|
| Automotoare | |
|
+85Petre_IFTE tcm alinx3330 strainu teoiasi Katalyn TonyGFR mureseanu_976 riciu TonyCFR gabrielcr mielutu zburator dan tm Andrey_tm Adirmvl Cont.dezactivat stefan_br impuls adrian.vidican.9 cristi ar sytrus Alex Avram TVlad Sabik Bobby_TM AndiCFR kristi kkk alexpopa ANDU2100HP criss0571 Hurricane @ndrey cfr500 NB 2009 cont inactiv andreiutzu electrica912 IonutCFR2009 M.I.C.I. daniel_c popovici Balto charly95s ldh80 PrisecaruFlorin COSTACHE MIHAIL halmarius mishu88 DAS 2011 srazvi lovekomotive eu AlexCta Dr2005 ionutz85 cristi CFR MariusM mihaiuc Luna ovivi AlexD The Legend cristyadaX razwy didinul alex.alexus.tm Horea36 DUAL Nk11 Desiro256 Adrian78 decward Nesebar cont dezactivat . Vitosa ATM Jhonyla LanceR roadster Razvan spsdc7 FeroFan97 Norbi adriandavid jionutz 89 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5993 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: Automotoare Vin 07 Mai 2010, 08:57 | |
| Automotoare diesel CFR Călători foloseşte automotoare diesel în general pentru servicii pe linii scurte sau puţin folosite. Excepţia principală este introducerea în 2003 a automotorului Siemens Desiro care este folosit şi pentru servicii InterCity pe distanţe mai lungi (ulterior şi pentru trenuri Personale, Accelerate şi Rapide), sub numele comercial Săgeata Albastră. În urma împărţirii CFR în mai multe societăţi, unele automotoare au intrat în administrarea CFR Infrastructură sau CFR Marfă.
Nume Constructor Specificaţii şi note Viteză maximă Anii construcţiei Clasa 77 Malaxa Bucureşti 88 KW(120-CP) putere. Automotor arhaic utilizat în special în zone rurale din Banat şi Bucovina. În prezent sunt utilizate o mare parte si au intrat in serviciul de modernizare. 70 km/h 1935-1942 Clasa 78 Malaxa Bucureşti Este prezentă în 2 variante, simplă (1 unitate) - 162 KW(220-CP) putere, înmatriculate la CFR cu seria 750 şi dublă (2 unităţi) - 324 KW(440-CP)putere, înmatriculate la CFR cu seria 1000. Au fost construite 43 de exemplare din varianta simplă şi 16 exemplare din varianta dublă. În prezent se află în exploatare 26 de exemplare din varianta simplă din care 12 pentru uzul administraţiei CFR şi 14 pentru transportul de călători, din care AM 716 provenit din conversia AM 1016 rămas fară pereche dupa casarea lui AM 1024, în zonele Suceava, Tecuci şi Constanţa şi 4 exemplare din varianta dublă, 3 la depoul Arad şi 1 la Depoul Tecuci, restul fiind casate. 80/100 km/h 1939-1954 Clasa 79 Waggon bau Gorlitz 132 KW(179-CP)putere. Utilizate anterior de Deutsche Bahn şi modernizate de MARUB Braşov. În perioada 1993 - 1996 au fost achiziţionate 12 unităţi pentru a fi utilizate ca trenuri Personale. Sunt folosite în Timişoara şi Satu Mare. 90 km/h 1960-1977 Clasa 92 Siemens AG - MARUB Braşov 485(658-CP)KW putere. Automotoare diesel hidraulice, identice cu clasa 628.4 a Deutsche Bahn. 2 sunt acum în serviciu, folosite în Transilvania. Fiecare conţine 56 de locuri de clasa a doua. 120 km/h 1995 Clasa 96 (Desiro) Siemens AG 550(747-CP)KW. Automotoare diesel mecanice. 96 în serviciu. Sunt cunoscute sub numele Săgeata Albastră, după numele primelor automotoare introduse de CFR. 120 km/h 2003-2007
Automotoare electrice În 2006 CFR a achiziţionat mai multe rame electrice de la SNCF, tip Z6100, şi de la CFL, tip 250 şi 260, care sunt supuse unor modernizări şi modificări la Remarul 16 Februarie Cluj şi sunt folosite pentru trenuri personale. Ele au intrat deja în serviciu, fiind înmatriculate în clasa 58, asigurând serviciul pe rute precum Cluj-Napoca - Bistriţa, Teiuş - Braşov, Braşov - Sf. Gheorghe, ca trenuri personale.
Există zvonuri despre posibila achiziţonare a unor rame electrice, posibil de tip Pendolino, care vor fi folosite pe servicii InterCity pe relaţia Galaţi - Bucureşti, Galaţi - Timişoara, Bucureşti - Braşov şi Bucureşti - Constanţa. Aceste trenuri vor avea viteză maximă de 220 km/h, fiind primele trenuri de mare viteză din România. CFR va achiziţiona prin intermediul unei licitaţii 21 de rame electrice cu 3 vagoane şi viteză maximă 160km/h, în perioada 2007-2008, de la Siemens, Bombardier sau Alstom.
O ramă de şase vagoane construită de Electroputere a fost în faza de prototip din 1990, dar nu a intrat în serviciu deoarece a avut probleme cu frânele şi motorul în timpul testării iniţiale.
Nume Constructor Specificaţii şi note Viteză maximă Anii construcţiei 58 Alstom, Carel şi Fouché 615 KW(835-CP putere. Automotor din inox folosit pentru trenurile de periferie de SNCF (versiunea cu 3 vagoane) şi CFL (versiunea cu două vagoane), transformate şi modernizate de Remarul 16 Februarie Cluj pentru a funcţiona ca trenuri Personal. 120 km/h 1965-1970 |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5273 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Automotoare Lun 19 Iul 2010, 22:57 | |
| Salut, Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]?? Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase. CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8670 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: Automotoare Mar 20 Iul 2010, 08:32 | |
| - adriandavid a scris:
- Salut,
Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]?? Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase. CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? Acele automotoare daca nu ma insel sunt FLIRT-uri, adica versiunea electrificata a sagetilor !!! MAV are destul de multe automotoare de acest fel !!! |
| | | FeroFan97
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 27 Localizare : Sfîntu Gheorghe Reputatie : 5817 Data de inscriere : 06/02/2010
| Subiect: Re: Automotoare Mar 20 Iul 2010, 08:58 | |
| |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Automotoare Mar 20 Iul 2010, 09:02 | |
| FLIRt -ul a fost si la expozitie in Bucuresti dar se pare ca CFR nu a mai achizitionat. |
| | | spsdc7
Numarul mesajelor : 128 Varsta : 58 Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC Reputatie : 5247 Data de inscriere : 24/11/2010
| Subiect: Re: Automotoare Mier 01 Dec 2010, 10:45 | |
| automotoare intr-o gara din Atena. Imi pare rau de calitate. |
| | | Razvan
Numarul mesajelor : 567 Varsta : 38 Localizare : Nehoiu-BZ Reputatie : 5938 Data de inscriere : 14/04/2010
| Subiect: Re: Automotoare Mier 01 Dec 2010, 13:56 | |
| Poi si de cele ale RegioTrans-ului nu zice nimeni nimic?...sau de cele ale TFG -ului de care sunt foarte interesat(clasa 76 daca nu ma insel)...am vazut doar poze cu ele dar specificatii tehnice nimic...stim doar viteza maxima si cam atat...dar oare ce pot.cat consuma etc....nimic...poate stie cineva mai multe... |
| | | roadster
Numarul mesajelor : 25 Reputatie : 5168 Data de inscriere : 25/10/2010
| Subiect: Re: Automotoare Joi 02 Dec 2010, 17:53 | |
| Buna idee. Niste date tehnice cu cele care circula la noi, atat cfr cat si alti operatori.Sau macar linkuri spre ele. Off: eu votez Talento.Par mai confortabile decat restul. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: 3 generatii Joi 24 Feb 2011, 12:28 | |
| trei generatii,Gara de Nord,23.01.2011 |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Automotoare Joi 24 Feb 2011, 14:32 | |
| Erau bune niste Desiro electrice pentru Bucuresti-Predeal , Bucuresti-Brasov in regim cadentat la fel cum erau bune si pentru Bucuresti-Focsani , Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Buzau-Galati tot in regim cadentat si tarifate ca accelerat la cum arata pozele cu interiorul.
De ce nu cumpara CFR asa ceva ??
Am citit pe forum ca sunt interesati de automotoare Diesel si nu electrice, este adevarat si asta ca este nevoie de trenuri scurte pe motorina pentru liniile neelectrificate dar pentru cele electrificate acolo unde au scazut drastic nr calatorilor e bine sa vedem EA cum trage 2-3 vagoane ?? |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6556 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Automotoare Joi 24 Feb 2011, 14:53 | |
| Caravelle (automotor)
Caravelle este denumirea generică dată unei familii de automotoare duble, diesel, construite în Franța între 1963 și 1981. Cele patru serii de automotoare sunt: X 4300, X 4500, X 4630 și X 4750 / X 4790, la care se adaugă și variațiile X 4900 (cu 3 vagoane) și X 94750 (rame poștale). Potrivit anumitor surse, porecla „Caravelle” provine de la avionul cu același nume, lansat cu câțiva ani înainte.
În Franța, automotoarele din aceste serii sunt scoase treptat din circulație și înlocuite cu seriile X 72500, X 73500 și AGC. Automotoarele vechi sunt casate sau vândute unor alți operatori. Modelele X 4300 și X 4500, produse în aceeași perioadă, sunt folosite în România de operatorii privați Regiotrans, Regional și T.F.G. (acest operator a închiriat automotoare de la Regiotrans).
Fiecare unitate dublă este formată din doua șasiuri, o unitate motoare și o remorcă (cu numele de cod XR 8300 / XR 8500). Dimensiunile exterioare ale cutiilor sunt identice, însă prezența motorului și a restului de subansambluri destinate tracțiunii face ca cele doua unități să difere din punct de vedere al compartimentării interioare. Automotorul dispune de 3 grupuri sanitare, dar nu este dotat cu instalație de climatizare. Ușile pivotante sunt cu acționare manuală.
Modelele X 4300 și X 4500 au fost produse între 1963 și 1970 în 121, respectiv 98 de exemplare. Au fost urmate, între 1971 și 1977 de X 4630 (133 de exemplare în total) și apoi de X 4750, produs în 50 de exemplare în 1977-1978. Transmisia automotoarelor folosite în România este una mecanică, ambreiajul hidraulic și cutie manuală în 8 trepte. Forța motorului este transmisă prin ax cardanic, doar unul din cele 4 boghiuri ale ramei fiind motor. Boghiul motor este de tip Y204 (cele nemotoare de tip Y205), toate având ampatamentul de 2500 mm iar diametrul roților de 860 mm. Suspensia are doua trepte, o treapta primară asigurată de arcuri elicoidale și o treapta secundară, prin arcuri elicoidale și balansiere laterale.
În variantele ulterioare s-a introdus transmisia hidraulică Voith. Serie Motor Dimensiune Tonaj Viteza Capacitate transport persoane X 4300 Poyaud (295 kW) 21240 x 2888 x 3470 59,4 120 141 X 4500 Saurer (330 kW) 21240 x 2888 x 3470 60,6 120 133 - 141 X 4630 Saurer (330 kW) 21300 x 2888 x 3470 62,1 120 133 - 141 X 4750 Saurer (440 kW) 21300 x 2888 x 3470 60/67,5 140 133
sursa Wikipedia |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Automotoare Sam 26 Mar 2011, 01:50 | |
| Sa vina, ca le asteptam cu bratele deschise. Numai de-am sti sa le exploatam, ca deocamdata cu Desiro ne-am facut de ras. Am dat o caciula de bani ca sa ne uitam cum stau la gard. Acuma, daca tot suntem pe thread generic, sa nu deschid altul...are cineva vreo poza, ceva mai concret despre Adh001 si 002? automotoarele alea cica facute pentru bulgari, care au fost refuzate, apoi rapid casate, etc etc. Prin tot netul nu gasesc decat descrierea scurta, de trei randuri, din Jurnalul Feroviar, insa altceva...mai nimic. Daca stau sa ma gandesc, e singurul automotor post-VVW2 pe care nu l-am vazut la fata. Un usor mister, as zice, intrucatva explicabil datorita duratei foarte reduse de viata. De asemenea, si despre Ade001 si 002, Sagetile Albastre originale din 1959, poate spune cineva daca initial aveau si vagoane de dormit, sau din start au fost doar cl I si II? tot de pe net, apar diverse pareri cum ca ar fi avut (sau ar fi trebuit sa aiba) si compartimente speciale...folclor? Iar intrebarea 2...se stie ca ultima ...sa zicem...rama Ade a murit intr-o perioada postdecembrista neprecizata, in depoul Arad, fiind distrusa si apoi casata ca urmare a unui incendiu cauzat de boschetari. Dar prima din cele doua rame, cand si de ce a disparut? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Automotoare Sam 04 Iun 2011, 15:45 | |
| |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8387 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Automotoare Sam 04 Iun 2011, 20:31 | |
| DSCF0064 by MariusD2011, on Flickr |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8387 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Automotoare Vin 17 Iun 2011, 11:03 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Automotoare | |
| |
| | | | Automotoare | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |