Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Empty
MesajSubiect: M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]   M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Icon_minitimeDum Mai 05, 2013 5:16 pm

Dus-întors, cu trenul, de la București și până la ”Orașul cu salcâmi”
23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Buzău - Brăila

În perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanță de 227 de kilometri (București – Buzău – Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.

Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraș dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului și Portului Rușilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum și pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale și emoțiile trăite în 2001 și 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.

Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de București prin 2 trasee principale, și anume: București – Buzău – Făurei – Galați (M500, M702, M700) sau București – Urziceni – Făurei – Galați (M700, linie neelectrificată între București și Făurei). În acea dimineață m-am urcat în Trenul Rapid 875, București Nord – Galați, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile și rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!


Locomotiva LDE1300 în Brăila, pe malul Dunării
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_22-LocomotivaLDE1300inBraila_resize_zps0d751776


07:00

Era o dimineață răcoroasă și deși eram în luna mai, tot trebuia să ai o geacă pe tine. O geacă în care îți ții aparatul de fotografiat și cu ajutorul căruia reușești să-ți enervezi iubita că stai pe geam la pozat trenuri. Hmm… pasiunea asta de FeRoviaR te bagă în multe belele. Și cu Poliția, și cu părinții, și cu iubita.

Plecare din Gara de Nord
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_2-PlecaredinGaradeNord_resize_zps1d81a939

Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, București – Galați
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_3-SemaforverdepentruTrenulAcceleratBucuresti-Galati_resize_zps588abb46

În paralel, Trenul Accelerat 1745, București Nord - Satu Mare
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_4-InparalelTrenulAccelerat1745BucurestiNord-SatuMare_resize_zps48a9cafb

Locomotiva electrică Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_5-LocomotivaelectricaClasa47no231laTrenuldeSatuMare_resize_zpsd0aa8878

O Săgeată Albastră intrând în Gara de Nord
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_6-OSageataAlbastraintrandinGaradeNord_resize_zps3bf6f7ab

Generalul locomotivelor electrice românești, la datorie
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_7-Generalullocomotivelorelectriceromanestiladatorie_resize_zpsb9106a5b

LDH-uri în Revizia de Vagoane Grivița
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_8-LDH-uriladatorieinReviziadeVagoaneGrivita_resize_zps3e658d46


07:30

În fine, am rămas în compartiment și ne făceam planuri pentru cele două zile care urma să le petrecem în orașul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.

Vagoane Fals-e în Brazi
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_9-VagoaneFalseinBrazi_resize_zps2a4cfcc8

Locomotiva electrică 40-0650-8 în Ploiești Triaj
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_10-Locomotivaelectrica40-0650-8inPloiestiTriaj_resize_zps94e24c04


08:40

În Buzău, locomotiva trenului Rapid București Nord – Galați, face rebrusment și schimbă direcția de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.

Mărfare în Stația Buzău
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_11-MarfareinStatiaBuzau_resize_zps66886d8f

LDH 81-0118-0 în Buzău
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_12-LDH81-0118-0inBuzau_resize_zps64c61c3c

Locomotiva electrică 41-0731-4
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_13-Locomotivaelectrica41-0731-4_resize_zps4d2a8f55


09:10

De la Buzău, Trenul Rapid trecea fără oprire prin stațiile Tăbărăști, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând să facă o oprire la Făurei.

Stația Cilibia
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_14-StatiaCilibia_resize_zpsf55d5084


09:40

După 168 de kilometri și alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galați, am ajuns la Făurei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.

DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_15-DA1116siLDEEGM900inDepouldeLocomotivedelaFaurei_resize_zps81cfa8d6

Locomotiva electrică EA-535 în Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_16-LocomotivaelectricaEA-535inFaurei_resize_zpsdd09ffc1


11:10

Tare m-a uimit ce mi-a fost dat să văd pe malul Dunării la Brăila, pe Faleza fluviului… Trei locomotive diesel care aparțineau de Transcombi staționau pe o linie adiacentă Portului Brăila. Acestea erau într-o stare exterioară foarte bună, bănuind că au suferit de *urând o reparație generală. Vă las să le admirați!

Trei locomotive roșii ca focul la malul Dunării în Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_17-TreilocomotiverosiicafocullamalulDunariiinBraila_resize_zps9aea151e

LDE1300 no. 019 ce aparține de Transcombi Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_18-LDE1300no019ceapartinedeTranscombiBraila_resize_zpsd5f752f7

M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_19-_resize_zps1b646150

LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dunării
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_20-LDH1250CPno313pemalulDunarii_resize_zps8b462134

LDH 1250 CP no. 158 din Portul Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_21-LDH1250CPno158dinPortulBraila_resize_zpse613cf52

Locomotiva LDE1300 în Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_22-LocomotivaLDE1300inBraila_resize_zps0d751776


După ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să-mi delectez sufletul cu Esplanada Brăilei. O construcție impresionantă, cu un circuit de fântâni arteziene care îți lasă gura… apă, la propriu și la figurat. Jocurile ritmice în care era implicată apa te ținea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna arteziană din partea cu orașul. Eu îi ziceam ”Fântâna cu îngeri” care zboară printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieșea sacadat din instalație.

Fântâna arteziană din Centrul Brăilei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_22-5-FantanaartezianadinCentrulBrailei_resize_zps152fcc7c

Festivalul Poeziei Ruse Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_22-7-FestivalulPoezieiRuseBraila_resize_zps9fdc547e

Tramvai între Brăila și Lacu Sărat
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_23-TramvaiintreBrailasiLacuSarat_resize_zps06672c0d


După ce am participat, admirat și felicitat echipa Fălticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila (câteva cuvinte puteți citi aici despre eveniment), am plecat de la Brăila spre București. De data aceasta am ales să plecăm cu un Accelerat care avea să ajungă la 17:29 în capitală.


13:30

Clădirea gării din Brăila are o arhitectură sofisticată, cu multe forme care aduc, subtil, a formă de ambarcațiune. De *urând (2012-2013), gara Brăila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteți citi pe blogul lui Ștefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.

Gara din Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_24-GaradinBraila_resize_zpsb12c1ff9

Stația Brăila, văzută dinspre linii
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_25-StatiaBrailavazutadinsprelinii_resize_zps03f024db

Mersul Trenurilor din Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_26-MersulTrenurilordinBraila_resize_zpsf9f304a9


13:40

Am ajuns în gară cu o oră mai devreme (așa e când ești într-un oraș pe care nu-l cunoști, cauți să pleci mai devreme spre un loc ca să fii sigur că ajungi la timp), așa că am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul stației Brăila. Printre vedete, amintesc vagoane de marfă Fals și Falns ale ServTrans.

Vagon Falns lângă macii stației Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_27-VagonFalnslangamaciistatieiBraila_resize_zpsa2fa23a7

Vagon Fals al SERVTRANS Invest
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_28-VagonFalsalSERVTRANSInvest_resize_zps2d459353

Mărfar în Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_29-MarfarinBraila_resize_zps108486f1

Boghiu Y25Cs în Brăila
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_30-BoghiuY25CsinBraila_resize_zps9bdede8b

Suspensie primară de vagon de marfă pus pe boghiuri Y25Cs
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_31-SuspensieprimaradevagondemarfapuspeboghiuriY25Cs_resize_zpsc9616b96

Sigla Servtrans Invest
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_32-SiglaServtransInvest_resize_zpsc2ab484f


14:40

În sfârșit, după lungi așteptări, Trenul cu pricina care avea să ne ducă spre capitală sosea cu surle și trâmbițe în Gara Brăila. Cu stupoare, am observat că era compus din vagoane 26-16. Vă mărturisesc sincer că în cei 228 de kilometri parcurși în 180 de minute (o viteză medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi călătorii cu trenul. Nu ca distanță fizică, ci ca și confort: aglomerație mare, spațiu restrâns, îmi venea să mă dau jos după numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu și lung parcurs!!

Trenul Accelerat 1674, Galați - Buzău – București, tractat de locomotiva EA1-804
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_33-TrenulAccelerat1674Galati-Buzau-BucurestitractatdelocomotivaEA1-804_resize_zpsec1ba3dc

Vagoane de marfă între Brăila și Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_34-VagoanedemarfaintreBrailasiFaurei_resize_zps55c0ece7

Depozit AGRO pe Magistrala 700
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_35-DepozitAGROpeMagistrala700_resize_zpsd7199a4d


15:20

În fine, încercam să fiu calm și să imortalizez ce puteam și cum puteam prin geamurile prin care se reflectau călătorii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regăsiți mai jos câteva fotografii cu depoul Făurei, dar și cu stația și relieful locului.

Drezina CFR Infrastructură
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_36-DrezinaCFR_resize_zps907e1094

Locomotivă electrică de călători în fața Depoului Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_37-LocomotivaelectricadecalatoriinfataDepouluiFaurei_resize_zps15fe04b2

Stația Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_38-StatiaFaurei_resize_zps4ac2f400

Vagoane cu cereale în Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_39-VagoanecucerealeinFaurei_resize_zps507df4cc

Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_40-TrenulAccelerat1675tractatdeEA1-796_resize_zps0dd773c5


15:30

Făurei vine de la Faur, acesta din urmă fiind un târlaș de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanței. Făurei apare pe harta feroviară din teritoriul Țărilor Române în 1872, când se inaugurează la 13 septembrie linia Buzău – Galați. Se știe, acest segment de linie făcea parte din ruta Suceava – Roman – Tecuci – Galați – Brăila - Făurei – Buzău – București. Să nu uităm de Inelul de Încercări Feroviare AFER la care participă vehicule de cale ferată construite sau modernizate și care neapărat trebuie să facă testele specifice acreditării pentru circulația pe Căile Ferate Române (și nu numai). Multe se pot spune despre Făurei, dar vă las pe voi să citiți aici.

Gara din Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_41-GaradinFaurei_resize_zps60b5a104

Castelul de apă din Făurei
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_42-CasteluldeapadinFaurei_resize_zps21723dac

Vagon de marfă destinat transportului de cereale CARGILL
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_43-VagondemarfadestinattransportuluidecerealeCARGILL_resize_zps051cf998

La orizont, linia de cale ferată M700
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_44-LiniadecaleferataM700_resize_zps8db9637a


15:40

Am observat – cu drag – câteva clădiri de gări cu o arhitectură clasică, construite cu cărămidă de Ciurea (Cilibia, Rosetti). Îmi pare bine să văd că acestea încă mai există! Ar trebui incluse în Patrimoniul Național Cultural!

Stația Rosetti
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_45-StatiaRosetti_resize_zpsfb7ae29f

Vechea stație de la Rosetti
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_46-VecheastatiedelaRosetti_resize_zps968176b1

Vechea stație de la Cilibia
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_47-VecheastatiedelaCilibia_resize_zpsb8f4304d

Siloz Agricover în apropiere de Buzău și vagoane Rils
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_48-SilozAgricoverinapropieredeBuzausivagoaneRils_resize_zpsb1e5f8a3


16:20

100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O viteză medie de 60 km/h, pe unele porțiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stăteau, pentru că acestea s-au evaporat și România nu mai are acces la ele. RUȘINE, cei care stați în birourile Ministerului doar ca să așteptați ora 17 ca să mergeți acasă! Și, totodată, felicitări și încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!

Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat București Nord – Galați
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_49-Vagonetajat26-26laTrenulAcceleratBucurestiNord-Galati_resize_zpse4c7607a

Locomotiva electrică EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buzău
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_50-LocomotivaelectricaEA1-731laintrareinDepouldeLocomotiveBuzau_resize_zps2833b61f

Depoul de Locomotive Buzău
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_51-DepouldeLocomotiveBuzau_resize_zps745b5af9

Locomotiva electrică tricoloră de la CFR Călători, EA1-552
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_52-LocomotivaelectricadelaCFRCalatoriEA1-552_resize_zps88b6887d


16:40

Aș vrea să remarc aici faptul că pe distanța de 128 de km dintre Buzău și București Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub așteptările unui tren Accelerat!

Utilaj CFR SSP 2005 SWR
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_53-UtilajCFRSSP2005SWR_resize_zps9c7fc776


17:50

Și așa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată, am ajuns în București Nord. Deși am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar așa am putut face trecerea timpului mai ușoară și… în plus, las ceva în urma mea. Chiar și niște amărâți de pixeli arși și mai prost încadrați. Vă mulțumesc, totuși, pentru atenție dacă ați ajuns să citiți aceste rânduri! Ținem aproape, va urma…

Vagon din uzul Administratiei CFR la Periș
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_54-VagondinuzulAdministratieiCFR_resize_zpsb4e6ae6e

Lacul Periș Podișor
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Th_55-LaculPerisPodisor_resize_zps27a49ee4
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
TonyGFR




Numarul mesajelor : 1198
Varsta : 27
Localizare : Breaza
Reputatie : 6194
Data de inscriere : 24/10/2010

M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]   M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Icon_minitimeDum Mai 05, 2013 5:58 pm

Frumoasa prezentare. Le astept cu nerabdare si pe urmatoarele. Am dat „subscribe” Very Happy
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]   M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Icon_minitimeDum Mai 05, 2013 6:19 pm

Mersi frumos, TonyGFR! În *urând, noi ”aventuri” pe liniile din România. Smile
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Empty
MesajSubiect: Re: M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]   M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009] Icon_minitime

Sus In jos
 
M702: Dus-intors, de la București până în”Orașul cu salcâmi” [2009]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Propuneri pentru noul mers de tren 2012-2013
» Bucureștii Noi (900)
» București - Craiova - Timișoara - Budapest
» Zilele FeRoviaRe 2011 - București Nord

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: