Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Automotoare Lun 03 Iun 2013, 08:41
Acum vreo 4 ani, nişte nemţi au vrut să facă transport local cu el pe Sibiu - Cisnădie, urmând să aibă şi câteva staţii în oraş, de-a lungul liniei. Cum a auzit de şine, nea' Iohannis, primarul (care tocmai desfiinţase troleibuzele şi se pregătea să desfiinţeze şi tramvaiul, lucru pe care l-a reuşit la începutul lui 2012) a sărit de partea dorsală în sus şi a început să urle că ce nevoie e de aşa ceva, că el nu dă autorizaţii, că există autobuze destule. Se pare că până şi nemţii au fost învinşi de acest personaj, aşa că automotorul - după vreo 2 ani de stat în Cisnădie - a ajuns în curtea aia, probabil ca să nu înceapă să dispară piese de pe el.
_________________ :TTT:
Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1171 Varsta : 30 Localizare : Sibiu Reputatie : 6445 Data de inscriere : 19/09/2010
Subiect: Re: Automotoare Lun 17 Iun 2013, 21:48
Mulțumită colegului nostru Katalyn care a aflat locația automotorului ce trebuia să efectueze curse pe Sibiu - Cisnădie și retur, am decis să dau și eu o tură până acolo că să-l pozez.
Așa-zisul Şinobuz MAN 001 (MAN Schienenbus) depozitat la baza CFR Infrastructură de la Sebeș Olt, este fostul VT 2.20 (DB 771 905-7) al KEG-ului. Operatorul privat care deține acest automotor este denumit SYBIN, însă proiectul nu a fost aprobat 100% din mai multe motive (unele fiind deja prezentate de către Dr2005).
16.06.2013
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Automotoare Mier 17 Iul 2013, 17:04
2009
e reparat AM-ul?
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6772 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: Automotoare Mier 17 Iul 2013, 22:27
Nu, acest AM este 783 si apartine Depoului Suceava Nord. In 2010 acesta inca era (ars) garat in depou. Toate automotoarele clasa 78 din Suceava, 4 la numar (incluzand cel ars), sunt trase la gard dupa inchiderea sectiilor secundare din judet (ex. Vama - Moldovita), iar pe Botosani a fost bagat malaxa 77 in locul celei 78.
In concluzie acest AM fie sta undeva prin depou (ars bineinteles), fie a fost casat (nu am acces acolo sa verific). Restul de 3 AM sunt retrase si zac in incinta depoului. La fel si ramele 58 (cu azbest ) ) sunt retrase din cauza defectiunilor. Singurele functionale sunt AM 905, 906 si 944 (Malaxa 77). In rest se opereaza doar cu loco + vagoane (ex. Suceava - Cacica), majoritatea secundarelor sunt inchise. (4 la numar + bucata Cacica - Gura Humorului).
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 18:50
Cate ceva despre unele automotoare mai putin cunoscute- acele "railbuzuri" realizate de "23 August" Bucuresti inainte de 1990:
Intamplarea a facut ca in Romania sa apara inca doua automotoare diesel speciale, mult timp (pana in 1995) singurele vehicule feroviare de acest fel, cu transmisie hidraulica! In 1960 uzinele „23 August” Bucuresti au construit, pentru caile ferate bulgare (BDZ), doua automotoare diesel salon, avand formula osiilor „B’2”,motor diesel de 600 cp, transmisie hidraulica, viteza maxima 110 km/h, lungime 25.200mm. In urma rezultatelor necorespunzatoare obtinute la probe, administratia bulgara nu a preluat aceste automotoarea, returnandu-le producatorului. Dupa unele modificari, acestea sunt preluate de CFR si inmatriculate „ADH-001” si „ADH-002”. Acestea nu au fost niciodata utilizate, fiind ulterior casate. Daca existe pe undeva vreo poza cu aceste doua automotoare-prototip ar fi interesant de vazut!
De asemenea, in anul 1960, uzina „23 August” (fosta „Malaxa”) construieste doua automotoare diesel (codificate „AD-20”) si inmatriculate la CFR la „clasa 79”. Aceste automotoare aveau un motor diesel de 200 cp., transmisie hidromecanica „Clark”, iar amenajarea interioara era de genul „retro”, cu banci din sipci de lemn. Din pacate, aceste automotoare nu au corespuns din punct de vedere tehnic, puterea disponibila si reglajul transmisiei conducand la un demaraj foarte lent, si la prelungirea nejustificata a timpilor de mers. Dupa efectuarea probelor, aceste automotoare au circulat pe linia Bucuresti-Snagov Plaja HM, fiind ulterior inlocuite cu automotoare ale seriei 1000 (clasa 78), sau cu trenuri tractate de locomotive. Dupa efectuarea unei revizii in uzina constructoare, aceste doua automotoare au fost folosite ca trenuri de serviciu pe calea ferata de centura a Bucurestiului. De asemenea, automotoare de acest tip au fost construite si pentru caile ferate poloneze (PKP) sau pentru caile ferate cu ecartament ingust (760- 1000 mm). In 1965 sunt realizate inca 4 automotoare de acest fel (dar prevazute cu doua motoare si design modificat), care sunt inmatriculate la clasa 97. Au fost construite si un numar de remorci pentru aceste automotoare (la fabrica „Meva” Drobeta-Turnu-Severin), care au fost utilizate impreuna cu automotoarele vechi in zona Timisoara. In 1993 sunt folosite pe linia Bucuresti- Snagov Plaja HM, iar apoi ca automotoare de serviciu pe calea ferata de centura a Bucurestiului. In 1998, o data cu suspendarea indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pa calea ferata de centura a Bucurestiului, toate aceste 6 automotoare sunt abandonate.
Sursa : "Jurnal feroviar" .
In 1984 sunt produse la „23 August” Bucuresti doua automotoare (tot de acest fel ?) , pe doua osii, echipate cu motoare diesel tip „MAN-D-2156-HM-6-U”, cu 6 cilindri, care dezvolta o putere de 192 cp (accelasi tip de motor folosit la echiparea autobuzelor diesel). Viteza maxima a automotoarelor acestea era de 80 km/h. Au fost folosite si ele un timp pe traseul Bucuresti- Snagov Plaja HM si ca trenuri de serviciu pe linia de centura a Bucurestiului.
Sursa: "Railfaneurope.net".
Intrebarea este daca aceste 8 automotoare sunt toate de accelasi tip, caracteristicile tehnice fiind foarte apropiate, iar din pozele de pe "Railfaneurope" automotoarele care zic ei acolo ca ar fi fost produse in 1984 sunt identice cu pozele in care apar "railbuzurile" produse anterior! Ar fi interesant de clarificat mai exact aceste aspecte- daca toate aceste automotoare sunt de accelasi tip, cand au fost produse si cat au fost in exploadarea CFR. Pacat ca proiectul nu s-a mai continuat in serie mare (la fel ca si cele doua automotoare produse de MARUB)-ar fi fost foarte potrivite pentru inlocuirea batranelor Malaxe pe sectii secundare cu trafic redus.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 18:54
Si tot pe "Railfaneurope" exista o poza (nu reusesc sa o copii ca sa o pot posta pe acest site) cu un automotor "misterios": e pe doua osii, acolo ei zic ca ar fi de tip Malaxa (insa la design nu seamana deloc cu clasa 77), iar poza se zice ca e facuta in iulie 1969, in statia Cristesti-Jijia!
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 19:14
ldh80 a scris:
Si tot pe "Railfaneurope" exista o poza (nu reusesc sa o copii ca sa o pot posta pe acest site) cu un automotor "misterios": e pe doua osii, acolo ei zic ca ar fi de tip Malaxa (insa la design nu seamana deloc cu clasa 77), iar poza se zice ca e facuta in iulie 1969, in statia Cristesti-Jijia!
Este vorba despre Bm-Mot 77-0141-0, automotorul salon al regionalei Iași.
Fotograf necunoscut.
Același automotor, mai în zilele noastre:
Fotograf: Tiberiu Sufițchi
Aici este vorba despre un 77(Bm-Mot) cu caroserie de tip 78.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 19:23
Multumesc! M-a indus in eroare forma caroseriei si faptul ca era pe doua osii!
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 21:12
ldh80 a scris:
Cate ceva despre unele automotoare mai putin cunoscute- acele "railbuzuri" realizate de "23 August" Bucuresti inainte de 1990:
Intamplarea a facut ca in Romania sa apara inca doua automotoare diesel speciale, mult timp (pana in 1995) singurele vehicule feroviare de acest fel, cu transmisie hidraulica! In 1960 uzinele „23 August” Bucuresti au construit, pentru caile ferate bulgare (BDZ), doua automotoare diesel salon, avand formula osiilor „B’2”,motor diesel de 600 cp, transmisie hidraulica, viteza maxima 110 km/h, lungime 25.200mm. In urma rezultatelor necorespunzatoare obtinute la probe, administratia bulgara nu a preluat aceste automotoarea, returnandu-le producatorului. Dupa unele modificari, acestea sunt preluate de CFR si inmatriculate „ADH-001” si „ADH-002”. Acestea nu au fost niciodata utilizate, fiind ulterior casate. Daca existe pe undeva vreo poza cu aceste doua automotoare-prototip ar fi interesant de vazut!
De asemenea, in anul 1960, uzina „23 August” (fosta „Malaxa”) construieste doua automotoare diesel (codificate „AD-20”) si inmatriculate la CFR la „clasa 79”. Aceste automotoare aveau un motor diesel de 200 cp., transmisie hidromecanica „Clark”, iar amenajarea interioara era de genul „retro”, cu banci din sipci de lemn. Din pacate, aceste automotoare nu au corespuns din punct de vedere tehnic, puterea disponibila si reglajul transmisiei conducand la un demaraj foarte lent, si la prelungirea nejustificata a timpilor de mers. Dupa efectuarea probelor, aceste automotoare au circulat pe linia Bucuresti-Snagov Plaja HM, fiind ulterior inlocuite cu automotoare ale seriei 1000 (clasa 78), sau cu trenuri tractate de locomotive. Dupa efectuarea unei revizii in uzina constructoare, aceste doua automotoare au fost folosite ca trenuri de serviciu pe calea ferata de centura a Bucurestiului. De asemenea, automotoare de acest tip au fost construite si pentru caile ferate poloneze (PKP) sau pentru caile ferate cu ecartament ingust (760- 1000 mm). In 1965 sunt realizate inca 4 automotoare de acest fel (dar prevazute cu doua motoare si design modificat), care sunt inmatriculate la clasa 97. Au fost construite si un numar de remorci pentru aceste automotoare (la fabrica „Meva” Drobeta-Turnu-Severin), care au fost utilizate impreuna cu automotoarele vechi in zona Timisoara. In 1993 sunt folosite pe linia Bucuresti- Snagov Plaja HM, iar apoi ca automotoare de serviciu pe calea ferata de centura a Bucurestiului. In 1998, o data cu suspendarea indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pa calea ferata de centura a Bucurestiului, toate aceste 6 automotoare sunt abandonate.
Sursa : "Jurnal feroviar" .
In 1984 sunt produse la „23 August” Bucuresti doua automotoare (tot de acest fel ?) , pe doua osii, echipate cu motoare diesel tip „MAN-D-2156-HM-6-U”, cu 6 cilindri, care dezvolta o putere de 192 cp (accelasi tip de motor folosit la echiparea autobuzelor diesel). Viteza maxima a automotoarelor acestea era de 80 km/h. Au fost folosite si ele un timp pe traseul Bucuresti- Snagov Plaja HM si ca trenuri de serviciu pe linia de centura a Bucurestiului.
Sursa: "Railfaneurope.net".
Intrebarea este daca aceste 8 automotoare sunt toate de accelasi tip, caracteristicile tehnice fiind foarte apropiate, iar din pozele de pe "Railfaneurope" automotoarele care zic ei acolo ca ar fi fost produse in 1984 sunt identice cu pozele in care apar "railbuzurile" produse anterior! Ar fi interesant de clarificat mai exact aceste aspecte- daca toate aceste automotoare sunt de accelasi tip, cand au fost produse si cat au fost in exploadarea CFR. Pacat ca proiectul nu s-a mai continuat in serie mare (la fel ca si cele doua automotoare produse de MARUB)-ar fi fost foarte potrivite pentru inlocuirea batranelor Malaxe pe sectii secundare cu trafic redus.
S-o luăm metodic:
În 1960, au fost fabricate cele două automotoare diesel-hidraulice Adh 001 și Adh 002 care aveau să fie refuzate de BDZ:
Unul dintre Adh-uri surprins în Iași undeva prin anii '60(?!).
În 1984 au fost fabricate "railbusurile" AD 20(clasa 79):
79-0001-2(număr de fabricație: U23A 23901/84)
Fotograf: Mircea Dorobanțu
79-0002-0(număr de fabricație: U23A 23902/84)
Fotograf: Florin Vornicu
Nominalizarea lor ca "railbus" nu este deloc exagerată întrucât acestea erau echipate cu motor D-1256-HM cu licență MAN utilizat pentru autobuze, cu o putere de 192 CP. Ambele automotoare au fost casate cam prin 1999-2000 în depoul București Grivița
În 1989, au fost fabricate automotoarele AD 2X18(clasa 97):
79-0001-4(nr. de fabricație: Faur 25578/89)
79-0002-2(nr. de fabricație: Faur 25579/89) 79-0003-0(nr. de fabricație: Faur 25580/89) 79-0004-8(nr. de fabricație: Faur 25581/89)
Fotograf: Romain Vieillard
Despre automotoarele în cauză se știe că au făcut ruta București Nord - Snagov Plaje prin 1993(după ce o vreme au circulat în zona depoului Timișoara - acolo aveau să circule mai mult timp remorcile acestor automotoare!). Soarta post-1998 este incertă.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 21:32
79-0002-0 este si acum in aceeasi locatia doar ca e mai acoperit de balarii.
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: Automotoare Mar 23 Iul 2013, 22:08
Apropo de serii și clase de automotoare uitate, mare atenție la pagina 21-sus:
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Automotoare Mier 24 Iul 2013, 19:28
Exceptionale imagini de arhiva pe acel link!
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: Automotoare Mier 24 Iul 2013, 21:35
Stie cineva cind a fost modificat aspectul Malaxelor seria 77? La inceput partea frontala ca in poza asta:
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Automotoare Mier 24 Iul 2013, 22:01
Automotorul din poza provine dintr-un vagon pe 2 osii motorizat. Face parte din generatia a 4-a , din cate reusesc sa disting are numarul de inmatriculare BC AM MOT 87053 Acesta a fost motorizat in 1935 cu numarul de fabricatie 35.
Date constructive : Locuri CL 2 = 20 , CL 3 = 35 , Total = 50 ; Ampatament 8.00 m ; Motor : MAN-A 6 cilindrii , 150 CP; Transmisie: My1CV2 cu 4 viteze; Vit Maxima : 85 km/h Vopsire : Rosu - Crem Tip “tanc” Ramă Wegmann