| | Călăraşi Sud (802) | |
|
+8TVlad spiderpc cfr500 Vitosa Adirmvl Nesebar Vlad COSTACHE MIHAIL 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22184 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Dum Mai 24, 2015 1:15 pm | |
| 23.05.2015 Peronul 2 pentru liniile 2 si 4 Interior vazut de la etaj Din punctul meu de vedere este cea mai frumoasa gara din tara, mare, moderna, frumoasa, tot ce trebuie la o gara in anul 2015. Daca ar fi sa fac un clasament cu cele mai frumaose gari din tara ar fi asa: -Calarasi Sud -Bistrita Nord -Zalau Nord -Botosani ; Giurgiu ; Vaslui ; Resita Sud -Sunt curios cum vor arata Pitesti, Valcea si Arad la finalizare. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8288 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12880 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Dum Mai 24, 2015 1:32 pm | |
| Nu da pe afara bunul gust in gara asta, dar da, arata ca o gara din 2015. In primul rand e curata! Arata foarte bine pentru una din portile de intrare in oras. Mai greu cu trenurile. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8204 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Dum Mai 24, 2015 11:36 pm | |
| Acum e curata. Curatirea urmatoare se va face peste inca 30 de ani, la urmatoarea reabilitare, ca asa e in tenis... Gara, din punct de vedere estetic, este - din pacate - intr-adevar la nivelul anului 2015; nu e cu nimic mai prejos de alte porcarii contemporane. Nu ma gindeam ca poate fi inventat ceva mai urit decit arhitectura comunista dar iata ca m-am inselat. E bine insa ca s-au incheiat lucrarile. Multumim Karpay pentru fotografii si efortul depus |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8758 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Lun Mai 25, 2015 9:54 am | |
| Pai nu arhitectura comunista e neaparat urita, daca ne uitam la cum s-au straduit inainte sa foloseasca materialele existente, mai degraba finisajele actuale aplicate pe o structura comunista au facut-o urita arhitectural chiar daca acuma e curata. |
| | | M.I.C.I.
Numarul mesajelor : 541 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5109 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Mar Mai 26, 2015 9:38 pm | |
| La etaj este sala de asteptare? Pana sa fie renovata nici nu mai existau scaune la etaj! |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6360 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11172 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Mar Mai 26, 2015 10:03 pm | |
| mie mi se pare cam stridenta culoarea. macar aici,nu aveau ce istorie sa distruga.Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar arata Gara de Nord sau cea din Sinaia, modernizate de astia. Un punct forte este curatenia,insa |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22184 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Mar Mai 26, 2015 11:09 pm | |
| - M.I.C.I. a scris:
- La etaj este sala de asteptare? Pana sa fie renovata nici nu mai existau scaune la etaj!
Nu este nimic la etaj. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15295 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Mier Dec 02, 2015 10:31 pm | |
| Luni 2 noiembrie 2015 temp image upload |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6306 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11424 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Vin Aug 11, 2023 11:04 am | |
| In ce an a fost data in exploatare actuala cladire de calatori a statiei Calarasi- Sud ? Dupa cum arata pare a fi construita dupa anul 1960!
In ce an a fost echipata cu instalatie CED ?
Dupa cum se poate observa pe Google Maps statia ar fi avut cca 12 linii (dintre care 3 cu peroane pentru calatori). Cladirea de calatori a statiei a fost modernizata in 2014.
In 1990 statia Calarasi-Sud deservea urmatoarele unitati economice (prin linii industriale): fostul CET Calarasi, baza de receptie a cerealelor, SC Ostrovit SA, Intreprinderea de industrie locala, Combinatul de celuloza si hartie (astazi "SC Sofidel Romania"), Prefabricate Modelu si portul Calarasi.
Dupa 1990 s-a mai adaugat fabrica de sticla "Saint Gobain".
Astazi ce trenuri de marfa mai ajung in statia Calarasi-Sud ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8644 Reputatie : 13862 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Sam Aug 12, 2023 5:40 pm | |
| Clădirea pe care o vezi în imagine nu mai e cea de la momentul dării în folosință a acestei stații. Sincer să fiu îmi scapă anul construirii actualei clădiri dar promit că mă interesez să aflu. Parcă revoluția din 1989 a prins-o în stadiul de execuție. Vechea clădire arăta în genul celei demolate de la Pitești. Copil fiind am prins acele vremuri. Imediat după ea se desprindea din linia 1 linia 1A, unde garau o garnitură de tren că era linie scurtă. Un fel de grupa tehnică, doar că nu avea canal. Se reunea cu linia 1 înaintea barierei, cap y (spre port). Și tot lângă gară exista și autogara. Mamă ce forfotă era prin anii 80 la gara Călărași. Exista și combinatul, fabrica de confecții imediat lângă gară. Trenuri multe și directe de la București, Ploiești, Galați. Au fost. Cu amintirile rămânem. Ce trenuri marfare mai ajung la Călărași? La Sud foarte rar, dar chiar nu am mai văzut în ultima vreme să zic 2-3 ani, iar la Nord trenuri care cară fier vechi de la Călărași la Zalău sau în Port la Constanța. Saint Gobain-ul nu mai cară geamuri demult cu trenul. Când intri în oraș pe șosea (prin punct cardinal nord) dai de un munte de fier vechi, mare REMAT ce e acolo. A și mai vreau să adaug ceva. După revoluție dar iar nu îmi mai amintesc anul, dar mă interesez, din combinat construiseră o linie de tren care mergea paralel cu șoseaua Călărași - Lehliu - București, care după Piscicola Călărași cum se terminau bălțile tăia șoseaua și se muta pe cealaltă parte și ducea până la intrare în comuna Grădiștea care e pe șoseaua spre Oltenița, loc unde construiseră o fabrică de zgură. Nu a funcționat mult, că-s vreo 15 ani de când au ras fabrica și linia de tren. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8758 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Sam Aug 12, 2023 11:06 pm | |
| Asta chiar e o noutate pentru mine.
asta e fostul terasament?
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8644 Reputatie : 13862 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Sam Aug 12, 2023 11:11 pm | |
| Da. Încă se mai văd pe teren resturi de terasament. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6306 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11424 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) Joi Mar 28, 2024 10:04 pm | |
| Schita statiei Calarasi-Sud, realizata cu ajutorul Google Maps: Statia aveea/are cca 13 linii. Prin linii industriale deserveste/deservea: Fabrica "Saint Gobain Glass", fostul CET, baza de receptie a cerealelor, fosta Ostrovit, fosta ILSA, Sofidel (Comceh), Prefabricate Modelu si portul Calarasi. Intre statia Calarasi-Sud si HM Calarasi-Nord, in paralel cu linia curenta, mergea si o linie industriala. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Călăraşi Sud (802) | |
| |
| | | | Călăraşi Sud (802) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |