si ungurii au in plan lucrari de modernizare pe acest coridor |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22198 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Mier 06 Iul 2016, 13:06 | |
| |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22198 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Joi 07 Iul 2016, 21:37 | |
| |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22198 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Joi 07 Iul 2016, 21:40 | |
| |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6791 Data de inscriere : 07/09/2014
| | | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6791 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Joi 01 Sept 2016, 01:50 | |
| Locomotive diesel în așteptare după peroanele gării Ljubljana. Șobolan electric, care urma să plece ca tren suburban spre un orășel din zona metropolitană a Ljubljanei. Boghiu motor Boghiu purtător Ăsta urma să meargă ceva mai mult, vreo oră și ceva până într-un orășel vecin. Ca impresii generale: 1) gara este mult mai curată, îngrijită și sigură ca marea majoritate a gărilor din România (dacă nu cumva ca toate, excepție Galați unde au adus 6-7 polițiști care stau non stop în ea). 2) trenuri muuulte, multe rău; cam la fiecare 5 minute trecea ceva, marfă sau călători 3) nu prea se omoară cu mersul cadențat - aviz Dr2005 4) pe-afară, trenurile sunt pline de grafitti dar înăuntru sunt ok, și geamurile sunt curățate. 5) liniile din gară sunt praf, cam la fel de chinuite și exfoliate ca cele de la Făurei - Buzău, doar că în gara asta toate intrările se fac în abatere deci oricum nu contează, cu excepția IC-urilor sau trenurilor de viteză. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6910 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 21 Aug 2017, 15:02 | |
| |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22198 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 21 Aug 2017, 15:32 | |
| Pacat ca trenul Ljubljana-Beograd si retur de noapte nu circula tot anul cum circula anul trecut, am vrut sa fac un drum in fosta Yugoslavie dar ma lovesc de lipsa acestui tren de noapte, circula doar acum in sezon, Iulia-August si in Septembrie dispare, nu am avut timpul necesar acum in sezon plus faptul ca trenurile Romania-Serbia au disparut apoi se adauga si legatura Beograd-Sofia de noapte care nici aia nu mai este, sa vin Beograd-Sofia-Bucuresti iar e anevoios ca seara din Sofia spre Romania nu este nimic, era bun Bulgaria Exp. chiar minunat dar nu mai este, nici ala de 23 Sofia-Budapesta care te aducea in Craiova nu mai e, foarte prost la legaturile feroviare prin Balcani. Ar mai fi o varianta faina Bucuresti-Brusseles-Ljubljana cu avionul dar trebuie sa stai in Brusseles 23 de ore iar ca pret poti prinde ceva frumos, Brusseles-Ljubljana cu Wizz e 10 euro. Pe partea feroviara Budapesta-Zagreb au aparut oferte cu 10 euro, Zagreb-Ljublaja e 10 euro, Ljublaja-Rijeka 10 euro, deci nu e chiar mult dar lipsesc legaturile. Nu mai zic ca Zagreb-Sarajevo a disparut, sa ajungi in Bosnia e aproape imposibil. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6910 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 21 Aug 2017, 15:43 | |
| Karpaty, din pacate pe aceste rute transportul feroviar nu mai poate tine piept celui rutier. Am stat vreo 2 ore in fata garii din Ljubljana ca sa astept autocarul care venea de la Zagreb si trebuia sa ma duca in Frankfurt si am vazut autocare gen Beograd-Ljubljana, Niš-Ljubljana, Saravejo-Ljubljana -(Italia), Sofia-Ljubljana-(Italia) + multe alte combinatii gen Zagreb-Roma etc. Din pacate lumea a plecat de la tren pe aceste rute si nici cu oferte nu cred ca ii mai poti aduce cumva inapoi. Am calatorit pe intern in Slovenia cu EC Frankfurt-Zagreb, dar majoritatea calatorilor erau cu InterRail, adica clienti ocazionali. Concurenta transportului rutier a devenit foarte foarte ridicata. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6910 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 21 Aug 2017, 15:48 | |
| |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6910 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 21 Aug 2017, 16:04 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12478 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Joi 06 Sept 2018, 22:38 | |
| Se va relua legatura feroviara de pasageri cu Italia.
http://railcolornews.com/2018/09/06/si-etr-563-for-friuli-venezia-guilia-in-slovenia/ |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6791 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: SZ-Slovenia Lun 24 Dec 2018, 20:31 | |
| Compania Slovenske Železnice a fost înființată în 1991, după ce Slovenia și-a proclamat independența față de Iugoslavia. Sediul este în capitala țării, Ljubljana. Lungimea totală a căilor ferate din Slovenia este de 1229 km, din care 331 de km de linie dublă și 503 electrificată. Spre deosebire de celelalte țări ale fostei Iugoslavii, Slovenia utilizează sistemul de alimentare în 3 kV CC întâlnit în Italia, preferat deoarece deja fusese instalat de italieni pe linia Sežana-Pivka-Ilirska Bistrica-Šapjane. Preluând semnalizarea italiană (la începuturi), slovenii circulă pe firul din stânga al căii duble deși, după ce au devenit parte a Iugoslaviei, semnalizarea nouă s-a instalat pe partea dreaptă a căii ferate. Aflată la intersecția coridoarelor V și X Pan-Europene, Ljubljana este inima sistemului feroviar sloven. Micul oraș, cu o populație de doar 300.000 de locuitori, este tranzitat de sute de trenuri în fiecare zi. Sistemul lor feroviar este deosebit de performant, deși încă este primitiv din punct de vedere al semnalizării (se folosește BLAS pe majoritatea liniilor duble) și ne arată cum ar fi putut arăta calea noastră ferată dacă-i păsa cuiva de ea. Volumul de trafic este pur și simplu ridicol. Norocul a făcut că blocul în care am stat se afla la câteva sute de m de calea ferată Ljubljana - Zidani Most, așa că am putut vedea trenurile trecând printre case, hale și alte blocuri. Uneori trecea câte un marfar la fiecare 3-4 minute, iar trenurile de călători sunt extrem de dese, în special cele Regio. În Ljubljana, pleacă și sosesc cam 20-30 de trenuri de călători pe oră, stația fiind tranzitată și de numeroase trenuri de marfă. Deși au o populație totală mai mică decât cea a Bucureștiului, la nivel național circulă zilnic sute de trenuri de pasageri. Legăturile internaționale sunt bine dezvoltate. Există trenuri către Zurich, Viena, Praga, Budapesta, Belgrad, Zagreb, Rijeka și multe alte destinații, care oferă condiții ireproșabile, punctualitate și prețuri ridicole pentru cât sunt de bune. Exteriorul unui vagon compartimentat seria 20-70 din compunerea trenului MV 246 Budapesta - LjubljanaInteriorul unui compartiment sloven. Așa ar putea să arate și vagoanele de lung parcurs de la noi. Mai avem de visat. Fotoliile comode sunt și reglabile, la fel și tetierele, încălzirea funcționa perfect, la fel și termostatul (termostat funcțional la CFR n-am prins în ultimii 4 ani), iar culorile creează o atmosferă plăcută, agreabilă. Tapițerie curată lună, fără pete, doar tocită parțial. Culorile sunt alese perfect; în plus, pe culoar, sunt colanțate scene din meciurile de fotbal ale unei echipe slovene. Budele sunt cu descărcare între șine, dar sunt impecabile și nici nu miroase urât în ele. În Slovenia, se circulă pe firul din stânga al căii duble. În imaginile următoare, se observă și discul verde ce semnifică sfârșitul unei limitări temporare de viteză. La ei, nu există limitări permanente pentru că vitezele stabilite nu sunt constante între 2 stații, variind în funcție de profilul liniei. Vitezele stabilite sunt anunțate mecanicului prin indicatoare speciale; există 3 viteze stabilite: una pentru ramele cu cutie înclinabilă, una pentru trenurile de călători cu cutie fixă și una pentru marfare. Viteza maximă este de 120 km/h. Nici nu ar avea rost să investească sumele colosale necesare pentru a o crește, din motive demografice. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: SZ-Slovenia | |
| |
| | | | SZ-Slovenia | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |