Rzeszów, o gară nu prea mare, dar nici prea mică din sud-estul Poloniei. În general circulă tot aceleaşi garnituri în fiecare zi.
Un peisaj foarte obişnuit al gării:
Singurul tren internaţional care trece prin Rzeszów este trenul de Lvov, din Ucraina.
Dacă stai două zile să urmăreşti trenurile, deja te vei plictisi, nu vei mai găsi nimic nou, nimic interesant. Dar din când în când, mai apar şi elemente noi şi interesante.
În 14 martie 2008 a sosit la Rzeszów o garnitură de patru locomotive electrice noi.
Asta a fost o ocazie de "pelerinaj" pentru pasionaţii de trenuri. De fapt în afară de mine, doar unul singur mai era. Însă acela era bine pus la punct: avea un caiet în care îşi nota seriile acestor locomotive, împreună cu alte date. Tot în caietul acela mai avea muuulte date strânse de pe la alte locomotive.
Aceste 4 locomotive au staţionat vreme de... dacă bine ţin minte, 3 ore bune, timp în care le-am fotografiat din toate părţile, după cum puteţi vedea.
Buun, au plecat şi acelea şi ... iarăşi rutina cotidiană, iarăşi acelaşi peisaj monoton.
Următoarea lună urma să aducă o altă apariţie interesantă. În jurul datei de 21 aprilie 2008, au sosit mai multe garnituri de vagoane vechi şi uzate, care probabil urmau să meargă la casat şi apoi la tăiat, că altceva nu se mai putea face cu ele. Vagoanele au stat în gară timp de trei zile. Am tot fotografiat pe ele, la început de la depărtare de pe pod, iar apoi m-am apropiat tot mai mult de ele, să le fotografiez în detaliu.
Aşadar, urmează pozele cu vagoane părăsite:
Pentru un timp, vagoanele au servit ca panouri pentru grafitti.
Am început să mă apropiu tot mai mult de vagoane, ca să fotografiez cât mai multe detalii. Am văzut la un vagon o uşă deschisă(adică la TE acela portocaliu), m-am uitat în stânga şi în dreapta; nu era nimeni. Aşa că am luat-o către uşa vagonului, când deodată am auzit un glas: "Nie robij zdjęcie !!!!!"(= nu fă poze). Ca norocul, cel care striga la mine era la fereastra din clădirea gării şi nu în spatele meu. Mi-am împachetat repede aparatul şi am fugit. Uite că din cauza acelor tâmpiţi nu am reuşit să surprind prea multe detalii din interiorul vagoanelor părăsite.
În noiembrie s-au început lucrările de renovare a gării. Aşa arată gara renovată:
Aveam şi fotografii de dinainte de modernizare, dar nu le mai găsesc.
Prin iunie a apărut la marginea gării o aburoasă. Pozele cu locomotiva sunt în topicul
despre aburoase.