|
| 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
+37Theijs impulsbv t1972 TVlad Vitosa bogdan srl liviulav33 marius664 DAS 2011 Amiralul ets2oltromânia teoiasi IonutCFR2009 catalin-husi Adrian78 kristi kkk Dr2005 @ndrey DUAL impuls cfr500 spiderpc cristi CFR Nesebar redeme riciu MariusM ATM mardaryroby ldh80 sorinucu discoid21 ultras srazvi PrisecaruFlorin Vlad myster2008 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Vin 28 Iun 2013, 11:22 | |
| Nu confundati ,,modernizarile" din garile Botosani, Slobozia si altele cu lucrarile din gara Falciu. Ziaristii ca de obicei cauta senzationalul, habar nu au unde este de fapt Falciu in teren. Toate lucrarile de acolo au avut alt scop si nu s-au efectuat de CFR ci de Politia de Frontiera (cred MAI) in cadrul lucrarilor de sporire a capacitatii de protejare a frontierelor externe ale UE in perspectiva aderarii la spatil Schengen. Toate statiile de frontiera sint protejate de garduri si impinzite de camere de supraveghere. MAI nu avea de unde sa stie ca CFR si CFM vor suspenda traficul feroviar pe acolo. Sint pe forum poze cu statia Ungheni unde sint garduri, am pus si eu poze cu Jimbolia. intre bariera si cabina se vede gardul si 3 camere se supraveghere gardul se inchide chiar in zidul cladirii intre liniile de marfa si calatori este un gard mai mic Asadar sa nu ne luam dupa ce scriu ziaristii ca si aici la noi faceam o foaie de informare a comunei, nu inseamna ca eram ziarist daca anuntam locuitorii ca nu mai au voie sa scoata animalele pe strada. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 603 Dum 11 Aug 2013, 16:53 | |
| Cateva intrebari si consideratii despre aceasta linie- din pacate de acum doar cu valoare istorica!
-Care era lungimea utila a liniilor din statii: Horga HM (doua linii; aici se faceau incrucisari de trenuri), Epureni (4 linii), Murgeni (3 linii+una industriala la baza receptie cereale), Falciu (nu mai putin de 26 de linii- 6 de ecartament larg si 20 de ecartament normal) si Falciu Nord HM (doua + 3 in incinta fostei fabrici de zahar) ?
-Cand a fost desfiintata semnalizarea mecanica din aceste statii ? La Epureni, Murgeni si Falciu exista cabine de acar, insa la Horga HM si Falciu Nord HM nu au existat (desi si acestea aveeau semnalizare mecanica)
-ce am remarcat ca pe linia Falciu-lui inca de prin 1993-1994 ramasesera doar doua perechi trenuri/zi, desi pt asigurarea unor legaturi optime cu trenurile de pe M600 si linia 703 ar fi nevoie de 5 perechi de trenuri/zi (care, datorita lungimii sectiei, care se parcurgea in 1988/1989, cu tot cu statul la incrucisari, in cca 1 h si 50 minute, necesita doua garnituri).
-Desi distanta Falciu- Falciu Nord HM este de doar 5 km, in 1988/1989 se parcurgea in 9-10 minute (desi linia era atunci noua pe colo), iar ultima data cand s-a circulat in 20 de minute! Mi se pare un timp de mers enorm pt doar 5 km, iesind o viteza medie de 30 km/h! In mod normal mai mult de 5 minute nu ar i trebuit sa faci pt 5 km!
-Din livretul de mers 1984/1985 VS era de: 100 km/h Barlad- Zorleni, 60 km/h Zorleni- Epureni (datorita acelor curbe), 80 km/h Epureni- Murgeni si 75 km/h Murgeni- Falciu. Minute restrictii erau doar la Horga HM (doua minute) si Zorleni (idem).
-Compunerea trenurilor era: 4 vagoane de clasa a doua (29-20), un vagon TF (cu "frana nemoderabila la defranare"). In 1988/1989 mai apare in plus un vagon de clasa intai (oare ce serie era ?)
-De remarcat ca atunci in Horga HM (unde probabil exista un singur acar) sau in Epureni, efectuuarea unei incrucisari de trenuri nu lua mai mult de 8 minute! Asta da "miscare rapida"!
-Exista in anii 80' un amplu proiect- o "magistrala feroviara pe valea Prutului", pe ruta: Darabani- Saveni- Dangeni- Iasi- Socola- Raducaneni- Albita- Podgoriile Husului HM- Husi- Husi Sud- Vetrisoaia- Falciu Nord HM- Falciu- Murgeni- Foltesti- Ramificatie Tunel (si racord pentru evitarea rebrusarii in statia Galati)- Barbosi- racord Braila in zona "Promex"- pod peste Dunare- Smardan- Macin (de aici o alta ramura spre Baia Dobrogei- Constanta)- Isaceea- Tulcea Marfuri! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Dum 11 Aug 2013, 19:58 | |
| Lungime linii: Murgeni 1 - 665m II - 680m 3 - 701m
Fălciu Nord I - 513m 2 - 514m
Linia este întreţinută de districtul de la Zorleni
Repere kilometrice 0+000 Gara Zorleni (km 295+159 linia 600) 6+418 Gara Bujoreni (desfiintata) - se afla la 7 km de localitatea Plopeni, construita probabil pentru incrucisari de trenuri. 14+529 Halta Horga - se afla in mijlocul padurii. Nu are drum de acces, infiintata probabil pentru ceferisti. 22+712 Gara Bursuci (desfiinţată) - deserveşte localitatea Epureni 25+041 Halta Suletea - deserveste localitatea Horga. Localitatea Sutelea e la 4 km de halta. 31+702 Gara Epureni (desfiinţată) - deserveşte localitatea Floreni 37+308 Gara Murgeni 48+810 Gara Rânzeşti (complet desfiinţată) 57+372 Gara Fălciu - deserveşte localitatea Bogdăneşti 62+130 Gara Fălciu Nord 62+450 Opritor
În livret apare o eroare. Între Murgeni şi Fălciu e trecută o distanţă de 20,4 km când în realitate sunt 20,1 km (mai exact 20,07 km)
Ca o curiozitate: Din cauza curbelor, distanţele pe această linie sunt foarte mari. Ca exemplu: Murgeni - Fălciu CF - 20,1 km Drum - 15,7 km Linie dreaptă - 9 km
Horga - Fălciu CF - 42,8 km Linie dreaptă 18,1 km |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Dum 11 Aug 2013, 20:13 | |
| Profilul liniei |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Lun 12 Aug 2013, 11:19 | |
| Erata: Bujoreni era hc. (cea mai apropiata de manastirea de acolo), iar Horga (cea din mijlocul padurii) era HM! (unde intradevar se realizau incrucisari de trenuri) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Lun 12 Aug 2013, 11:22 | |
| Si tinand cont de lungimea sectiei (70 km) macar un district de linii tot trebuie sa mai fi fost- cel mai probabil la Falciu!
Iar Falciu Nord HM, In afara de cele doua linii pentru calatori, mai aveea inca 3 linii, in incinta fabricii de zahar! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Lun 12 Aug 2013, 11:36 | |
| Mulţumesc de observaţie.
În lista pe care o am eu nu apare district la Fălciu, doar la Zorleni (districtul nr. 4). Psibil să se fi desfiinţat. Sunt 62 km de linie secundară la un district. Nu e mult. Mai sunt şi alte districte care au aproape la fel de mulţi km.
La Huşi apare districtul nr. 7 |
| | | impuls
Numarul mesajelor : 54 Varsta : 36 Localizare : Vutcani, VS pe M600 Reputatie : 5443 Data de inscriere : 02/03/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 29 Oct 2013, 18:12 | |
| buna seara. astazi am facut o excursie in interes de serviciu cu masina pe traseul vaslui-vutcani-murgeni-barlad si din cate am observat si in murgeni cat si pe parcursul traseului linia este lucioasa iar in plopeni erau si cativa ceferisti care lucrau la linie. mai circula doar marfa pe aceasta linie sau se doreste redeschiderea transportului de calatori ? multumesc |
| | | catalin-husi
Numarul mesajelor : 25 Reputatie : 5460 Data de inscriere : 12/01/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 29 Oct 2013, 22:04 | |
| - impuls a scris:
- buna seara. astazi am facut o excursie in interes de serviciu cu masina pe traseul vaslui-vutcani-murgeni-barlad si din cate am observat si in murgeni cat si pe parcursul traseului linia este lucioasa iar in plopeni erau si cativa ceferisti care lucrau la linie. mai circula doar marfa pe aceasta linie sau se doreste redeschiderea transportului de calatori ? multumesc
circula doar marfa.cat o sa mai circule...cat mai au de incarcat cereale.in romania se doreste inchiderea secundarelor indiferent de numarul de calatori.daca le preia privatul,cu atat mai bine pt cfr |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 18 Dec 2014, 14:57 | |
| Materialul rulant care a circulat de-a lungul timpului la calatori pe aceasta linie (din ce retin)
-Începutul anilor 1970- cca 1997 vagoane seria 29-20 , garniturile fiind compuse din cate 4 sau 5 astfel de vagoane atunci (in 1988/1989 aparea si vagon de clasa intaia, care cel mai probabil era 11-47)
-Cca 1997- sfarsitul anului 2007- garnituri compuse din 4 vagoane seria 29-22 (clasa intaia nu stiu când a disparut mai exact de pe aceasta linie)
-Tractiunea evident cu 040-DHC
-2007-2008 (probabil)- automotor Siemens Desiro (pentru foarte scurt timp, in anii 2007-2008, Desiro-urile care faceau Husi si Falciu au apartinut de depoul Bârlad, desi acest depou nu cred ca aveea conditiile corespunzatoare intretinerii acestor automotoare)
-din 2008 si pana la final- februarie 2013- automotoare cu remorca clasa 77 Malaxa, apartinand depoul Tecuci, ceea ce a fost un mare regres!
De la 5 perechi trenuri de calatori/zi (fiind necesare doua garnituri) in 1990, se ajunsesera la numai doua perechi/zi! |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Vin 19 Dec 2014, 06:00 | |
| - ldh80 a scris:
- Materialul rulant care a circulat de-a lungul timpului la calatori pe aceasta linie (din ce retin)
-Începutul anilor 1970- cca 1997 vagoane seria 29-20 , garniturile fiind compuse din cate 4 sau 5 astfel de vagoane atunci (in 1988/1989 aparea si vagon de clasa intaia, care cel mai probabil era 11-47)
-Cca 1997- sfarsitul anului 2007- garnituri compuse din 4 vagoane seria 29-22 (clasa intaia nu stiu când a disparut mai exact de pe aceasta linie)
În 1991 a dispărut clasa 1. Pe-atunci erau 6 perechi operate cu două garnituri: Garnitura 1: C 6419: Bîrlad(5:12) - Fălciu Nord Hm(7:01) C 6422: Fălciu Nord Hm(7:31) - Bîrlad(9:22) C 6423(*): Bîrlad(13:30) - Fălciu Nord Hm(15:18) C 6426: Fălciu Nord Hm(15:48) - Bîrlad(17:39) C 6427: Bîrlad(20:00) - Fălciu Nord Hm(21:47) C 6430(**): Fălciu Nord Hm(22:35) - Bîrlad(0:30) Garnitura 2: C 6421: Bîrlad(9:10) - Fălciu Nord Hm(11:00) C 6424(*): Fălciu Nord Hm(11:33) - Bîrlad(13:21) C 6425: Bîrlad(16:27) - Fălciu Nord Hm(18:21) C 6428: Fălciu Nord Hm(19:14) - Bîrlad(21:09) C 6429(**): Bîrlad(23:21) - Fălciu Nord Hm(1:08) C 6420: Fălciu Nord Hm(3:30) - Bîrlad(5:25) (*) - Nu circulă (6) și (7) (**) - Nu circulă (6)/(7) și (7)/(1) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mier 04 Noi 2015, 15:22 | |
| De mentionat ca la nivelul anului 1991, intre statiile Falciu CFR si Prut-2 CFM exista numai linie de ecartament larg.
Intre anii 1991-1996, pentru facilitarea exportului marfurilor moldovenesti spre Romania si spatiul CEE/UE, calea ferata dintre statiile Falciu CFR si Prut-2 CFM, este transformata din linie larga, in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal), iar in statia Prut-2 CFM este realizata o grupa de linii de ecartament normal (statia Prut-2 CFM are 13 linii de ecartament normal si 11 linii de ecartament larg, conform wikimapia).
In acceiasi perioada si din acceleasi motive, calea ferata dintre statii Galati Larga Grupa B CFR si Giurgiulesti CFM, este transformata din linie larga, in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal).
Insa, la transformarea din linie larga in linie incalecata cu 4 sine a liniei Prut 2 CFM- Falciu CFR, s-a facut o greseala. Astfel, din ce am observat in imaginile Street View, la pasajul la nivel cu DN24A situat in imediat apropiere a statiei Falciu, soseaua este traversata de doua cai ferate- una de ecartament normal care vine dinspre Falciu Nord HM si alta de ecartament larg care vine dinspre Prut-2 CFM.
De aici trag concluzia ca locul unde descaleca cele doua ecartamente se afla intre pasajul la nivel cu DN24A si podul peste Prut, iar din acel punct linia de ecartament normal ce vine dinspre Prut-2 CFM se racordeaza printr-un macaz cu linia ce vine dinspre Falciu Nord HM.
Aceasta situatie prezinta (sau prezenta- am inteles ca firele de ecartament normal dintre Falciu CFR si Prut-2 CFM ar fi fost desfiintate! Daca este asa in ce an s-a facut aceasta idiotenie ?!) dezavantajul ca nu pot fi primite / expediate concomitent din statia Falciu CFR doua trenuri de ecartament normal, spre Falciu Nord HM si spre Prut-2 CFM! Solutia optima ar fi fost ca linia dinspre Prut-2 CFM sa fie incalecata (cu 4 sine) inclusiv la pasajul de nivel cu DN24A, iar apoi, la intrarea in statia Falciu CFR, sa descalece, iar firul de ecartament larg sa mearga spre grupa de linii largi, si firul de ecartament normal sa se racordeze la linia 11 de ecartament normal.
Cateva date despre statiile , HM-urile si haltele de pe aceasta sectie.
-Halta Bujoreni h (in trecut era hc). Situata la pasajul de nivel cu drumul spre manastirea Bujoreni, in mijlocul unei paduri. Deserveste aceea manastire.
-Fosta HM Horga, acum h. Aveea doua linii si era utilizata pentru incrucisari de trenuri. Transformata in halta intre anii 1990- 1994.
-Halta Bursuci h (in trecut era hc) Deserveste satele Epureni si Horga (ultimul situat la o oarecare distanta de halta)
-Fosta statie Epureni Aveea 4 linii si deservea o baza de receptie a cerealelor. Retrogradata ca HM in anii 1990-1994, ca hc in anul 2001 si ca h in anul 2008. Este situata in satul Floresti (denumit pana in 1989 satul 23 August)
-Statia Murgeni (retrogradata ca HM in anul ?) Are 3 linii si deserveste o baza de receptie a cerealelor si o rampa de incarcare a marfurilor (cu magazie de marfa). Celelalte unitati industriale situate in Murgeni (declarat oras prin 2005) nu au avut nicioadata cale ferata industriala (fosta Filatura de bumbac- desi situata foarte aproape de gara, fosta Întreprindere de prelucrarea laptelui, iar dupa 1990- Transmir SA).
-Halta Ranzesti h Deserveste satul cu accelasi nume.
-Statia Falciu CFR (retrogradata ca HM in anul ?) Dupa 1970, ca urmare a intensificarii schimburilor comerciale cu URSS, statia este marita si extinsa. Este construita o noua cladire de calatori, dispozitivul de linii este marit la 26 de linii (din care 6 de ecartament larg), este amenajata o rampa de marfa si dotata cu o macara tip pod-rulant, pentru transbordarea transcontainerelor si marfurilor din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers. Statia mai deserveste si baza de receptie a cerealelor, un complex de porcine, iar daca se va realiza amenajarea raului Prut pentru navigatie si un viitor port Falciu . Statia este situata in satul Bogdanesti.
-HM Falciu Nord. La sfarsitul anilor 1980, este construita calea ferata Falciu- Falciu Nord HM, in principal pentru deservirea fabricii de zahar. Astfel, este realizata si noua HM Falciu Nord, avand doua linii pentru calatori si inca 3 linii in incinta fabricii de zahar. Din pacate, aceasta fabrica- cea mai noua si moderna fabrica de zahar din Romania- a functionat foarte putin timp. La scurt timp dupa 1990 este vanduta unui asa-zis patron, care demonteaza si vinde la fier vechi toate utilajele din fabrica! HM Falciu Nord este situata in satul Falciu.
Deoarece nu am livrete de mers din anii 1990, daca unul dintre colegii de forum stie care era/este VS pe tronsoanele Falciu- Falciu Nord HM si Falciu CFR- Prut-2 CFM ?
Si in ce an a fost desfiintata semnalizarea mecanica de pe sectie ? (in 1990 statiile Epureni, Murgeni, Falciu si HM Horga, HM Falciu Nord aveeau instalatii SBW si semnalizare mecanica, circulandu-se la cale libera).
In anul 1998 este introdus un tren in trafic local de frontiera intre statiile Falciu CFR si Prut-2 CFM, deservit de material rulant de cale larga a CFM (de obicei locomotiva Tschme-3 si un vagon- vezi articolul Prut-Express trenul ruina de la podul de flori). Din pacate si acesta, in anul ?, este desfiintat!
In contextul apropierii Moldovei de spatiul UE, si in contextul unei speram viitoare Uniri a Basarabiei cu patria-mama Romania, consider ca aceasta cale ferata ar trebui revitalizata si repusa in valoare, atat pentru traficul de marfa cat si pentru cel de calatori (un eventual tren direct Falciu CFR- Prut 2 CFM- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Revaca- Chisinau ar fi binevenit pentru cetatenii de pe valea Prutului care doresc sa calatoreasca in Basarabia). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 05 Noi 2015, 08:23 | |
| Moldova nu se va uni cu patria muma, ei acuma au niste diversiuni acolo facute de rusi asa ca probabil linia nu va fi in curind refactionata nici pentru calatori nici pentru marfa. De fapt ce marfa ar putea sa ne dea noua moldovenii? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 05 Noi 2015, 11:12 | |
| Marea problema in Moldova (ca si in Romania) este coruptia generalizata si furtul din banul public. Ori pentru aceasta stare de fapt nu este vinovata Rusia- ci politicienii si conducatorii de pe ambele maluri ale Prutului care stiu doar sa fure. Nu cred ca Rusia l-a pus pe Vlad Filat si pe altii sa fure din banul public.
Din pacate, se pare ca (cel putin pana in prezent), democratia nu a prea dat rezultate favorabile la poporul roman, de pe ambele maluri ale Prutului! Pentru stârpirea coruptiei si hotiei generalizate de astazi din Romania si Republica Moldova, poate ar fi mai eficient un regim autoritar.
Vladimir Putin, cu toate pacatele lui si cu toate ca din pacate are acceiasi mentalitate expansionista incetatenita la rusi de pe vremea lui Petru cel Mare, cel putin a reusit sa reduca semnificativ coruptia si furtul din banul public in Rusia, iar nivelul de trai actual din Rusia este mai bun decat cel din vremea lui Boris Eltan. Politicienii asa-zisi democrati de la Bucuresti si Chisinau nu au reusit acest lucru.
Si ca sa revenim la topicul liniei. Moldova ar putea exporta spre Romania si spatiul UE produse agricole de exemplul, dar si unele bunuri de larg consum. Aceasta cale ferata ar putea constitui si o importanta ruta de tranzit pentru produsele si marfurile din sudul Ucrainei spre Romania si UE, pe ruta feroviara Odessa- Zatoka- Cetatea Alba (intre Odessa si Cetatea Alba linia este electrificata)- Artiz- Berezino- Basarabeasca (linia dintre Berezino si Basarabeasca va fi refacuta de ucrainieni)- Abaclia- Prut 1- Prut 2 CFM- Falciu CFR. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Dum 08 Noi 2015, 15:10 | |
| - ldh80 a scris:
-
Deoarece nu am livrete de mers din anii 1990, daca unul dintre colegii de forum stie care era/este VS pe tronsoanele Falciu- Falciu Nord HM si Falciu CFR- Prut-2 CFM ? In MT 2000/2001, intre Falciu - Prut, viteza maxima: 40 km/h, 30 min timp de mers (7,4 km) In MT 2008/2009, intre Falciu Hm - Prut, viteza maxima: 40 km/h, 20 min timp de mers (7,4 km) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
| |
| | | | 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |