Iata-ma ajuns si la statia Predeal, o statie foarte interesanta din punct de vedere istoric.
Un moment important istoric al acestei statii a fost modernizarea sa din anii 60 care a cuprins constructia unei cladiri noi intr-un stil arhitectural modern care este integrat in peisajul montan. Totodata aici este localizat primul stalp de electrificare al Cailor Ferate Romane la 25KV 50HZ. Din pacate dupa anii 90 statia a intrat intr-o relativa degradare.
Am sa incep cu obisnuita descriere din capul X a statiei:
Semnalele de intrare, o mica observatie pe care o am este ca semnalul de pe firul 1 are parasolarul mai lung decat semnalul de pe celalat fir.
Totodata de aici se termina modernizarea caii ferate:
Pe langa unul din semnalele de intrare observam elemente specifice lor, inductorul de cale si joante bobinate:
Fiind cale dubla, semnalizarea este pe partea stanga pentru unul din fire:
Din nefericire timpul incepe sa isi spuna cuvantul, contragreutatea firului de contact este intr-o stare avansata de degradare:
Ne continuam drumul spre statie, se poate vedea cum sina de cale ferata are imperfectiuni:
Postul Trafo pentru electrificarea caii ferate, dovada este prezenta zonei neutre cu putin la iesirea statiei din predeal.
Indicator de declivitate, 0 la mie pe o distanta de 125m (daca gresesc, rog sa fiu corectat)
Elementele de imbinare a caii ferate:
Privire catre Bucuresti:
Nu am inteles rolul acestei traverse de ce pozitionata asa, probabil un idnicator pentru fluier sau pentru pluguri.. ?
Nici aici nu am inteles rolul patratului cu dungi galbene de pe stalpul catenarei:
Cupoane de sina lasate in voia sortii:
Borna kilometrica (142 + 7)
Continuam drumetia si dam de primul schimbator de cale al statiei, totodata la stanga se identifica un indicator de viteza max 50km/h in 0 metri.
Undeva langa calea ferata dam de cea ce pare a fi un telefon al CFR pentru comunicatii:
Elemente ale firului de contact:
Mai departe incep sa se vada si restul liniilor si dam de o alta borna kilometrica:
Diverse semnale de manevra cu indicatiile specifice lor, alb lunar si albastru, pitic sau pe stalp:
La un moment dat dau de ceva ce nu imi pare cunoscut deloc:
Peisajul feroviar devine din ce in ce mai diversificat
Marca de siguranta:
O micuta casa ce pare a fi fost candva un canton:
Alte elemente importante ale caii ferate:
Semnalele de iesire ale statiei (Y)
Alta cladire care probabil candva a desrvit un rol in functionarea acestei statii:
O vedere mai "panoramica" a statiei din ambele directii:
Odata ce a sosit un tren de calatori al CFR indicatia semnalului s-a schimbat "Liber cu viteza redusa, atentie urmatorul semnal poate fi cu viteza redusa sau stabilita"
Semnalul de manevra M23 si alaturi de el un indicator privind lipsa firului de contact in abatere la stanga.
La distanta un semnal de manevra cu o forma mai dubioasa:
La aproximativ 15 minute dupa plecare trenului din pozele anterioare isi fac prezenta alte doua trenuri de calatori:
Zeci de traverse de lemn ce stau sa putrezeasca:
Trenuri in stationare:
Copertinele peroanelor sunt destul de degradate:
La trecerea prin pasajul subteran am observat ceva ce parea a fi o relicva a vremurilor de mult apuse cand statia era ingrijita si nu era degrada cum este acuma. Pare a fi un munte:
Cladirea garii vazuta prin mai multe unghiuri:
Din nefericire lipsa intretineri duce la degradare, cum am ai zis intr-o tara civilizata nu ar fi aratat asa cladirea:
Interiorul ei:
Din nefericire sala de asteptare de sus era inchisa, motiv pe care nu il inteleg.
Imprejurimile garii:
Intr-o tara civilizata orice tine de istorie sau este legat de trecut este prezervat pentru generatiile viitoare, din pacate nu la noi:
In fine, continuam calatoria pana in capul Y al statiei:
Borna kilometrica (146 + 7)
Nu in cele din urma, ajungem si la primul stalp de electrificare al Cailor Ferate Romane, care ne aminteste ca acesta a dat startul la progresul Cailor Ferate in electrificare, care a continuat in ritm alert pana in 1990 cand sa incetat orice lucrare de electrificare:
Niste megafoane vechi, dumnezeu stie de cat timp nu au mai fost folosite:
Semnalele de iesire (X) ale statiei:
Nu am inteles rolul acestui stalp metalic albastru:
Cladirea statie privita de la indepartare:
Locuinte si peisajul feroviar:
Alt tren de calatori sosind in Predeal al operatorului privat Regio Calatori:
Bonus, statia Predeal privita noaptea:
Zapada inca neatinsa..
Aceasta statie merita mai multa intretinere.
Astept parerile voastre