Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Istoricul trenurilor din România

In jos 
+10
cata
Adrian78
DUAL
ATM
Adirmvl
Nesebar
MariusM
kristi kkk
daniel_c
Vlad
14 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22201
Data de inscriere : 06/12/2009

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeSam 05 Ian 2013, 15:21

MariusM , trenul Sighet-Timisoara nu era numit "foamea" , aceasta denumire o aveau doar trenurile Iasi-Timisoara , respectiv Iasi-Brasov acel Personal de noapte , in Moldova era saracie si moldovenii migrau in Ardeal si Banat in cautarea unui loc de munca . Wink

_________________
595423Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Bdeem_8496_aIstoricul trenurilor din România - Pagina 2 Bdeem_8496_aIstoricul trenurilor din România - Pagina 2 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8292
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 12901
Data de inscriere : 06/04/2012

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeSam 05 Ian 2013, 15:34

Mersi Karpaty. Pai... aveau timpi un pic mai mari fata de IR-urile si IC-urile de azi. :shock:
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2200
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8125
Data de inscriere : 27/08/2008

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeSam 05 Ian 2013, 20:16

ATM a scris:
Personal, nu am cunostiinta de acest tren catre Oradea, doar sa fi fost prin anii 60...

Sa mai zic ce mai am desprins si eu din context...
Trenul Galati-Buzau-Brasov, nu apare atestat in MT1973/74 sau mai devreme, dar apare in MT1975/76. Deci a aparut fie in 1974, fie in 1975. Initial, sub numarul 732/325 si perechea, a fost redenimit rapid 734/731 si perechea. Pana in 1992 inclusiv isi pastreaza neschimbat tipicul, in 1993 devine 354/351 si e prelungit la Oradea (cu grupa de Brasov, compunere totala oarecuma L+1D/TF+2B+1A+1WR+2B-pentru Oradea + 3B+1A+3B de Brasov...ma rog, asa arata pe viu, pe hartie habar n-am cum era). Apoi, in 96 isi recatapa , printr-o coincidenta birocratica (sau poate mai mult) numarul de 734/731, odata cu trecerea pe numerotarea noua, prin 97, e limitat doar pana la Cluj, mai apoi se revine doar pe trasa initiala pana la Brasov, si a fost chiar anulat un an (poate prin 2008 parca?) atunci cand se reconstruia M300 pe la Campina.


Din istoricul acc. Brașov - Galați:

1973/1974:

A 732.325: Galați(7:08) - Brăila(7:41-7:45) - Buzău(9:04-9:07) - Ploiești Sud(10:04-10:20) - Brașov(12:20)
A 326.731: Brașov(17:18) - Ploiești Sud(19:10-19:24) - Buzău(20:24-20:27) - Brăila(21:44-21:47) - Galați(22:20)

Schimbare de tracțiune în Ploiești Sud

1975/1976:

A 732.325: Galați(7:30) - Brăila(8:06-8:10) - Buzău(9:25-9:30) - Ploiești Sud(10:19-10:34) - Brașov(12:37)
A 326.731: Brașov(17:34) - Ploiești Sud(19:27-19:42) - Buzău(20:30-20:35) - Brăila(21:47-21:50) - Galați(22:22)

Schimbare de tracțiune: idem

1979/1980:

A 732.733: Galați(6:53) - Brăila(7:28-7:31) - Buzău(8:49-8:59) - Ploiești Sud(9:57-10:05) - Brașov(12:10)
A 734.731: Brașov(18:20) - Ploiești Sud(20:18-20:22) - Buzău(21:11-21:26) - Brăila(22:37-22:40) - Galați(23:15)

Schimbare de tracțiune: Buzău

1984/1985:

A 732.733: Galați(7:20) - Brăila(7:53-7:57) - Buzău(9:21-9:26) - Ploiești Sud(10:22-10:31) - Brașov(12:38)
A 734.731: Brașov(18:15) - Ploiești Sud(20:15) - Buzău(21:08-21:12) - Brăila(22:23-22:28) - Galați(23:05)

1993/1994:

A 354.351: Galați(6:30) - Brăila(7:07-7:10) - Buzău(8:30-8:34) - Ploiești Sud(9:31-9:38) - Brașov(12:05-12:18) - Cluj Napoca(17:31-17:43) - Oradea(20:33)
A 352.353: Oradea(6:00) - Cluj Napoca(8:56-9:08) - Brașov(14:23-14:35) - Ploiești Sud(16:44-16:47) - Buzău(17:41-17:44) - Brăila(19:07-19:10) - Galați(19:45)
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2200
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8125
Data de inscriere : 27/08/2008

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeMar 08 Ian 2013, 00:39

Fiindcă tot veni vorba despre una din fomile Iași-Timișoara Nord, o parte din istoria 1765/1766:

Din istoricul acceleratului 1765/1766:

1981/1982:

A 555.558(O.S.): Suceava(17:47) - Cluj Napoca(0:53-1:13) - Alba Iulia(3:31) - Simeria(4:24-4:30) - Hunedoara(4:50)
A 559(O.S.): Simeria(4:50) - Deva(5:00)
A 556.557(O.S.): Hunedoara(16:40) - Simeria(17:00-17:12) - Alba Iulia(20:44) - Cluj Napoca(20:25-21:00) - Suceava(4:07)
A 560(O.S.): Deva(16:40) - Simeria(16:50)

Rebrusment în Cluj Napoca

1982/1983:

A 555.558(o.s.): Suceava(17:51) - Cluj Napoca(1:01-1:21) - Alba Iulia(3:39) - Simeria(4:30-4:39) - Deva(4:48-4:50) - Buziaș(7:09-7:15) - Timișoara Nord(8:07)
A 559(O.S.): Simeria(4:55) - Hunedoara(5:16)
A 556.557(O.S.): Timișoara Nord(13:48) - Buziaș(14:36-14:38) - Deva(16:57-17:01) - Simeria(17:13-17:15) - Alba Iulia(18:20) - Cluj Napoca(20:46-21:10) - Suceava Nord(4:16)
A 560(O.S.): Hunedoara(16:30) - Simeria(16:51)

Rebrusment în Cluj Napoca

1984/1985:

A 555.558: Bacău(15:15) – Suceava(17:23-17:24) – Suceava Nord(17:29-17:41) – Beclean pe Someș(23:18-23:28) – Cluj Napoca(0:47-1:08) – Războieni(2:27-2:37) – Alba Iulia(3:30) – Simeria(4:25-4:39) – Deva(4:49-4:51) – Timișoara Nord(8:05)
A 559: Simeria(4:52) – Hunedoara(5:10)
A 556.557: Timișoara Nord(13:45) – Deva(16:50-16:55) – Simeria(17:04-17:19) – Alba Iulia(18:14) – Războieni(19:03-19:15) – Cluj Napoca(20:37-21:13) – Beclean pe Someș(22:28-22:38) – Suceava Nord(4:35-4:45) – Suceava(4:50-4:51) – Bacău(7:06)
A 560: Hunedoara(16:25) – Simeria(16:43)

Rebrusmente: Suceava Nord, Cluj Napoca
Schimbare de tracțiune: Suceava Nord, Beclean pe Someș, Războieni

1987/1988:

A 655.658: Iași(15:10) - Suceava(17:33-17:35) - Suceava Nord(17:40-17:55) - Cluj Napoca(1:10-1:30) - Alba Iulia(3:28) - Simeria(4:20-4:28) - Deva(4:36-4:39) - Aradu Nou(6:53) - Timișoara Nord(7:45)
A 659: Simeria(4:40) - Hunedoara(5:10)
A 656.657: Timișoara Nord(14:10) - Aradu Nou(14:56) - Deva(17:05-17:09) - Simeria(17:17-17:32) - Alba Iulia(18:27) - Cluj Napoca(20:27-21:07) - Suceava Nord(4:19-4:31) - Suceava(4:36-4:37) - Iași(6:58)
A 660: Hunedoara(16:40) - Simeria(17:00)

Rebrusmente: Suceava Nord, Cluj Napoca
Schimbare de tracțiune: Suceava Nord

1988/1989:

A 655.658: Iași(15:10) - Suceava(17:24-17:26) - Suceava Nord(17:31-17:46) - Dej Călători(23:59-0:11) - Cluj Napoca(1:05-1:23) - Alba Iulia(3:23)- Simeria(4:11-4:20) - Deva(4:28-4:30) - Aradu Nou - Timișoara Nord
A 659: Simeria(4:32) - Hunedoara(4:50)
A 656.657: Timișoara Nord - Aradu Nou - Deva(17:09-17:13) - Simeria(17:23-17:38) - Alba Iulia(18:33) - Cluj Napoca(20:23-20:45) - Dej Călători(21:35-21:50) - Suceava Nord(4:16-4:28) - Suceava(4:33-4:34) - Iași(6:47)
A 660: Hunedoara(16:50) - Simeria(17:08)

Rebrusmente: Suceava Nord, Cluj Napoca
Schimbare de tracțiune: Suceava Nord, Dej Călători

1989/1990:

A 655.658: Iași(15:08) - Suceava(17:10-17:43) - Salva(23:06-23:22) - Cluj Napoca(1:02-1:17) - Alba Iulia(3:17) - simeria(4:05-4:15) - Deva(4:25-4:29) - Aradu Nou(6:47) - Timișoara Nord(7:37)
A 659: Simeria(4:30) - Hunedoara(4:48)
A 656.657: Timișoara Nord(14:08) - Aradu Nou(14:47) - Deva(17:10-17:14) - Simeria(17:22-17:37) - Alba Iulia(18:32) - Cluj Napoca(20:30-20:34) - Salva(22:34-22:46) - Suceava(4:10-4:27) - Iași(6:36)
A 660: Hunedoara(16:50) - Simeria(17:08)

Rebrusmente: Cluj Napoca
Schimbăre de tracțiune: Suceava, Salva, Cluj Napoca

1990/1991:

A 655.658: Iași(14:58) - Suceava(17:15-17:40) - Ilva Mică(22:18-22:30) - Dej Călători(23:49-23:59) - Cluj Napoca(0:47-1:07) - Alba Iulia(3:15) - Simeria(4:04-4:14) - Deva(4:22-4:26) - Aradu Nou(6:46) - Timișoara Nord(7:40)
A 659: Simeria(4:40) - Hunedoara(4:49)
A 656.657: Timișoara Nord(14:08) - Aradu Nou(14:55) - Deva(17:08-17:12) - Simeria(17:20-17:33) - Alba Iulia(18:27) - Cluj Napoca(20:36-20:58) - Dej Călători(21:50-22:01) - Ilva Mică(23:18-23:40) - Suceava(4:24-4:37) - Iași(6:43)
A 660: Hunedoara(16:45) - Simeria(17:03)

Rebrusmente: Cluj Napoca
Schimbări de tracțiune: Suceava, Ilva Mică, Dej Călători, Cluj Napoca

1991/1992:

A 655.658: Iași(14:56) - Verești(16:45-17:00) - Suceava(17:15-17:35) - Ilva Mică(22:12-22:22) - Cluj Napoca(0:48-1:00) - Alba Iulia(2:46) - Simeria(4:00-4:09) - Deva(4:17-4:20) - Aradu Nou(6:47) - Timișoara Nord(7:40)
C 5633/5638(1): Botoșani(15:07) - Verești(16:15-16:30)
A 659: Simeria(4:25) - Hunedoara(4:45)


A 656.657: Timișoara Nord(14:08) - Aradu Nou(14:55) - Deva(17:11-17:15) - Simeria(17:27-17:39) - Alba Iulia(18:53) - Cluj Napoca(20:40-20:55) - Ilva Mică(23:21-23:33) - Suceava(4:34-4:39) - Verești(4:50-4:57) - Iași(6:50)
A 660: Hunedoara(16:50) - Simeria(17:08)
C 5721(2): Verești(5:46) - Botoșani(6:46)


(1) - Circulă la Putna, conține vagoane pentru Timișoara Nord(A 655.658)
(2) - Are vagoane de la Timișoara Nord(A 656.657) și un WL de la București Nord(A 627/527)

Rebrusmente: Cluj Napoca
Schimbări de tracțiune: Ilva Mică, Cluj Napoca

1992/1993:

A 655.658: Iași(15:10) - Suceava(17:18-17:35) - Ilva Mică(22:13-22:25) - Cluj Napoca(0:47-1:02) - Alba Iulia(3:02) - Deva(4:20-4:23) - Aradu Nou(6:43) - Timișoara Nord(7:36)
A 662.659: Botoșani(15:00) - Suceava(16:13)
A 656.657: Timișoara Nord(14:08) - Aradu Nou(14:55) - Deva(17:10-17:14) - Alba Iulia(18:37) - Cluj Napoca(20:49-21:01) - Ilva Mică(23:12-23:27) - Suceava Nord(4:20-4:32) - Suceava(4:37-4:38) - Iași(6:49)
A 660.661: Suceava Nord(5:12) - Suceava(5:16-5:17) - Botoșani(6:42)

Rebrusment: Cluj Napoca (la întoarcere, rebrusează și în Suceava Nord)
Schimbări de tracțiune: Ilva Mică, Cluj Napoca

1993/1994:

A 655.658: Iași(15:10) - Verești(17:10-17:35) - Suceava(17:47-18:10) - Ilva Mică(17:53-18:03) - Cluj Napoca(1:18-1:30) - Alba Iulia(3:35) - Deva(4:45-4:49) - Aradu Nou(7:15) - Timișoara Nord(8:16)
A 660: Botoșani(15:19) - Verești(16:15)
A 656.657: Timișoara Nord(14:30) - Aradu Nou(15:17) - Deva(17:40-17:43) - Alba Iulia(18:55) - Cluj Napoca(20:50-21:05) - Ilva Mică(23:16-23:29) - Suceava(4:30-4:40) - Verești(4:51-4:56) - Iași(6:43)
A 659(1): Verești(5:30) - Botoșani(6:28)

(1) - are și un WL de la București Nord(A 627/527)

Rebrusment: Cluj Napoca
Schimbări de tracțiune: Ilva Mică, Cluj Napoca

1994/1995:

A 655.658: Iași(14:36) - Verești(16:20-16:35) - Suceava(16:47-16:57) - Cluj Napoca(23:27-23:43) - Alba Iulia(1:42) - Simeria(2:33-2:45) - Deva(2:54-2:56) - Aradu Nou(5:10) - Timișoara Nord(5:57)
A 660: Botoșani(14:15) - Verești(15:20)
A 649: Simeria(3:00) - Hunedoara(3:23)

A 656.657: Timișoara Nord(14:45) - Aradu Nou(15:23) - Deva(17:35-17:38) - Simeria(17:51-18:03) - Alba Iulia(18:53) - Cluj Napoca(20:48-21:06) - Suceava(4:09-4:24) - Verești(4:39-4:47) - Iași(6:30)
A 660: Hunedoara(17:15) - Simeria(17:37)
A 659: Verești(5:00) - Botoșani(6:07)


Rebrusment: Cluj Napoca

Nota bene:

Ca fapt divers, în 1989/1990 a figurat și un accelerat de sine stătător(din păcate, cu ordin special, altfel interesantă ideea...) dinspre Timișoara spre Botoșani astfel:

A 596.597: Timișoara Nord(16:40) - Aradu Nou(17:23) - Deva(19:42-19:45) - Alba Iulia(20:52) - Cluj Napoca(22:51-23:01) - Salva(0:36-0:46) - Suceava(6:29-6:45) - Botoșani(7:48)
A 598.595: Botoșani(12:56) - Suceava(14:09-14:43) - Salva(20:11-20:21) - Cluj Napoca(22:08-22:21) - Alba Iulia(0:22) - Deva(1:28-1:31) - Aradu Nou(3:46) - Timișoara Nord(4:48)

Rebrusment: Cluj Napoca
Schimbări de tracțiune: Salva, Cluj Napoca
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6446
Data de inscriere : 10/07/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 14:14

Eu unu' as fi curios sa stiu cand a aparut trenurile-istorie, pe care eu unul habar n-am cand sa le plasez.
De exemplu, conform celei mai vechi scanari MT 1939-1940 (de pe net, evident) se vede inca de pe atunci acceleratul Bucuresti-Satu Mare de noapte, cel ce il stim cu numerele mai recente de 421 si 1741...daca el exista in 1939, cine stie cand o fi aparut?
Tot in Mt sus-amintit se observa proto-acceleratul de Bucuresti-Vatra Dornei , cel ce il stim mai recent cu numerele 551 (sau 553), 851, 1653...circula doar sezonier, in perioada de vara ca ramura/schimbare numerotare 503/507 respectiv 508/504..
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 15:54

Ce bine era cand aveam si noi ramura de Iasi Sad .. ce mai mergeau la Cluj cu trenul studentii .. dupa au inceput sa vina desteptii pe la CFR , unul mai destept ca altul ..
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeDum 27 Ian 2013, 21:09

ATM a scris:
Tot in Mt sus-amintit se observa proto-acceleratul de Bucuresti-Vatra Dornei , cel ce il stim mai recent cu numerele 551 (sau 553), 851, 1653...circula doar sezonier, in perioada de vara ca ramura/schimbare numerotare 503/507 respectiv 508/504..

Acceleratul Bucuresti - Vatra Dornei a circulat prima data format din AM seria 700.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2200
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8125
Data de inscriere : 27/08/2008

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 05 Sept 2013, 04:10

Puțină istorie și... bîrfă(conform Almanah Flacăra 1989):

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 113-a68e4b3c4c
Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 114-7d12d13cd7
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6446
Data de inscriere : 10/07/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeSam 27 Sept 2014, 02:35

Ahahaaha, imi aduc aminte de almanahul asta. Mult timp m-am intrebat, copil si adolescent fiind, cum autobuzul ala american (GM "new look", probabil TDH 53xx) transmite miscarea de rotatie la sina. Avand in vedere cat de mici sunt rotile alea metalice, e practic imposibil de crezut ca sunt legate de transmisie - presupun ca in realitate pneurile raman in continuu contact cu sina, iar rotile metalice au unicul scop doar de ghidaj, sa nu sara ciudatenia de pe linie. Parca prin Franta sau Spania exista experimente similare, corcituri intre tramvai si autobuz, nu?
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8292
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 12901
Data de inscriere : 06/04/2012

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeSam 27 Sept 2014, 12:31

Da, rotile mici sint doar ca sa tina vehiculul pe sine. Deplasarea e asigurata tot de rotile de baza. Asa se intampla si cu excavatoarele cu brat lung la capatul caruia poti pune cupa, clesti, etc., pe care le folosesc la lucrarile de la coridor. Sa le vezi cum fug pe linie. Very Happy
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18084
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23464
Data de inscriere : 05/10/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeDum 28 Sept 2014, 21:22

Adi excavatoarele se deplaseaza pe sine cu rotile alea mici rotile mari se mai invart din cauza inertiei sau mai ating ceva pe dedesubt
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5573
Data de inscriere : 01/02/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeMar 28 Oct 2014, 13:17

ATM a scris:
Ahahaaha, imi aduc aminte de almanahul asta. Mult timp m-am intrebat, copil si adolescent fiind,  cum autobuzul ala american (GM "new look", probabil TDH 53xx) transmite miscarea de rotatie la sina. Avand in vedere cat de mici sunt rotile alea metalice, e practic imposibil de crezut ca sunt legate de transmisie - presupun ca in realitate pneurile raman in continuu contact cu sina, iar rotile metalice au unicul scop doar de ghidaj, sa nu sara ciudatenia de pe linie. Parca prin Franta sau Spania exista experimente similare, corcituri intre tramvai si autobuz, nu?

Au fost mai multe incercari: GM Fishbowl 409 (HyRail) a Philadelphia Suburban Transporation Company (Red Arrow Lines) a fost doar un experiment incercand sa inlocuiasca metroul de suprafata Media and Sharon Hill Rail Lines.

Apoi asta:

http://www.nycsubway.org/perl/show?10979

http://www.nycsubway.org/perl/show?10980

de incercat au incercat, nu prea a fost un succes.

Multumesc pentru scanul din almanah. Am visat sa vad un fishbowl live multe zile doar privind imaginea aia execrabila Smile
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010




Numarul mesajelor : 369
Varsta : 41
Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România
Reputatie : 5351
Data de inscriere : 28/10/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeDum 23 Noi 2014, 00:18

Ştie cineva cam ce mâncare şi bere se servea la vagonul restaurant/bar în 1995-1998?
Sus In jos
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5573
Data de inscriere : 01/02/2010

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeLun 24 Noi 2014, 10:58

Nu stiu daca mai am vreun meniu pe acasa, daca da il voi posta aici.
Stiu insa ca in prioada 1996-1999 am calatorit foarte mult cu trenul prin tara si imi aduc bine aminte de sendwich-urile aparent banale (dar ale naibii de bune cand nu aveai alternativa) facute din franzela taiata, cascaval si salam (ceva care aducea a salam de Sibiu) evident ornate cu o foaie de salata si ardei rosu. Se serveau ambalate intr-un nilon si erau evident pregatite la bord (nu erau cele criogenizate pe care le gasesti acum la benzinarii, spre exemplu). Imi aduc aminte bine de cafeaua servita in pahare de plastic galben de unica folosinta si turnata din ibric (foarte buna de altfel). La capitolul bere m-ai prins, nu prea imi aduc aminte decat vag de o Azuga la sticla, dar nu mai pot seta amintirea daca era inainte sau dupa 1996.

Anii 1996-1999 si mai ales anumite rute erau invadate de vanzatorii ambulanti si neoficiali de bere si snack-uri (ruta Buzau-Bucuresti Nord era un adevarat serpar de asa ceva) motiv pentru care mai nimeni nu prea mai folosea vagoanele bar/restaurant...
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitimeLun 24 Noi 2014, 11:41

Undeva in istoria imediat trecuta, s-a creat o falsa impresie cum ca produsele servite de ex-Gevaro in vagoanele restaurant sunt scumpe si de proasta calitate..Fals
Imi aduc aminte cu drag in anii mei de studentie cum mergeam in WRlee-ul 89-76 din compunerea Acc 1621. si cum serveam cafeaua la marginea geamului.Cu 2,5 lei pe vremea aia erai un calator Fericit. Si culmea ca de fiecare data serveam cafeaua dintr o ceasca de protelan curata, nu din pahare de unica folosinta ..
Trebuie sa mergi odata macar in viata cu 1621 si sa beai cafeaua in timp ce trenul alearga usor pe la poalele Fagarasului.. In special in dupa amiezile reci de primavara... E must!
Peisaj+scaun WRlee+cafeaua Gevaro = cheers :6a:
Sus In jos
Continut sponsorizat





Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Istoricul trenurilor din România - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Istoricul trenurilor din România
Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Istoricul automotoarelor din Romania
» Istoricul locomotivelor folosite in Romania
» Istoricul vagoanelor de calatori din Romania
» Compunerea trenurilor din Romania - 2015 II
»  Compunerea trenurilor din România -2013

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: