Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Suceava Nord (500)

In jos 
+14
AndiCFR
dan tm
Nesebar
deconectat
Cont.dezactivat
kasapis2007
Dr2005
AndreiStefan
Andrey_tm
Balto
Adirmvl
kristi kkk
Vlad
Semafor
18 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeMar 23 Ian 2018, 12:23

In urma unei vizite pe care am efectuat-o la Suceava in ianuarie 2018,am vazut ca lucrarile de renovare a garii Suceava Nord au evoluat destul de bine, insa sunt oprite pe perioada iernii!

Pana acum am vazut ca s-a reusit renovarea partial a fatadei si peretilor exterior la partea superioara a cladirii!

Casa de bilete se gaseste intr-o cladire ce apartine reviziei de vagoane calatori Suceava.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeMier 14 Feb 2018, 16:16

Cateva date istorice despre gara Suceava Nord, una dintre cele mai frumoase gari din Romania, ca si arhitectura.

La 28 octombrie 1869 a fost inaugurată și pusă în exploatare linia de cale ferată Cernăuți-Ițcani, în lungime de 89 km și care avea ca stație terminus satul Ițcani (localitate de frontieră între Austro-Ungaria și Regatul României). Prin această cale ferată, orașul Suceava a fost legat de alte centre importante din Bucovina.

O lună și jumătate mai târziu, la 25 decembrie 1869, a fost deschis traseul feroviar Suceava-Roman. Granița austro-română era situată între gările Itzkany (în română Ițcani, astăzi Gara Suceava Nord) și Burdujeni (azi Gara Suceava). În prezent, Ițcani și Burdujeni sunt cartiere ale municipiului Suceava.


Deoarece satul Ițcani era localitate de frontieră, funcționa aici un pichet de grăniceri și un punct vamal. Administrația căilor ferate austriece a construit aici o gară destul de grandioasă, la acea vreme, tocmai pentru a fi o carte de vizită a Austro-Ungariei.

Edificiul Gării Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) a fost ridicat, în stilul neogotic al gărilor din Europa Centrală, de doi antreprenori austrieci C. Gall și F. Ronchetti, constructorii căii ferate Roman - Burdujeni - Ițcani - Cernăuți, și a fost dat în exploatare în anul 1871.

Gara Ițcani (Suceava-Nord) este o construcție cu două niveluri. Ea a fost realizată după modelul unor gări austriece ale vremii respective, din zona central-europeană, într-un autentic stil romantic, caracterizat printr-un plan dreptunghiular, bolți pe arce de ogivă, arce și arcade frânte la cheie, creneluri și turnulețe de colț, de factură neogotică.

Peronul gării este acoperit și are o feronerie frumos lucrată. Gara impresionează prin măreția formelor și bogăția elementelor arhitecturale de factură neogotică.

Lângă Gara Ițcani a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Bucovinei. În jurul gării s-au construit locuințe ale personalului feroviar care se ocupa de întreținerea căii ferate. Din anul 1881 și până în anul 1902, Guvernul Regatului României a închiriat de la guvernul austriac jumătate din stația Ițcani, pentru a o folosi drept gară și vamă românească la vechea frontieră.

Până în anul 1918, clădirea gării a servit drept un important nod feroviar în traficul de călători și mărfuri pentru tranzitul în interiorul Austro-Ungariei, dar și pentru România. Ea era punct de frontieră între România și Austro-Ungaria, pe teritoriul austriac, în timp ce pe teritoriul României gara corespondentă era Gara Suceava (Burdujeni).

După Unirea Bucovinei cu România, satul Ițcani a devenit parte a Regatului României, iar pichetul de grăniceri s-a desființat. În perioada interbelică, gara era trecută în nomenclatorul CFR sub denumirea de Gara Ițcani. În anul 1939, denumirea Gării Ițcani s-a schimbat în cea de „Aron Pumnul”, revenindu-se la denumirea inițială abia în 1944.

Gara Suceava Nord a avut o perioadă de glorie în anii '50-'60 ai secolului al XX-lea, ea fiind renovată și adaptată cerințelor vremii. Pentru o perioadă, aici a funcționat și un cinematograf. Începând din anul 1963 denumirea gării a fost schimbată în cea de Stația CFR Suceava Nord.

In anii 1974- 1975 cladirea garii Suceava Nord este reparata capital.


În anul 1990 treceau prin Gara Ițcani în jur de 80 de trenuri, pentru ca în 2009 să figureze în Mersul Trenurilor doar 52 de garnituri de călători. Începând din decembrie 2009 alte șapte rute feroviare au fost desființate.

În ultimii ani, pe măsură ce numărul trenurilor care trec pe aici s-a împuținat, Gara Suceava Nord a început să se degradeze. Activitățile economice desfășurate în clădirea gării (chioșcuri alimentare, baruri, chioșcuri de ziare) s-au închis, spațiile dezafectate au fost invadate de gunoaie și de câini vagabonzi, toaleta este închisă, sala de așteptare este plină de purici, tencuiala a căzut de pe ziduri pe unele porțiuni, geamurile au început să fie sparte, acoperișul și burlanele sunt sparte și în interior plouă.

În urma articolelor de presă din martie 2010, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a anunțat că va purta discuții atât la Regionala CFR Iași, cât și la Ministerul Transporturilor, pentru a fi găsite soluții de salvare a Gării Suceava Nord. El nu a exclus nici varianta unei asocieri cu Regionala CFR Iași, pentru a administra această clădire.

Ploile violente și vântul puternic din după-amiaza zilei de 23 mai 2010 au smuls 250 de metri pătrați din acoperișul de tablă de pe clădirea Gării Ițcani. Tabla a căzut la baza clădirii, dar nu a produs victime, deoarece pe peron nu era niciun călător.

Sosit la fața locului, primarul Ion Lungu a afirmat că el a sesizat anterior conducerea Regionalei CFR Iași asupra necesității restaurării clădirii monument a Gării Suceava Nord, aflată în administrarea SC CFR SA Infrastructura, dar că nu a primit de la aceasta nici un răspuns.

Deși starea de degradare a gării (care este și monument istoric) a fost semnalată administratorilor clădirii, Regionala CFR Iași nu a luat nici o măsură de rezolvare a situației.
In 2014 incep lucrari de modernizare a cladirii garii, iar in 2015 este schimbat acoperisul, tamplaria si instalatiile electrice interioare.
Lucrari de amploare de reabilitare si renovare a cladirii incep abia in august 2017.

Statia CFR Suceava Nord deserveste si in depou de locomotive (apartinand SNTFC CFR Calatori) si Uzina de impregnare a traverselor din lemn.
Depoul SNTFC-CFR-Calatori Suceava Nord deservea in 1994 sectiile de remorcare: Suceava- Vadu Siretului UZ, Suceava- Darmanesti- Cacica- Paltinoasa, Suceava- Putna, Veresti- Leorda- Botosani, Suceava- Vatra Dornei- Ilva Mica, Suceava- Pascani- Bacau, cu locomotive clasa 40, 41, 43, 44 (electrice), 60, 62 (diesel-electrice) si 80 (diesel-hidraulice).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeDum 02 Mai 2021, 00:55

Stie cineva care este stadiul lucrarilor de renovare a cladirii statiei CFR Suceava Nord si cand vor fi finalizate aceste lucrari ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeDum 02 Mai 2021, 22:03

Buna intrebarea asta.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeVin 29 Apr 2022, 13:36

Cateva fotografii cu o fosta unitate economica CFR, care era situata in apropierea statiei CFR Suceava Nord, mai precis la nord de strada Depoului, in cartierul "Itcani"! In trecut a existat o linie cf industriala, care traversa strada Depoului si deservea aceasta fosta unitate economica a CFR. Stie cineva mai precis ce era aceasta fosta unitate economica a CFR ? In fotografii se observa si o fosta macara tip "pod rulant"!

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Suceav10

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Suceav11

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Suceav12
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeJoi 02 Iun 2022, 21:58

S-a schimbat ceva în România lucrului bine făcut? Poate cel mult niște miniștrii. Atât și nimic mai mult !
https://clubferoviar.ro/video-gara-istorica-cu-fazani-morti-si-containere-insalubre-pe-post-de-sala-de-asteptare/
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18075
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23453
Data de inscriere : 05/10/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeDum 09 Oct 2022, 13:37

https://www.monitorulsv.ro/Local/2022-10-06/Gara-Itcani-a-ajuns-o-halta-s-a-desfiintat-si-casa-de-bilete
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6340
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11473
Data de inscriere : 03/11/2010

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitimeLun 01 Apr 2024, 08:09

Schita statiei Suceava Nord, intocmita cu ajutorul Google Maps:

Suceava Nord (500) - Pagina 3 Statia28

Statia are 9 linii, depou de locomotive si "Sectia Linii".

In trecut o linie industriala traversa strada Depoului. Statia deservea si fosta "Uzina de impregnare a traverselor din lemn".

Din pacate lucrarile de renovare si restaurare a cladirii statiei (monument istoric si de arhitectura) sunt abandonate!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Suceava Nord (500) - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Suceava Nord (500)   Suceava Nord (500) - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Suceava Nord (500)
Sus 
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
 Subiecte similare
-
» 100 : Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - Caransebes - Timisoara
» IR 10192/10196/10198 Timisoara Nord/Deva/Resita Nord - Mangalia
» IR 1696: Timisoara Nord - Craiova - Videle - Bucuresti Nord - Mangalia
» IR 15594 / 15595 Arad - Timisoara Nord - Bucuresti Nord - Constanta
» M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (P, R, S, Ş)-
Mergi direct la: