Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA

In jos 
+10
NB 2009
Hurricane
Dr2005
DUAL
Cont dezactivat
cristi CFR
Amiralul
Andrey_tm
stefan_br
Semafor
14 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6332
Data de inscriere : 12/06/2009

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 13:33

3000 V,50 Hz probabil,800 A
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 15:06

Amiralul a scris:
3000 V,50 Hz probabil,800 A
3000 de V e alimentare pe curent continuu .. iar curentul continuu nu are frecventa Smile... Doar curentul alternativ are schimbarea de directie la 1/50 secunde,curentul continuu curge mereu de la - la +.. Oricum daca e 3000 V nu scrie 50 Hz sub el ..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20089
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24837
Data de inscriere : 17/08/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 15:40

Din moment ce scrie 50 Hz, probabil e 1500 V mai sus, ăsta e standardul românesc de când s-a introdus încălzirea electrică la CFR. Însă vagoanele astea, când au apărut, eram în epoca aburului, probabil instalaţiile electrice fie au fost nefolosite, fie au fost montate ulterior.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 16:38

Pai eu cred ca scrie 1000V si jos e ceva legat de abur .. ca totusi banuiesc ca au instalatia cu abur functionala,sau macar ramasa in tren...
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member
Hurricane


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 6067
Data de inscriere : 27/04/2009

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 17:23

O poza face mult.

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 DSCF4916_zps0091674b
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 17:33

Cum nu au fost facute in Romania , foarte interesant ,nici nu stiam ca exista 3000 de volti curent alternativ.
Asta inseamna ca in Romania nu cred ca exista locomotiva care sa le poata alimenta cu curent...Poate 525 de la SNCF.. dar nu cred.. totusi Hurricane ce locomotive treageau acest tren in Romania(exceptand cele cu abur) ?
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member
Hurricane


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 6067
Data de inscriere : 27/04/2009

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 17:51

Pai sa vedem, vagoanele Breda au circulat ca vagoane clasa pana prin anii 1990-1992. In ultimii ani, de prin 1980 cand erau incadrate ca 50 53 17-22 xxx-x au circulat pe liniile secundare, la tractiune avand locomotive LDH 125 / 040 DHC.
Sunt poze din anii 1970-1980 cu aceste vagoane in trenurile acceletare cu tractiune electrica, 060 EA. Tot din acest tip de vagoane s-au facut vagoane Restaurant si vagoane de dormit, la tractiune avand 060 DA. Apar destule vagoane de acest tip prin filmele din anii 1970 unde tractiunea era si diesel si electrica.

Pana cand Astra Arad a facut trenul prezidential in 1970 deplasarile in tara cu trenul facute de Ceausescu se faceau cu trenul regal, deci la tractiune se afla o locomotiva electrica/diesel.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20089
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24837
Data de inscriere : 17/08/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 18:22

Şi ce locomotivă de la noi ştie să scoată 3000 V c.a.?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeMier 19 Sept 2012, 18:23

Pai da,dar standardul pe locomotivele noastre a fost mereu 1500 V ,50 Hz.Deci probabil acele vagoane nu circulau cuplate la curent , oricum DA ul nu a avut grup electrogen mereu...
Sus In jos
NB 2009

NB 2009


Numarul mesajelor : 132
Reputatie : 5136
Data de inscriere : 06/09/2010

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Mulţumesc ! Foarte frumos !   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 20 Sept 2012, 20:29

Amiralul
Mulţumim pentru reportaj ! Mulţi dintre noi am fi vrut să fim acolo !
Sus In jos
daniel_c




Numarul mesajelor : 461
Reputatie : 4837
Data de inscriere : 25/05/2012

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 20 Sept 2012, 23:35

Dr2005 a scris:
Şi ce locomotivă de la noi ştie să scoată 3000 V c.a.?
probabil ca au fost pregatite pentru trafic international

vagoanele de dormit 70-50 foloseau printre altele si 3000 V c.a.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeVin 21 Sept 2012, 01:50

daniel_c a scris:
Dr2005 a scris:
Şi ce locomotivă de la noi ştie să scoată 3000 V c.a.?
probabil ca au fost pregatite pentru trafic international
vagoanele de dormit 70-50 foloseau printre altele si 3000 V c.a.
Vagoanele 70-50,au venit de la nemti cu cei 3000 V curent continuu nu alternativ ,alimentare... Acestea nu au nimic de a face cu 3000 V c.a de care standard , personal nu am auzit niciodata.Nu inseamna ca nu exista,dar este un caz particular ,mai ales ca aceste vagoane au fost facute peste granita in vremea in care in Italia era electrificata 84% din reteaua nationala de transport feroviar pe diferite tensiuni.
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Standardul 1000 V c.a 16,66(16 2/3) Hz a aparut datorita catenarei 15 kV 16,66 Hz din Elvetia.
Standardul 1500 V c.a 50 Hz a aparut datorita catenarei de 25 kV 50 Hz(dar a existat si 1,5 kV 50Hz),care era doar transformat in 1500 V si nu ii se schimba freceventa .. De altfel s-a ales 1500 V pentru ca este relativ simplu sa transformi 1500 Vcc in 1500 Vca.Deci cu siguranta nu am avut un EA care sa scoata 3000 V c.a.Daca a existat vreodata o locomotiva capabila de 3000 V ca ,probabil a fost vre-un DA,la care s-a montat un grup electrogen specific,desii el are dinam pe rot pt iluminat i,iar incalzirea se facea cu lemne , dar speculam ... What a Face

PS Ernesto Breda e in Italia unde si atunci predomina tensiunea de alimentare la 3 kV,care a si devenit standard la ei.Singura nelamurire e acea alimentare pt monofazat,daca era cc,toate erau clare.


Cat despre trenul regal inainte el putea fi admirat la ziua portilor deschise ,la castelul Savarsin,resedinta regelui,un loc minunat,pe care romanii il cam ocolesc,in schimb se duc la Bran sa vada chestii made in RPC No
Pentru dezbateri
http://en.wikipedia.org/wiki/Head_end_power .. partea cu RIC cars,si exista si mentiuni despre primele experimente evident non-RIC,de alimentare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20089
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24837
Data de inscriere : 17/08/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeVin 21 Sept 2012, 18:28

DUAL a scris:
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Germania are 15 kV şi 16 şi 2/3 Hz... Oricum, dacă ai c.c. la locomotivă, pe ăsta nu-l poţi transforma, deci singura soluţie era montarea unui grup static (motor de 1500/3000 V c.c. care are la ax generator de c.a. sau de c.c. de tensiune mai joasă... mai găseşti asta pe tramvaie), ceea ce costa destul şi nu justifica cheltuiala.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13084
Data de inscriere : 05/01/2011

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeSam 22 Sept 2012, 23:14

Dr2005 a scris:
DUAL a scris:
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Germania are 15 kV şi 16 şi 2/3 Hz... Oricum, dacă ai c.c. la locomotivă, pe ăsta nu-l poţi transforma, deci singura soluţie era montarea unui grup static (motor de 1500/3000 V c.c. care are la ax generator de c.a. sau de c.c. de tensiune mai joasă... mai găseşti asta pe tramvaie), ceea ce costa destul şi nu justifica cheltuiala.
Asta am scris si eu,dar gresesti la transformatul tensiunii din c.c. in c.a. ;acest lucru este posibil cu invertoare.Intrebarea e de ce sa-l transformi cand e deja curent de joasa tensiune si-l poti alimenta vagoanelor.Din c.a in c.c e relativ simplu pentru c.a cvasinusoidal , folosesti 3 x 2 (pentru fiecare borna cate 3) diode redresoare... Acelasi principiu e folosit la alternatoarele masinilor,care produc curent alternativ,dar este necesar curent continuu pentru reincarcarea acumulatorului ... De ce 3? pentru ca sunt 3 bobine de excitatie si isi schimba polaritatea la 2pi/3,aia fiind defazarea,oricum aici cortex e meserias:D... dar vad ca tace Sad..
Pai c.a industrial vine la 25 kV si 15 kV , de ce folosim noi 25 si nu 15,n am habar ,dar impreuna cele 2 au dat nastere la standardul 1500 V c.a in alimentarea vagoanelor.Cert e ca si curentul continuu are avantajele lui,si o chestie legata direct de asta e cuplul motorului.
Ce ti pot spune si stiu ca unul din avantajele tensiunii mari e reducerea amperajului ,pentru ca VxA = W , in termeni de Joule(sau Wattiora,Wh) ai nevoie cam de aceeasi watti pentru tractiune,deci volti mai multi=>amperaj mai mic=> sectiunea catenarei mai mica.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 67
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6604
Data de inscriere : 21/02/2010

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 04 Oct 2012, 12:36

Cred ca se potriveste aici un articol despre -Primele locomotive resitene - scris de Dl. Ing. Dan Perianu in numarul 1 al revistei -Tehnica si tehnologie din 2004

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Locomotiveresitza1

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Locomotiveresitza2
Sus In jos
Continut sponsorizat





MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA
Sus 
Pagina 2 din 4Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Muzeul locomotivelor din Resita
» Muzeul locomotivelor cu abur Resita
» Primele locomotive fabricate la Resita
» Locomotive cu abur
» Reportaje feroviare Adirmvl

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: