Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 209 : Mintia - Brad

In jos 
+34
marius_catalin84
Motreanu Sorin
c o r v i n
Costin.B
Dr2005
elm
dan tm
Andrey_tm
Vale
marius664
19jimmy84
Sergiu rmn
Nesebar
Re6/6
razvan - trenuri
Adrian78
DUAL
ldh80
ATM
IonutCFR2009
IceShadow
cont dezactivat .
AMX 97-0548-4
sorinucu
Tomi13leu
skantz
ferriviarius
srazvi
MariusM
tudor_vl
cristi CFR
COSTACHE MIHAIL
Ionutz
Vlad
38 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13611
Data de inscriere : 08/04/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeSam 16 Mai 2009, 18:32

209 : Mintia - Brad Db01
209 : Mintia - Brad Db02
209 : Mintia - Brad Db03
209 : Mintia - Brad Db04
209 : Mintia - Brad Db05
Sursa: "Constructii pentru Transporturi in Romania"


Ultima editare efectuata de catre Vlad in Sam 10 Mar 2012, 13:06, editata de 1 ori
Sus In jos
Ionutz
Moderator
Moderator
Ionutz


Numarul mesajelor : 1492
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 7740
Data de inscriere : 16/04/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Deva - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeSam 16 Mai 2009, 19:52

Inca un motiv in plus pt tristetea noastra, cand vedem ca un tronson atat de scurt si pitoresc zace acum in paragina...cat s-a muncit la el....Foarte frumoase pozele si articolul, multumim vlad
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeLun 18 Mai 2009, 07:48

Observati va rog poza cu constructia cantonului Valea Izvoarelor, apoi poza facuta de mine acestui canton.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15309
Data de inscriere : 06/03/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeSam 23 Mai 2009, 19:35

Din cate observ. am ajuns sa traim mai mult din amintiri! Parca ne dorim sa fi trait si noi pe vremea parintilor nostri, cand CFR-ul era in plina dezvoltare, pacat, mare pacat de faptul ca acest regim isi bate joc de munca parintilor si a bunicilor nostri!!! Cum le-am primit de la ei, si cum le dam mai departe copiilor nostri??? Cat s-au chinuit ei sa construiasca aceste gari, sa faca tuneluri, magistrale, viaducte, iar noi nu suntem in stare nici sa le intretinem, ce sa mai zic de infintarea de noi magistrale! Sa spuna LDE 2100 de cat timp se screm cei care trebuie sa remedieze un mic pod la Poiana Slanic, si ca o ironie a sortii, nici macar nu s-au apucat de el!!!
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9500
Data de inscriere : 02/11/2008

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeSam 23 Mai 2009, 22:03

Sau ca de ani de zile tin inchisa linia Oradea Est - Baile Felix - Holod pentru cateva portiuni de piatra spalata.

Dar de ce sa faca linia , mai bine sa se imbogateasca dubarii.
Un bilet Beius-Oradea pe soseaua Oeadea-Deva e dublu fata de cel pe calea ferata , nu direct prin felix ci ocolit prin Salonta.....

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15309
Data de inscriere : 06/03/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeDum 24 Mai 2009, 20:04

Linia Oradea Baile Felix Holod, fiind o magistrala de legatura, cred ca ar fi avut succes, mai ales ca Statiunea Baile Felix este foarte cautata si ca statiune de odihna si ca statiune de tratament. Daca nu se va relua circulatia, linia va fi poate dezmembrata, asa cum a fost scoasa si linia care duce la Dobresti.
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member
tudor_vl


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 33
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 6097
Data de inscriere : 04/05/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeVin 29 Mai 2009, 23:33

Din articolul "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction", am tradus fragmentul legat de linia Deva - Brad:

"Linia Deva - Brad a fost inceputa in 1939 ca parte a legaturii strategice dintre Oradea si Craiova si si-a pastrat importanta dupa pierderea Transilvaniei catre Ungaria in 1940. Constructia a avansat peste Mures la Mintia unde un pod de 301 m era necesar, dar viaductul necesar la Stoenesti nu a fost construit iar linia a fost deschisa pentru transportul calcarului de la Craciunesti in 1963. La capatul Brad, viaductul Luncoiu (217 m) a fost construit pentru ca linia sa poata avea acces la mina din Dealu Fetii, in vreme ce viaductele Hagau si Valea Arinilor au fost lasate neterminate. Aceste lucrari impresionante au fost terminate in 1987. Dar, pe langa terminarea "afacerii neterminate", este greu de vazut ce a capatat acest proiect din vreme ce traficul era intotdeauna redus iar din 1989 chiar si serviciul de pasageri modest a disparut. Este posibil ca legatura cu Oradea (via Varfuri - Vascau) sa fi fost programata pentru executie".
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2200
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8122
Data de inscriere : 27/08/2008

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeVin 22 Ian 2010, 16:49

Linia 209 în MT 89/90:

209 : Mintia - Brad IMGP1255
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
srazvi

srazvi


Numarul mesajelor : 664
Varsta : 43
Localizare : Arad
Reputatie : 6150
Data de inscriere : 20/07/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeVin 22 Ian 2010, 21:34

Care se aduna sa mergem pana la Mintia cu trenul si de acolo sa trecem podul CF sa vedem ce a mai ramas din linie. Plecarea din Arad sa fie cu P2374 la 7:50 si sosirea in Mintia la 10:42. In caz ca nu se poate trece pe pod sau e prea frig ne putem intoarce cu P2711 aproximativ la 10:50(nu e sigur deoarece intre Livezeni si Baru Mare nu mai e semnalizare de vreo 10 ani)
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5209
Data de inscriere : 10/03/2010

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Condiţii actuale ale podurilor metalice   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeLun 15 Mar 2010, 04:39

Stimaţi Colegi!

Anul trecut am făcut excursia de două zile între Vâlcele şi Râmnicu Vălcea, şi am gândul de mult să mă duc la pas şi pe linia Deva–Brad.
Vă rog, să-mă ajutaţi cu informaţii recente. Am făcut rost de nişte date mai noi despre următoarele poduri, dar e important: care există dintre poduri metalice şi astăzi?

între staţii km+m valea deschideri lungime constr. rec. suprastructură
Mintia–Păuliş Lunca 6+872 Mureş 5×58,35 291,75 1944 – grinzi cu zăbrele calea jos nituit (încă există)
Păuliş Lunca–Stoeneasa 9+377 Caian 1×18,80+2×2,80 24,40 1943 1963 bolţi beton
Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+078 Stoneasa 2×36,00+2×30,40 132,80 1944 1963 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată
Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+635 Peştera 5×26,00 130,00 1943 1963 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă
Stoeneasa–Ormindea 16+704 2*22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 19+157 4×22,00 88,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 21+262 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 21+781 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 22+362 3×22,00 66,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 23+547 1×50,00 50,00 1986 – grindă cu zăbrele calea sus sudat (la staţia Ormindea, nu mai există)
Stoeneasa–Ormindea 24+384 Hagău 8×22,00 176,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Dealu Fetii–Brad 28+465 Cernelii 7×23,50 164,50 1944 1962 bolţi beton http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100321.jpg
Dealu Fetii–Brad 30+877 Luncoiu 8×23,50 188,00 1943 1992 bolţi beton
Păuliş Lunca Gr. T 2+006 1×14,20 14,20 1972 – grindă de beton armat

Datele nu sunt perfect conform cartei Construcţii pentru Transporturi în România.
Şi de exemplu podul de la staţia Dealul Fetii cu patru deschideri (Viaductul Arinilor 27+980 4×23,00 inima plină calea sus) nu apare în tabel
http://wikimapia.org/12103272/ro/Podul-metalic-din-statia-CFR-Dealu-Fetii (asta apare pe poza publicată pe 3. aug. 2007, nu apare pe poză făcută pe data de 24 iun. 2008)

Vă rog, să răspundeţi, dacă ştiţi ceva despre ele: starea actuală, evenimente, luaţi cuvânt!

Lista e fără pasaje, de exemplu nu conţine nici cel peste soseaua 76 lângă Mureşul (inima plină calea sus) https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0076.jpg

Alte date la raportajul Deva–Vălişoara.



După aprilie nu se mai poate trece de cauza vegetaţiei, şi de cauza frunzelor e şi greu de pozat.
De acea doresc să primesc informaţii actuale despre podurile metalice: dacă nu e târziu ci mai sunt tabliere metalice, trebiue făcut excursia imediat.
(Ce îmi părea foarte curios pentru mine: în Vâlcea erau foarte multe şine stocate şi poduri nemontate pe pâmânt. Lângă Brad de ce au dispărut, dacă acolo nu?)

Dacă ştiţi ceva despre viaductele metalice Stoeneasa şi Peştera, vă rog, să-mi comunicaţi recent! Dacă mai se găsesc suprastructurile, le caut şi apoi pot să vă dau pozele.

Mersi.


Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Lun 15 Mar 2010, 04:43, editata de 2 ori (Motiv : eroare)
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5209
Data de inscriere : 10/03/2010

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Stoeneasa şi Peştera 100%?   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeMar 30 Mar 2010, 16:56

Salut dan tm!

Te rog, să-mi confirmi, dacă şi despre viaductele Stoeneasa şi Peştera ai informaţii precise, şi chiar, că sunt demontate. De unde ai auzit, din ce sursă, şi cât de sigur e? Nu prea înţeleg, în Vâlcea am văzut poduri întregi încă nemontate, zeci de tabliere, şi sute de şine.

Dacă informaţia ne e sigură, merită, să călătoresc la faţa locului, după paşti.

Mersi.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeMier 31 Mar 2010, 08:01

Nu pot sa iti confirm eu cu certitudine ca viaductele mai sint sau nu in opera, dar vezi ca cel putin doua din pozele din articolul tau sint facute de mine.
daca urmaresti atent tot ce s-a scris ai sa vezi ca eu am pozat viaductele metalice iar mai apoi in acelasi loc alti pasionati au pozat pilonii sau culeele fara viaducte.

Din ceea ce s-a scris pe forumuri au ramas doar viaductele de beton, tot fierul vechi fiind demontat.Sigur ca a ramas viaductul peste DN 76 din apropierea Muresului, pentru ca linia e folosita pentru ciment pina la Paulis Lunca Gr. T.
Sus In jos
srazvi

srazvi


Numarul mesajelor : 664
Varsta : 43
Localizare : Arad
Reputatie : 6150
Data de inscriere : 20/07/2009

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeJoi 01 Apr 2010, 02:01

ferriviarius a scris:
şi am gândul de mult să mă duc la pas şi pe linia Deva–Brad.
Cred ca e ultima suta de ajuns acolo inainte sa fie vegetatie de nepatruns. Pacat ca ploua, altfel ziceam sa ne intalnim luni dimineata la Mintia Suspect
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeJoi 01 Apr 2010, 07:39

Pai poate nu ploua luni.Ne bagam?
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5209
Data de inscriere : 10/03/2010

209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Hartă topografică   209 : Mintia - Brad Icon_minitimeJoi 01 Apr 2010, 23:55

Din păcate mi-e foarte greu să ajung la faţa locului (şi luni nici nu pot).
Am văzut, că podurile metalice mai mici au dispărut, din păcate (aşa se pierde patrimoniu). Dar despre cele două mari nu am găsit nici o poză, nici o veste recentă (am căutat mult). Dan tm, te rog, să-mă înţelegi: vreau să fiu sigur.

De aceea vă rog pe voi, dacă treceţi pe acolo, să-ne răspundeţi luni seara, dacă mai sunt sau nu tablierele metalice pe pile:
14+078 Stoneasa 2×36,00+2×30,40 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată
14+635 Peştera 5×26,00 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă
209 : Mintia - Brad Devabradviaductemetalic

Cred, că hărţile vă ajută în excursie: hartă topografică şi atlas rutier.

Mersi frumos pentru ajutor.
Sus In jos
Continut sponsorizat





209 : Mintia - Brad Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad Icon_minitime

Sus In jos
 
209 : Mintia - Brad
Sus 
Pagina 1 din 12Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Mintia
» Zona podului cf de la Mintia (209)
» Termocentrale Mintia (M200, km490+000)
» Brad (317)
» CFI Brad - Crișcior

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-
Mergi direct la: