Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitimeLun 24 Iun 2013, 20:02

Un delfin pe Valea Prahovei
20 iunie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Câmpina – Predeal – Brașov

Vă mai aduceți aminte când ați citit ”Ultima noapte de dragoste, prima noapte de război”, unde Ștefan Gheorghidiu participa la fortificarea văii Prahovei, între  Bușteni și Predeal? În timpul lecturii, îmi notam pe o hartă imprimată tot drumul său de soldat. Iar acolo am identificat și calea ferată Comarnic – Predeal, îmi ziceam: ”Tare frumos trebuie să fie pe aici!”. Pentru prima dată, am văzut și am mers pe această linie în 2008. Era iarnă, nu puteai scoate capul pe geam, admirai totul din tren.

Ei bine, a venit și vara lui 2009, când, mi-am luat rucsacul în spinare și am pornit pe Valea Prahovei până la Brașov, cu Trenul Accelerat 1745, București Nord – Satu Mare. Am făcut peste 150 de fotografii pe care vi le arăt într-un reportaj dedicat numai și numai liniei magistrale Câmpina – Predeal – Brașov. Aceste imagini surprind atât peisajele de deal și de munte specifice Văii Prahovei, dar și stadiul lucrărilor de modernizare a acestei căi ferate, incluse în Coridorul IV Pan-European.

Așadar, dragi cititori, vă invit în continuare la un cocktail fotografic cu restricții de viteze, cu poduri vechi, pârâuri în cascadă și mulți kilometri de linie electrificată pe care circulă, zi de zi, zeci de trenuri, urcând de la Câmpina (435 m) la Predeal (1040 m).


Între  Breaza și Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_1-2-IntreBreazasiComarnic-2_resize-Copy_zps1315979b

Trenul colorat accelerat ieșind din stația Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_1-TrenulcoloratacceleratiesinddinstatiaAzuga_zpse9619e3f

Locomotive ale GFR la Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_1-5-LocomotivealeGFRlaPredeal_zps114be26a


08:50

Între  București și Câmpina am dormitat în vagonul 20-59 cu banchete clasice, dar după kilometrul 92 (distanța dintre București și Câmpina) am trecut pe coridor și am stat până la Brașov cu aparatul de fotografiat pe geam. Am admirat tot ce se putea vedea la orizont, am respirat aer curat de munte și m-am minunat la vederea întregului șirag de vagoane care se unduiau – artistic, ai zice – în curbele mai largi sau mai strânse de pe traseu.

În apropiere de halta Breaza
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_2-InapropieredehaltaBreaza_resize_zps34c03f4d

Un pod vechi peste râul Prahova între Breaza și Nistorești
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_3-UnpodvechipesteraulPrahovaintreBreazasiNistoresti_resize_zpsc7cc4078

Între  stațiile Breaza și Nistorești
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_4-IntrestatiileBreazasiNistoresti_resize_zps4e0126cb

Halta Nistorești și pasarela peste DN1
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_5-HaltaNistoresti_resize_zps6526438e

Trenul Accelerat și Drumul Național 1
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_6-TrenulAcceleratsiDrumulNational1_resize_zps585bfe01

Șase, șase, vine trenu`!
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_7-Sasesasevinetrenu_resize_zps1c36806e

Trecem din nou Prahova pe la Breaza
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_8-TrecemdinnouPrahovapelaBreaza_resize_zpsb84fea76

Unde a dispărut locomotiva?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_9-Undeadisparutlocomotiva_resize_zpsb47ceef7

Semnal repetitor pe liber la intrare în stația Breaza Nord
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_10-SemnalrepetitorpeliberlaintrareinStatiaBreazaNord_resize_zpsada9db04

Stâlp de catenară vechi cu o placă de avertizare - restricție 30 km/h
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_11-Stalpdecatenaracuoplacadeavertizarerestrictie30kmh_resize_zpsbbd7a888

Depășirea Trenului Personal 3001 în stația Breaza Nord
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_12-DepasireaTrenuluiPersonal3001instatiaBreazaNord_resize_zps4465eea7

EA1-438 la Trenul Personal 3001, București Nord – Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_13-EA1-438laTrenulPersonal3001BucurestiNord-Brasov_resize_zpse1638ad0

Semnale luminoase de ieșire din Stația Breaza Nord
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_14-SemnaleluminoasedeiesiredinStatiaBreazaNord_resize_zps8ca22e4b


09 :00

Calea ferată Ploiești – Predeal a fost construită sub conceșiunea Crawley – Guilloux. Autorităților române li s-a impus construirea unei noi joncțiuni cu Austria și magistrala Paris – Strassburg – Munchen – Viena – Budapesta, față de cea existentă prin Burdujeni. Presiuni au fost și din partea Ungariei, care dorea ca producția sa industrială proprie să între în inima Țării Românești. Astfel, la 22 iunie 1875 (Cameră) și 28 iunie (Senat), s-a votat legea prin care se acorda companiei Crawley Company suma de 42.500.00 lei pentru construcția a 85 de km. Suma a fost atât de ridicată pentru că s-a impus construcția de lucrări speciale, zidirea unor poduri puternice, sfredelirea de tunele în stâncă dură, apărărea prin parapete a unor porțiuni de cale ferată și al ridicării unor diguri pentru a feri terasamentul liniei de loviturile vânjoase ale Prahovei.

Peisaj feroviar între  Breaza și Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_15-IntreBreazasiComarnic-2-railpicture_resize_zps934335d4

Trenul Accelerat trecea pe podul vechi peste Râul Prahova din Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_16-TrenulAccelerattreceapepodulpesteRaulPrahovadinComarnic_resize_zps898d31ae

Mini-cascade pe Râul Prahova la Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_17-Mini-cascadepeRaulPrahovalaComarnic_resize_zps26fd1008

Vagonul CFR în care am călătorit - 20-59 015
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_18-Vagonulincareamcalatorit20-59015_resize_zps8fa32607

Macara feroviară pe 2 osii
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_19-Macaraferoviarape2osii_resize_zps53a95ab2

Gara Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_20-GaraComarnic_resize_zps3a2a2925

Nivelă optică cu trepied în Gara Comarnic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_21-NivelaopticacutrepiedinGaraComarnic_resize_zpsa2150ace

Între  Comarnic și Posada
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_22-IntreComarnicsiPosada_resize_zps8d7c207c

Indicator de declivitate între Comarnic și Posada
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_23-IndicatordedeclivitateintreComarnicsiPosada_resize_zpsab32ed01


09:10

Lucrările au început, cu greutate, la 1876. Au fost oprite în 1877 cu prilejul Războiului Ruso-Turc din 1877-1878, iar conceșionarul invoca sume tot mai mari de bani pentru finalizarea lucrărilor. Crawley a fost înlăturat și a apărut un alt afacerist – francezul Guilloux, căruia, la 1 iulie 1878, i s-a aprobat finalizarea lucrărilor liniei de munte prahovene. Astfel, la 1879 s-a realizat joncțiunea cu linia dinspre Brașov. Deși lucrările au fost realizate de străini, Țara Românească i-a avut pe Anghel Saligny și pe G.I. Duca drept supraveghetori ai lucrărilor. Din punct de vedere financiar, rezultă un cost total de 34,3 milioane lei, întrucât 14 milioane au fost plătite lui Crawley, iar apoi alte 20,3 milioane lei lui Guilloux.

Flori de soc pe Calea ferată Câmpina – Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_24-FloridesocpeCaleaferataCampina-Predeal_resize_zps682936f9

Restricție de 30 km/h la un pod între Comarnic și Posada
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_25-Restrictiede30kmhlaunpodintreComarnicsiPosada_resize_zps33a75870

Pârâul Valea Floreiului curge în cascadă înainte de vărsarea în râul Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_26-ParaulValeaFloreiuluicurgeincascadainaintedevarsareainraulPrahova_resize_zps511b76ac

Halta Posada
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_27-HaltaPosada_resize_zps5e9bd0d4

Indicator de declivitate 23 la mie/200m între Posada și Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_28-IndicatordeclivitateintrePosadasiValeaLarga_resize_zps024c96dc

Peisaj rustic văzut din tren la Posada
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_29-PeisajrusticlaPosada_resize_zps10a6d951

Trenul șerpuiește și urcă 21 la mie pe 500 de metri
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_30-Trenulserpuiestesiurca21lamiepe500demetri_resize_zpscbfcc917

Semnal luminos repetitor ce repetă un semnal luminos de parcurs
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_31-Semnalluminosrepetitoralunuisemnalluminosdeparcurs_resize_zpse891b3b4

Relief de deal înalt la Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_32-ReliefinaltdedeallaValeaLarga_resize_zps563c43aa

Trenul traversează Râul Prahova în bucla meandrată de la Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_33-TrenultraverseazaRaulPrahovainbuclameandratadelaValeaLarga_resize_zpsb4636dcd

Pasaj peste calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_34-Pasajpestecaleaferata_resize_zps8c1e199a

Trenul înaintează spre stația Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_35-TrenulinainteazasprestatiaValeaLarga_resize_zps2027be5c

Semnal luminos de intrare în Stația Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_36-SemnalluminosdeintrareinStatiaValeaLarga_resize_zps7714d05c


09:20

Între  Valea Largă și Bușteni, trenul circula pe firul II, așadar se poate observa starea liniei și construcțiile realizate peste pârâurile care se varsă în râul Prahova .

Limitare de viteză la 50 km/h la intrare în Stația Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_37-Limitaredevitezala50kmhlaintrareinStatiaValeaLarga_resize_zpsc2fc573b

Întâlnire cu Trenul Internațional EuroNight 374, Budapesta - București Nord
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_38-IntalnirecuTrenulInternationalEuroNight374Budapesta-BucurestiNord_resize_zps1c499957

Gara Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_39-GaraValeaLarga_resize_zps3e676fda

Trenul Accelerat ieșea din stația Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_40-TrenulAcceleratieseadinstatiaValeaLarga_resize_zps1fcb6cd1

Semnale luminoase de ieșire din stația Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_41-SemnaleluminoasedeiesiredinstatiaValeaLarga_resize_zps85c1247c

Primul pod peste Râul Prahova de la Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_42-PrimulpodpesteRaulPrahovadelaValeaLarga_resize_zps3a7b9363

Al doilea pod peste Râul Prahova de la Valea Largă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_43-AldoileapodpesteRaulPrahovadelaValeaLarga_resize_zpsb3e76eb3

Între Valea Largă și Sinaia, declivitate de 21 la mie pe o distanță de 250 de metri
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_44-IntreValeaLargasiSinaiadeclivitatede21lamiepeodistantade250demetri_resize_zps045dd6e8

Podul feroviar în curbă peste râul Izvorul, de-a lungul căruia curge Cascada Vânturiș
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_45-PodulferoviarincurbapesteraulIzvorulde-alungulcaruiacurgeCascadaVanturis_resize_zpse2623e8c

În apropiere de stația Sinaia Sud
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_46-InapropieredestatiaSinaiaSud_resize_zps9ab6bed5

Lac de acumulare pe Râul Prahova la Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_47-LacdeacumularepeRaulPrahovalaSinaia_resize_zps892debea

Se lucra intens la cartografierea căii ferate
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_48-Selucraintenslacartografiereacaiiferate_resize_zpsd88841d9

Semnal prevestitor la intrare în Stația Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_49-SemnalprevestitorlaintrareinStatiaSinaia_resize_zps32bac911

Din nou, pod peste Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_50-DinnoupodpestePrahova_resize_zpsb167581b

Privind din tren spre Jepii Mari
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_51-PrivinddintrenspreJepiiMari_resize_zps7e807447

Privind în lungul liniei
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_52-Privindinlungulliniei_resize_zpsa4a1900d

Trenul Accelerat intra în stația Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_53-TrenulAcceleratintrainstatiaSinaia_resize_zpsd27d1a10

Utilaje de construcție și amenajare a căii ferate
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_54-UtilajedeconstructiesiamenajareacaiiferatelaintrareinstatiaSinaia_resize_zpsb1cf1405

Un Delfin în Gara Sinaia. Oare se poate așa ceva?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_55-UnDelfininGaraSinaiaSepoateasaceva_resize_zps96fd4f4e

Trenul Accelerat de Satu Mare intra în Gara Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_56-TrenulAcceleratdeSatuMareintrainGaraSinaia_resize_zps83834a1c


09:30

Electrificarea liniei București – Brașov a făcut parte din planul de electrificare a țării, aprobat în 26 octombrie 1950 de Comitetul Central al partidului. S-a decis ca prima linie electrificată să fie București – Brașov din următoarele considerente: traficul cel mai intens de pe rețeaua CFR, creșterea forței de tracțiune și sporirea vitezei de circulație. A fost ales sistemul curentului alternativ monofazat de 50 Hz, cu tensiune de 25 kV. Documentația necesară realizării acestei lucrări de amploare a fost întocmită de specialiști sovietici. Tronsonul Brașov – Predeal a fost terminat în august 1963 și a fost dat în exploatare în 9 decembrie 1965. La 16 februarie 1969 avea să fie inaugurată oficial electrificarea întregii magistrale feroviare duble Brașov – București, în lungime de 170 km.


Liniile stației Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_57-LiniilestatieiSinaia_resize_zpsbb257d5d

Trenul Personal 3024, Brașov – Ploiești Sud, părăsea stația Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_58-TrenulPersonal3024Brasov-PloiestiSudparaseastatiaSinaia_resize_zps2f287cc2

Oare ce categorie este necesară pentru conducerea acestei drezine cu două remorci?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_59-OdrezinacudouaremorciinstatiaSinaia_resize_zpsb2237fa2

Un pod de piatră peste Râul Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_60-UnpoddepiatrapesteRaulPrahova_resize_zps43e53ec3

Vechi pod feroviar peste Râul Prahova la ieșirea din Sinaia spre Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_61-VechipodferoviarpesteRaulPrahovalaiesireadinSinaiaspreBusteni_resize_zpsc72c4f04

O pată de albastru într-un ocean de verde
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_62-Opatadealbastruintr-unoceandeverde_resize_zps084dd218


09:40

Valea Jepilor Mari și Mici, una mai grea decât alta la coborât și la urcat, se întrezărea ademenitor în apropierea stației Bușteni. Zecile de trasee turistice care pot fi parcurse aici invită la aventuri și întâlnire cu natura, modalități de evadare din stresul și monotonul cotidian. O rezervare pentru trenul de dimineață spre Bușteni, Azuga sau Sinaia și toate cele necesare parcurgerii cărărilor de munte pot transforma un sfârșit de săptămână într-un album de amintiri de neuitat! 

Jepii Mici văzuți din tren
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_63-MuntiiJepiiMicivazutidintren_resize_zpsec704458

Între Sinaia și halta Poiana Țapului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_64-IntreSinaiasihaltaPoianaTapului_resize_zpsc5179f2e

Un podeț dezmembrat pe firul I
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_65-UnpodetdezmembratpefirulI_resize_zpsac82e9f1

Tren în natură
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_66-Treninnatura_resize_zpsb7346f6f

Sediul Centrului montan de Jandarmi – Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_67-SediulCentruluimontandeJandarmi-Sinaia_resize_zpsd0263e24

Casa Memorială George Enescu din Sinaia
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_68-CasaMemorialaGeorgeEnescudinSinaia_resize_zps24b4b3fd

Pod feroviar sub acoperire în apropiere de halta Poiana Țapului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_69-PodferoviarsubacoperireinapropieredehaltaPoianaTapului_resize_zps8a51dc8d

Canton CFR dat spre folosință rezidențială
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_70-CantonCFRdatsprefolosintarezidentiala_resize_zpsb7f9ceb1

Între Sinaia și Poiana Tapului, stâlp de catenară tip metalic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_71-IntreSinaiasiPoianaTapuluistalpdecatenaratipmetalic_resize_zps364d4140

Trecere la nivel cu calea ferată cu strada Saelelor din Poiana Țapului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_72-TrecerelanivelcucaleaferatacustradaSaelelor_resize_zpse3ddedac

Restricție de 30 km/h la podul peste Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_73-Restrictiede30kmhlapodulpestePrahova_resize_zps5bac2ae1

Structură de schele pe podul feroviar
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_74-StructuradeschelepepodulferoviarpestePrahovalaPoianaTapului_resize_zps0ceebbad

Pod feroviar în construcție pe Magistrala 300 între Câmpina și Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_75-PodferoviarinconstructiepeMagistrala300intreCampinasiPredeal_resize_zpseae0fd8f

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_76-_resize_zps41cc88bf

Limitare de 50 km/h la intrarea din stația Poiana Tapului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_77-Limitarede50kmhlaintrareadinstatiaPoianaTapului_resize_zps00f641d3

Peronul neîngrijit al stației Poiana Țapului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_78-PeronulneingrijitalstatieiPoianaTapului_resize_zps6d4bc35b

Semnal luminos prevestitor la intrare în stația Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_79-SemnalluminosprevestitorlaintrareinstatiaBusteni_resize_zps39cb7840

Trecere la nivel cu calea ferată a străzii Splaiul Zamorei
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_80-TrecerelanivelcucaleaferataastraziiSplaiulZamorei_resize_zps1d0fb880

Protejarea prin acoperire cu material izolant a unui podeț de cale ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_81-Protejareaprinacoperirecumaterializolantaunuipodetdecaleferata_resize_zps461f582d

Curbă strânsă la intrare în stația Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_82-CurbastransalaintrareinstatiaBusteni_resize_zps49dc7862

Spre Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_83-SpreBusteni_resize_zpsf36a79fe

Stație de transformare - coborâre a curentului electric
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_84-Statiedetransformare-coborareacurentuluielectricdelaBusteni_resize_zps3ad41431

Pasaj denivelat cu strada Pescăriei
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_85-PasajdenivelatcustradaPescariei_resize_zps64b6f87e

Pasarela pe unde circulau muncitorii de la Fabrica de Hârtie Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_86-PasarelapeundecirculaumuncitoriidelaFabricadeHartieBusteni_resize_zps6b1388ed


09:50

Fotografiile încearcă, pe cât de puțin reușesc, să aducă în fața dumneavoastră oceanul de verde și de aer curat care inundă toată valea Prahovei. Poate că mulți dintre noi am prins carambolul care se formează pe DN1, așa că alăturarea cuvintelor ”trafic”, ”valea Prahovei”, ”week-end” aduc în mintea noastră stresul și timpul pierdut pentru a traversa această zonă. Dar alegând trenul, ne putem bucura de confort, siguranță și economie. Acum CFR Călători are tot felul de oferte de călătorie care se potrivesc din ce în ce mai mult cu dorințele noastre.

Cartierul Zamora și Trenul Accelerat care intra în stația Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_87-CartierulZamorasiTrenulAcceleratcareintrainstatiaBusteni_resize_zps5a22f6e2

Linii ferate vechi demontate
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_88-Liniiferatevechidemontate_resize_zps894382dd

Stația Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_89-StatiaBusteni_resize_zps9b9250d7

Peron aflat în construcție la Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_90-PeronaflatinconstructielaBusteni_resize_zps3376962e

Trenul Accelerat iese din Stația Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_91-TrenulAcceleratiesedinStatiaBusteni_resize_zps0c567a3d

Grămezi de balastru gata de folosit ca infrastructură pentru noua cale ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_92-Gramezidebalastrugatadefolositcainfrastructurapentrunouacaleferata_resize_zps8dc2659d

Lăsam în urmă Jepii Mici și Mari
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_93-LasaminurmaJepiiMicisiMari_resize_zps18534bb7

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_94-_resize_zpsfcd19195

Trenul ieșea pe abătută din stația Busteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_95-TrenulieseadinstatiaBusteni_resize_zps44ac939f

Trenul urca 19 la mie pe o distanță de 807 metri
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_96-Trenulurca19lamiepeodistantade807metri_resize_zps0bb687c8

Spitalul de ortopedie între Azuga și Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_97-SpitaluldeortopedieintreAzugasiBusteni_resize_zps9f08e210

Conifere și foioase în apropiere de Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_98-ConiferesifoioaseinapropieredeAzuga_resize_zps12527a4d

Drumul Național 1 între Azuga și Bușteni
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_99-DrumulNational1intreAzugasiBusteni_resize_zpsf1253f34


10:00

La Azuga, liniile erau în paragină, iarba creștea până peste ciuperca șinei. Aici, râul Prahova este, de fapt, un pârâiaș de nici 1 metru lățime, iar apa sa cristalină lucea în bătaia Soarelui. 

Pod feroviar peste Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_100-PodferoviarpestePrahova_resize_zpsc14370ab

Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_101-Azuga_resize_zps0090bcfa

O magazie în stația Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_102-OmagazieinstatiaAzuga_resize_zpsccd4bf80

Stația Azuga și liniile ei
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_103-StatiaAzugasiliniileei_resize_zpsd6c6cad2

Întâlnire cu Trenul Rapid 826, Sibiu – București
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_104-IntalnirecuTrenulRapid826Sibiu-Bucuresti_resize_zps9abfdcad

Trenul colorat accelerat ieșind din stația Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_105-TrenulcoloratacceleratiesinddinstatiaAzuga-22_resize_zpsfc355c81

Semnale luminoase de ieșire din stația Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_106-SemnaleluminoasedeiesiredinstatiaAzuga_resize_zps828b43d1

Râul Prahova la Azuga
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_107-RaulPrahovalaAzuga_resize_zps0c2d3f0a

Albia râului Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_108-AlbiarauluiPrahova_resize_zpsa234797d

Vagon albastru vs. Jepii Bucegilor
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_109-VagonalbastruvsJepiiBucegilor_resize_zps18455b09

Limitare de viteză de 30 km/h între Azuga și Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_110-Limitaredevitezade30kmhintreAzugasiPredeal_resize_zps20b423e7

Lunca îngustă a râului Prahova
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_111-LuncaingustaarauluiPrahova_resize_zpse0b1268c


10:10

Presa vremii scria, la momentul inaugurării electrificării liniei Brașov – Predeal – Câmpina: ”Mitul Predeal a fost învins. Locomotivele nu mai gâfâie urcând muntele, spre cel mai înalt punct al căilor ferate române”. Pe drept vorbind, un tren de 50 de vagoane a 10 tone, remorcate de trei-patru locomotive cu aburi, parcurgea distanța Brașov – Predeal în 80 de minute, în timp ce cu două locomotive electrice, timpul de mers se scurta la jumătate. Lucrările de performanță executate aici au fost apreciate drept cele mai remarcabile pe care românii le-au realizat în domeniul căilor ferate, de la construcția marelui pod al lui Saligny de la Cernavodă.


În drum spre Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_112-IndrumsprePredeal_resize_zpsc8c83667

Conifere printre foioase sau foioase printre conifere?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_113-Conifereprintrefoioasesaufoioaseprintreconifere_resize_zps006006dc

Rulota muncitorilor de la calea ferată Câmpina – Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_114-RulotamuncitorilordelacaleaferataCampina-Predeal_resize_zps6d541f61

Limitare de 50 km/h la curba de la intrare în Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_115-Limitarede50kmhlacurbadelaintrareinPredeal_resize_zps594d8fe3

Stație de transformare a curentului electric în Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_116-StatiedetransformareacurentuluielectricinPredeal_resize_zps27dd4208

Trenul urca 19 metri pe o distanță de 155 de metri
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_117-Trenulurca19metripeodistantade155demetri_resize_zps43eeda97

Locomotiva Softrans 783 pe linia parelelă din Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_118-LocomotivaSoftrans783peliniapareleladinPredeal_resize_zpsafc8685b

91 53 0 470 783-7
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_119-91530470783-7_resize_zps22be53d8


10:20

Chiar și așa, trebuie amintit faptul că România era, încă, departe de realizăriile vest-europene. În timp ce România avea electrificată doar o porțiune de 177 de km (1,8 % din rețeaua de cale ferată), în Elveția erau electrificați 3087 de km (99,8 % din rețea), Suedia – 6963 de km (60%), Norvegia – 2269 de km (53,5 %) etc.


Intrare în Stația Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_120-IntrareinStatiaPredeal_resize_zps58117eef

Traverse puse pe șine la Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_121-TraversepusepesinelaPredeal_resize_zpsc60dd7b8

EA-482, o locomotivă a CFR Călători, la un tren al Grupului Feroviar Român
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_122-TrendemarfatractatdeEA-482ofostalocomotivadelaCFRCalatori_resize_zpsb2a51ec3

Marfar cu benzină la Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_123-MarfarcubenzinalaPredeal_resize_zps6744e136

Locomotive ale GFR la Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_124-LocomotivealeGFRlaPredeal-22014px_resize_zps3e474aa8


S-a terminat cu urcușul... iar după ce am admirat trenurile de marfă din Predeal, ne lăsam în voia gravitației, mecanicul de locomotivă având totuși grijă de coborârarea trenului pe pantă.

Limitare de viteză de 60 km/h la ieșire din Predeal spre Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_125-Limitaredevitezade60kmhlaiesiredinPredealspreBrasov_resize_zps9cf237bc

Între Predeal și Timișu de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_126-IntrePredealsiTimisuldeSus_resize_zpscf6d8fbe


10:30

Cu timpul, capacitatea de transport a liniei Câmpina – Brașov ajunsese la limită. La 1931 și 1935, s-au organizat două licitații de electrificare a acestei linii, însă tunelele executate necorespunzător necesitau o refacție completă. Pentru a rezolva problema electrificării și a sporirii traficului, Direcțiunea Generală CFR a decis în 1939 dublarea liniei între  Câmpina și Brașov. S-a urmărit ca noile tunele să fie construite astfel încât să nu se depășească rezistența de 30 kg/t impusă de curbă și de declivitatea severă a liniei. În timpul construcției tunelelor, s-au întâlnit pungi de gaz metan, care au îngreunat avansarea lucrărilor. Trebuia să se asigure o ventilație foarte puternică. Pentru construcția celor două tunele, în lungime de 128 m, respectiv de 952 m, au necesitat 370 de zile de lucru.


Coboram laolaltă cu DN1 și Râul Timiș
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_127-CoboramlaolaltacuDN1siRaulTimis_resize_zps7bfa4bb8

Picnic la munte, pe malul râului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_128-Picniclamuntepemalulraului_resize_zps7849c362

Coboram periculos spre Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_129-CoborampericulosspreBrasov_resize_zpsed83db97

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_130-_resize_zpsffcc4845
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitimeLun 24 Iun 2013, 20:04

Erau curbe atât de largi, încât nu reușeai să vezi locomotiva trenului, pentru că aceasta era ascunsă după vegetație. Linia ferată care nu era sudată îți permitea să auzi cele mai frumoase sunete de joante din România. Scârțâitul osiilor pe șinele în curbe, era, de asemenea, parte din partitura feroviară muzicală aferentă coborârii Predealului.

Vreau să văd locomotiva! Unde este locomotiva?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_131-Vreausavadlocomotiva_resize_zps09406e03

Drumuri meandrate
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_132-Drumurimeandrate_resize_zpsaab0730c

Șarpe roș-albastru, du-mă du-mă spre Brașov!
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_133-Sarperos-albastrudu-madu-maspreBrasov_resize_zps3b6ac364

Lăsam munții în spate
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_134-Lasammuntiiinspate_resize_zps24c88ec7

Suntem la 140 km depărtare de București
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_135-Suntemla150kmdepartedeBucuresti_resize_zps91792fe7


Execuția lucrărilor de dublare a celor două tunele a fost făcută de Inspecția II Ls Predeal, la conducerea căreia a fost inginerul Mihai Iordănescu. Inaugurarea tunelelor s-a făcut în ziua de 26 august 1940. O telegramă din acea vremea spunea: ”Din Predeal la Timișul de Sus, trenul circulând pe linia nouă, nu va depăși 20 km/h. De la Predeal, trenul trebuie să fie însoțit de către un domn inginer care va lua loc pe locomotivă”.

https://www.youtube.com/watch?v=qjxnW094Rro


10:40

Relieful muntos aproape că a dispărut, dar totuși se mai evidențiau câteva dealuri abrupte la intrare în Brașov. Călătoria se apropia de sfârșit, rămânând în minte roca, brazii și vârfurile munților prin care tocmai ne-am strecurat.

Ne apropiem de Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_136-NeapropiemdeBrasov_resize_zps66e242cb

Un tren lung lung luuung
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_137-Untrenlunglungluuung_resize_zps6b682d66

Luam o pauză de la coborât
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_138-Luamopauzadelacoborat_resize_zpsa9c5cddd

Bine a... am venit în Brașov!
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_139-BineaamvenitinBrasov_resize_zpse09e8f65

Am zis că nu mai privesc în urmă, dar…
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_140-Amziscanumaiprivescinurmadar_resize_zps887c6afb

Ne privim în oglindă... arătăm bine?
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_141-Nepriviminoglindaaratambine_resize_zpsa384dea3

Vedere spre Munții Piatra Mare, Rezervația Bunloc și Săcele
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_142-VederespreMuntiiPiatraMareRezervatiaBunlocsiSacele_resize_zps860517ee

Intram în peisaj urban, sub podul DN1
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_143-IntraminpeisajurbansubpodulDN1_resize_zpscef2a3ff

Canton din stația Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_144-CantondinstatiaDarste_resize_zps30c7ffbb

Vagoane cisternă ale Unifertrans în Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_145-VagoanecisternaaleUnifertransinDarste_resize_zps8c9f6d55

Locomotiva UniferTrans LDE 60-1255-3
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_146-LocomotivaLDE60-1255-3inDarste_resize_zpsfee326b7

Tren de marfă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_147-TrendemarfainDarste-2_resize_zps0269b8e6

Ieșeam din Stația Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_148-IeseamdinStatiaDarste_resize_zpsfb9efda6


La ieșirea din Dârse am avut surpriza plăcută să ne întâlnim cu un mărfar GFR care era în mișcare. Momentul a fost filmat și vă este redat în cele 30 de secunde de mai jos:

https://www.youtube.com/watch?v=NGyRko5u4RE


Liniile din Revizia de Vagoane Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_149-LiniiledinReviziadeVagoaneBrasov_resize_zps21b09e5d

Cuplul etajat 26-17 no. 45
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_150-Cupluletajat26-17no45_resize_zps99b363d3

Intrare în Revizia de Vagoane CFR Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_151-IntrareinReviziadeVagoaneBrasov_resize_zpsf24e21bf

Turn de apă din apropierea Gării Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_152-TurndeapadinapropiereaGariiBrasov_resize_zpsd657384a


10:50

Stația Brașov a fost construită în anul 1873, când s-a dat în exploatare porțiunea de linie Sighișoara – Brașov. De-a lungul timpului, capacitatea de transport a fost mult prea mare pentru planurile inițiale ale gării construite în secolul XIX. Noua stație din Brașov a fost dată în folosință la 19 august 1962, când primul tren de călători a fost primit în noua gară. 

Am intrat în Gara Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_153-AmintratinGaraBrasov_resize_zps5c9a5b8c

Locomotiva diesel-hidraulică de 1250 de cai putere, 80-0054-9
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_154-Locomotivadiesel-hidraulicade1250decaiputere80-0054-9_resize_zps87b887bc

Gara Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_155-GaraBrasov_resize_zps1545a25b


Terminând călătoria de 3 ore și 7 minute pe cei 166 de kilometri dintre București și Brașov, m-am dat jos cu regret din tren și m-am dus mai departe spre Poiana Brașov și Vârful Postăvaru.

Sper ca informațiile prezentate anterior să vă fi răspuns la întrebările pe care le aveați cu privire la istoricul liniei și totodată să responsabilizeze și conștientizeze opinia publică despre... acest tronson de cale ferată. Oare câți dintre miile de călători care circulă cu trenurile pe Valea Prahovei își dau seama de sacrificiile financiare și sociale care s-au făcut pentru construcția lui? M-aș bucura mult să știu că dumneavoastră sunteți unul dintre ei!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitimeVin 15 Noi 2013, 12:22

Pentru a nu mai face un alt topic despre M300: De la Predeal la Brașov, redau în continuare câteva fotografii de pe acest frumos traseu.

Excursie cu trenul pe Valea Timișului, de la Predeal la Brașov, 15 iulie 2009

Coboram agale cu Trenul Personal București Nord – Brașov de-a lungul Văii Timișului într-un traseu de 26 de km. De la peste 1000 de metri cât este altitudinea în stația Predeal, trenul coboară pe la Tunelul Mare, Timișu de Sus, Timișu de Jos, Dîrste și ajunge la 625 de metri în Depresiunea Brașovului.

Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu aparatul foto: Canon A 550.


Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_1-CoborandpeValeaTimisuluiintrePredealsiBrasov_resize_zps65a8bba6

Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_1-5-LocomotivaEA141-0199-4laTrenulInternational347Viena-Bucuresti-Copy_resize_zps3aca5380


11:00

În trecut, Predealul era piatră de hotar între Regatul Ungariei și Principatele Române. Cel mai bine vă puteți face o imagine la ceea ce însemna această ”separație” în romanul ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu.

Centru comercial modern în Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_2-CentrucomercialmoderninPredeal_resize_zpsc72dd0df

Ieșire din Predeal spre Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_3-IesiredinPredealspreBrasov_resize_zps1d70201f

Între Predeal și Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_4-IntrePredealsiTunelulMare_resize_zps21333794

În zare, Muntele Postăvaru
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_5-InzareMuntelePostavaru_resize_zps6236b874

În curba de dinainte de Tunelul Mic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_6-IncurbadedinaintedeTunelulMic_resize_zps28c93dd8

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_7-_resize_zps69ef4ed3

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_8-_resize_zps6e2124c3

Intrare în Tunelul Mic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_9-IntrareinTunelulMic_resize_zps37c8bc1f

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_10-_resize_zps9af8c2f2

18 metri urcare pe o distanță de 155 m
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_11-18metriurcarepeodistantade155m_resize_zpscd4ecc75

Coborâre spre Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_12-CoborarespreTunelulMare_resize_zpsbcacc7ec

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_13-_resize_zps1ccb6180

Intrare în Tunelele Mari
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_14-IntrareinTuneleleMari_resize_zps342ff1ec

În următorii 78 de metri, declivitate de 25 la mie
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_15-Inurmatorii78demetrideclivitatede25lamie_resize_zps26e928b0

Tunelul Mare de la Predeal
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_16-TunelulMaredelaPredeal_resize_zps071b1bab

În Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_17-InTunelulMare_resize_zpse52257c5

Ieșire din Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_18-IesiredinTunelulMare_resize_zpscccfe4db

Trenul Personal trecând prin punct oprire Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_19-TrenulPersonaltrecandprinpunctoprireTunelulMare_resize_zpsf95f74e7

Pancarda de la P.O. Tunelul Mare
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_20-PancardadePOTunelulMare_resize_zps7a66c2fb

Între Tunelul Mare și Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_21-IntreTunelulMaresiTimisuldeSus_resize_zpsabc696cb


11:10

Simți într-adevăr că mergi cu trenul pe porțiunea aceasta de cale ferată. Auzi ”taga-tang”-ul la fiecare 5 secunde, se înșiră prăpăstii în fața ta, vezi pădurea în elementul ei cu copaci căzuți, torente neîndiguite, natură virgină…

Prin curbele meandrate ale căii ferate Predeal – Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_22-PrincurbelemeandratealecaiiferatePredeal-Brasov_resize_zps23867b0e

Spre Timișul de Sus, tot la vale
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_23-SpreTimisuldeSustotlavale_resize_zps566a5b4e

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_24-_resize_zps83e603f3

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_25-_resize_zps3412f8a5

Se vede locomotiva!
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_26-Sevedelocomotiva_resize_zps7608a673

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_27-_resize_zps0a350212

Succesiune de curbe pe calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_28-Succesiunedecurbepecaleaferata_resize_zpse3ae3518

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_29-_resize_zps26124efc

Și am trecut peste un pod
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_30-Siamtrecutpesteunpod_resize_zps0a265ae1

Echipa de mentenanță a liniilor, aflată pe teren
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_31-Echipadementenantaaflatapeteren_resize_zps18ca332f

Casa aflată lângă calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_32-Casaaflatapecaleaferata_resize_zpsca004bb4

Între Tunelu Mare și Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_33-IntreTunelulMaresiTimisudeSus_resize_zpsad0b19e8

Curbe și contracurbe
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_34-Curbesicontracurbe_resize_zpsb61f3fcd

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_35-_resize_zps01f54bc3

Coboram tot mai puternic
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_36-Totmaitarecoboram_resize_zpsc5a3ed0f

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_37-_resize_zps2ed59987

Nu aveam mai mult de 60 km/h, dar senzația era superbă
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_38-Nuaveammaimultde60kmhdarsenzatiaerasuperba_resize_zps8bdc6107

Curbă înainte de intrare în Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_39-CurbainaintedeintrareinTimisudeSus_resize_zps0ff9823b

Stația Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_40-StatiaTimisudeSus_resize_zps2c9a149c

Gara Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_41-GaraTimisuldeSus_resize_zpsfc92a1d6

Peronul stației Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_42-PeronulstatieiTimisuldeSus_resize_zps2ede2d7f

Semnale luminoase de ieșire din Timișul de Sus
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_43-SemnaleluminoasedeiesiredinTimisuldeSus_resize_zpsb8b9788c

Spre Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_44-SpreTimisuldeJos_resize_zps11b6f0bc

Prin curbe și la marginea pădurii
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_45-Princurbesilamargineapadurii_resize_zpscae11386

Un șarpe-albastru
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_46-Unsarpe-albastru_resize_zpsbd893f81

Curbe și contra-curbe pe Valea Timișului
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_47-Curbesicontra-curbepeValeaTimisului_resize_zpsb9e846fa

Câțiva kilometri până la Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_48-CativakilometripanalaTimisuldeJos_resize_zpse6dedfe2

Se coboară brusc
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_49-Secoboarabrusc_resize_zpse13fcd1f


11:20

Între Timișul de Sus și Timișul de Jos, terenul devine accesibil, formele de relief prin care este construită calea ferată devin mai domoale, lăsând în urmă conturul munților falnici.

Perete de stâncă vis-a-vis de calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_50-Peretedestancavis-a-visdecaleaferata_resize_zps2b92ef90

Un canton CFR cu antenă satelit
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_51-UncantonCFRcuantenasatelit_resize_zps33510a20

Poenița de la Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_52-PoenitadelaTimisuldeJos_resize_zpsa247e9ae

Atenție, se lucrează la calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_53-Atentieselucreazalacaleaferata_resize_zps72ba7102

1000 de metri până la Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_54-1000demetripanalaTimisuldeJos_resize_zpsdaa46b79

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_55-_resize_zps35091e37

Curbă la dreapta înainte de intrare în Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_57-CurbaladreaptainaintedeintrareinTimisuldeJos_resize_zps36ef2f5e

Semnal luminos de avertizare pericole trecere la nivel cu calea ferată
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_58-Semnalluminosdeavertizarepericoletrecerelanivelcucaleaferata_resize_zpsbad1cdb3

Peronul Stației Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_59-PeronulstatieiTimisuldeJos_resize_zpse23fdfcd

Poliția face legea pe DN 1
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_60-PolitiafacelegeapeDN1_resize_zps67ac9306

Trecere la nivel cu calea ferată de la Timișul de Jos
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_61-TrecerelanivelcucaleaferatadelaTimisuldeJos_resize_zps5aeeb83c

Turiști coborând în stație
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_62-Turisticoborandinstatie_resize_zpsd628741c

Curbă periculoasă rutieră, curbă frumoasă feroviară
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_63-Curbapericuloasarutierecurbafrumoasaferoviara_resize_zpsdf53d33b

România văzută cu trenul
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_64-Romaniavazutacutrenul_resize_zps39c02e5b

Ziduri de piatră din Munții Postăvaru
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_65-ZiduridepiatradinMuntiiPostavaru_resize_zps038a6f41

Să pornim spre Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_66-SapornimspreBrasov_resize_zpsc0e4e246

Alte cantoane CFR
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_67-AltecantoaneCFR_resize_zps2b96e2fd

Între Timișul de Jos și Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_68-IntreTimisuldeJossiDarste_resize_zpsabadb393

În linie dreaptă spre Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_69-InliniedreaptaspreDarste_resize_zpsa42d8ae4

Sediul companiei Pantex
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_70-SediulcompanieiPantex_resize_zps849b00b5

Curbă înainte de stația Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_71-CurbainaintedestatiaDarste_resize_zps59d2d4e5

Intrăm în zona metropolitană Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_72-IntraminzonametropolitanaBrasov_resize_zps69898be9

Sediul fabricii de bere Ciucaș
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_73-SediulfabriciidebereCiucas_resize_zps8819f7a7

Peroanele stației Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_74-PeroanelestatieiDarste_resize_zps98582c00

Gara Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_75-GaraDarste_resize_zps16066426


11:30

Ieșire din Gara Dârste
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_76-IesiredinGaraDarste_resize_zps699dd065

In linie dreaptă spre Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_77-InliniedreaptaspreBrasov_resize_zpsf1282b1e

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_78-_resize_zpsc59c90ec

Pasajul de la Zizin Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_79-PasajuldelaZizinBrasov_resize_zps826801f5

Semnal luminos prevestitor suspendat la intrare în Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_80-SemnalluminosprevestitorsuspendatlaintrareinBrasov_resize_zpsbb5a229b

75 km/h pentru curba de dinainte de Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_81-75kmhpentrucurbadedinaintedeBrasov_resize_zpsadafbf11

Curba largă cu raza de 350 de metri
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_82-Curbalargacurazade350demetri_resize_zps69f1390c

Iarba verde de Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_83-IarbaverdedeBrasov_resize_zps053a7b24

Locomotiva electrică 41-0030-1 stând la capul X din Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_84-Locomotivaelectrica41-0030-1standlacapulXdinBrasov_resize_zps9943fee6

Liniile stației Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_85-LiniilestatieiBrasov_resize_zps22ab3f87

Și-am ajuns în Brașov!!
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_86-Si-amajunsinBrasov_resize_zpsef9a5a14

Trenul Personal 3502, Teiuș - Brașov, cu locomotiva EA-540
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_87-TrenulPersonal3502Teius-BrasovculocomotivaEA-540_resize_zps8fe2642e


11:40

Am profitat de câteva momente petrecute în Gara Brașov și am făcut câteva fotografii trenurilor de aici.

Tren privat Regiotrans pe ruta Brașov – Zărnești
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_88-TrenprivatRegiotransperutaBrasov-Zarnesti_resize_zps86b6d0b6

Locomotiva EA 41-0294-3 fabricată în 1974
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_89-LocomotivaEA41-0294-3fabricatain1974_resize_zpsa4d61144

Electroputere Craiova - România, Licență ASEA Suedia 1974
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_89-2-ElectroputereCraiova-RomaniaLicentaASEASuedia1974_resize_zps41e60ba1

Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord cu 41-0210-9
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_90-TrenulPersonal3004Brasov-BucurestiNordcu41-0210-9_resize_zps3e17bc9a

Locomotiva cu aburi expusă în fața gării Brașov, 150.1114
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_91-LocomotivacuaburiexpusainfatagariiBrasov1501114_resize_zps1ca8d13b


11:50

Se observă contrastul supărător dintre un cuplu de vagoane etajate 16-17 și 26-17 care încă mai circulă ca trenuri personale și vagoanele moderne de la Trenul Internațional Viena – București. Cu aceste fotografii se încheie și fotoreportajul feroviar dedicat traseului București – Ploiești – Predeal – Brașov.

Vă mulțumesc pentru vizionare!


Locomotiva electrică 41-0105-1
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_92-Locomotivaelectrica41-0105-1_resize_zps6e859874

Cuplul etajat 65a în Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_93-Cupluletajat65ainBrasov_resize_zps1857f9ea

Vagon 16-17 257 la un tren personal din Brașov
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_94-Vagon16-17257launtrenpersonaldinBrasov_resize_zps60201a67

Locomotiva EA1 41-0199-4 la Trenul International 347, Viena – București
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Th_95-LocomotivaEA141-0199-4laTrenulInternational347Viena-Bucuresti_resize_zpsca11288c
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 47
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8337
Data de inscriere : 16/10/2013

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitimeMier 04 Dec 2013, 20:20

Felicitari, mai ales pentru toata munca depusa! Oricum aveam o nostalgie aparte pentru Valea Prahovei vazuta din tren, iar acum aceasta nostalgie a sporit la cote si mai inalte! Sper ca in curand o sa am ocazia de a revedea, inclusiv prin obiectivul aparatului de filmat, aceasta zona!
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitimeJoi 05 Dec 2013, 07:47

Multumesc! Valea Prahovei da fiori oricui, nu plictiseste si nu oboseste. Smile
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]   M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009] Icon_minitime

Sus In jos
 
M300: Un delfin inota in Gara la Predeal [2009]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M300: Cum s-a reconstruit calea ferata Campina-Predeal[2009]
» Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov
» Depoul Dej Triaj,Gara Dej, Gara Cluj Napoca, Valea Prahovei
» Filmare din tren in luna aprilie 2009 pe M300 intre Cluj Napoca si Oradea
» Compunerea trenurilor din Romania - 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: