Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras

In jos 
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Empty
MesajSubiect: M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras   M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Icon_minitimeLun 14 Ian 2013, 08:41

13 decembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Brașov – Făgăraș

Nu am putut să trec peste bucuria vederii primilor fulgi de zăpadă din 2008, așa că vă aștern în continuare câteva fotografii dintr-o călătorie cu trenul de la București la Făgăraș. Un alt motiv în plus de ”emoție a momentului” a fost străbaterea pentru prima dată în viață a Văii Prahovei. Da, au trebuit să treacă 20 de ani să văd Bușteniul, Sinaia, Predealul și Azuga.

Am călătorit cu Trenul Accelerat 1621, București Nord – Timișoara Nord, până la Făgăraș. 231 de kilometri în 4 ore și 34 de minute, o viteză comercială de 51 km/h. Am pornit de dimineață pe o vreme urâcioasă din București, am trecut printre Carpații Orientali și Meridionali pe o (primă) ninsoare deasă, urmând ca în Brașov și Făgăraș să fie soare, cald și bine.



09:10

Alături de prietena mea de atunci, eram pregătiți și bucuroși că vom ajunge în Transilvania la bunicii ei. ”La țară”, sub Munții Făgărașului, pe lângă malurile Oltului, aveam să poposesc pentru întâia oară, să gust, să miros și să văd viața ardelenească. O viață foarte frumoasă!

DA 1006 de la TFG în Gara de Nord
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_1-DA1006delaTFGinGaradeNord_resize

Săgeata Albastră de Pitești
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_2-SageataAlbastradePitesti_resize

Locomotiva Softronic 498 la un tren de rang înalt
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_3-LocomotivaSoftronic498launtrenderanginalt_resize


09:30

După ce ne-am găsit trenul, am mai zăbovit câteva minute pentru a fotografia activitatea feroviară din gară.

Locomotiva electrică EA1-105 la Trenul Accelerat București Nord – Timișoara (via Sibiu)
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_4-LocomotivaelectricaEA1-105laTrenulAcceleratBucurestiNord-TimisoaraviaSibiu_resize


10:20

Am pornit la drum în compartimentul confortabil de unde am putut observa peisajele specifice Câmpiei Române.

In stația Ploiești Vest
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_5-InstatiaPloiestiVest_resize

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_6-_resize


10:50

Fiind un vagon cu geamuri rabatabile, am ieșit pe coridor și am fotografiat gările din parcurs. Linia de cale ferată Ploiești – Predeal – Brașov reprezintă una dintre cele mai frumoase și mai pitorești de pe tot teritoriul României. Voi prezenta la momentul potrivit un material mai amplu despre prima linie electrificată din România.

Coada trenului accelerat
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_7-Coadatrenuluiaccelerat_resize


11:10

Cum călătoria noastră a avut loc în plin moment de reconstrucție a liniei Câmpina – Predeal, am avut șansa de a suprinde vehicule feroviare străine care aparțin companiilor de construcții de cale ferată. De exemplu, 771 502 și 740 612, locomotive de origini cehești, aparțineau sârbilor de la KOMBINOVANI PREVOZ. Acestea au fost închiriate celor de la Porr Gradežništvo dooel Skopje în situl de lucrări FeRoviaRe pe tronsonul Câmpina - Predeal. Aceste locomotive diesel-electrice au o putere de 1200 de cai putere (respectiv 1350 pentru Clasa 771) și pot atinge o viteză maximă de 70 km/h (respectiv 90 km/h pentru clasa 771).

În Cehia și în Slovacia le puteți zări ca locomotive de manevră (asemenea LDH-ului nostru bătrân clasa 80), dar și la tracțiunea unor trenuri ușoare de marfă sau a celor de călători. Ca fapt divers, au fost construite în număr de peste 8000 de unități.

Locomotiva diesel-electrică 771 502 în stația Câmpina
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_8-Locomotivadiesel-electrica771502instatiaCampina_resize

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_8-5-_resize

Utilaje de cale ferată în Gara Câmpina
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_9-UtilajedecaleferatainGaraCampina_resize

Locomotiva diesel-electrică 740 612 la muncă în stația Câmpina
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_10-Locomotivadiesel-electrica740612lamuncainstatiaCampina_resize

Convoi tractat de LDE 771 502
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_11-ConvoitractatdeLDE771502_resize

LDE 1049
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_12-LDE1049_resize

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_13-_resize


12:00

După ce ne-am luat ”La revedere!” de la Gara Comarnic și vehiculele feroviare de aici, ne-am lăsat duși de tren și am ajuns în Sinaia. Gara de aici mi-a plăcut mult, stâlpii și acoperișul gării mi-au amintit de Suceava Burdujeni.

Gara Sinaia în decembrie 2008
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_14-GaraSinaiaindecembrie2008_resize

Călători la tren accelerat
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_15-Calatorilatrenaccelerat_resize

La revedere, Sinaia
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_16-LarevedereSinaia_resize


Locomotiva cu aburi 230.039 și tenderul 230.050 staționau lângă gară, călătorii din tren privind mirați și cu duioșie la „bătrâna doamnă”. De altfel, e foarte plăcut să vezi că în stațiile de pe Valea Prahovei (dar și Brașov) să observi locomotive cu aburi aflate în stare de conservare, îngrijite, vopsite, păstrate pentru ”viitor”!

Locomotiva cu aburi 230-039 din Sinaia
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_17-Locomotivacuaburi230-039dinSinaia_resize

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_18-_resize

Ne luăm la revedere și de la locomotivă
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_19-Neluamlarevederesidelalocomotiva_resize

Între Sinaia și Bușteni
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_20-IntreSinaiasiBusteni_resize

Se anunța vreme rea
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_21-Seanuntavremerea_resize


12:20

Între Bușteni și Azuga, vremea de afară era nu tocmai bună, erau precipitații sub formă de ninsoare. Bucuria noastră… mai ales că era pentru prima dată în iarna 2008-2009 când vedeam fulgii de nea prezenți în România.

Vagon de călători clasa a 2-a
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_22-Vagondecalatoriclasaa2-a_resize

Ningeeee!
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_23-Ningeeee_resize


12:30

Asemenea gării din Breaza, stațiunea Azuga se evidenția prin arhitectura gării din piatră. La această cotă, zăpada măsura câțiva centimetri.

Gara din Azuga
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_24-GaradinAzuga_resize

O brad frumos, O brad frumooos!
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_25-ObradfrumosObradfrumooos_resize

În interiorul vagonului călduros
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_26-Ininteriorulvagonuluicalduros_resize

Când vezi prima zăpadă, faci poze la orice
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_27-Candveziprimazapadafacipozelaorice_resize

Râul Prahova
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_28-RaulPrahova_resize


13:10

Ei bine, aveam să observ acum ce înseamnă să călătorești pe munte unde bate vânt, ninge viscolit și e frig, și ce înseamnă să cobori de la Predeal la Brașov cu câteva sute de metri (vreo 400), unde observi că e senin și frumos pe afară.

La Brașov, soare și frumos
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_29-LaBrasovsoaresifrumos_resize

În stația Brașov, locomotiva cu aburi 150.1114
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_30-InstatiaBrasovlocomotivacuaburi1501114_resize

Gara Brașov
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_31-GaraBrasov_resize

Către Sibiu
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_32-CatreSibiu_resize

La revedere, Brașov
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_33-LarevedereBrasov_resize


14:20

Revăzând Gara Brașov după 7 ani, când mergeam alături de tatăl meu prin această urbe frumoasă, am pornit mai departe către Făgăraș. ”Reîntâlnirea” a fost oarecum emoționantă, promițându-mi să revin cât mai repede pe aici.

În apropiere de Șercaia
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_34-InapropieredeSercaia_resize

Încă eram în Regionala Brașov
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_35-IncaeraminRegionalaBrasov_resize

În zare, Munții Făgăraș
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_36-InzareMuntiiFagaras_resize

M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_37-_resize


După două zile petrecute în stil ardelenesc 100%, încărcat cu multe emoții olfactive, auditive, gustative și vizuale, după ce am văzut Vârful Moldoveanu, am auzit Oltul și graiul ardelenesc, am gustat slănină și ceapă din Transilvania, am plecat spre casă… Spre casa mea, din Moldova. Mulțumesc din suflet celor care au făcut posibilă această excursie și mi-au dat șansa să trăiesc, măcar pentru câteva clipe, ardelenește!

Mărfar GFR pe Valea Prahovei
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_38-MarfarGFR_resize

Mărfar Softrans
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_39-MarfarSoftrans_resize

Bilete CFR București – Făgăraș
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras Th_40-BileteCFRBucuresti-Fagaras_resize
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
 
M300: Pe Valea Prahovei, din Bucuresti catre Fagaras
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Filmari de pe Valea Prahovei
» Plimbare privată până pe Valea Prahovei
» M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor
» Trenuri in Gara Cluj Napoca si Valea Prahovei
» Depoul Dej Triaj,Gara Dej, Gara Cluj Napoca, Valea Prahovei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: