| | Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita | |
|
+23TonyGFR mariuscfrbucuresti Razvan Tudor Adrian78 ravers75 Luna gamezplayi Rarau Vitosa nenuandrei traian Dr2005 popovici Nk11 decward iuli.hard ldh80 AndreiCFRBucuresti LanceR Cobra mishu88 IonutCFR2009 COSTACHE MIHAIL 27 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Alex:D
Numarul mesajelor : 16 Reputatie : 4423 Data de inscriere : 20/04/2012
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Lun 08 Aug 2016, 20:56 | |
| Inaugurarea pe 9 iunie 1938 |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6360 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11187 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Lun 08 Aug 2016, 22:06 | |
| acolo era si marginea de nord a orasului,Baneasa fiind doar o comuna |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6339 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11472 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Joi 22 Noi 2018, 16:21 | |
| Dupa desfiintarea majoritatii cailor ferate industriale care se ramificau din statia Bucuresti-Baneasa (cele care deserveau Depozitele "Jiului", Depozitele Petrom, Fabrica de paine Pajura, etc), in preajma statiei Bucuresti-Baneasa au mai ramas totusi doua obiective care ar mai putea folosi transportul feroviar de marfa:
-Terminalul unde ar putea fi descarcate vagoane-cisterna, pentru o centrala termica a Casei Presei. Acel terminal este situat intre Strada Baiculesti si liniile statiei Bucuresti-Baneasa
-O rampa de incarcare apartinand Casei Presei, care este situata in spatele Casei Presei, parallel cu Strada Tipografilor.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Joi 22 Noi 2018, 16:29 | |
| - ldh80 a scris:
- -Terminalul unde ar putea fi descarcate vagoane-cisterna, pentru o centrala termica a Casei Presei.
Acel terminal este situat intre Strada Baiculesti si liniile statiei Bucuresti-Baneasa Centrala termică nu era a Casei Presei, ci era un CET în toată regula (mă rog, nu de dimensiunea CET Vest sau Sud), care aproviziona cu agent termic întreaga zonă. Respectiva centrală este singura deţinută de RADET (restul CET-urilor sunt ale ELCEN) şi e închisă de câţiva ani... oricum, se doreşte modernizarea şi redeschiderea ei, dar noile echipamente vor funcţiona cu gaze naturale, nu cu păcură, deci nu va mai fi necesar terminalul feroviar. De altfel şi ELCEN vrea să treacă CET Sud, Vest şi Progresu complet pe gaz, ca să nu se mai ardă păcură, caz în care şi liniile lor industriale vor deveni istorie. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6339 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11472 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Joi 22 Noi 2018, 16:44 | |
| Gazul natural este evident un combustibil mult mai bun si eficient pentru producerea energiei termice, ca si putere calorica si emisii poluante, decat orice alt combustibil (carbuni, pacura sau CLU).
Insa aprovizionarea cu pacura ar trebui totusi asigurata, ca o sursa de rezerva, pentru cazuri exceptionale, cand aprovizionarea cu gaze naturale se poate intrerupe, din motive economice sau politice (mai ales ca Romania este nevoita sa importe o parte din necesarul de gaze naturale din Federatia Rusa). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6339 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11472 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Lun 05 Sept 2022, 10:56 | |
| Pana in ce an s-au mai format trenuri de marfa in/din statia Bucuresti-Baneasa ?
Din aceasta statie se desprindeau urmatoarele cai ferate industriale:
-Linia care traversa strada Baiculesti, trecea prin fata caminelor "Poligrafiei", apoi traversa strada Straulesti (prin fata liceului tehnic "Media"), mergea paralel cu strada Straulesti si ajungea la depozitele "Petrom"
-O alta linie se desprindea din aceasta, traversa Bdul. Poligrafiei, traversa strada Dridu si deservea depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".
-Linia pentru CET Casa Presei
-Linia pentru rampa de incarcare a "Casei Presei", paralela cu strada Tipografilor. Acolo probabil se incarcau vagoanele de posta cu ziare, reviste, etc.
-Linia care mergea un timp paralel cu M800 si deservea betoniera "Expozitiei", traversa strada Parcului si ajungea in incinta "Romexpo". |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6339 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11472 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Joi 29 Iun 2023, 11:37 | |
| Are cineva o schita a statiei Bucuresti-Baneasa, cu toate liniile care existau in 1990, inclusiv cu toate liniile industriale ce erau racordate la aceasta statie ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6339 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11472 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita Mier 22 Noi 2023, 09:39 | |
| O schita (sper sa fie corecta) cu toate liniile care existau in 1990 in statia CFR Bucuresti- Baneasa , inclusiv toate liniile industriale care erau racordate la aceasta statie. Schita am facut-o cu ajutor wikimapia, google earth, google maps si a fotografiilor pe care le-am gasit cu aceasta statie. Din pacate nu am putut afla si numerotarea macazurilor. In 1990 statia Bucuresti- Baneasa ar fi avut 8 linii. Ciudat este faptul ca nu exista peron la linia II, desi aceasta este linie directa! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita | |
| |
| | | | Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |