Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Reportaje mai vechi

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6623
Data de inscriere : 21/02/2010

Reportaje mai vechi Empty
MesajSubiect: Reportaje mai vechi   Reportaje mai vechi Icon_minitimeJoi 10 Ian 2013, 10:43

Voi incerca sa repun doua reportaje mai vechi realizate de mine, si postate pe defunctul forum.
Spre dezamagirea multora nu are fotografii- aveam la mine aparat foto cu film - si nu era prea econimic sa faci poze la tot pasul.

Salut!
Saptamana trecuta am fost la un curs de sudura in polietilena la Medias (03-07)03.2008.
Am plecat din Pascani cu acc. 1654 (Vatra Dornei-Bucuresti N) la ora 01.45 pe 03 martie. Trenul soseste in Pascani la 01,31 locomotiva este decuplata si pleaca in Depou iar la garnitura de tren se adauga in fata vagoanele 1.2.3 care circula pe ruta Tg. Neamt- Bucuresti N.
Dupa incheierea operatiunii trenul pleaca in grafic, trecand prin Roman, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani, Rm. Sarat, Buzau, Mizil, Ploiesti S unde soseste la ora 06.41.
Cobor din tren , trec prin pasajul subteran si ajung la iesirea spre oras a garii de unde voi lua un autobuz spre Ploiesti V. unde ajung in jurul orei de 07.10.
Pana la sosirea trenului acc. 1745 de la Bucuresti pentru Satu Mare,la ora 08.12 am de asteptat 1 ora.
Datorita emiterii biletelor electronic, am locul asigurat si la acest tren si dispare emotia care o resimteam de fiecare data cand schimbam trenuri, aceea de a gasi sau nu locuri la urmatorul tren.
Asa ca am timp sa beau o cafea, sa urmaresc tabela electronica si sosirea si plecarea trenurilor in gara Ploiesti V.
In acest interval orar trenurile vin si pleaca cu o frecventa de 5-10 min. si timpul trece repede.
Soseste trenul cu care voi pleca, urc,imi gasesc locul ( dispare o alta emotie de a nu avea ,,norocul,, unor locuri suprapuse) si in cateva minute ,trenul trece prin Floresti pe langa una din fabricile de anvelope ale colosului Michelin si are prima oprire la Campina.
Pe dreapta sensului de mers se desprinde o CF care asigura legatura rafinariei Steaua Romana cu reteaua SNCFR.
Urmatoarea oprire, Breaza.
De aici Valea Prahovei incepe sa se ingusteze.
Ne apropiem de Comarnic si pe stanga sensului de mers observ cum a fost finalizata lucrarea de amenajare a albiei Prahovei care s-a desfasurat pe o lunga perioada de timp.
La Comarnic ,,admir,, ruinele fostei fabrici de ciment care cu ceva timp in urma facea ca peisajul din preajma ei sa fie aproape monocrom (gri).
Valea continua sa se ingusteze si tot pe stanga observ doua vechi tunele de cale ferata. Primul este o galerie scurta prin care din goana trenului se vede dintr-o parte in cealalta.
Urmatorul are intrarea din aval zidita iar cea din amonte prezinta o spartura in zidaria cu care a fost blocat.
Ne apropiem de Sinaia si trecem pe langa un hotel mare aflat in padurea de brad iar undeva mai sus se vede cladirea de la Cota 1400. Uneori cu putin noroc poti vedea si telecabina care urca de aici la Piatra Arsa.
Oprim la Sinaia si am timp sa vad locomotiva 230006 (?) instalata de curand mai sus de gara. Silueta ei din alte timpuri cand doar aceasta era suverana pe caile ferate imi trezeste amintiri vechi din copilarie si parca atunci cand am fost prima data la Sinaia (prin 1965) in amonte de gara trenul intra in tunel.
Plecam mai departe trecand pe langa frumoasa gara Poiana Tapului si ne apropiem de Busteni trecand pe langa vechea fabrica de hartie in interiorul careia transportuul se facea cu locomotive electrice cu mult inaintea electrificarii liniei Predeal-Brasov.
Imediat dupa fabrica de hartie se pot observa in functie de ora si starea vremii telecabinele care urca abrupt pe platoul Bucegi. Si daca ai noroc si de vreme senina poti admira celebra Cruce de pe Caraiman ridicata in memoria eroilor ceferisti din primul razboi mondial. Constructia are o inaltime de cca 28 m si initial era electificata, curentul electric fiind produs de un generator Diesel.
Dupa evenimentele din 1989 sa incercat parca sa se refaca iluminarea monumentului dar minunea nu a tinut mult pentru ca s-au gasit ,,curajosi,, care sa demonteze instalatia refacuta cu greu.
De la Busteni spre Azuga mai trecem pe langa un tunel parasit de cale ferata,langa gara Azuga ,,admiram,, ruinele fabricii de sticla si ne apropiem rapid de Predeal.
Un gust amar este lasat de de multitudinea de gunoaie aruncate din statiunile turistice ale Vaii Prahovei pe versantii ce marginesc traseul caii ferate.
Daca pana aici doar culmile muntilor erau pudrate cu zapada, in gara Predeal stratul de zapada atingea cca 15 cm.
Langa cladirea garii observ cu placere instalarea locomotivei cu aburi 50479.
Pornim mai departe si dupa trecerea prin cele 3 tunele cobaram spre Tara Barsei ajungand la Brasov. Si aici langa cladirea garii se gaseste o veche locomotiva cu aburi.
In acest mare nod feroviar din magistrala 300 se desprind magistralele 200 si 400 si inca o cale ferata secundara Brasov- Zarnesti.
Trenul se indreapta spre Podisul Transilvaniei trecand pe langa statia Augustin, unde din dreapta se apropie o CF industriala care nu stiu de unde porneste.
Trecem prin Rupea gara de unde se desprinde calea ferata ce deserveste fabrica de ciment de la Hoghiz.
Mai departe valea se ingusteaza si trecand cumpana apelor spre Sighisoara trenul mai trece prin doua tunele.
La Vanatori inainte de Sighisoara din partea dreapta se apropie calea ferata care vine de la Odorheiul Secuiesc , ruta pe care de curand sa produs un nefericit accident cu un LDH pornit fara mecanic, care si-a gasit sfarsitul sub rotile ei in incercarea de a o opri.
Ne apropiem de Sighisoara si inainte de a ajunge in gara se poate vedea vechea cetate medievala inca locuita, pe colina ce domina orasul cu celebrul turn cu ceas.
Gara Sighisoara este proaspat renovata adusa la standarde europene.
In partea dinspre oras a statiei este amplasata o locomotiva cu abur de ecartament ingust.
Trenul isi continua drumul spre Medias trecand la iesirea dun Sighisoara pritr-un tunel dupa care pe sub pasajul rutier peste care trece drumul european ce leaga Brasovul de Tg. Mures.
Inainte de Medias trenul opreste si la Dumbraveni localitate unde se gaseau multe sere legumicole.
Dupa 11 ore si 22 minute de la plecarea din Pascani am ajuns in gara Medias , constructie relativ noua (anii 70 cred) situata datorita configuratiei terenului pe 2 nivele. La etajul de sus aflat la nivelul peronului se afla sala de asteptare iar la parter se afla sala caselor de bilete.
Calatoria de intoarcere o voi posta saptamana viitoare.
C.F.

Daca va place voi posta si partea a doua.
Sus In jos
Gabry Gabriel
V.I.P Member
V.I.P Member
Gabry Gabriel


Numarul mesajelor : 491
Varsta : 46
Localizare : Peciu Nou.Jud Timis
Reputatie : 6055
Data de inscriere : 06/04/2009

Reportaje mai vechi Empty
MesajSubiect: Re: Reportaje mai vechi   Reportaje mai vechi Icon_minitimeJoi 10 Ian 2013, 19:17

Frumoasa poveste colegu Semafor,este interesant pentru mine cel putin cum evolua lucrurile inainte si cum se degrada in perioadele de atunci.Oricum fiecare ruta de tren are o anumita istorie pe care nu multi le cunoastem.Eu astept daca se poate si partea a doua. Smile
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Reportaje mai vechi Empty
MesajSubiect: Re: Reportaje mai vechi   Reportaje mai vechi Icon_minitimeVin 11 Ian 2013, 09:53

Linia din Augustin merge la Baraolt. Stiu ca se vede un pod feroviar peste Olt.
Nu ai trecut linia industriala de la Feldioara.

nu ai si poze?
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6623
Data de inscriere : 21/02/2010

Reportaje mai vechi Empty
MesajSubiect: Re: Reportaje mai vechi   Reportaje mai vechi Icon_minitimeVin 11 Ian 2013, 20:52

@dan tm
Semafor a scris:
Voi incerca sa repun doua reportaje mai vechi realizate de mine, si postate pe defunctul forum.
Spre dezamagirea multora nu are fotografii- aveam la mine aparat foto cu film - si nu era prea economic sa faci poze la tot pasul.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Reportaje mai vechi Empty
MesajSubiect: Re: Reportaje mai vechi   Reportaje mai vechi Icon_minitime

Sus In jos
 
Reportaje mai vechi
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 306 : Ploiesti Sud - Slanic
» Reportaje feroviare - Teodor.
» Reportaje feroviare Adirmvl

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: