Astazi am executat o deplasare intre Comana si halta Vlad Tepes pentru a ma bucura in acelasi timp de padure si de calea ferata.
Am vrut sa vad daca au mai facut baietii vreo reparatie la linie si daca da, ce anume.
Iata pentru inceput citeva poze de pe traseu. Pozele cu gara Comana o sa vina mai tirziu.
O trecere dubla jonctiune noua, mai rar folosita pe liniile modernizate:
Doua vagoane sovietice folosite pentru transportul balastului. In partea asta au cupla europeana, in rest e de tip rusesc:
Taluzul de la sudul statiei are instalat un sistem de drenaj care bag de seama ca e foarte eficient, debitul fiind marisor:
Linia e dubla insa unul din fire se vede ca nu mai fusese folosit de foarte multa vreme. Cine stie cind a fost abandonat?
Aici se sfirseste modernizarea de pe firul abandonat:
Mai departe e in stare jalnica, portiunile cu traverse de lemn alternind cu traverse de beton. Inutil de spus ca traversele de lemn sint putrezite. Cele din beton au data 1996.
Am impresia ca dublarea s-a facut in "anii de glorie", cu materiale semibune iar probabil traversele au fost initial din lemn, inlocuite partial in 1996 cu cele de beton. In unele zone sina e uzata pe o parte si montata invers:
Se lucreaza la repararea semnalizarii, inclusiv pe firul abandonat dar din pacate aveam sa constat ca nu pe intreaga lungime.
Un cupon de sina de pe firul abandonat, fabricat la Resita in 1988:
Pe aici a fost cindva o trecere la nivel, intre timp desfiintata si accesul bine baricadat pentru a descuraja traversarea. De o parte si de alta a liniilor sint si acum drumuri agricole. Cindva aici era si un canton, marcat pe harta. Inainte de a pleca in expeditie nu mi-am mai improspatat cunostintele din documentarea prealabila si am omis sa ii caut urmele in locul corect, pe partea de nord. Am cautat zadarnic in sud.
Pe firul activ se executa lucrari de inlocuire a cupoanelor degradate si a traverselor. Pe asta inca nu au schimbat-o:
Mai departe dam de semnale noi:
Dar de aici inainte numai pentru firul activ:
Nu stiu daca or fi castori in rezervatia Comana; poate e o prostie dar aceasta acumulare de lemne parca nu e facuta intimplator. O sa ma interesez:
Gasesc cine e fabricantul sinei de pe firul activ:
Cu putin inainte de km 32+7 se gasesc ruinele unui canton. A ramas numai fintina, astupata. E ciudat ca nu apare nimic pe harta:
Aici in directia de fotografiere cota terenului scade; totusi acest sant de scurgere nu se termina cu vreun podet care sa conduca apele catre valea din dreapta ci le acumuleaza intre versant si terasament. Se vede inspre fundul santului ca zidaria e mai curata. Ori a fost decolmatat recent, ori aia e cota pina la care se acumuleaza apa.
Alte semnale:
Primele urme din halta Vlad Tepes:
Iata si cladirea pentru calatori...
O examinare mai atenta ma lamureste ca e doar o constructie de amatori, realizata probabil cu material recuperat din vechea cladire:
Nu lipseste insa intentia artistica:
Sa ne intoarcem insa la Comana. Pe drumul de intoarcere zarim plantatia de chiparosi de balta de pe malul celalalt. Se ajunge la ei pe un traseu marcat cu cruce galbena, pornind din parcarea aferenta rezervatiei de bujori, la est de satul Vlad Tepes:
La intrarea in statia Comana au instalat aceste garduri antifonice pentru a proteja probabil linistea vietuitoarelor acvatice:
Intr-un loc acest gard are o intrerupere prin care zarim doua lebede:
Peroanele noi:
Am facut urmatoarele doua fotografii ca sa se vada cit loc a ramas inspre vest, cel putin 8 metri. 3m intre linie si gardul antifonic:
Si peste 5m intre gard si piriu, atit cit sa se poata circula cu camionul:
Ce importanta are? Are, pentru ca in partea opusa peronul ocupa 1m din spatiul ocupat de turnul de apa englezesc. Asta e rea vointa, ticalosie, crima cu premeditare contra istoriei. Sa nu mai spuna nimeni ca nu era loc! Nu au vrut sa il pastreze, totul trebuie sters, istoria incepe cu "noi", ctitori complexati si gelosi.
Aici va fi adapostul pentru vite (pardon, calatori), in chestia aia mai pricajita decit o statie de autobuz satesc:
Cladirea noua de caramida nu stiu ce gara va fi pentru ca e departe de capatul peroanelor. Acolo probabil vor sta citiva ceferisti, calatorii, fiind nedemni de o sala de asteptare incalzita, vor fi trimisi afara in staulul metalic:
Aici se lucreaza la un podet nou peste piriul Gurban, chiar linga trecerea la nivel:
Mergem si la podul peste Neajlov:
Exista aici si un canton frumos din caramida de Ciurea. Acum un an era inca locuit, actualmente pustiu. In spate se construieste statia de epurare a comunei, probabil de asta omul si-a luat lumea in cap:
Asta a fost, s-a inserat si e timpul sa plecam spre casa.