|
| 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
|
+51Trasca Emilian ciprian71 Luna lifetec CA 205 alex1987 TudorVD 19jimmy84 marius664 decward Luca tgv cristy79 mielutu zburator Katalyn cata NIKU24 Adirmvl riciu gvd Andrey_tm DUAL Lumunita Stana dan tm vatmanul AMX 97-0548-4 AeroX razvan - trenuri cfr500 Razvan Tudor IonutCFR2009 Vitosa Vlad didinul Nesebar Teodor Radu Michael cristi CFR ldh80 AlexD Dr2005 ana imfinity Adrian78 jionutz Traveller srazvi loryjonel tudor_vl MariusM COSTACHE MIHAIL myster2008 55 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Sam 29 Ian 2011, 17:33 | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Dum 27 Feb 2011, 13:21 | |
| Chiar nu inteleg de ce vor sa inchida aceasta linie?Ministresa Udrea nu ar putea face niste trasee feroviare de weekend Bucuresti-Curtea de Arges si de aici pana la Vidraru cu legatura auto sau ea face numa telegondole?..Daca ajunge in conservare se teleporteaza in cateva luni linia spre centre de fier vechi |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Trenul din abis Mar 08 Noi 2011, 23:16 | |
| Despre magistrala 906 am crezut intotdeauna ca este o linie turistica, facuta special pentru manastire si alte obiective din oras. M-am inselat total! Am circulat pe linia asta pria data in 2002, apoi relativ la 2 ani. Recent, vorbind cu un fost mecanic de locomotiva, acum pensionar, am aflat informatii pe care nici nu le visam. A fost o vreme cind pe aici circulau trenuri cu 7..10 vagoane de calatori, pline de la Pitesti pina la Arges. Si nu numai, a fost trafic de marfa intens aici. A fost o cale ferata care pulsa in ritmul economiei socialiste. Socrii mei locuiesc in prezent pe acolo, dar ei sint veniti prin 2000...2004 si nu stiau prea multe. Am incercat sa vorbesccu cit mai multi oameni si am aflat tot mai multe lucruri. Asa ca m-am hotarit sa fac un reportaj complet. De asemeni, voi incerca sa raspund la intrebari pe care le-am vazut aici pe forum. Daca vedeti greseli in reportajul meu, va rog sa-mi spuneti! Fiind destu de lung, il voi posta pe bucatele. Sa incepem cu partea frumoasa, un tablou al tuturor statiilor. Voi adauga si porecle e care le-am auzit de la un calator cindva si explicatii. Gara Curtea de Arges, vedere din strada: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00438.jpg Vedere de la linia 7: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00452.jpg Sala de asteptare: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00468.jpg Observatie: politia TF veghea peronul gol, iar eu, ca sa nu am probleme, am fotografiat sala de asteptare pe gramul de la usa dinspre strada. Am fost mai 'smechera', dar imaginea nu a iesit la fel de bine. Incredibil! Se pastreaza sinele originale! https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00466.jpg O cladire situata in dreapta garii: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00467.jpg Fostul depou, devenit acum depozit materiale constructii: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00450.jpg E atit de mare gara asta, fara calatori... Ce pot spune? Cind am trecut prin 2005 (nu mai stiu exact), am auzit denumirea "gara alba fara calatori". Eu nu am vazut-o cum era in vreurile de glorie, cind eronul era plin de oameni. :abor: Statia Zigoneni. https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00469.jpg Cindva o statie pentru bilete, acum locuinta! Trenul nici nu mai opreste aici, nu inteleg de ce. Am auzit ca aceasta statie avea o porecla mai neplacuta: 'halta curve'. Nu stiu de ce, de la ce pleaca povestea. Incercind sa aflu, am auzit in schimb de o individa din Baiculesti (poate acum e batrina ) care se aseza pe masa cu burta goala, iar baietii jucau carti pe burta ei. Halta Baiculesti (gara rosie fara calatori): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00471.jpg Ultima data mai iesea cineva de aici sa dea drumu' la tren. O fosta Hm desfiintata foarte curind. Asta inseamna ca intre Bascov si Curtea de Arges doua trenuri nu se pot intilni. :abur: Statia Vilcele (gara ruina): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00475.jpg Trenul nu mai opreste aici. Sincer,Vilcele e un sat de tigani, asa ca e mai bine ca nu au cum sa se ai urce. Trist e ca magistrala Vicele - Bujoreni Vilcea nu mai exista, e fier vechi. Unii mai spera ca linia s-ar putea reface dar eu nu cred. Daca de 5 ani linia internationala 902 Buc. - Giurgiu e inchisa pentru ca nu s-au gasit banii pentru repararea unui amarit de pod, cum ar fi cu putinta sa se finanteze reconstructia liniei Vilcele - Bujoreni Vilcea? Rusine celor care au vindut linia la fier vechi, sub pretextul repunerii in functionare! Bariera Merisani: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00476.jpg Stu ca nu e statie, dar la dus, trenul a oprit si aici. Nu stiu daca a fost vreodata statie sau pur si simplu mecanicul si-a lasat vreun prieten mai aproape de casa. Interesant ca se formase la intors o coada de 25 masini spre Curtea de Arges si de 27 spre Pitesti. :acc: Halta Merisani (gara Faliment): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00479.jpg Nu stiu de cind nu mai este folosita, de cind nu mai este Hm. Pare transformata partial in locuinta. Bine ca macar au sters inscriptia porno de pe peretele din stinga. Pacat de ea. In mod normal, ar fi trebuit sa fie functionala. E jumatatea distantei intre Pitesti si Curtea de Arges. Mai se vede o cladire in stinga statiei, categoric devenita locuinta. Sinele pe siniile 2 si 3 au fost scoase. :trenulet: :acirc: Halta Borlesti Arges (halta cotet): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00480.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00481.jpg Devenita locuinta particulara. Am aflata ca statia asta a fost introdusa mai tirziu, de prof. univ. Constantin Statescu, care locuia in apropiere. Azi, nici macar pancarda nu mai este completa. Sincer, seamana destul de mult cu un cotet la cum a decazut. Si totusi, aici era o ramificatie entru marfa. Voi veni cu detalii. Halta Bascov (gara asteapta): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00483.jpg Din cite am auzit eu, aici asteptau si se copuneau trenuri de marfa. Fiind destul de departe de centrul comunei (situat la capul liniei de autobuze din Pitesti), statia nu era importanta pentru calatori. Si totusi... cindva, trenurile de Piatra Olt circulau la si de la Bascov. Am aflat ca a fost o vreme cind tiganii din Vilcele coborau la Bascov, de unde se urcau in autobuzele orasului. La intoarcere, veneau uneori tot aici. Halta CPL (atentie statie lipsa): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00485.jpg Cindva avea o bariera si un canton, eu asa am prins-o: Canton 114 scria pe cladire. In mod sigur este (a fost) o statie de navetisti, fiind inconjurata de (foste) uzine. Asa cum veti vedea in episodul urmator, uzinele nu prea mai sint, deci nici navetisti sa vina la ele. Felicitari cui le-au distrus. Sa le fie debine! Halta Pitesti Nord (gara Vulpita): https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00486.jpg Numele provine de la o un ciine care locuia aici. L-am prins si eu, desi nu stiu daca era ciine ori catea. Partea din spate a statiei a devenit circiuma (un bar pentru studentii unei facultati situate aproape). Peronul a devenit parc pentru copiii din cartier. Totusi, statia este functoinala. Nu se vind bilete pentru calatori (care oricum nu mai sint, fata de ce era in 2002). E un fel de Hm. Ce ma enerveaza e ca au pus geamuri termopane. Tipic pentru CFR. In loc sa ingrijeasca terasamentele, pun termopane si modernizeaza gari. Nu pot incheia fara sa va arat ceea ce-mi place mie de fiecare data: Intre Pitesti si Pitesti Nord, linia este destul de sus si poti vedea peste cladiri: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00492.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00488.jpg Felicitari celor care au mentinut statiile in starea asta! Este chiar laudabil. Cladirile au fost inchiriate sau vindute, ceea ce le-a salvat de la distrugere. Exceptie Vilcele, unde a stat o familie un timp, care a plecat din cauza tiganilor. :TTT: :TTT: :TTT: Asta e partea cea mai frumoasa a magistralei 906. Voi veni in max. 3 zile cu un nou reportaj, despre ce a fost 906 si ce a ajuns, despre cum a scazut traficul de calatori cu 99% si traficul de marfa cu 99,99%. Multumesc pentru vizionare. :avag: |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mar 08 Noi 2011, 23:51 | |
| Vâlcele e o fostă staţie destul de departe de sat.
Băiculeştiul a rămas fără macaze în 2009 (când am trecut eu le scoseseră doar de la capătul dinspre Piteşti). Se pare că au terminat (o săptămână mai târziu erau gata, dar mai era IDM + paznici la bariere şi semnale), iar apoi au scăpat şi de personalul de acolo.
Dealtfe, în ultimii ani s-au desfiinţat multe HM-uri, probabil ca asigurare că un eventual privat va trebui să circule cu un tren la 3 ore, din lipsa încrucişărilor. _________________ :TTT:
|
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Mier 09 Noi 2011, 09:23 | |
| Frumoase caracterizari si uneori inedite, dar cu ce se mai circula pe acolo, stiam ca era o Malaxa seria 77 verde/galben care daca nu ma insel a luat foc acum ceva timp. A fost inlocuit cu un 77 modernizat, rosu/argintiu? Poza cu anul de fabricatie e de colectie, incredibil cat au putut sa reziste traversele alea de lemn, dar mi-e greu sa cred ca sunt cele originale. |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Trenul di abis Joi 10 Noi 2011, 01:41 | |
| Episodul II. Asa cum am promis, m-a intors, cu alte informatii. Din ceea ce stiu de la un ceferist batrin, pe linga magisrala 906 mai existau si multe linii de marfa. Priviti o schita pe care am facut-o eu: https://2img.net/r/ihimizer/img412/2016/hartap.png Vedeti cite linii de marfa existau??? Hai sa discutam putin desre ele! :TTT: :TTT: 1. Linia Curtea de Arges - Gara Mica - Intreprinderea Forestiera. Lungime ~3km, traverse de lemn. De la intreprinderea forestiera (IF) se se formau cindva doua linii inguste: IF - Cumpana, care mergea pe valea Argesului pina mai sus de lacul Vidraru, care a fost dezafectata rin 1960; TF - Riul Doamnei, despre care mi-a spus un individ de 32ani ca a vazut cind a fost transformata in fier vechi. Priviti o imagine cu Gara Mica: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00448.jpg Inconjurata cu garduri, acum este prorietatea unei firme din apropiere, Argpan. In 2002, cind am trecut pe-aici, se afla ruina unei locomotive cu abur. :z6: Pe cladirea garii era scris: ISA CFU UFET gara mica. Daca poate sa-i spuna cineva ce inseamna initialele astea, voi fi incintata. Nu mai exista sine decit unde nu au putut fi scoase. Traversele sinnt 70% disparute. Unele parti au devenit drumuri, pe alta s-a costrit o casa! https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00446.jpg Of, Doamne! Si eu care ma gindeam ca la un moment dat ca, linia asta mergind mai aproape de centrul orasului, se va construi o statie de calatori, asa cum la Cimpulung este Olga Bancic. Alte imagini, la aceste linkuri: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00447.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00444.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00443.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00442.jpg :TRT: :TRT: :TRT: 2. Curtea de Arges - Rezervele Statului, lungime 2km. https://2img.net/r/ihimizer/img85/1792/linia2d.png Se vede aproape de intrarea in Curtea de Arges. Mai are citeva ramificatii, in mare masura dezafectate. Podul peste riul Arges este cu probeme. A existat un afis: 'Circuatia pietonala interzisa, perico de prabusire' pe care eu nu l-am mai gasit. De ce nu mai circla trenuri pe aici? Mai multe iagini la aceste linkuri: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00456.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00460.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00465.jpg Podul sta sa cada, traversele s-au dus, iar un individ si-a construit casa pe calea feata!!! Discutie cu un cefrist in Curtea de Arges: - Cind ati vazut ultia data un marfar? - Cind au venit vagoanele astea, acum doua luni. - Si ce vor sa faca cu ele? - Probabil le vor duce a fier vechi, ca pe cele care erau inaintea lor. Da, pe doua linii odihnesc mai multe vagoane Zaes (cisterne). In rest, doar putinele trenuri de calatori mai trec pe aici. In spatele statiei erau alte cai ferate si o statie de betoane. Uitati ce a mai ramas: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00453.jpg Daca nu mai sint marfare, probabil statia Curtea de Arges va mai avea doar 3 linii in viitor. Asa ca m-am apucat sa fac o schita a statiei: https://2img.net/r/ihimizer/img853/9356/linia3.png 3. Baiculesti - Baiculesti SA, sub 1km. Nu mai are traverse: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00472.jpg Am facut o schita a hatei Baiculesti: https://2img.net/r/ihimizer/img546/8882/linia4.png Despre Vilcele nu are rost sa mai vorbesc. Am vazut cita lume a postat la sectia Vilcele - Bujoreni Vilcea. Si statia Merisani a avut 3 linii. Dua parerea mea, trebuia pastrata, fiind jumatatea distantei. Acum, nu se mai vad. 4. Borlesti Arges - Balastiera Merisani, lungime 3km. Nu a avut rost sa fotografiez, nu se mai recunoaste nimic. Linia a disparut in 1996. Singura dovada e care o am este o traversa care a supravietuit in curtea socrior mei, care stau aproape de Merisani. Am putut face o schema, totusi: https://2img.net/r/ihimizer/img534/9479/linia5.png :TTT: :TTT: :TTT: :TTT: :TTT: :TTT: 5. Bascov - Mica (vreo 7km, functionali vreo 1,5): Din statia Bascov se despridea o cale ferata pina intr-un sat, Mica. Nu stiu ce era acolo. Trecea peste soseaua Pitesti - Curtea de Arges si apoi peste soseaua Pitesti - Rm. Vilcea. Doar trosonul de la Bascov pina la unitatea militara mai este functional: https://2img.net/r/ihimizer/img546/2405/linia7.png 6. Linile de marfa din apropiere de Pitesti Nord (lungime cumulata peste 8km): https://2img.net/r/ihimizer/img833/1742/linia8.png Daca pina aici v-am dat linkuri, acum nu ma lasa sufletul sa nu va dau imagini cu ceea ce a ramas din fostele linii industriale, care se intindeau de la Pitesti Nord pina dincolo de halta CPL. E prea trist: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00498.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00497.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00496.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00495.jpg https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00493.jpg Este de-a dreptul dezolant. Aici, in aceste intreprinderi care nu mai sint, lucrau zeci de mii de navetisti! Nu e de mirare ca agistrala 906 a ajuns pustie. Nu mai sint calatori, pentru ca nu mai au unde sa se mai duca. Si totusi... se construieste o fabrica noua, cu o linie proprie, aproape de Bascov. Imi cer scuze ca am facut un reportaj asa de lung. Scuze daca m-am indepartat de topic, scuze daca a fost prea trist. Am facut si un filmulet, dar il voi posta peste citeva zile, cind va fi procesat pe dailymotion. :avag: |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Trenul din abis Joi 10 Noi 2011, 16:21 | |
| Episodul III (ultimul) Acesta este ultimul episod. La acest link puteti asi filmuletul despre care am vorbit: https://www.dailymotion.com/anaimfinity#videoId=xm8kzt In perioada interbelica, pe linia 906 circuau trenuri cu abur, inclusiv o garnitura regala. Apoi, acum 60 ani, circulau automotoare similare celor de acum. Erau rare si localnicii preferau sa mearga spre Pitesti pe jos sau cu carutele. Putin inainte de revolutie, pe linia 906 circulau 5 sau 6 trenuri a cite 7 vagoane, pline. Calatorii mergeau si in picioare. Asta inseamna vreo 700 calatori pe tren, deci 1400 pe pereche, adica 7000 calatori zilnic. :shock: Nu stiu cum era traficul de marfa in 1989, dar fostul paznic de la statia Bascov i-a spus: "Fumai o tigare pina trecea trenul". In 1995, circulau marfare cu 20 vagoane dinspre Bucuresti si cu 12 vagoane dinspre Piatra Olt. In 2002, erau doua mrfare pe zi, cu 5...7 vagoane fiecare. Apoi, s-au rarit si in final au disparut. Eu am trecut pe aici in primavara 2002. Circulau 6 perechi de trenuri si doua garnituri. Una cu doua vagoane facea 4 curse Pitesti - Curtea de Arges, iar a doua, cu 3 vagoane, circula Titu - Curtea de Arges: :AA19: :AA19: :AA19: Pe data de 3 aprilie 2002 s-au aulat 2 perechi de trenuri si s-au inlocuit vechile garnituri cu automotoare seria 77. Doua motoare compuneau un tren. Am circulat cu sotul meu, peste citeva zile (pe vremea aceea abea ne cunoscusem). Toata lumea mu intelegea ce fel de trenuri sint astea! Eu am crezut ca sint doua locomotive care asteapta. Nu voi uita niciodata ziua cind am calatorit prima data cu batrinele Malaxa. Cind au plecat din Pitesti, s-au zgiltiit atit de tare si au inceput sa scoata un zgomot asa puternic, incit m-am speriat si am inceput sa tip. Nasul s-a speriat si a vrut sa opreasca trenul. Pe vremea aceea, intorcea lumea capul pe drum si se uita la tren ca la un OZN. La bariera la Merisani sau la Bascov, oamenii ieseau din masini si priveau vagonetele. Batrinele automotoare, au purtat numeroase porecle: scorpion, sageata rosie, sageata saracilor, Ferdinard, metroul de Arges, trocarici, zdranganici, Dacos, Ionescu (dupa numele unor firme de autocare de lux), caruta, supersonic si altele pe care eu nu le stiu. A trecut prin multe. De citeva ori a luat foc, i-au fost furate suruburi si alte acaretui de catre tigani, i-au fost sparte geamurile, a fost implicat in accidente. Un caz dat si la televizor a fost cind un tir a lovit trenul. Citiva reporteri au vazut automotorul si au zis: "Autobuzul il vedem, dar trenul unde e?". In 2003...2004 a fost cel mai bun mers al trenurilor: P9529 Pitesti (4.10) - Curtea de Arges (4.57) - 3 calatori, circula fara oprire P9530 Curtea de Arges (5.15) - Pitesti (6.20) - 100...150 calatori P9531 Pitesti (6.30) - Curtea de Arges (7.35) - ~70 calatori P9532 Curtea de Arges (7.50) - Pitesti (8.55) - 40 calatori + ~50 tigani P9533 Pitesti (9.25) - Curtea de Arges (10.30) - ~50 calatori P9534 Curtea de Arges (11.55) - Pitesti (13.00) - 20...50 calatori P9535 Pitesti (13.10) - Curtea de Arges (14.15) - 30 calatori +~50 tigani P9536 Curtea de Arges (14.25) - Pitesti (15.30) - ~60 calatori P9537 Pitesti (16.00) - Curtea de Arges (17.05) - 70...100 calatori P9538 Curtea de Arges (17.25) - Pitesti (18.30) - 30...45 calatori P9539 Pitesti (19.45) - Curtea de Arges (20.50) - 40 calatori P9540 Curta de Arges (21.10?) - Pitesti (22.15?) - 15 calatori. Total, 550...600 calatori, mai mult decit dublul lui 2002. Citeva trenuri in plus, au revitalizat linia. Apoi, nu stiu anul, cel mai important tren, 9530, a fost anulat, iar pe locul lui s-a bagat o sageata. A fost un dezastru pentru navetisti, care au zis ca platesc suplimentul fara discutie, doar sa opreasca in fiecare statie. Microbuzele fiind supraaglomerate si pline de tigani, oamenii se vedeau in imposibilitatea de a ajunge la servici. Am auzit povesti dramatice, despre oameni care mergeau pe jos din Merisani si Borlesti pina la Bascov, despre nenumarate petitii facute de navetistii disperati, dar degeaba. 9530 a ramas anulat, iar raspunsul ceferistilor a fost "daca faceati si voi o petitie, ar fi circulat din nou". Asta se intimpla prin 2004. Parerea mea este clara: pentru conducerea CFR nu conteaza oamenii. Ei au stiut ca o sageata pe 906 este nerentabila si intentionat au anulat cel mai impotant tren, ca sa forteze navetistii sa circule cu ea. Cert este ca au fost oameni care au intrat in somaj pentru ca nu mai reuseau sa ajunga la servici. Deoarece naveta cu maxi-taxi este dificila (supraaglomerare, lipsa orar, tigani care fura si put), oamenii au cautat in fel si chip sa-si faca rost de masini. Oricine poate vedea asta, ca soseaua dintre Pitesti si Curtea de Arges este mai aglomerata uneori decit Pitesti - Rimnicu Vilcea (care este drum european). Cu ocazia excursiei pe care am facut-o la Curtea de Arges, mi-am notat mersul trenurilor si numarul calatorilor: P9531 Pitesti (6.30) - Curtea de Arges (7.31) - 7 calatori, plus 13 care au venit dinspre Piatra Olt si au coborit la Pitesti Nord si CPL P9532 Curtea de Arges (7.40) - Pitesti (8.41) - 9 calatori A1799 Pitesti (9.05) - Curtea de Arges (9.48) (nu stiu) A1792 Curtea de Arges (10.10) - Pitesti (10.54) (nu stiu) P9535 Pitesti (13.16) - Curtea de Arges (14.17) - 12 calatori P9536 Curtea de Arges (14.25) - Pitesti (15.32) - 7 calatori A1793 Pitesti (15.05) - Curtea de Arges (15.56) - 4 calatori plus 4 pe ruta Pitesti - Pitesti Nord (dovada foto) A1796 Curtea de Arges (16.22) - Pitesti (17.06) - 5 calatori P9537 Pitesti (16.30) - Curtea de Arges (17.38) - 3 calatori (dovada foto) P9538 Curtea de Arges (17.45) - Pitesti (18.46) - 8 calatori. Media fiind de 7 calatori/tren (banuiesc ca 1799 si 1792 au tot cam atit), total= 69 calatori, adica 10% din ce era in 2002 si doar 0,8% din volumul de calatori din 1989. Cum a fost posibil asa ceva? Deja, nu mai conteaza daca se merge cu bilet sau cu nasul. Si dezastrul nu se opreste aici. Intre Pitesti si Vilcele, linia este interoperabila, eea ce inseamna ca un operator privat nu va putea prelua sectia usor. Mare pacat de una din cele mai frumoase cai ferate din tara. Asa arata sageata, fara calatori, cum am vazut-o la Pitesti Nord: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00487.jpg Si asa arata un personal: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00491.jpg Parca auzi vechile peroane parasite, spunind: Unde sint calatorii nostrii? Parca batrinul automotor suspina singur: Pe mine m-a uitat toata lumea. Acestea sint citeva abonamente pe care le-am gasit. Incredibil, cineva a incercat si a circulat Curtea de Arges - Bucuresti! Celelalte sint Pitesti - Curtea de Arges: https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0001.jpg Daca observa cineva greseli in ceea ce am spus, imi cer scuze. Eu nu sint localnica si ce stiu e din auzite. Daca mai are cineva informatii despre magistrala 906, il rog sa spuna si sa ma comlpeteze. Dedic reportajul meu celor care au construit magistrala 906, au intretinut-o sau au lucrat aici, circulind zilnic in anii ei de glorie. Piatra Olt, 10 nov. 2011. :avag: |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 906 Joi 10 Noi 2011, 20:17 | |
| Linia 106 intr-un timp, a fost inaugurata in anul 1898. Conform "MT 1988/1989" existau urmatoarele statii: Pitesti, Pitesti Nord, CIL Po ("punct oprire"), Bascov, Borlesti Arges hc., Merisani HM, Valcele (urma a fi gara cu 3 linii), Baiculesti, Zigoneni Po si Curtea De Arges. Existau 6 perechi trenuri C si P intre Pitesti si Curtea de Arges (timpi de mers: 1 h si 3 minute) si 3 perechi trenuri P si C intre Pitesti si Bascov. Unele dintre acestea circulau la: Piatra-Olt, Bucuresti ssi Craiova. Semnalizarea (conform "CFR-Harta instalatiilor") era mecanica, statiile fiind echipate cu sisteme "TM- chei cu bloc". Circulatia se realiza in sistem "cale libera". Probabil este sina de tipul 49 kg/ml (ca pe majoritatea liniilor secundare), prindere indirecta tip "K" pe traverse din lemn si beton. Gara Curtea-de-Arges a fost construita in 1898, după un model original francez, combinand elemente de stil romanesc, de către Andre Lecomte de Nouy. Sper ca aceste informatii sa fie interesante! |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Joi 10 Noi 2011, 21:13 | |
| TM - e Tablou Mecanic cu chei. SBW - este "chei cu bloc"
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Joi 10 Noi 2011, 22:31 | |
| Felicitări, Ana!
Aș mai adăuga o oprire folosită(dar nu pentru toate trenurile) în anii 1990-1995 pe care ai omis-o: Canton 110, situată între stațiile Pitești Nord și Pitești, la bariera cu str. Depozitelor(care duce spre garajul și sediul Publitrans), lângă CNCD(cum mergi spre Pitești, pe partea stângă - cantonul din cărămidă roșie). De asemenea, aș mai adăuga faptul că a mai existat o linie, între timp dezafectată care mergea paralel cu firul direct de la Pitești Nord până în zona "podului de la moară" unde se opreau vagoane cu grâu pentru fabrica de pâine Spicu(azi Vel Pitar).
În 2002, deja nu mai era trenul Curtea de Argeș - Titu, fiind limitat la Pitești din decembrie 2001(tot atunci, cursele de Argeșel au fost limitate la Câmpulung). Că or fi rămas table pe care încă mai scria "Titu - Pitești - Curtea de Argeș", asta-i partea a doua.
În iunie-decembrie 2001, turnusul celor două garnituri era cam așa:
P 9533 Pitești(15:40) - Curtea de Argeș(16:39) P 9536 Curtea de Argeș(17:27) - Pitești(18:37) - Nu circulă sâmbăta și duminica P 9539 Pitești(20:08) - Curtea de Argeș(21:17) P 9530 Curtea de Argeș(5:20) - Pitești(6:30) P 9531 Pitești(8:12) - Curtea de Argeș(9:20) P 9534 Curtea de Argeș(16:05) - Pitești(17:15) P 9535 Pitești(18:20) - Curtea de Argeș(19:20) P 9016 Curtea de Argeș(19:44) - Pitești(20:45-20:57) - Titu(22:12) - pe distanța Pitești - Titu nu circulă sâmbăta P 9015 Titu(4:20) - Pitești(5:39-5:52) - Curtea de Argeș(6:50) - pe distanța Titu - Pitești nu circulă duminica P 9532 Curtea de Argeș(7:45) - Pitești(8:50)
Garniturile erau făcute pe atunci cu vagoane 20-57 RK de la Pitești(Piteștiul multă vreme avea numai vagoane din această serie!) și uneori de la Piatra Olt, în rare cazuri folosindu-se vagoane 21-47(de la Craiova sau Piatra Olt) sau chiar 20-47 MEVA de la Craiova.
Mai târziu, 9531 a fost mutat pe la 11:45(se forma din 9532) și se întorcea în Pitești în jurul orei 15, iar 9535, 9534 și 9530 au fost anulate, ca în decembrie 2002, cu ocazia noului mers, să apară orarul menționat mai sus de tine. În iunie 2002, postul de revizie Pitești mai avea în circulație doar patru vagoane 20-57 RK din care două stăteau în rezervă, unul circula pe cursa de Bradu Rafinărie și unul era folosit pentru rapidul "Cozia"(722/723 Râmnicu Vâlcea - Pitești - Constanța). De atunci au început să circule automotoare Malaxa 77 pe Pitești - Curtea de Argeș și Pitești - Câmpulung. |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4864 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Multumesc Vin 11 Noi 2011, 13:48 | |
| Multumesc Idh 80 si Marius M pentru informatii! Am tinut sa notez tot ceea ce am putut afla, pentru ca, daca peste 30 ani linia 906 va ajunge la fier vechi, cei care vor, sa poata afla ce a fost acolo. Cei care doresc sa mai faca adaugiri si precizari, ii rog sa o faca. Cei care intr-adevar trebuiesc felicitati sint cei care au lucrat, de acum 100 ani si pina in 1989, la construirea liniei 906 si a sectiilor secundare, cei care au intretinut linia si au lucrat pe ea, precum si cei care si-au pierdut o buna parte din viata calatorind zilnic pe aceasta linie superba. :avag: |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Dum 13 Noi 2011, 23:25 | |
| Traficul liniei(plus turnusul garniturilor) de-a lungul timpului:
1939/1940:
Automotoare Pitești:
Garnitura 1:
M 1101: Pitești(6:12) - Curtea de Argeș(7:15) M 1104: Curtea de Argeș(8:33) - Pitești(9:35) M 1105: Pitești(10:05) - Curtea de Argeș(11:05) M 1110: Curtea de Argeș(12:48) - Pitești(13:45) M 1111: Pitești(15:06) - Curtea de Argeș(16:10) M 1114: Curtea de Argeș(19:02) - Pitești(20:01)
compunerea probabilă: 2M(Malaxa 77 sau vagoane motorizate) +/- 2 remorci intercalate(1B + 1C)
Garnitura 2:
M 1103: Pitești(8:02) - Curtea de Argeș(9:02) M 1106: Curtea de Argeș(10:06) - Pitești(11:06) M 1109: Pitești(11:40) - Curtea de Argeș(12:38) M 1112: Curtea de Argeș(15:14) - Pitești(16:12) M 1113: Pitești(18:25) - Curtea de Argeș(19:20) M 1102: Curtea de Argeș(6:10) - Pitești(7:17)
compunerea: idem
Garnitura 1 București(detașată de la P 2003 București - Sibiu; se atașază la P 2004 Sibiu - București Nord):
P 2003/1107: București Nord(7:40) - Pitești(10:37) - Curtea de Argeș(11:45) P 1108/2004: Curtea de Argeș(18:00) - Pitești(18:56) - București Nord(22:17)
Compunerea: A, B, C
Garnitura 2 București(detașată de la P 1091 București - Cîmpulung; se atașază la P 1092)
P 1091/1115: București Nord(17:55) - Golești(20:25-20:40) - Pitești(20:50-21:19) - Curtea de Argeș P 1092/1116: Curtea de Argeș(5:10) - Pitești(6:04-6:18) - Golești(6:27-6:41) - București Nord(9:17)
Compunerea: A, B, C
Trenurile se opreau în toate stațiile: Pitești Nord(h), Bascov, Borlești Argeș(h), Merișani, Băiculești și Curtea de Argeș
***
1943/1944:
Garnituri Pitești:
1.
M 1071: Pitești(5:55) - Curtea de Argeș(7:05) M 1072: Curtea de Argeș(10:50) - Pitești(11:55)
2.
M 1073: Pitești(7:07) - Curtea de Argeș(8:20) M 1080: Curtea de Argeș(21:45) - Pitești(23:00)
3.
P 1075: Pitești(13:00) - curtea de Argeș(14:12) P 1076: Curtea de Argeș(13:45) - Pitești(14:35)
Garnitură București:
P 1079(detașat de la A 103 București - Timișoara): București Nord(16:05) - Pitești(18:50-19:20) - Curtea de Argeș(20:35) P 1074(se atașază la A 104 Timișoara - București): Curtea de Argeș(5:25) - Pitești(6:33-7:10) - București Nord(9:30)
Conține: A, B, C
***
1966/1967:
Garnitura București:
P 1011/1051: București Nord(3:30) - Pitești(5:59-6:26) - Curtea de Argeș(7:29) P 1054: Curtea de Argeș(8:30) - Pitești(9:23) P 1053: Pitești(10:25) - Curtea de Argeș(11:19) P 1056/1014: Curtea de Argeș(12:05) - Pitești(12:58-13:11) - București Basarab(16:03)
Compunerea probabilă: A + 5B
Garnitura Pitești:
P 1055: Pitești(14:10) - Curtea de Argeș(15:04) P 1058: Curtea de Argeș(15:44) - Pitești(16:37) P 1057: Pitești(17:30) - Curtea de Argeș(18:24) P 1060: Curtea de Argeș(18:57) - Pitești(19:50) P 1059: Pitești(21:45) - Curtea de Argeș(22:39) P 1052: Curtea de Argeș(5:22) - Pitești(6:15)
Compunerea probabilă: idem
Trenurile se opreau în toate stațiile: Pitești Nord(h), Bascov, Borlești Argeș(h), Merișani, Vîlcele(h), Băiculești și Curtea de Argeș. Nu e exclus ca de fapt toate trenurile să fi fost făcute cu o singură garnitură la care se atașau 1A+1B de București de la 1011. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Dum 04 Dec 2011, 20:30 | |
| Pe 7 decembrie crestinii ortodocsi de pretutindeni praznuiesc pe Sf. Filofteea ale carei moaste se gasesc la Manastirea Curtea de Arges. Motiv pentru care sunt asteptati foarte multi pelerini nu numai din zona, ci chiar din toata tara. Nu este un pelerinaj in genul celor de la Iasi (14 octombrie - Sf. cuvioasa Parascheva) sau Bucuresti (26 octombrie Sf. Cuvios Dimitrie Basarabov). Chiar daca acesta este mai restrans, sunt asteptati destul de multi pelerini. Stie cineva daca pe sectia Pitesti - Curtea de Arges vor fi suplimentate nr. de automotoare sau vor fi introduse garnituri cu vagoane?
Sau daca este cineva din zona se poate interesa sau poate urmari acest aspect in gara dimineata pe 7 decembrie. |
| | | Michael V.I.P Member
Numarul mesajelor : 228 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5037 Data de inscriere : 15/12/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Lun 16 Ian 2012, 21:29 | |
| Salutari, Pentru inceput trei imagini surprinse in Gara Curtea de Arges(iulie 2011): Va urma.... Mihai
Ultima editare efectuata de catre Michael in Lun 16 Ian 2012, 22:27, editata de 1 ori |
| | | Michael V.I.P Member
Numarul mesajelor : 228 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5037 Data de inscriere : 15/12/2011
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges Lun 16 Ian 2012, 21:30 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
| |
| | | | 106 : Pitesti - Curtea de Arges | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |