legat de vagoanele seriei 29-21.
Am observat ca la compunerile trenurilor cursa si personale din anii 1977-1978, colegul de forum MariusM mentioneaza deseori aceste vagoane!
In plus, exista o fotografie cu cateva vagoane seria 29-21 (pe doua osii) abandonate in statia Bucuresti-Obor, care se aseamana foarte mult cu vagoanele seriei 29-21 mentionate de catre colegul MarusM la compunerea trenurilor din anii 1977-1978 (vagoane pe doua osii, cu 7 geamuri pentru compartimente, plus doua geamuri pentru toalete).
Cele spuse mai sus duc la urmatoarele concluzii:
1. Vagoanele seriei 29-21 au fost construite inainte de 1940, fiind, in cea mai mare parte, vagoane pe doua osii, cu 7 compartimente (sau compartimente fictive)
2. Unele din vagoanele seriei 29-21, construite inainte de 1940, au fost echipate de la inceput cu boghiuri, deoarece tipul de boghiu care echipeaza vagoanele seriei 29-21 care inca mai circula pe linia Oravita-Anina, pare a fi un model foarte vechi.
3. Dupa 1970 vagoanele seriei 29-21 au suferit probabil unele modernizari (la sistemul de franare si distribuitoarele de aer in primul rand, fiind echipate cu frana KE-GP, posibil si la carcasa, posibil si la sistemul de iluminare).
Sistemul de incalzire a vagonului nu a fost modificat (nu s-a introdus sistemul de incalzire cu abur produs de locomotiva sau de vagonul WIT), mentinandu-se in continuuare sistemul de incalzire cu soba montata in vagon!
4. Începând din anii 80, cele cateva vagoane seria 29-21 care au mai fost pastrate pentru traficul de calatori, sunt utilizate exclusiv pe linia Oravita-Anina.