Am fost si eu pe acolo si, avind vreo 2 ore de asteptat legatura, am facut citeva poze. Iata cum se vede de pe paserela catre Ploiesti. In poza nu se disting dar sint 10 linii in acele ierburi:
Spre Slobozia:
Statia are si un castel de apa, identic cu cel din Oltenita. Normal, avind in vedere ca au fost construite in aceeasi perioada (1911 - 1912):
Nu departe se afla si ramasitele coloanei hidraulice:
Sa mergem insa la cladirea garii. Privind dinspre linii e cam contre-jour:
Dinspre strada nu am mai fotografiat pentru ca erau niste microbuze care stricau cadrul...Se intimpla deseori...
Partea dinspre linii e expusa vinturilor teribile din timpul iernii si probabil din acest motiv s-a adaugat la un moment dat (presupun ca prin perioada interbelica) acel pridvor de lemn acoperit cu tabla. Nu mi se pare prea estetic dar se poate si mai rau, asa ca sa nu mai comentez:
Cadranul ceasului Paul Garnier:
Intru in hol sa vad daca mai e mecanismul. Trebuia sa fie aici in stinga dar nu mai e nici o urma (era o cutie de lemn lunga pina la podea, cu o pendula inauntru si eventual cu un alt cadran pentru a putea afla ora exacta si cei din sala de asteptare).
Aceste placi cu dungi de pe podea sint singurele supravietuitoare ale pavajului originar:
Faianta Cesarom e o inventie mai recenta, poate inainte de razboi nu era nevoie sa protejeze peretii contra zgirieturilor salbatice...
Gara se pare ca foloseste drept locuinta. Cinste acestor locatari care au inlocuit ferestrele cu unele din lemn, facute frumos dupa modelul celor vechi:
Foarte rara o asemenea initiativa si cu atit mai demna de apreciere!
Dintre acele multe linii ale statiei una intra la acest depozit de tutun al Regiei Monopolurilor Statului, construit in 1929 si lasat acum in paragina de tovarasii care au pus mina pe el:
In stinga e linia spre Faurei, inainte cea spre Slobozia:
Statia a avut si elevator de carbuni, rezervor de pacura, canal de inspectie si placa turnanta. Iata ce a mai ramas din elevator:
In aceasta cavitate cobora probabil vagonetul pentru a fi mai usor incarcat:
Se mai vad si acum urme de carbune sau zgura:
Santul de inspectie. E pozitionat astfel incit inspectia se putea face in timp ce se alimenta cu carbune. Sau poate era pentru zgura...
Rezervorul de pacura:
Inca mai erau urme de lichid negru inauntru. Nu m-am apropiat prea mult pentru ca era iarba mare si nu vroiam sa cad in asa ceva.
Placa turnanta:
Cu putin efort se poate roti.