| | Locomotive din clasa 64 si 66 | |
|
+55Bogdan Razvan marcelbanu daniel_c ets2oltromânia AeroX Ikarus99 Mihai Nicolae 19jimmy84 alex.barac.5 LascuB_1980 xfiles maus5 strainu theblackstigx didinul IonutChircu tcm lifetec Andrei Andras AndreiCFRBucuresti Norbi razvan22 LanceR CristyanC Adrian78 ALEXCFR Katalyn mircea.predoni Re6/6 ldh80 mariuscfrbucuresti R936 Vitosa Desiro256 DB Robert mielutu zburator Simply18 Lineus646 c o r v i n Dutzu ldh.ro deconectat mureseanu_976 DUAL Grigor @ndrey dan tm AndiCFR cfr500 florin.lifticariu alexpopa Dr2005 Teodor allred Elful 59 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 900 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6257 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 10:34 | |
| GM 1132 a fost de 100, adica 65, iar dupa ce 1358 a plecat la reparatie, boghiurile ei a fost puse sub 1132, devenind 63 ( ulterior 66 ), iar 1358 cand a fost trimisa la reparatie avea boghiuri de 100. Acum 640-981 e fost 65-0981 si 641-358 este fost 63-1358, care de fapt ar trebui sa fie 640-1358, este de 100 si ea. |
| | | Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 4938 Data de inscriere : 09/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 11:41 | |
| Carpathia si Ludmilele au aparut cu mult dupa GM-uri. Nu mi se pare logica schimbarea clasei la aceste masini. Puteau ramane linistit 630 si 650 , Ludmilla pusa la clasa 660 iar Carpathia schimbata in 640. Si s-ar putea schimba un pic si codificarea asta terifianta UIC , pentru ca sunt tipuri de locomotive construite in numar mai mare de 1000 de unitati , unde daca aplici UIC-ul , iese o porcarie , cum deja e si la 1358 , care devine prin magie GM-ul 358 . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20086 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24833 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 18:54 | |
| Regulamentul cu numărul european a apărut prin 2011... moment la care Carpathia şi Ludmillele erau deja înmatriculate. Primul venit, primul servit, AFER a alocat seriile în funcţie de ce avea înregistrat la momentul respectiv, mai ales că autorităţile naţionale au mână liberă la seriile locomotivelor (de aia Taurusul e 1116 în Austria, 0182 în Germania şi 0470 în Ungaria). Niciun stat membru UIC nu a avut peste 1000 de vagoane sau locomotive de acelaşi tip, pentru că tehnica a evoluat, nu au cumpărat 30 de ani acelaşi model de locomotivă. Poate doar Rusia să fie în situaţia asta, dar Rusia nu e în UE şi nu aplică cod UIC decât pe vagoanele care ies din ţară spre ţările care aplică RIC (spre România nu, că noi aplicăm şi RIC, dar suntem şi membrii OSJD şi vagoanele ruseşti veneau pe OSJD).
La noi numerotarea a fost oarecum ilogică, în sensul că EA-urile, DA-urile şi LDH-urile au avut numere consecutive... practic, la trecerea de la 060-DA-001 la 60-0001-2, următoarele şi-au păstrat numărul de ordine (0002, 0003 ş.a.), dar seria a fost modificată corespunzător (60, 62, 67 sau 68). Pe când prin restul Europei s-ar fi dat seriile 60, 62, 67 şi 68 şi locomotivele ar fi început de la 0001 în fiecare serie. Şi mai lipsită de logică a fost păstrarea la GM-uri a numerelor de DA (din motive birocratice probabil, pe inventar s-ar putea să apară ,,locomotiva DA 959"), de acum s-a ajuns să se aloce 4 serii (640, 641, 660, 661) pentru un total de 50 locomotive, după cum s-a procedat şi la EA-uri de avem 400 şi 401. _________________ :TTT:
|
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2570 Varsta : 23 Reputatie : 7148 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 19:15 | |
| Eu nu inteleg de ce vagoanele 20-49 0xx si 20-49 2xx sunt in aceeasi serie, ca sunt diferite. |
| | | Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 4938 Data de inscriere : 09/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 20:09 | |
| Pai oricum este ilogica din start aplicarea acestei codificari pe niste locomotive care si asa nu ies din tara , dar ma rog , probabil ca in curand vom vedea DHC-ul industrial al celor de la CET Turceni cu serie UIC la capul trenului IC Bucuresti - Viena ( sarcastic vorbind). Interesant cum prin alte tari aceasta chestie s-a aplicat cu mai mult gust decat la noi , sau nu s-a aplicat deloc , vezi UK. Mai apoi , prea putin ma intereseaza cate locomotive s-au fabricat altundeva , aici e Romania , atatea s-au facut , sunt membru UE , fa-mi te rog o modificare la acest sistem , pentru ca altfel o sa iasa o procarie si o bataie de joc. Nu poti zice despre GM-ul 1358 , care e ex- DA-1358 , ca prin acest nou sistem devine 358 , asta este ilogica , minciuna , fals , etc etc. Fa-l asa: 92-53-0-641-1358-x. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13083 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 20:16 | |
| Cum ? Ca e diferenta la interior ? O serie are aceleasi specificatii tehnice, si e derivata in subserii in momentul in care sunt diferente la interior, ceea ce s-a intamplat si cu 20-49. Cred ca locomotivele astea EGM au serii noi pentru ca s-a umblat la partea de suspensie si tractiune si probabil au fost alterate si vitezele maxime. |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 7899 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 22:28 | |
| Modificarea suspensie NU era pretext justificat sa inventeze o noua serie. Pai atunci DA-urile cu perne de cauciuc (1197, 1036, 694, 941, etc) de ce n-au primit seria...67, ca au perne de cauciuc si nu arcuri in foi ? Toata treaba asta cu noile serii 64 si 66 pare a avea o latura fiscala, pe care fie n-o cunoastem exact, fie o intuim intocmai cum e dar nu putem sa o dezvoltam ca atragem DNA-ul pe ei...
Acelasi argument si cand au inventat suspensia elicoidala pentru DA-uri, doar DA 1248 a fost incadrat in seria 65, iar urmatoarele (cu echipare INDA) si-au pastrat seria (60, sau 62 dupa caz) fara sa incomodeze pe nimeni in nici un fel. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13083 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 22:49 | |
| Pai am scris mai sus ca nu cred ca e doar modificata suspensia. Cel putin daca au modificat doar atat nu e justificata noua clasa. Probabil s-a modificat si la tractiune ceva, au schimbat acel calculator care stim ca a fost facut de GM, probabil ajustari la sistemul de tractiune. Pana nu vine cineva cu o lista clara de modificari, sunt doar speculatii.. Totusi aceste masini sa fie echipate cu motoare ca pe DA-ul CTV-ist si sa fie readuse cat mai multe din cele care zac la gard la viata, ar fi o idee buna. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20086 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24833 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Sam 11 Iul 2015, 23:08 | |
| Motoarele astea sunt, oricum, mai noi decât 12 LDA-28. Mai bine ar fi reechiparea DA-urilor originale, eventual a LDE-urilor. De fapt, LDE125 ar fi chiar o locomotivă bună pentru trenurile scurte de călători (eventual cu mărirea parbrizelor pentru a fi aptă de conducere simplificată). Şi e cam singurul model din parcul CFR care nu a suferit vreo tentativă de modernizare până acum. _________________ :TTT:
|
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 4955 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Mar 14 Iul 2015, 20:51 | |
| |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 3925 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Mar 14 Iul 2015, 21:16 | |
| E iesit de mult, doar ca nu a fost vopsit |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 900 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6257 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Mar 14 Iul 2015, 23:48 | |
| Intradevar seria 64- 1358-2 si 64-0981 sunt de 100km/h si nu alt ceva special decat suspensia modificata ,iar bonus la reparatie 981 are un picut de apa in uleiul de ungere,dar la drum inca nu va calca niciuna! |
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 4955 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Mier 15 Iul 2015, 18:10 | |
| "La drum inca nu va calca niciuna" ? |
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 4955 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Mier 15 Iul 2015, 18:15 | |
| O gluma...ca sa mai si ridem...daca tot are apa in uleiul de motor, ce-ar fi sa incercam si ulei rafinat de floarea soarelui in loc de motorina...am inteles ca la autoturisme functioneaza...., s-ar evita si "pierderile"...cine l-ar lua acasa sa-l puna in tigaie.... |
| | | ldh.ro
Numarul mesajelor : 116 Varsta : 46 Localizare : Baia Mare Reputatie : 3739 Data de inscriere : 24/06/2014
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 Joi 16 Iul 2015, 11:58 | |
| - florin.lifticariu a scris:
- O gluma...ca sa mai si ridem...[...], ce-ar fi sa incercam si ulei rafinat de floarea soarelui in loc de motorina...am inteles ca la autoturisme functioneaza...., s-ar evita si "pierderile"...cine l-ar lua acasa sa-l puna in tigaie....
...şi de pâine proaspăt scoasă din cuptor... în urma trenului mamă, ce foame mi-aţi făcut! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive din clasa 64 si 66 | |
| |
| | | | Locomotive din clasa 64 si 66 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |