Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut

In jos 
+37
Theijs
impulsbv
t1972
TVlad
Vitosa
bogdan srl
liviulav33
marius664
DAS 2011
Amiralul
ets2oltromânia
teoiasi
IonutCFR2009
catalin-husi
Adrian78
kristi kkk
Dr2005
@ndrey
DUAL
impuls
cfr500
spiderpc
cristi CFR
Nesebar
redeme
riciu
MariusM
ATM
mardaryroby
ldh80
sorinucu
discoid21
ultras
srazvi
PrisecaruFlorin
Vlad
myster2008
41 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 22  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeMar 09 Iun 2020, 08:33

Ar veni in special strainii pentru un tren UZ care sa tranziteze prin Romania. Cine stie, poate s-ar putea face ceva si cu ,,centrul Europei" de la Dilove.

Ar fi interesant oricum.DAr cred ca si trenurile de marfa ar putea circula contra unei taxe.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeMar 09 Iun 2020, 10:31

Nu spunea cineva ca au renuntat din cauza traficului de tigari? Ar trebui sa reduca taxarea la nivelul Ucrainei si gata; sau sa creasca ei la nivelul UE dar cred ca e cam mult pentru o simpla legatura feroviara Smile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeMar 09 Iun 2020, 14:52

Taxele vamale pentru non-UE nu sunt stabilite de statul român, ci de Uniunea Europeană şi se fac venit la bugetul UE.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeMar 15 Dec 2020, 14:10

Au circulat vreodata trenuri (de marfa) pe firul de ecartament normal dintre statiile Falciu CFR si Prut II CFM ?

In 1990 linia dintre aceste statii era numai linie de ecartament larg, intre anii 1991- 1996 fiind transformata in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament larg cat si pentru ecartament normal), cu aceasta ocazie fiind amenajata, in statia Prut II CFM, o grupa de linii de ecartament normal. Probabil dupa 1991 se dorea sau spera ca relatiile economice intre Romania si Republica Moldova se vor dezvolta si intensifica si probabil de aceea a si fost facut firul de ecartament normal pana in statia Prut II CFM- pentru a facilita incarcarea , in vagoane de ecartament normal, a produselor si marfurilor din Republica Moldova, pentru a fi mai usor transportate si exportate spre Romania. Asa era "atmosfera" in anii 90, dar ulterior situatia s-a schimbat si nu stiu daca firul de ecartament normal dintre statiile Falciu CFR si Prut II CFM a mai apucat sa fie vreodata utilizat (de trenuri de marfa) si daca a ajuns vreodata un tren de marfa, pe ecartament normal, pana in statia Prut II CFM!

In ce an a fost demontata din teren inima de incalecare-descalecare care permitea accesul pe acest fir de ecartament normal ?
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12456
Data de inscriere : 09/07/2009

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeDum 28 Mar 2021, 20:10

https://www.digi24.ro/stiri/externe/nava-blocata-in-canalul-suez-ar-putea-provoca-o-criza-mondiala-a-cafelei-si-a-hartiei-igienice-1475749

Eh.. Era bine acum sa fi existat o linie activa de transport feroviar catre Orientul Mijlociu prin Rusia, ca vorba aia nu se stie niciodata cand vine necazul. Dar noi mai avem vagoane de transport animale ? Le-o fi dat demult si p-astea Basescu la fier vechi.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeDum 28 Mar 2021, 20:52

Trenurile din China circula bine mersi prin Rusia.
Linia prin Falciu nu ajuta deloc deoarece traficul ocoleste Ucraina prin Bielorusia.

Mai complicat e sa ajunga marfa in Orientul Mijlociu pe feroviar. Ar fi prin Turcia dar Siria e devastata, Irakul e vai si amar. Nici nu stiu daca Irakul mai re linii. Ar fi Iaranul ca are legatura cu Turcia dar cred ca nu se inteleg.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeDum 28 Mar 2021, 23:52

Iran şi Siria au embargou cu UE, nu merge nimic terestru acolo. Şi am îndoieli că şi ce merge pe naval pleacă cu acte de aici, probabil se vinde oficial către firme din Egipt sau alte ţări şi de acolo alt rând de documente de transport spre Siria sau Iran.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 06 Ian 2022, 16:00

Cateva date despre fosta remiza de locomotive Falciu, date preluate din cartea "Premiere feroviare si evolutia unor activitati de tractiune pe regionala CF Iasi", carte scrisa de inginerii Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu si publicata la editura AGIR, in anul 2016.

La 16 octombrie 1922, cu ocazia terminarii lucrarilor la linia de ecartament normal Zorleni- Falciu- Abaclia- Basarabeasca , se da in exploatare si vechea remiza Falciu, pentru echiparea si alimentarea locomotivelor cu abur.
Pentru alimentarea cu apa, din raul Prut, a acestor locomotive, este realizata o "pompa de apa" ("pulsometru") in apropierea podului feroviar peste raul Prut, acolo existand si un punct de oprire denumit "Prut Pulsometru".
Dupa al doilea razboi mondial si stabilirea frontierei dintre fosta URSS si Romania pe raul Prut (ocazie cu care linia Falciu- Basarabeasca este transformata in linie de ecartament larg), nu s-a mai putut utiliza sursa de alimentare cu apa a locomotivelor din apropierea podului feroviar peste raul Prut.
In anul 1946 vechea remiza de locomotive Falciu este trecuta "in conservare".

Tot la 16 octombrie 1922 este data in exploatare si "pompa de apa" ,prevazuta si cu castel de apa, din statia Epureni.
Incepand cu mersul trenurilor valabil din 30 mai 1976 s-a prevazut ca tractiunea trenurilor "de manevra" (cred ca autorii cartii se refera la trenurile locale de marfa) de pe linia Zorleni- Falciu sa se realizeze cu locomtive diesel si ca urmare pompa de apa Epureni a ramas doar ca "punct de alimentare cu utilizare temporara". A fost amenajata o instalatie de dedurizare a apei, pentru alimentarea cu apa dedurizata a locomotivelor diesel-hidraulice sau a vagoanelo WIT, in perioada de incalzire a trenurilor de calatori.

Dupa 1970, ca urmare a extinderii capacitatii statiei CFR Falciu (extinderea numarului de linii, realizarea rampei de marfa, a macaralei tip "pod rulant" pentru transbordarea marfurilor) si a cresterii traficului de marfa cu fosta URSS, se decide constructia si amenajarea unei remize complet noi, in statia Falciu, pentru locomotivele diesel a CFR (atat de ecartament normal cat si de ecartament larg).
Astfel se realizeaza: o hala noua, cu pereti metalici, pentru remiza, cu o lungime de 25 m si o latime de 5 m. In interiorul halei exista o singura linie incalecata (pentru ambele ecartamente), dotata cu canal de vizitare.
S-au mai amenajat: o instalatie pentru depozitat si uscat nisipul (cu dimensiunile de 10,8 m pe 4,75 m), un depozit pentru uleiuri (dimensiuni 12 m pe 4,6 m), cladire administrativa pentru prezentarea personalului de locomotiva (dimensiuni 10,75 m pe 3,5 m). Alimentarea cu motorina a locomotivelor se facea direct din vagonul-cisterna.
Toate aceste dotari din remiza Falciu au fost date in exploatare in anii 1973- 1974.

Pentru manevrarea vagoanelor de marfa de ecartament larg in statia Falciu a fost adusa locomotiva 040-DHC-420 si ulterior si alte locomotive diesel cu boghiuri de ecartament larg (intre care 040-DHC-424).

Dupa destramarea si disparitia fostei URSS in 1991 traficul de marfa prin statia Falciu a scazut foarte mult, astfel incat remiza de locomotive Falciu a incetat a mai fi utilizata si a fost trecuta "in conservare" in anul 1992.
In 1998, cu ocazia impartirii fostei SNCFR, nu stiu in a carei administratie (a CFR-Calatori sau a CFR-Marfa) a trecut fosta remiza de locomotive Falciu, care, in 1998, nu mai era utilizata.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeVin 07 Ian 2022, 13:47

Linia Zorleni- Falciu ar putea fi pusa in valoare, daca s-ar moderniza si linia Cetatea Alba (astazi "Bilhorod Dnistrovskyy")- Arciz- Berezina- Basarabeasca (intre Berezina si Basarabeasca linia de cale ferata a fost desfiintata si demontata din teren)- Abaclia- Comrat - Iargara- Prut II- Falciu. Dar acest lucru depinde de autoritatile din Ucraina si din Republica Moldova.

Avantajul unui traseu feroviar Odessa- Basarabeasca- Falciu- Barlad- Galati ar fi ca nu ar mai trece pe la Tiraspol, evitand astfel tranzitul prin teritoriul controlat de regimul criminal si terorist de la Tiraspol.

In prezent din Ucraina pentru combinatul de la Galati mai vin trenuri cu minereu de fier, care circula in prezent pe ruta Rozdilna- Cugiurgan (frontiera CFM/UZ)- Tiraspol- Tighina I- Cainari- Basarabeasca- Giurgiulesti (UZ/CFM)- Galati.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 10 Mar 2022, 22:07

Lasă Dane lucrează infra acum la redeschiderea liniei spre Fălciu și-l reînvie și pe acel topic Very Happy
Dar dacă nu fac linia aia pentru VS 140 km/h n-au făcut nimic Laughing
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 10 Mar 2022, 23:30

Dar mai au linia dincolo peste Prut?

Lucreaza pentru refugiati sa poata razbate cu trenurile sau din alt motiv?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeVin 11 Mar 2022, 16:18

Hai ca o pun in valoare pentru refugiati. Doar de dincolo de Prut ceva bun nu poate veni
https://www.agerpres.ro/social/2022/03/09/reportaj-gara-falciu-in-paragina-de-peste-zece-ani-urmeaza-sa-fie-repusa-in-functiune-pentru-cetatenii-ucraineni-galerie-foto--881409
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeVin 11 Mar 2022, 22:17

Se anticipează cucerirea raionului Odessa în câteva zile de către Armata Roşie Armata Federaţiei Ruse, ocazie cu care un număr mare de civili ucraineni va fi evacuat rapid, dacă nu bombardează ruşii căile ferate. În cazul ăsta se vor folosit liniile de Fălciu şi Reni.
Nu mai zic de cazul invadării Republicii Moldova de către Rusia. Nu mai contează cum e linia la noi, important e ca civilii să ajungă de partea care trebuie a frontierei, că ruşii n-or fi tâmpiţi să atace un stat membru NATO.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12456
Data de inscriere : 09/07/2009

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeDum 13 Mar 2022, 08:25

Dr2005 a scris:
Se anticipează cucerirea raionului Odessa în câteva zile de către Armata Roşie Armata Federaţiei Ruse, ocazie cu care un număr mare de civili ucraineni va fi evacuat rapid, dacă nu bombardează ruşii căile ferate. În cazul ăsta se vor folosit liniile de Fălciu şi Reni.
Nu mai zic de cazul invadării Republicii Moldova de către Rusia. Nu mai contează cum e linia la noi, important e ca civilii să ajungă de partea care trebuie a frontierei, că ruşii n-or fi tâmpiţi să atace un stat membru NATO.

Pe ce te bazezi cand lansezi astfel de zvonuri ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitimeDum 13 Mar 2022, 12:41

Crezi că se apuca cineva de pregătit linia la Fălciu din senin? Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut   603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut
Sus 
Pagina 13 din 22Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 22  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 100 : Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - Caransebes - Timisoara
» Zorleni
» HM Ungheni Prut (M600)
» Falciu (603)
» IR 10192/10196/10198 Timisoara Nord/Deva/Resita Nord - Mangalia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: