Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Privatizarea sectilor

In jos 
+9
IonutCFR2009
Hurricane
stinky
mariuskl
zenox4500
Gongutza
orestte
Lde 2100
COSTACHE MIHAIL
13 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Credeti ca privatizarea sectilor este un lucru bun
da
Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_lcap60%Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_rcap
 60% [ 9 ]
nu
Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_lcap27%Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_rcap
 27% [ 4 ]
intr-un fel
Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_lcap13%Privatizarea sectilor - Pagina 2 Vote_rcap
 13% [ 2 ]
Total voturi : 15
 
Sondaj inchis

AutorMesaj
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member
Hurricane


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 6063
Data de inscriere : 27/04/2009

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeVin 04 Sept 2009, 12:34

Eu nu inteleg dece nu ar fi un lucru bun "privatizarea", defapt sectiile sunt inchiriate pe o perioadata de timp( 5 ani).
privatizarea duce la concurenta( nu in toate cazurile), concurenta duce la cresterea conditiilor de calatorie, cresterea conditiilor de calatorie duce la posibilitatea calatorului de a alege operatorul cu care sa calatoreasca platind aproximativ aceeasi suma pentru un bilet. scratch
Sus In jos
stinky

stinky


Numarul mesajelor : 256
Varsta : 36
Localizare : Jimbolia,Timis
Reputatie : 5677
Data de inscriere : 25/08/2009

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeVin 04 Sept 2009, 20:55

am inteles,e concurenta....dar concurenta aia stii k ea consta in salarii ale cfr-istilor neplatite,stoparea infiintarilor unor noi locuri de munca,intrarea in colaps financiar a companiei,etc,etc.....sa zicem de exemplu,cum ar fi fost CFR Marfa acum daca nu se dadea drumul la privatizari de linii???nu crezi k nu ar mai fi fost in situatia ce e acum de a trimite in somaj atatia angajati?se poate vedea cu ochiul liber situatia caii ferate de stat in ce hal a ajuns de cand s-au liberalizat privatizarile....daca nu o simteam pe pielea mea poate nu eram atat de contra,dar situatia nu-mi convine si nici altui angajat la compania de stat sa vada cum altii is mai privilegiati,fata de noi care ar trebui sa fim ocrotiti de stat,fiind-ui si in subordine.....
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
orestte


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 49
Localizare : Timisoara
Reputatie : 6069
Data de inscriere : 28/10/2008

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeVin 04 Sept 2009, 22:59

privilegiati? in ce sens???
stii ce salarii sunt la privati?
unde nu ai grupa si sporurile de la stat?
Sus In jos
stinky

stinky


Numarul mesajelor : 256
Varsta : 36
Localizare : Jimbolia,Timis
Reputatie : 5677
Data de inscriere : 25/08/2009

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeVin 04 Sept 2009, 23:20

eu ma refeream la privilegiile pe care le au de la stat ca si companii.....subventiile sunt f. mari fata de ce primesc companiile CFR....la salarii poate stau si ei prost,dar mai prost decat ce e la CFR nu cred....la calatori am ajuns sa luam salariile ca zilierii,saptamanal.....si situatia nu arata roz nici pe viitor.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6366
Reputatie : 12037
Data de inscriere : 09/07/2009

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Sa se privatizeze tot   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeSam 05 Sept 2009, 11:05

Cred ca cea mai buna solutie este privatizarea tuturor liniilor . Sa fie atribuite pe 25 ... 50 de ani astfel incat operatorul privat sa poata investi in infrastructura si material rulant facandu-si un plan de recuperare a investitiilor . Fara o modernizare a infrastructurii si a materialului rulant pentru cresterea gradului de confort si siguranta a calatorilor si a marfurilor transportate , nici calatorii , nici firmele nu vor solicita transport pe calea ferata in actuala situatie gestionata de CFR .
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9499
Data de inscriere : 02/11/2008

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeDum 06 Sept 2009, 00:52

Sa fie atribuite pe 25 ... 50 de ani

Acest lucru nu este cinsitit din punctul de vedere al concurentei.
Ar insemna monopol.... vine o firma x ia 20 de sectii cele mai bune raman cele mai slabe si gata nici un alt agent economic nu mai poate lua....
Mie imi pare normal ca daca unul poate lua si altul sa poata , nu sa stea 50 de ani pana sa expire contractul primului...poate directorul si firma care doreste sa ia de la precedentul nici macar nu apuca sa traiasca atat....
Procedura de atribuire a contractului este pretul cel mai mare oferit.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
orestte


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 49
Localizare : Timisoara
Reputatie : 6069
Data de inscriere : 28/10/2008

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeDum 06 Sept 2009, 12:04

privatizarea.... era buna sa se faca pe trase alocate si nu pe sectii de circulatie
iar infrastructura sa isi faca treaba si sa nodernizeze si sa asigure buna functionare a liniilor si instalalatiilor
Sus In jos
nelu_cfr




Numarul mesajelor : 12
Reputatie : 4932
Data de inscriere : 22/11/2010

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeLun 22 Noi 2010, 20:17

foarte bine ca s-a privatizat, dar de ce nu se investeste ceva si in infrastructura?... ca faci de TM la Sannicolau Mare 63 Km in 2h 30min... si trenu' parca se dezintegreaza...
Sus In jos
acdb

acdb


Numarul mesajelor : 10
Reputatie : 4577
Data de inscriere : 08/11/2011

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeMar 08 Noi 2011, 21:30

S-a spus mai sus ca, daca trenul aflat acum in grija unei firme particulare este curat si se poate circula cu el in mod civilizat iar societatea de cale ferata este rentabila, nu este asa de important ca sunt mai putini calatori. Intr-un alt topic cineva zicea ca nu ar avea rost ca vagoanele sa fie mai bine dotate pe liniile secundare pentru ca , oricum "le-ar distruge taranii". Poate ca ne putem pune intrebarea: pentru ce vrem sa mentinem acest mijloc de transport pe linii secundare ? Putinii calatori din afara au la dispozitie o multime de posibilitati de calatorie, trenul este ultima varianta pe care ar alege-o.
Privatizarea liniilor de cale ferata este o problema care depaseste sfera pur economica. Statul are interesul nu doar sa isi echilibreze bugetul prin reducerea cheltuielilor - si privatizarea unor societati sau vanzarea de actiuni poate fi o solutie in acest sens - dar si sa promoveze masuri pentru a impiedica depopularea unor zone ramase in urma.
Principalii beneficiari ai unui transport accesibil si modern pe caile ferate secundare ar trebui sa fie chiar "taranii". Daca statul poate (si trebuie ) sa finanteze actiuni de protectie sociala, nu acelasi lucru se poate spune despre o firma privata, care nu are aceleasi posibilitati si nici aceeasi menire. De aceea eu nu m-as hazarda sa recomand privatizarea in aceste cazuri, desi unele initiative de acest tip s-ar putea sa se fi dovedit de succes financiar.
Statul tolereaza calatoria fara bilet, poate din nehotararea de a face ceva. Coruptia nu cred ca este o explicatie, sumele colectate nu sunt exorbitante, cum ar fi in cazul returnarilor ilegale de TVA sau al vamilor. Finantarea activitatii de transport exclusiv din veniturile rezultate din vanzarea biletelor, nu stiu daca ar fi un extraordinar succes pentru Guvern in lupta cu deficitele, dar ar insemna izolarea acelei specii de "navetisti" fie in catunul in care isi au domiciliul, fie prin cartierele orasului in care isi au locul de munca. O sursa de bani dinspre oras spre localitatile rurale s-ar intrerupe.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20075
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24819
Data de inscriere : 17/08/2011

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeMar 08 Noi 2011, 23:55

S-a dovedit că aceiaşi ,,ţărani" care fac blatul la C.F.R. îşi plătesc biletul când e vorba de operatori privaţi, mai ales dacă trenul vine la ora potrivită. Deci nu e nevoie de ,,ajutor social" în ceea ce priveşte transportul, subvenţia primită de la stat de operator (aceeaşi cu cea de la CFR) asigurând tarife relativ acceptabile şi ceva profit operatorilor privaţi, care operatori nu târâie un LDE cu 2 vagoane.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
acdb

acdb


Numarul mesajelor : 10
Reputatie : 4577
Data de inscriere : 08/11/2011

Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitimeMier 09 Noi 2011, 00:55

Faptul ca operatorul feroviar este de stat nu inseamna in mod automat ca acesta nu are capacitatea de a incasa pretul biletelor . Statul nu pune capat calatoriilor fara bilet nu pentru ca nu poate, ci pentru ca nu vrea, din motive numai de el stiute.
Si eu cred ca proprietatea de stat este in general mai rau administrata decat cea privata, dar asta nu inseamna ca o intreprindere de stat rentabila este imposibila. Sunt contraexemple atat in trecutul CFR , dar si in prezent la altii ( care se vor prezenta la privatizare la noi ei fiind de stat, dupa micsorarea CFR). Faptul de a nu exercita nici un control asupra celor care iti incaseaza plata biletelor nu este proasta administrare, este dezinteres.
Daca se incaseaza "subventie", inseamna ca e nevoie de ajutor social.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Privatizarea sectilor - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Privatizarea sectilor   Privatizarea sectilor - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Privatizarea sectilor
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» Petitie "Opriți privatizarea CFR Marfă!"
» Excursie Cluj Napoca - Oradea cu TFG, astazi 15 sept 2010
» Privatizarea CFR Marfă va continua doar cu TFG-Donau Finanz si GFR

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: IMPRESII DE CALATORIE-
Mergi direct la: