Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Joi 19 Oct 2023, 22:39
Dr2005 a scris:
Din păcate, degeaba este gara din Comana în centrul satului, câtă vreme Bucureşti Progresu este o fundătură. Singura soluţie ar fi ca trenurile să traverseze Şos. Giurgiului şi să oprească lângă bucla tramvaielor, numai că asta ar însemna bariera pusă cam des acolo, care ar bloca şi tramvaiele în cauză (că sigur maşinile s-ar opri pe liniile de tramvai). Curse rutiere Bucureşti - Comana sunt câteva, iar toţi oamenii din microbuze încap într-un singur Desiro - https://c-i.ro/bucuresti-budeni-comana/ . Bine, ca în orice zonă apropiată de Bucureşti şi aflată în alt judeţ decât Ilfov, trebuie să mai fie nişte dube la negru, pe care le cunosc doar localnicii. Dar până la succesul liniei de Otopeni e care lungă de tot.
În schimb, locuitorii unei părţi din Jilava vor putea ajunge în 5 minute la Gara Progresu, faţă de jumătate de oră acum (că nu există drum direct). Deşi, între timp, s-a asfaltat drumul care duce în Bd. Metalurgiei, iar cine are maşini merge pe acolo.
Pare a fi o situație complicată de transport, dar îmbunătățările sunt posibile. Poate autoritățile ar putea lua în considerare o soluție pentru a facilita accesul la Gara Progresu (cum ar fi construirea unui terminal multimondial care presupune mutarea liniei de tramvai, construirea metroului, etc.). Este important să găsim un echilibru între necesitățile de transport ale diferitelor zone.
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Joi 19 Oct 2023, 22:56
IonutFanRailway a scris:
Dr2005 a scris:
Din păcate, degeaba este gara din Comana în centrul satului, câtă vreme Bucureşti Progresu este o fundătură. Singura soluţie ar fi ca trenurile să traverseze Şos. Giurgiului şi să oprească lângă bucla tramvaielor, numai că asta ar însemna bariera pusă cam des acolo, care ar bloca şi tramvaiele în cauză (că sigur maşinile s-ar opri pe liniile de tramvai). Curse rutiere Bucureşti - Comana sunt câteva, iar toţi oamenii din microbuze încap într-un singur Desiro - https://c-i.ro/bucuresti-budeni-comana/ . Bine, ca în orice zonă apropiată de Bucureşti şi aflată în alt judeţ decât Ilfov, trebuie să mai fie nişte dube la negru, pe care le cunosc doar localnicii. Dar până la succesul liniei de Otopeni e care lungă de tot.
În schimb, locuitorii unei părţi din Jilava vor putea ajunge în 5 minute la Gara Progresu, faţă de jumătate de oră acum (că nu există drum direct). Deşi, între timp, s-a asfaltat drumul care duce în Bd. Metalurgiei, iar cine are maşini merge pe acolo.
Pare a fi o situație complicată de transport, dar îmbunătățările sunt posibile. Poate autoritățile ar putea lua în considerare o soluție pentru a facilita accesul la Gara Progresu (cum ar fi construirea unui terminal multimondial care presupune mutarea liniei de tramvai, construirea metroului, etc.). Este important să găsim un echilibru între necesitățile de transport ale diferitelor zone.
Un terminal ca Bucuresti Bord sau Tulcea s-ar putea face pana in bariera. 2-3 linii infundate se pot face si asta ar face ca distanta de la bucla de tramvaie si presupusul terminal sa nu fie mai mare de 50 metri. Suficient pentru o transbordare comoda.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Joi 19 Oct 2023, 23:23
ciprian71 a scris:
Un terminal ca Bucuresti Bord sau Tulcea s-ar putea face pana in bariera. 2-3 linii infundate se pot face si asta ar face ca distanta de la bucla de tramvaie si presupusul terminal sa nu fie mai mare de 50 metri. Suficient pentru o transbordare comoda.
Să nu uităm de cele 6 benzi auto, pentru care autorităţile au găsit cea mai ,,bună" soluţie - au desfiinţat trecerea de pietoni, că cine n-are maşină nu e important în Bucureşti...
_________________ :TTT:
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 20 Oct 2023, 10:03
Mie nu mi se pare asa departe gara Progresu de capatul tramvaiului, cu o trecere de pietoni semaforizata rezolvi problema.
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 20 Oct 2023, 15:54
Asa este, nu este foarte departe gara. Dar daca vrei sa atragi calatori, e nevoie de ceva nou si util. Daca va arata ca o statie de metrou, va spun ca altfel vor venii calatorii. Ma refer la o cladire minimalista cu o casierie in interior, sala de asteptare. Doua peroane inalte , cateva aparate de cafea, sandwich-uri , garanteaza un transport civilizat. Sunt multi navetisti ( tineri elevi si studenti). Concurenta este una pe masura daca iau in calcul numai STB cu liniile 418,419, 420, 465 ce merg pana la metrou Eroii Revolutiei.Gara veche trebuie demolata sau transformata sau conservata daca este cumva monument istoric.Probabil ca va avea cautare si calatori de weekend ce vor sa mearga la Comana. O trecere de pietoni semaforizata nu cred ca e un capat de lume in dreptul barierei. Nicusor Dan promitea transport civilizat. Pai atunci sa achizitioneze cateva tram-trenuri Sura Mare - Comana sau poate chiar tramvaiele imperio ce poate circula prin presupusa statie Progrsul si mai departe pana la Comana cu o eventuala bucla pe sub viaduct.
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Sam 21 Oct 2023, 14:36
Foarte interesante articolele celor de la Romania Feroviara! Asteptam cu nerabdare actualizarea 50.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 22 Oct 2023, 01:03
ciprian71 a scris:
Asa este, nu este foarte departe gara. Dar daca vrei sa atragi calatori, e nevoie de ceva nou si util. Daca va arata ca o statie de metrou, va spun ca altfel vor venii calatorii. Ma refer la o cladire minimalista cu o casierie in interior, sala de asteptare. Doua peroane inalte , cateva aparate de cafea, sandwich-uri , garanteaza un transport civilizat. Sunt multi navetisti ( tineri elevi si studenti). Concurenta este una pe masura daca iau in calcul numai STB cu liniile 418,419, 420, 465 ce merg pana la metrou Eroii Revolutiei.Gara veche trebuie demolata sau transformata sau conservata daca este cumva monument istoric.Probabil ca va avea cautare si calatori de weekend ce vor sa mearga la Comana. O trecere de pietoni semaforizata nu cred ca e un capat de lume in dreptul barierei. Nicusor Dan promitea transport civilizat. Pai atunci sa achizitioneze cateva tram-trenuri Sura Mare - Comana sau poate chiar tramvaiele imperio ce poate circula prin presupusa statie Progrsul si mai departe pana la Comana cu o eventuala bucla pe sub viaduct.
Gara veche îşi serveşte bine scopul actual, de staţie de marfă, scop ce va fi necesar şi în viitor. Plus că şi conducerea traficului va trebui să se facă de undeva şi chiar dacă va ajunge ERTMS-ul aici, tot va trebui un dispecerat, căruia i-ar sta perfect în actuala clădire a staţiei, care acum e jumătate goală. Cea mai simplă şi ieftină soluţie e amenajarea unui peron lângă capătul de tramvai. Sală de aşteptare nu trebuie, nu e staţie de tranzit. Trebuie o copertină, câteva bănci şi câteva automate de bilete şi de cafea... nu o să zăbovească nimeni prea mult pe acolo. Desigur, asta dacă pui un interval de succedare decent între trenuri. Costurile sunt foarte reduse - SF, proiect, execuţie, autorizaţie de mediu cred că nu necesită, avizul de amplasament de la STB se dă imediat, aviz de la CNAIR nu trebuie că TN există deja, iar certificat de urbanism nu cred că mai trebuie, câtă vreme poate fi considerat proiect de interes naţional, caz în care autorizaţia de construire o dă MTI şi nu mai treci pe la PMB care e expert în blocat lucrările altora. Numai că o astfel de lucrare necesită voinţă politică... deocamdată Guvernul şi PMB au culori politice diferite.
Un ipotetic tram-train mai departe de Vidra nu e posibil legal, pentru că ADITPBI nu poate cuprinde localităţi din afara judeţului Ilfov.
_________________ :TTT:
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 22 Oct 2023, 11:16
Dr2005 a scris:
Gara veche îşi serveşte bine scopul actual, de staţie de marfă, scop ce va fi necesar şi în viitor. Plus că şi conducerea traficului va trebui să se facă de undeva şi chiar dacă va ajunge ERTMS-ul aici, tot va trebui un dispecerat, căruia i-ar sta perfect în actuala clădire a staţiei, care acum e jumătate goală. Cea mai simplă şi ieftină soluţie e amenajarea unui peron lângă capătul de tramvai. Sală de aşteptare nu trebuie, nu e staţie de tranzit. Trebuie o copertină, câteva bănci şi câteva automate de bilete şi de cafea... nu o să zăbovească nimeni prea mult pe acolo. Desigur, asta dacă pui un interval de succedare decent între trenuri. Costurile sunt foarte reduse - SF, proiect, execuţie, autorizaţie de mediu cred că nu necesită, avizul de amplasament de la STB se dă imediat, aviz de la CNAIR nu trebuie că TN există deja, iar certificat de urbanism nu cred că mai trebuie, câtă vreme poate fi considerat proiect de interes naţional, caz în care autorizaţia de construire o dă MTI şi nu mai treci pe la PMB care e expert în blocat lucrările altora. Numai că o astfel de lucrare necesită voinţă politică... deocamdată Guvernul şi PMB au culori politice diferite.
Un ipotetic tram-train mai departe de Vidra nu e posibil legal, pentru că ADITPBI nu poate cuprinde localităţi din afara judeţului Ilfov.
Înțeleg în totalitate punctul tău de vedere cu privire la Gara Progresu și la rolul său actual ca stație de marfă. Argumentele tale sunt pertinente și indică faptul că există o necesitate continuă pentru acest tip de stație în viitor. Totodată, ideea de a folosi actuala clădire a stației pentru un dispecerat este o sugestie bună, întrucât infrastructura existentă poate fi valorificată eficient.
Propunerea ta de a amenaja un peron lângă capătul de tramvai pentru a asigura conducerea traficului pare o soluție simplă și eficientă, ținând cont de necesitățile actuale. Chiar dacă nu se impune o sală de așteptare, ci doar o copertină, bănci și automate de bilete și cafea, aceasta ar facilita fluxul de pasageri și ar aduce un beneficiu semnificativ.
Având în vedere procedurile administrative, costurile scăzute și necesitatea reală, pare o inițiativă viabilă. Totuși, este important că această soluție necesită susținere politică și coordonare între autoritățile responsabile, deoarece, așa cum ai menționat, guvernul și Primăria Municipiului București au "culori politice diferite" în prezent.
De asemenea, observ că ai menționat o problemă legată de extinderea unui ipotetic tram-train mai departe de Vidra, din cauza limitărilor legale. Acest aspect trebuie avut în vedere în discuțiile ulterioare și poate necesita eforturi suplimentare de reglementare și cooperare între autorități. Așteptăm evoluția situației și sperăm la o coordonare eficientă între autorități pentru a realiza acest proiect benefic pentru comunitate!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 22 Oct 2023, 11:41
Când magistrala 4 de metrou va ajunge la Progresul se va rezolva definitiv problema accesului călătorilor la statia CFR București - Progresul (statia de metrou Gara Progresul va fi amplasată în spatele clădirii stației CFR ?)
De amenajat un peron CFR lângă actualul capăt de tramvai Progresul este o idee buna , dar asta va presupune (daca trenurile de călători spre Giurgiu vor fi formate și cu garnituri cu vagoane și locomotivă) împingerea garniturilor din statia CFR Progresul la și de la acel peron!
Poate în viitor se va echipa cu instalație de ce centralizare electronică și statia CFR București Progresul (acum teoretic statia ar aveea 4 cabine de acar, dar nu cred că mai sunt cate 4 acari pe tura de serviciu) și poate în viitor se vor dubla și porțiunile că cale simplă care exista pe această linie (între București Progresul și RAM 1 Jilava cred că linia ar putea fi ușor dublată, deoarece cel puțin a existat încă un fir câte pleca din statia București Progresul și ajungea foarte aproape de RAM 1 Jilava. Acel fir ar putea fi ușor reconstruit și prelungit până în statia Jilava).
Și tot legat de dublarea liniei, din imaginile mai vechi, fostul pod feroviar peste râul Argeș construit prin 1988, dar nefinalizat, aveea cel puțin pilele (pilonii de susținere) construite pentru cale dublă!
Aici a fost cred o mare greșeală din partea celor care au întocmit proiectul pentru reconstrucția tronsonului Vidra- Comana, aceea că nu au prevăzut în proiect că măcar pilele noilor poduri feroviare peste râurile Sabat, Arges și Neajlov sa fie proiectate și construite pentru cale dublă (daca ar fi făcut așa ulterior suprastructura și tablierele metalice a acestor poduri, pentru un al doilea fir, puteau fi montate mult mai ușor și ulterior redeschiderii circulației feroviare).
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 22 Oct 2023, 16:39
Dr2005 a scris:
Un ipotetic tram-train mai departe de Vidra nu e posibil legal, pentru că ADITPBI nu poate cuprinde localităţi din afara judeţului Ilfov.
In alte tari este foarte posibil, la noi doar le e lene guvernantilor sa adapteze legea.
Ai o groaza de navetisti din judetele invecinate care vin la munca in Bucuresti, ca sa nu mai zic de alte mari orase ale tarii (si intre Galati si Braila ai trafic de naveta si doar niste maxi-taxi).
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 13 Noi 2023, 12:07
În premiera
Au sosit primele elemente pentru podul de peste Argeș!
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 15 Noi 2023, 22:19
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4979 Data de inscriere : 04/12/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Joi 16 Noi 2023, 08:44
Linia asta nu putea fi legată cu stația de metrou Tudor Arghezi? Ce anume ar presupune acest lucru?
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Joi 16 Noi 2023, 12:59
Sa zicem ca poate era. Dar tot mai accesibila e Gara de Nord. E cel mai bine sa aiba punct de plecare/sosire de aici toate trenurile. E benefic nu doar pentru bucuresteni, dar si pentru conexiuni rapide in restul tarii din Gara de Nord. Mai ales pentru aeroport.